Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Pohádka
  • Akční

Recenze (848)

plakát

Případ Barnabáš Kos (1964) 

„Koncert pre triangel je predsa uplný nesmysel.“ – že si to neřekli filmaři před natáčením! Některé repliky se opakují: „Soudruh Kos je neschopný? Co jsme potom my, ktorý jsme ho navrhli?“ Jak se z uťáplého nešiky stane arogantní vládce je totální umělotina, bez nejmenší vazby na realitu. „Apropos, hlásili, že vyletěla nová družice.“ – tak to tam ještě chybělo! Můžou hlásit, že vyletělo třeba padesát družic denně.

plakát

Vysoká zeď (1964) 

Holka se začne kvůli dospělému chlapovi malovat, utíkat z domu, kupuje mu zmrzlinu… Hlášky: „Mám vám tady nechat noviny?“ „Nechte mi tady ty noviny.“ – kupujte noviny. „Jaká to byla injekce, co jste dostávali?“ – no co jiného, než slavná „tetanovka“. Následuje důležité vysvětlení proč vlastně: „Kdyby sme spadli nebo se řízli. Kvůli bacilům.“ Nikdy jsem nemocného tetanem neviděl. Dokonce ani neznám nikoho, kdo by na tuto záhadnou chorobu zemřel. V té době to asi bylo podobné, tak je třeba podat školení. „Kolik je ti roků, Jitko?“ „Jedenáct“ „Tak to už jsi velká.“ Lohninský začne křičet na děti. Jiný podnájemník dvakrát hlasitěji: „Proč řvete, nemůže tady být chvíli ticho!!!???“ + sakrování. Symbolika: 5:00 – černobílá šachovnice; podezřelé espézetky s kódem 3x6: 32:58 – 36; 32:27 – 18; 1:05:16 – číslo 33; „Měla krátký nebo dlouhý vlasy?“ „Krátký.“ - řečeno, jako by to byla samozřejmost. 1 Korintským 11:15 Má-li však žena dlouhé vlasy, je to pro ni chlouba, neboť jí byly dány dlouhé vlasy místo závoje. Naštěstí to má jen 71 minut.

plakát

Noc patří nám (2007) 

Naprosto strašlivé. Oteklý hospodský se stane během 15 vteřin policistou a už řídí zásah proti ruskojazyčné mafii. Kvalifikace zní: seskok z třetího patra zádama na plot. Jeho bratr je pro změnu střelen z metru do obličeje a hned vedle něj zapálí auto. Oba bratříčci se extrémně rychle vykurýrují a už bojují proti svým kamarádům z mafie. Prominentní policisté a prominentní mafiáni = jedna parta. Soupeři jen na oko. Monstrprocesy, monstrzásahy – divadlo.

plakát

Anička s lískovými oříšky (1993) (TV film) 

Kouzel víc než dost, démonická zvířata – draci, tak proč na závěr ještě ten zcela evidentní symbol ďábla nad okny? Jinak výborné. Začátek lehce přepálený, kdy král požádá během deseti vteřin o ruku holku, kterou nikdy před tím neviděl. Pak napínavý děj, pěkné kostýmy, libozvučná artikulace Přeučila, sympatické obě nevlastní sestry, dobře promyšlený příběh, pěkné melodie. Černovláska hraje dobře a profesionálce Brejchové bez problémů stačí.

plakát

Atentát (1964) 

Soudruzi his-story-ci uklohnili napínavou historku. Existují ale pouze dvě reálné verze. První: Atentát se vůbec nestal – pravděpodobnost 90 %. Propaganda od začátku do konce. Atentát nikdo nikdy neviděl. Všichni o něm jen slyšeli. A to hodně nahlas. Hlasitá propaganda spojená s vyvoláváním strachu je osvědčená metoda. Druhá verze – pravděpodobnost 10 %: Operaci na odstranění nepohodlného kariéristy dohodl Londýn s Berlínem (nenápadně naznačováno ve filmu). Pravděpodobnost, že je film věrně natočen podle skutečných událostí: NULA. Přímočará akce „jdeme zabít Heydricha“ je narušována zdánlivě nesouvisejícím příběhem o istanbulském plukovníkovi Horstovi a admirálu Canarisovi a to ze zjevných důvodů: vyvolat u diváka dojem, že vysoké politice stejně nerozumí. Přemýšlející obecenstvo je totiž to poslední, co by mohla elita potřebovat. Školený divák his-story-k amatér si pouze myslí, že jí bezvadně rozumí. Z jakého důvodu dostala vlastně operace název Anthropoid? Proč Anthropoid?? Co znamená slovo Anthropoid? Opočlověk. Ale proč??? Asi proto, abychom zabili dvě mouchy jednou ranou. Propagandy EVIL-luce není nikdy dost. Po britské výcvikové sekci, která je plná dobré nálady a humoru, následuje přesun našich hrdinů do Protektorátu. Rodinka přetvoří svůj byteček ve velkonoclehárnu parašutistů a nikdo si ničeho nevšimne. V jiných filmech z války mají občané strach vzít jednoho nehlášeného podnájemníka na jednu noc. Generál se projíždí po luzích a hájích na koni, ale lepší je vykonat atentát uprostřed Prahy. Parašutista vběhne před auto. Řidič troubí, brzdí, uhýbá se. Atentátníkovi nesmí být zkřiven ani vlásek! (V jedné verzi dokonce vůz před Gabčíkem zcela zastaví!!) Nebylo by to v reálu trochu jinak? Když vůz dostatečně zpomalí, je spousta času hodit třaskavinu a generál má příležitost předvést ono legendární baletní povyskočení po zásahu. Nedávno novináři vypustili pokusný balónek. Ona to prý nebyla jen tak obyčejná bomba. Byla to biologická zbraň! Kupodivu se nenakazila půlka Prahy. Inteligentní bakterie si pošmakovaly pouze na generálovi. V soutěži o nejlepšího komika se na druhém místě těsně za generálem umístil pohupující se hlasatel „vzdejte se, nic se vám nestane“. Zednářská symbolika: 3:46 – dva blesky; 3:51 – svastika; 4:40 – dvě svastiky najednou. (Swastika big dipper= souhvězdí Velkého vozu – Polárka – jaro, léto, podzim, zima.); 38:57 – prýmka = V sign; 46:29 – Moučka -  one eye symbolism, min. 15 vteřin; 53:07 – skrytá ruka; 1:01:10 – divadelní pohřeb. Všude svastika. Všude spoustu milovníků hvězdné oblohy. Plus další a další symboly. Všechny nacistické symboly mají nějakou souvislost s okultismem nebo východním mysticismem. Milovník Tibetu Himmler by o tom mohl vyprávět dlouhé hodiny. Hlášky: „Pamatujte, že vaše činy vejdou do dějin.“ – víme dopředu. „Za opravu rádia nálet na Škodovku.“ – to je kšeft! „Domácí odboj žádá bombardování Škodových závodů v Plzni.“ – to jsou němečtí agenti? Příště bude: domácí odboj žádá bombardování Pražského hradu. Lidice nějakým způsobem asi určitě byly, ale jen jako dopředu naplánovaná podpůrná akce divadelního atentátu.

plakát

Tři zlaté vlasy děda Vševěda (1963) 

Krásné kulisy, krásně barevně nasvícené. Král volá na slunce: „Stůj! Posvítíš mi na cestu!“ mají tam chybu – slunce se přece nehýbe. Měl zadupat a zakřičet k zemi: „Stůj! Přestaň se točit!“ Nadpřirozené sudičky jsou těžkými soupeři i pro krále.  Vesmírná propaganda na Vševěda: „Hvězdo denní.“ Jenže slunce není žádná hvězda. A hvězdy nejsou slunce.

plakát

Démanty noci (1964) 

Mladíci běží lesem, pak jdou rychle, pak leží ve vagoně – tato scéna ještě pětkrát, pak jdou pomalu, dále pražské tramvaje – stále dokola, jedí šišky (smrkové), válí se v mraveništích, plouží se lesem, záběry deště v lese (jediné, co se mi líbilo), vraždění hospodyně (asi osmkrát), důchodci 80+ mají hon, sprint o holi, hbití staříci slaví úspěch, senioři jdou na pivo a něco na zub.

plakát

Kdyby tisíc klarinetů (1964) 

Několik hudebních skvostů, krásná choreografie tanečních čísel. Hned úvodní píseň je vynikající. Nechápu, proč třikrát Tereza. Tonda Šůrů dostal po delší době větší prostor a podává bravurní výkon. Slabé stránky filmu: Brodský, parta generálů pod vedením Vostřela, ministr války Růžek, Šmída ve vaně. Zednářská symbolika: 29:31; 1:12:53 – převrácený kříž; 40:42 – černobílá šachovnice; 1:15:05 – Lohninský – parodie na skrytou ruku; 1:27:33 – Gott – nějaký druh skryté ruky + ruka na srdci; 1:40:58 – Šlitr – devil horns. Mezi řádky opus na neexistující zeměkouli: „Měli jsme kdysi míč omalovaný pestře…  A míč udělal hopla a náhle zmizel. Nastalo vzrušení, rozběhli jsme se krajem. V nejasném tušení, že tu hru nedohrajem. Po míči ani stopy, nikdo z nás nepochopí, kam náhle zmizel… Prolezli jsme všechny světa strouhy a nikdo neví kolik je v nás touhy, ten míč vrátit do hry zpět. Chcem najít každopádně ten míč, co tak zrádně a náhle zmizel. Kde je ten míč? Kde je ten míč? Kde je ten míč…“; 3 x 6: „Jsou to TŘI háčky. Během programu ŠESTkrát propagovat limonádu Super.“ Propaganda gravitace: „Padání začíná přitažlivostí.“ „Písničku jsme věnovali dívce s mohutnou gravitací.“ „Stačilo trošku gravitace a špetka neandertálského rozumu.“ Přísahání: Vostřel: „Přísahej!“ Hrabánek: „Přísahám, že nic nevykecám.“ + bow sign. Hlášky: „Žádnou politiku, všechno v mezích slušnosti.“ „Jsme nezávislá televizní stanice.“ Nej hláška: „Nejdřív si to musím vodškrtnout, poněvadž pak bych na to neviděl.“

plakát

Na laně (1963) 

Snad nejhorší začátek českého filmu. Napjatá rodinná atmosféra dovedená ad absurdum na druhou. Když se děj přesune z rozpadlého činžáku, atmosféra se hned zlepšuje. Famózní hudba Z. Lišky. Mladí sympatičtí herci podávají velmi dobré výkony. Kočka, Bimba, Hynek, Alena a Růža – super postavy. Symbolika: 25:20 – dům č.p. 33; 1:06:33, 1:08:09, 1:08:12 – Steimarová a one eye symbolism par excellence. Hlášky: „Kamaráde, ty seš vopravdu z vopice.“ - evil-luce. „Dostaneme byt. Psali v novinách, že budou všichni bydlet.“, básní naivní holčička s dobráckým úsměvem. To je informace! „Kriste Pane, napiješ se, pak nevíš, co děláš.“ – to myslí bába vážně? Sebevědomý Müller je těžce nad věcí a přitom se hloupě posmívá svému podřízenému, že se modlí.

plakát

Eliášův oheň (1985) 

Podle klipu "St. Elmo's Fire" - John Parr to vypadalo slibně. Dramatické osudy mladých po škole. Ale v první třetině se tam neděje nic. Kecání v hospodě, bez zápletky. Následně vzniká slepenec mikrozápletek. Emilio podivně balí Andie. Ještě podivněji ji pak vášnivě bafne. Vztahové třenice. Vyznění – každý může spát s každým. Poslední nepolíbená v partě touží po největším děvkaři. Když ho konečně klofne, holkař jí zamává a odjíždí vstříc dalším milostným dobrodružstvím.