Zajímavosti k filmům (104)
Rychle a zběsile 2 (2003)
V článku pro Variety z roku 2015 Vin Diesel (který hrál Dominica v předchozím filmu) prozradil, že odmítl nabídku studia Universal na návrat jeho postavy do tohoto filmu ve výši 25 milionů amerických dolarů. Diesel to zdůvodnil tím, že premisa filmu nefunguje, a prohlásil: "Studio Universal k filmu nepřistoupilo jako Francis Ford Coppola. Přistupovali k tomu jako k pokračováním v 80. a 90. letech, kdy vymysleli nový, z větší části nesouvisející příběh a plácli na něj stejné jméno."
Poseidon (2006)
Propracované studiové interiéry, inspirované skutečnou luxusní lodí Queen Mary 2 a postavené "dnem" nahoru, mohli tvůrci postupně zaplavovat pomocí obrovských umělých bazénů - a v některých případech jimi dokonce i kompletně rotovat.
Spider-Man (2002)
Roli Green Goblina odmítl John Malkovich, Nicolas Cage a Mel Gibson. Teprve pak přišel na řadu Willem Dafoe, který prý o ni po přečtení scénáře velmi usiloval.
World Trade Center (2006)
Kvůli svému "nepopulárnímu“ názoru, že "Amerika si vlastně za útok 11.9. může svým způsobem sama", navrhla Maggie Gyllenhaal manželům Jimenovým, že odstoupí od projektu. Ti ale nesouhlasili a dali ji k její roli požehnání. Maggie Gyllenhaal byla přitom ta, která doporučila Michaela Peñu na roli Williama Jimena.
Spider-Man (2002)
Kostýmní návrhář James Acheson a dva tucty jeho asistentů pracovali na Spider-Manově (Tobey Maguire) kostýmu více než pět měsíců. Navrhli neuvěřitelných 37 modelů, než se jim podařilo vytvořit ten pravý.
Spider-Man (2002)
Obrysy pavučiny jsou složeny z 18 latexových proužků, které musely být na kostým ručně nalepovány.
Umučení Krista (2004)
Kameraman Caleb Deschanel dostal od Mela Gibsona za úkol přiblížit záběry slavným obrazům barokního malíře Caravaggia.
Johnny English (2003)
Postava Johnnyho Englishe (Rowan Atkinson) vznikla původně pro reklamu firmy Barclaycard. V reklamě byla také použita i sekvence s perem, vystřelujícím jedovaté šipky. V ní se ale do nohy trefil sám Johnny English.
Umučení Krista (2004)
Na filmu se podílela i česká maskérka Veronika Kostrhounová.
Šampióni (1992)
Profesionální hokejový klub Anaheim Mighty Ducks ("Mocní Kačeři z Anaheimu") byl pojmenován právě po tomto filmu. Ve své doposud 14 leté historii hráli 5x play off, 2x vyhráli pohár Západní Konference a dosáhli i nejvyšší zámořské hokejové trofeje. V roce 2007 vyhráli Stanleyův pohár.
Poseidon (2006)
Převrátit, zatopit a nakonec poslat ke dnu zaoceánský parník by vyšlo filmaře hodně draho. Proto si jej museli postavit digitálně. Nebylo to vůbec jednoduché - třeba úvodní dvouapůlminutový záběr bez jediného střihu se vyráběl dlouhých 11 měsíců.
Spider-Man 2 (2004)
Mechanická chapadla, která Alfred Molina (Dr. Octopus) ve filmu nosí, ovládalo asi patnáct operátorů. A podle konkrétní scény vážil postroj 35 až 45 kg.
Postřižiny (1980)
Zvláštní je, že jeden z nejpůvabnějších motivů se ve filmu neměl původně objevit. Pozvolná likvidace čeledína (Rudolf Hrušínský ml.) strýcem Pepinem (Jaromír Hanzlík) byla dotočena až později, když se Jiřímu Menzelovi začalo zdát, že film je příliš "růžový".
Rain Man (1988)
Postava Raymonda Babbitta (Dustin Hoffman) byla inspirovaná skutečným autistou Kimem Peekem, kterého scenarista Barry Morrow potkal v roce 1986. Když pak v roce 1989 Morrow vyhrál Oscara za nejlepší scénář, daroval ho Peekovi.
Rain Man (1988)
Podle původního scénáře bylo Charliemu Babbittovi (Tom Cruise) 56 let.
Spider-Man 2 (2004)
V počátečních fázích výroby museli loutkáři při vymýšlení designu Octopusových (Alfred Molina) chapadel pracovat s hadicemi od vysavače.
Postřižiny (1980)
Rozpočet snímku byl kolem 4 milionů korun československých. Do rozpočtu se ovšem dostala i velká zabijačka, jež film zahajuje.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
O županu, v němž hrál Quentin Tarantino svou malou roli Jimmieho, všem na potkání vypravoval: „V tom županu jsem dělal už úplně všechno - jedl, pil i masturboval.“
Rain Man (1988)
Dustin Hoffman a Tom Cruise během natáčení nevěřili, že by film mohl mít úspěch. Dokonce ho z legrace pojmenovali „Dva ňoumové v autě“.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Restaurace "Jack Rabbit Slim's" byla celá postavena ve skladišti v L.A. na rozloze 800 metrů čtverečních a byla inspirována restauracemi ve stylu padesátých let od architekta Johna Lautnera. Kolem parketu stálo šest aut a na boční stěně se na deseti monitorech promítaly scény z L.A. padesátých let.