Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Drama
  • Pohádka

Recenze (678)

plakát

Případy detektiva Murdocha - Nic není, jak má být II. (2021) (epizoda) 

Vlastně nevím, jak bych měl hodnotit, tak asi nechám bez hodnocení. Seriál jsem pravidelně sledoval až do konce 9. řady, pak už mě to ale přestávalo bavit, tak jsem pravidelného sledování zanechal a sledoval jsem občas namátkově nějaký díl - i tehdy jsem občas narazil na nějaký povedený díl. Nicméně zhruba od 12. série jsem už skoro žádný díl neviděl. Ale když jsem tenhle díl včera zahlédl v televizi, tak jsem se v duchu ptal - co to sakra je? je to ještě vůbec detektivní žánr? není to náhodou nějaká telenovela? Jestli tam nějaký případ zabral pět minut, tak to bylo moc. Celou stopáž se řeší porod Higgsonovy dívky, Murdochův nemanželský syn, Ogdenová se hroutí z toho, že sama Murdochovi dítě nedala, Crabtreemu se ztratí přítelkyně, gay Watts si užívá s přítelem těsně před jeho svatbou a budoucí manželka  je načapá, inspektor Breckenreid má černošskou nevlastní dceru (kde k ní přišel?) a požadují od něj kvůli tomu odchod do důchodu. A kde je sakra nějaká detektivka? Jestli jsou všechny nové díly takové, tak jedině dobře, že jsem s pravidelným sledováním skončil už dávno. Kdybych dal hodnocení, tak bych s odpadem neváhal....

plakát

Labyrint - Série 3 (2018) (série) 

Námětově jde dokonce o nejlepší řadu v seriálu, celý ten komplikovaný plán zakrýt vraždu pro peníze v sérii vražd náboženského fanatika byl velmi dobrý, většina přítomných herců hraje velmi slušně, na rozdíl od předchozí řady, kde mám zpětně pořád problém s některými body děje, tady do sebe hlavní linie ohledně vraždy zapadne bez větších problémů, oproti první řadě (kde asi taky byly nějaké dějové díry, ale nějak mi žádná z nich nevyčnívá jako zásadní) jsou zde některé nepěkné díry v ději a některé vedlejší postavy jsou v ději navíc. Hodně z toho už tady bylo zmíněno (sorrow, Helmutek), tak přidám něco za sebe, možná i něco zopakuji - třeba celá ta linie s fotbalistou je v ději navíc, vrah měl dle plánu zabít jen ty 4 osoby, což mimo fotbalisty vylučuje i postavu Řezníčka z okruhu obětí - pokud tedy nešlo o nějakou revoltu z jeho strany, ale nevypadalo to, Taclík tu vypadá jako poctivý soukromý očko, který chce odhalit věštkyni Čvančarovou jako podvodnici, jenže s tím nekoresponduje hned jeho první scéna, kdy vydírá klientku, aby z ní vytáhl víc, přitom klient, který si ho na Čvančarovou najal, už nežije (dělá to nezištně, z dobrý vůle?), hereckej výkon Roberta Hájka v roli mladýho Pánka je hodně slabej (zdá se být v posledních dílech úplně v pohodě, přitom mu zabili tátu dost hnusným způsobem a pak ještě ten pobyt vedle cely smrti, to by mu mělo pořádně pochroumat psychiku), po prvních dvou dílech se předpokládá, že vrah je stejný, ale u Pánka je pořád hlavní podezřelý hrobník a u Svobodový její manžel - jaký by měl hrobník motiv k zabití Svobodový nebo manžel k vraždě Pánka? - tuhle otázku by při těch opakovaných diskuzích měl snad někdo vznést, horníka Petráska vrah nezabil, protože se tehdy stav jeho ženy zlepšil - jednak to muselo být přímo zázračně načasované zlepšení, ale hlavně pak, když věděl, že minule k tomu došlo i bez mučednické smrti, tak proč teď vraždil tak rychle? proč pár dní nepočkal, jestli mu Bůh znovu "nevyhoví"? to si Jonáš sám neověřil, že nikde na Internetu není žádná zmínka o zázračném zachráněné mladé Konrádové? takhle bych mohl ještě chvilku pokračovat A poslední pro mě záhadná věc, ani mi tolik nevadí ta fligna se Švehlíkem, kdy honí nějakýho fantoma na hřbitově a dostává podivný vzkazy sám od sebe, protože se z něj vyklube solidní magor, takže by mě nějaký halucinace vůbec nepřekvapily, ale spíš jde o to, jak je možné, že se v prvních dílech dokáže chovat tak racionálně? Naopak mi nevadí ty scény jako zdravotní sestra a její zájem o Stolařovou nebo Švehlík moralizující hospodu kvůli hrobníkovi - prostě přetvářka. Každopádně je to zpracované i vymyšlené tak dobře, že i tyhle faily dokážu ignorovat, což se mi v předcházející sérii úplně nepovedlo. Na 1. sérii to ale nemá. Silné 4 hvězdy...

plakát

Sestra (2018) 

Copak o to, lekačky tohle universum celkem umí a mnohé z nich i dobře vypadají a jsou efektní, znázornění démona Valaka taky není špatné. Jenže ten syndrom "nesmrtelných" postav způsobuje, že i přes dobře provedené lekačky člověk přestává pociťovat nějaké napětí, když se žádné postavě stejně nikdy nic nestane. Tohle se sice stává i jiných filmech z tohoto vesmíru - třeba V zajetí démonů to ale bylo vynahrazeno postavami, kde jsme mohli vidět, jak trpí pod tlakem duchů a dalo se jim fandit. Zdejší postavy nebyly špatné, ale nepříliš prokreslené, takže zájem o jejich osud, problémy a řešení situace byly podstatně nižší. Mladá Farmiga byla z postav jasně nejlepší, otec Burke mě naopak nijak nezaujal a Frantík byl imho někde uprostřed (ale s brokovnicí na démona, to je teda nápad roku). Pochválit musím ještě zasazení příběhu, kulisy polorozpadlého kláštera jsou působivé, stejně tak vize hlavní hrdinky mají nádech atmosféry. Závěrečný twist s napojením na první díl V zajetí démonů byl povedený. Nelogičnosti nebudu řešit, ale některé jsou evidentní i bez bližšího zkoumání (jsme na místě, kde nás už tolikrát něco ohrozilo, ale radši to zkoumáme, místo abychom zdrhli).

plakát

Labyrint - Epizoda 1 (2017) (epizoda) 

Rozjezd zajímavý, osobně jsem tam neviděl mnoho rozdílů oproti první sérii, tam se taky vyšetřoval jeden případ a byly tam vedlejší linie, o kterých tenkrát nikdo netušil, jak s vyšetřováním souvisí. Takže tu máme vraždu mladé holky a několik podezřelých, to byl tak standard. Herecké obsazení hlavních rolí je ale jednoznačně slabší, Hájek si hlavně v prvním díle až přehnaně hraje na pana drsnýho (později to bylo o trochu lepší, ale stejně mi jeho herecký výkon moc neseděl, v porovnání Majer vyhrává na plné čáře), nudná Vilhelmová mě jako policajtka moc nebaví, na Zuzanu Kanocz zdaleka nemá (a ten zmiňovaný zásah, kdy sejme o hlavu vyššího chlápka mě taky pobavil). Donutil, Dalecký a Kajnarová pak hlavním vyšetřovatelům spíše přicmrndávají. Dvořák měl roli dobrou (bohužel v průběhu série se ukázalo, že jeho linie není pro případ až tak zásadní), Kříž taky nebyl špatný, Etzler měl zatím jen štěk a zbytek moc zapamatovatelný není. Konec docela působivý, jinak ale tajemno v porovnání s jedničkou chybí.

plakát

Labyrint - Epizoda 5 (2017) (epizoda) 

Hodně, ale hodně slabá epizoda. Jednak se tu věnuje tolik prostoru nedůležitým charakterům - úvodních 10 minut je jako pokus o nějakou komedii s přitroublým hrobníkem a všechno důležité by se dalo sfouknout do jedné minuty, tak proč to dostalo tolik prostoru? ženáč a ta jeho milenka jsou naprosto zbytečná a debilní linka, Apolenář odvedl jako násilnický otčím slušný výkon, ale mladý Donutil se ještě do hlavní zápletky nijak nevložil, tak proč se nepokusit radši o to, než tahle zbytečná vata s jeho otčímem nebo kariéristickou novinářkou? Tajemný řád je tu zatím jen naťuknut, přitom ten by si pro svou roli v příběhu zasloužil víc prostoru. Pak tu máme odhalené spojení doktora Myšičky s přítelem zavražděné a jeho kamarádem, což taky nevím, k čemu ještě bylo - pak už se tu tihle tři více neobjeví. Jediná trochu zajímavá je linie s lobbistou a zkorumpovaným poldou Fraňkem, i když i tady jsou díry v scénáři (způsob, jak Etzler najde správný motel, fakt, že se radši zabarikáduje v bytě, než aby se pokusil zdrhnout - Dvořák byl pryč, Jaškow postřelený a ten syn by se ho určitě zastavit nepokusil - i když vypadalo to, že čas má) a Jaškowův herecký výkon při zuřivé přestřelce v bytě je mírně řečeno směšný.

plakát

Labyrint - Série 2 (2017) (série) 

Druhou řadu Labyrintu si pamatuji jako nejslabší ze všech sérií, momentálně zkouším rewatch, tak uvidím, jak se mi bude v průběhu zdát, ale minimálně jeden velký nelogický fail ohledně hlavní zápletky si vybavuju už teď - k čemu je to ochraňování potomka následníka trůnu v době kdy je monarchie už dávno pryč? To jako bratrstvo očekává pád vlády a návrat k monarchii? Nebo snad plánuje vládu svrhnout a ustanovit krále (to asi ne, na to jich bylo trochu málo)? Navíc, proč by měl vládnout zrovna potomek Přemyslovců, z jiných rodů žádní potomci nejsou? V jedničce šlo o pomstu, ve trojce o prachy a duševně nemocného člověka, ale tady jeden z hlavních motivů hodně hapruje... No uvidím, jak budu celou sérii na konci vnímat, třeba se v tom tahle pitomina ztratí.

plakát

Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta (2017) 

Jestli jsem o minulém dílu řekl, že je dost nudný, tak tenhle je přímo dementní. Nová pirátská legenda jen tak vyčarovaná ze vzduchu, dementní akční scény, trapné a dementní hlášky snad všech přítomných, jedna nelogičnost a dějová díra vedle druhé, trapné úniky z nebezpečných situací, trapné a patetické finále s Poseidonovým trojzubcem. Všechny staré postavy jsou už jen karikatury sebe sama, některé jsou vyloženě odporné (Marty, Jack), jiné jsou jen trapné (Gibbs, oba dementní joudové z královské gardy - mimochodem jediné identifikovatelné postavy z Barbossovy posádky, kteří nějakou trapnou náhodou nejsou zabiti při žádném Salazarově náhodném zabíjení členů). Barbossa ještě jakžtak držel čtyřku nad vodou, tady ani on nestojí za nic, navíc to trapné klišé se ztracenou dcerou a hrdinským sebeobětováním tomu už dost trapnému finiši ještě dodalo (a co měl znamenat ten sešlý vzhled?). Jinak to jak zkurvili postavu Jacka, bylo prostě neskutečné, už je z něj jen dementní a neschopný opilec, co ani neumí používat meč, o vtipu se pak nedá mluvit vůbec. Při těch mnoha příležitostech, kdy mu šlo o kejhák, jsem mu tu smrt přál, bohužel z toho vždy nějak trapně vyklouzl. Nové postavy nestojí za moc - s jednou čestnou výjimkou, kterou je Salazar, který je velmi slušným záporákem. Bardem se snaží, bohužel ten dementní scénář mu moc prostor nějak zazářit nedal, přesto nejlepší postava snímku, které jediné se dá fandit. Jedna * jen a jen za něj. Udělali by nejlépe, kdyby tuhle kocábku už nechali hnít na dně moře, to se ale sotva stane. Kdyby z toho alespoň vynechali toho trapně přehrávajícího Deppa...

plakát

Případy detektiva Murdocha - Ďábel uvnitř (2017) (epizoda) 

Tenhle seriál měl dva dlouhodobé záporáky - Eve Pearcovou a Jamese Gilliese. Zatímco u první jmenované si myslím, že dokázali její působení v seriálu roztáhnout tak akorát, tak tady to trochu přešvihli, jeho účinkování mělo skončit nejdéle tou epizodou, kdy ho převáželi ve vlaku, možná by to i stačilo po jeho zatčení za vraždu Darcyho Garlanda. Už to pohrávání s tím, zda zemřel či nezemřel v druhé polovině 7. série, mi tam přišlo navíc a když se to nakonec uzavřelo s tím, že je mrtvý, tak se mi ulevilo. Takže jen tak ho vytáhnout z hrobu, když se jim to zrovna hodí, mi přijde hodně laciné. Navíc epizodu tak ze 3/4 tvoří otravné flasbacky z předchozích epizod s Gilliesem a kriminální zápletka téhle epizody má minimum prostoru. Nehledě k těm nelogičnostem ohledně toho zařízení, kterým Gillies promlouvá k vrahovi Foleymu a nutí ho k vraždám - zda by mohl k němu promlouvat, to nechám stranou, ale tady to chvílemi vypadá, jakoby Gillies přebíral nad Foleyho tělem kontrolu, jakoby do něj vstoupila jeho duše nebo co, což je totální nesmysl. Plus to otravné dramatické nasvícení, když Gillies promlouvá a podobně... Opravdu to není dobrý díl. I dobré záporáky mají nechat scénáristi spát.

plakát

Thor: Ragnarok (2017) 

Neříkám, že jsem se u toho nezasmál, ale humor pro mě fungoval tak v 10% případů, jinak mi jeho cpaní do každé druhé scény moc nesedělo. První Thor hranici mezi humorem a vážností dobře zkombinoval, druhý už poněkud balancoval na hraně (pomatený Selvig), ale nakonec to ustál, tady už to ale nevyšlo. Přitom druhá linie s Ragnarokem a bohyní Helou měla silný potenciál, jde o nejlepší scény filmu (díky skvělé Blanchett), jenže ten všudypřítomný humor jim nedovolí vyniknout. Postavy Thora a Lokiho místy fungují jako dřív (ovšem závěrečný Lokiho heroismus se mi moc nezdá), ale ten humor je místy mění v kašpary, postava bývalé Valkýry mi nijak neseděla (jsem rád, že tuhle pitvornou roli nedostala lady Sif), Goldblum trochu navíc, zamrzelo ledabylé odstranění trojice válečníků, Hulk byl fajn zpestřením filmu - i u něj ale ten humor napáchal místy škody, Urban v první části filmu dost nevýrazný, ale ten heroický odchod to vylepšil. Akční scény nebyly špatné, hudební doprovod fajn, ale celkově nejslabší Thor.

plakát

Transformers: Poslední rytíř (2017) odpad!

Jednička se mi skutečně líbila, ale kdybych tušil, co se jí rozpoutá, tak bych snad byl radši, kdyby nikdy nevznikla. Zdá se, že Bay se zde navěky zasekl (a to jsem měl vždy jeho filmy v oblibě), odmítá se posunout dál a stále recykluje to samé. Po ještě relativně ucházející dvojce šla série dolů vodou a tenhle díl je už neskutečně špatný. Ale i ta dobře udělaná akce zde už nudí a ten zbytek za nic nestojí. Popravdě nevím, co je horší, zda debilně překrucovaná mytologie Transformers vesmíru (což začalo už ve dvojce, ale zde to dosahuje neskutečných výšin - řád Witwicků? Artušova armáda? Transformers ve světové válce? - proč, tohle ani nehraje roli v zápletce), roboti, kteří se chovají jako banda dementních teenagerů, nezajímavé a otravné veškeré postavy (co tam proboha dělal A. Hopkins, má to herec jeho formátu zapotřebí?), dementně ohraný záporák Megatron, přiblblé fóry (opalující se roboti? Simmonsovo zasvěcení do tajného řádu?), nelogičnosti a díry v ději.... Takhle bych mohl ještě pokračovat, ale nač plýtvat energií.