Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (503)

plakát

Palm Springs (2020) 

Příběh je dobrý, byť se někdy dost vleče a je nutné se prokousat lhaním Nylese. Casting na Sarah se nepovedl, ti dva k sobě moc nesedí, na rozdíl od Nylese a Misty. Že Sarah miluje Nylese, tomu se věřit nedá vůbec, heračka v tomto směru nehrála dobře. A to, že ho svedla, bylo spíše vedeno snahou utéct ze smyčky. Vedle nesmyslného zjevení Nylese v potitulkové scéně nedává smysl ani "přesné" odhadnutí 3,2 sekundy.

plakát

Brooklyn 99 (2013) (seriál) 

Je úžasné, že na tak malém časovém prostoru tvůrci zvládají jak komediální rovinu, tak i kriminální. Po kriminální stránce se seriál samozřejmě nemůže rovnat jiným pořadům tohoto žánrů, je to často hodně zhuštěné a zkratkovité, ale přesto jsou i některé případy povedené, zejména ten poslední, kdy dějová otočka byla skutečně překvapující. Povedený byl i díl se sázkou. Kamera je mírně roztřesená, ale to nevadí a nakonec to dodává seriálu civilnosti, povedené je i přibližování záběru. Je možná škoda, že kriminálně na sebe díly moc nenavazují (chápu, že to by fungovalo pouze při sledování najednou), ale v nekriminální rovině se děj vyvíjí i v průběhu celé série, což oceňuji. Postavy jsou dobře propracované a chemie mezi nimi funguje skvěle. (k 1. sérii)

plakát

Top Gun: Maverick (2022) 

Vynikající film, skvěle natočený a s uspokojivým příběhem, který sice z celkového pohledu nepřekvapí, ale přesto je tam několik překvapivých dějových obratů. Všechny akční scény jsou skvělé, stejně jako hlavní linie příběhu. Ocenit lze i "dospělejší" milostnou zápletku, přestože jeho milá není tak charismatická. Méně povedený je pomalý úvod, podivná pravidla v baru a nástup absolventů - těch je 12, ale v hlavě utkví tak Bradshaw, u ostatních si těžko vzpomenete na jméno nebo na něco více o nich... Film se namáhá se snahou představit je na kulečníku, ale ta scéna mi přišla nudná až trapná - buď se měl film více zaměřit na některé z nich (12 postav je hodně), nebo to zkrátit či vypustit. Podivné jsou i záběry z chatování s Icemanem - tomu se měl film vyhnout -, stejně tak jako jejich setkání. Pokud se podařilo vrátit mu hlas, je zvláštní, že stejně v podstatě nemluvil.

plakát

Top Gun (1986) 

Celkem fajn film. Sice je to takové na jedno brdo a některé zápletky mají takové násilné přechody a jsou málo uvěřitelné - hlavně ten náhodný incident uprostřed oslavy. Románek je pak hodně nevěrohodný. Očekávání jsou zklamána, když z rivality nevzejde nic víc. Ale jinak je to dobře natočené a hezky se na to dívá, když neočekáváte nic hlubokého.

plakát

Tři Tygři ve filmu: JACKPOT (2022) 

Tři tygry neznám. Téma i příběh jsou vlastně docela dobré. Film však neuvěřitelně kazí David, kterému půlku monologů jde rozumět jen s nejvyšší pozorností a půlku vůbec. Je nepochopitelné, že tato postava musí tak špatně mluvit. K naznačení jeho mentální zaostalosti to vůbec nebylo potřeba. Herberta pak měl hrát možná jiný herec, nějak tam neseděl. Z filmu až příliš čiší obětování postav příběhu; postavy jsou až příliš sešněrovány scénářem a je tam až příliš vidět scénáristovy zásahy shůry. Jednak je nevěrohodné samotné prohození řidičů, pak je vůbec podivné, jak se druhé auto dostane na pumpu, ale nejvíc to bylo vidět v horách, když řeknou něco ve smyslu, že teď už jim pomůže jen zázrak, který se vzápětí stane. To prostě tak brutálně obětuje postavy ve prospěch děje, až je to divné i mně. Celkově Milan a David až příliš připomínali Shreka a oslíka nebo takovou tu šablonovitou komickou dvojici chytrý-hloupý. Vytknout musím i nadbytečně protahovanou koupací scénu a hlavně pak nejzbytečnější scénu v dějinách filmu - kdy zbytečný rybář Miroslav Kalousek promluvil zbytečnou větu. To je v rámci prezidentské kampaně, nebo jak? To českým tvůrcům nestačil trapas v Anděl Páně 2 a vůbec se nepoučili? Těžce se nepovedly i některé až groteskní hudební motivy, které k ději neseděly. Některé animované skeče jsou pak vyloženě divné a podivně to protahuje děj. Rovněž mezistátní prvky jsou slabé, oproti například sérii Kosmo. Co se povedlo, je postava Milana, která je fantasticky zahraná, jen některé jeho promluvy jsou vyloženě trapné (krocan v troubě), postava propracovaná do hloubky je rozhodně Robert. Velmi se povedly i bojové scény, celkově akční stránka filmu je perfektní, narozdíl např. od nevěrohodné milostné zápletky a rovněž zlaté sídlo s mužem v něm je opravdu vynikající. I dějová zápletka v úplném závěru je podařená. I mnohé vtipné scény pobavily, např. obsah Herbertových kufrů (ale když 1 ztratí, vidí to divák a pak to i sám zjistí, ale naprosto to nemá žádný vliv na děj - mělo být vystřiženo). Celkově se mi to tedy zas až tak nelíbilo.

plakát

Hra (1997) 

Co by sa stalo, kdyby na konci skočil o tři metry vedle? ptá se v recenzi tron. A podobných otázek se kupí celá řada, například s taxíkem bez řidiče. Filmový (stejně jako knižní) příběh běžně bývá plný podivných náhod, událostí, které se dějí v podivném sledu. Je to vlastně napodobení života. V tomto příběhu to ale vůbec nesedí, takhle špatně to přece nelze "připravit". Ještě by dávalo smysl, kdyby film skončil o pět minut dřív, samotným skokem. Závěrečný happyend je naprosto nesmyslný a film zkazil. Jinak to místy mělo hutnou atmosférou, nejoriginálnější byl televizní reportér.

plakát

Bod varu (2021) 

Působivý filmový zážitek! Jednotlivé postavy rozehrávají doslova herecký koncert a je fantastické je pozorovat, každá přitom představuje zcela uvěřitelný typ, většina dostane alespoň malý prostor pro sebe a někdy dokonce zvládnou ve skromné chvilce ukázat nevídanou hloubku (to mi přišlo zejména při vyhrnování rukávů). Psychologické vykreslení je úžasné. Povedla se i stavba příběhu. Nemohu se sice zbavit dojmu, že jsem to očekával trochu jinak (totiž ve stylu antického dramatu - sbíhání zápletek do jediné obrovské krize, kdy vše naráz propukne a nastane něco mezi hromadnou rvačkou a výbuchem bomby), ale i takto zvolený způsob vyprávění, kdy se problémy spíše vrství, je velice povedený, můžeme dokonce zaznamenat i určité posuny (manažerka), jen snad to telefonování, hlavně na začátku, mohlo být trochu pokráceno. Dějově je vše plně uvěřitelné, a to včetně jediné doslova odporné scény rasistického hosta (o to hrůznější, že to je vlastně takový skrytý rasismus spíše z nepřímé narážky, který neudeří okamžitě, ale jakoby doznívá). Nakolik jsou postavy naprosto fantastické zahrané, je hodně vidět, že na to se film soustředí. Prostředí restaurace je spíše podvozkem a je mírné zklamání, že film vlastně nenabízí gastronomičtější pohled, a to i doslova - i při vaření a vůbec celkově se kamera soustředí spíše na postavy, tváře, těla, než na jídlo samotné, záběrů na jídlo zblízka je minimum, což je trochu škoda, protože to dělá dojem, jako že to je schválně, protože herci neumí vařit... Co se týká kamery - těžko hodnotit, když na film jdete již s vědomím toho, že je natočený na 1 záběr (nebo kvůli tomu?). Kamera sice místy roztřesená je, ale dodává tomu dojem stresu a civilnosti, navíc přechody mezi postavami jsou zvládnuté bravurně, přesto jsou tam některé snad až zbytečně protažené záběry (odpadky, záchod), kdy se zdá, že jsou spíše poplatné tomu, aby se nestříhalo. K bezestřihovému filmu skvěle zvolené téma, přesto však myslím, že střihy by filmu spíš prospěly. Třeba ve filmu Saulův syn byla kamera ještě lepší. Závěr je zvláštní v tom, že najednou kamera zůstane za dveřmi (sice prosklenými)! Okamžitě si to uvědomíte, čekáte, jestli si kameraman otevře dveře a vstoupí dál... Ale rázem si uvědomíte, že to přece ne, že takový "omyl" jako že by herec zapomněl podržet dveře kameramanovi, by se určitě nestal. Napadne vás, že to je asi úmyslně a že to možná znamená konec filmu... Vše uvedené by však za hvězdičku dolů nestálo. Proč tedy dávám jen 4? Asi to bude znít nesmyslně, ale kvůli tomu, že ve filmu byly použity vizuální efekty, jak vyplývá z titulků. Hlavní dojem z filmu je pak mnohahodinové přemýšlení, proč tam byly použity a kde? Když tam přece vůbec žádné nebyly, resp. neměly být. Proč takový nesmysl zkazí dojem z jinak skvělého filmu? :-(

plakát

Léto s Marnie (2014) 

Asi poněkud více euroamericky natočený film (zarazí např. dvoujazyčné nápisy i v angličtině na japonském venkově) a Marnie vypadá hodně nejaponsky, čímž se poněkud vymyká ostatním filmům Studia Ghibli. Příběh zpočátku nic neslibuje a trochu šálí diváka, nakonec se vše vysvětlí a namísto pohádky je z toho vlastně psychologický film, čímž se opět vymyká. Celé to ale funguje se skvělou atmosférou a je to velice silné a dojemné.

plakát

Příběh o princezně Kaguje (2013) 

Velmi těžké k hodnocení. Film působí hodně metaforicky a je v něm možné vidět ledaccos... Člověk v životě ztrácí štěstí. Nikdy se nevrátí bezstarostnost mládí. Dítě se podřizuje vůli rodičů, i když touží po změně, ale nedokáže překročit jejich stín, a když, pak okolnosti to neumožňují (přesto se však vtírá otázka, proč Kaguja neudělala změnu nebo se o ni aspoň nepokusila, když byla svědkem krádeže?). Nejde o štěstí dítěte, ale o dosažení dvořanské čapky. Dokonce tam lze vidět i kritiku klasických pohádek nebo mužského šovinismu. Drobné příběhové nedostatky však nesnižují dojem z filmu. Přestože konec je velmi smutný, to vyústění je zcela pochopitelné a dokonce je snad i zvláštní, že si to "rozmyslela"... Animace je velice povedená.

plakát

Příběhy ze Zeměmoří (2006) 

Je to slabé. Začátek přitom sliboval velkolepý příběh, král s čarodějem budou bojovat proti nejhoršímu zlu, ale místo toho je hlavním kladným hrdinou odporný zločinec, jehož motivace je zcela nevysvětlena (to byl takový problém udělat scénu, jak je ovládán cizí mocí a pak "procitne"?), místo toho vypadá, že se chce kát ze svých hříchů a lituje toho, takže snad byl při smyslech? A pak je tu Cob, který je sice muž, ale vypadá i mluví jako žena. Potenciál Theru zůstal naprosto nevyužitý. No a sám Krahujec příběh neutáhne, tím spíš, že se to hrozně vleče - dlouhé scény putování, nakupování, orání... A celý film čekáte, že se vzchopí a porazí Coba, a pak...