Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční
  • Krimi

Recenze (19)

plakát

Jackass: Děda Mizera (2013) 

Celých dvaadevadesát minut proplétají slabé, průměrné a povedené vtípky. Škoda, že těch povedených nebylo víc. Oproti klasickým Jackass představením postrádal Bad Grandpa partičku zlomyslných, rozverných kumpánů, kteří šponují záludné vtípky vejš a dokreslují atmosféru škodolibým smíchem. Nabídnutá story byla dost komorní, což mělo své určitě kouzlo, ale zároveň v některých pasážích lámala celému filmu vaz. Takže zábava střídala nudu a naopak.

plakát

Plán útěku (2013) 

Menší spoiler: Scéna na pláži. Stallone totálně vyždímanej, tisíce kilometrů od domoviny. Arnold mu nabízí odvoz. Stallone odmítá s tím, že si vše zařídil sám (to by mě zajímalo jak). Střih, Stallone je veselý (veselý posvém, Sylvester se za 115 minut usměje celkem nulakrát) a spokojený doma. Vysvětlení žádné. Nechápu, nerozumím – totálně přihlouplá scéna. Ne, není to scéna klíčová, ale podobných podivností je v Escape Plan víc. Jinak šablonovitý, kýčovitý akčnák s docela gulášovitým scénářem.

plakát

Pravdivá romance (1993) 

Škoda, že Scott nakonec nepoužil závěr, který byl v Tarantinově scénaři, protože ten by byl mnohem lepší a originálnější. Jak už tady někdo psal, kdyby Pravdivou romanci režíroval sám Quentin, byl by to ještě lepší film, ale i tak dávám 5*, protože scénaře Tarantina můžu.

plakát

Počátek (2010) 

Christopher Nolan po Temném rytíři posunul filmový zážitek zase dál. Inception je ohromná jízda, která po celou svou délku nevybočí z dramatu - žádný oddech na vás po dobu dvou a pul hodin nečeká. Není to jen skvělá atmosféra a akce(ty především nalákali lidi do kin a dělají z Inception masovou záležitost), ale i výborný námět(pro mě jeden z nejlepších) a scénař. Vlastně i hudba, ono je to celé tak moc velké, že mám chuť jít na to znova. A i přes to, že je toho pro diváka připraveno moc a rychle - tak je to tak povedeně odvyprávěno, že nelze nepobrat vše.

plakát

Vzhůru do oblak (2009) 

Úvod roztomilý a zábavný, další pokračování smutné (velmi působivý průlet životem hlavní postavy, který rychle a nenásilně posunul děj) a pak návrat k roztomilé zábavě. Starý morous, zvídavý skautík a pes (Pája Liška ho daboval vážně skvěle) – tvoří fajn partu a vystřihnou několik pěkných vtípku, kterým jsem se upřímně zasmál. Vzhůru do oblak u mě stoupal osobním žebříčkem animovaných filmu a dost možná dostoupal až na jeho samotný vrchol (Má dětská láska Toy Story byla v ohrožení).

plakát

Valčík s Bašírem (2008) 

Je sice pěkné, že Ari Folman předložil netradiční pohled na dané téma a místo autentických záběru vše doslova vykreslil pomocí animace (tím dost možná mohl přiblížit některé momenty, které nikdy nebyly zachyceny – třeba právě proto), ale tím alespoň mne nechal chladným. I autentický záběr se od reálného prožitku poměrně značně liší a vytváří tak zvaně filtr emoční i obrazový, a když je nám předložena daná problematika pomocí animací pak je filtr o to silnější a pochopení a prožitek se o to více vzdaluje někam hodně daleko od žádaného cíle. Závěrečných pár desítek vteřin autentických záběru to nijak nezlepší, spíše celou koncepci nabourávají.

plakát

Berlin Calling (2008) 

Hlavní sílou Berlin Calling je nesmírně kvalitní a hutný soundtrack, který prostupuje obrazem po celou délku sta minut. Není jen v pozadí, ale díky obsahu filmu vystupuje mnohdy do popředí a dostává se do hlavní role. Tím se už mnoha filmy propírané téma drog dostává do opět trochu jiného prostředí a roviny a dokazuje, že stále ještě není vyprahlé. Skvělou volbou bylo obsazení opravdového umělce DJ Paula Kalkbrennera, který dal své roly maximální míru autentičnosti, alespoň co se hudební části týče.

plakát

Smrt čeká všude (2008) 

Nesmírně autenticky a působivý pohled na jednu z misí do Iráku, pohledem týmu pyrotechniků. Byť se režie ujala žena, dokázala ryze mužskou záležitost vyobrazit nesmírně zdárně. Za klad považuji i apolitický význam filmu. Ten pravý směřuje na vztah a pocity mezi vojáky a alespoň částečné přiblížení situace panující ve válce moderní doby – současna. „Jednou přijel chlap v dodávce doprostřed tržiště. Začal vykřikovat: “Sladkosti zdarma”. Celé rodiny s dětma se k němu rozeběhli. Pak se odpálil. 59 mrtvých."

plakát

(1998) 

Expresivně surrealistická dokonalost. Hledání pochopení a pravdy na hranici lidského chápání, dovádějícího k šílenství. Díky černobílému obrazu, skvělého nasvícení a propojení dokonale sedící hudby vzniká absolutní vtáhnutí do života Maxe Cohena, vnímajícího realitu čísli a spirálami.

plakát

More (1998) 

Každý z nás se snaží za něčím jít, aby ho to “něco“ udělalo šťastným, mnohdy tomu obětuje všechno. Ale co když má ty nejkrásnější chvíle života dávno za sebou a nebo je zrovna prožívá a nedoká(že)zal si je užít tak jak by měl (zaslepen touhou). Pak se může stát, že po dosažení cíle ucítí jen velké prázdno, protože se mýlil ve své podstatě života.