Recenze (2 863)
Dokonalé dny (2023)
skvělá filmová esej Wima Wenderse o tom, jak krásný to je být údržbářem veřejných záchodů.
Kung Fu Panda 4 (2024)
Jak nefunkční pokračování, tak nefunkční animák, ke kterýmu nemám fakt co říct. Snad jen: zklamání.
Electra (2023)
Neskutečně imerzivní zážitek, kombinující surrealistickou stop-motion animaci Švankmajerovského střihu s hranými reáliemi a imaginativní symbolikou, s níž režisérka Daria Kashcheeva posouvá hranice audiovizuálního entertainmentu jako málokterý český filmový tvůrce. Smekám.
Deniska umřela (2022) (studentský film)
pro všechny pejskaře 🖤
Echo (2024) (seriál)
Kdybych si měl vybrat, jestli radši budu sledovat korporátně blockbusterový MARVEL, nebo komorní a osobitý MARVEL, vyberu si druhou možnost. Nejde o zcela bezchybný seriál, těch negací je hodně, ovšem i přes dost uspěchanou a nekoherentní zápletku jde o zajímavý projekt kombinující neo-noirovou kriminálnku s mytologií severoamerických indiánů – kombinace sice netradiční, ale o to víc poutavá. Největším lákadlem je zde však bezpochyby přítomnost Wilsona Fiska, jehož si Vincent D'Onofrio dává s neskutečným přehledem a sebejistotou.... takže jestli takhle r-kový a dospělácký bude aspoň z poloviny DAREDEVI: BORN AGAIN, zechčiju se blahem.
Jmenuju se Earl - Dal jsem se na hazard (2006) (epizoda)
"You can't always get what you want." aneb bezchybná feel-good analogie pro všechny s patologickou neschopností sebekontroly a zavisláky na dopaminu🫶
Jmenuju se Earl - Okradl zhulenýho feťáka (2006) (epizoda)
pro všechny wannabe hippíky 💚
Echo - Chafa (2024) (epizoda)
už jen kvůli jednozáběrovce s Daredevilem nemůžu hodnotit jinak.
Její tělo (2023)
Velmi sugestivní [a nikterak předpojatý] vhled do života mladý holky, která se poté, co se kvůli vážnému zranění nemůže věnovat kariéře profesionální sportovkyně, se začne věnovat kariéře v pornu. Možná je to sice ta klasická filmová storka o získání úspěchu – tedy o cestě na vrchol a následném pádu na dno – jako ze škatulky, navíc dle skutečných událostí. Přesto jde o setsakra poutavý snímek, po jehož zhlédnutí možná nezačnete polemizovat o kariéře v pornu [nebo možná i jo?], ale určitě po něm začnete polemizovat nad klasickým krédem "žiješ jenom jednou" alá Million Dollar Baby od Clinta Eastwooda.... jedno je však jistý: Natalia Germani po hereckým kariérním žebříčku stoupá čím dál tím výš; a já jí to jen a jen přeju.
Fargo - Season 5 (2023) (série)
7 sněhuláků z 10.... minimálně pro mě (spíš) zklamání. Děj bez napětí, komplexnější zápletky či výraznější pointy; nemluvě o dost nesympatických hlavních postavách. Tam kde první 4 řady Farga excelovaly – ať už svým originálním konceptem, příběhem a řemeslem – tak přesně tam pátá série zakopává a hází si pomyslný klacky pod nohy snad ve všech ohledech. Noah Hawley jako by nevěděl co si počít a napsal scenáristickej pelmel všeho možnýho, který jako celek fakt nefunguje. A mně to fakt láme srdce, protože jsem ani v nejmenším nečekal, že u fakin FARGA někdy budu vůbec zívat nudou....