Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Životopisný

Recenze (625)

plakát

Pixely (2015) 

Vůbec se nestydím za to, že se rád nenáročně pobavím. A přesně tohle Pixely nabízejí. Je to přecpané pitominkami, překombinovanou a častou CGI akcí, herci přehrávají jak o život a jedno cameo střídá druhé. Je to zkrátka úplně praštěný film, kterýmu k dokonalosti chybí, aby Sandler v českém dabingu nepronášel moudra typu „nerdi nejlépe líbají, protože si toho váží“ nebo „já hrál skutečný videohry“. Naštěstí ho dost zaměstnává záchrana planety a úseky, v kterých nemluví jsou časté, dlouhá a hlavně, jsou takřka skvostné. Za retro guilty pleasure snímek, uhozený stejně jako třeba R.I.P.D. – Útvar rozhodně neživých agentů dávám pěkných 82%, na počest roku 1982, v kterém mladý Sam Brenner (Adam Sandler) vyhrál světové mistrovství v gameskách a do vesmíru byla vyslána videonahrávka, kterou si ti emzáci tak blbě vyložili!! P.S. Žádnou z těchto her jsem nikdy nehrál! P.P.S. Sean Bean kupodivu přežije!

plakát

Dokonalá lež (2019) 

Závěrečný zvrat mě k rozsypání misky s oříškama nedonutil, ale nakročeno bylo. Ti dva matadoři si to dávají jedna radost, ovšem první polovinu filmu v podstatě nemají co hrát, zápletka je děravá až příliš a s neférovým přístupem k divákovi ** spoiler ** Aby mohli oba protagonisté zažít ve válečných letech to co tvrdí, muselo by jim být přes 80 let **spoiler** Velká chyba, která v mých očích body ubírá směrem dolů. A tak je to, za to šimravé guilty pleasure, jen 70%.

plakát

Dámský gambit (2020) (seriál) 

Tak jsme si řekli takhle v sobotu ráno doma...dáme jeden díl a uvidíme...A v sobotu večer jsme to dokoukali. Unešení pestrým, dramatickým osudem smyšlené šachové velmistryně. Krásný příběh, velmi pohledná stylizace 50. až 70.let, skvělý casting, včetně velké role někdejšího Dudleyho z Harryho Pottera!! Ke zdejším, vesměs pochvalným komenátům není co dodat, prostě se podívejte sami. Anya Taylor-Joy je pro mne objev roku, i s těma očima tak daleko od sebe, že by Tři veteráni obětovali všechny své dary. Hodnotíme vysoko...male & female 100% a 80%.

plakát

Temná tvář Brooklynu (2019) 

Ano, byl jsem unešený z výkonu Edwarda Nortona. A i jeho spoluhráčů, obsazení je skutečně skvostné. Ovšem na druhou stranu jsem se ani já, jako hodně zdejších přispěvatelů, nevyhnul pocitu, že si ze mě Edward Norton-scénarista střílí a že Edward Norton-režisér zkouší meze mojí trpělivosti k nejkrajnější hranici snesitelnosti. Stále nevím, o čem to celé bylo. Jestli byla pointa v tom, že nejmocnější muž New Yorské městské správy může být veřejně zničen odhalením popření otcovství své nemanželské dcery? Nebo tím, že jeho radniční kolegové za jeho zády skrytě vlastní firmy, které se častěji než jiné dostávají k lukrativním newyorským městským zakázkám? Nebo že rozhoduje o likvidaci městských čtvrtí podle developerských přání…?? No koukněte se sami, třeba si to užijete víc než já. Podruhé se už nepodívám, nemůžu ale pominout že v některých ohledech je tento film ojediněle výjimečný a dobrý. A proto dávám 75% a současně nepřidávám doporučení, že ho musíte vidět. To neplatí pro skalní fanoušky Edwarda Nortona, Aleca Baldwina a Willema Dafoe...

plakát

Svéráz národního lovu (1995) 

Nechce se mi psát, že je to kultovní ruská komedie. I když je mi jasné, že jinou asi široko daleko v mém blízkém i širším okolí nikdo nezná a žádnou rozhodně nikdo ani neviděl – na rozdíl od téhle, která je fakt stále docela dost populární. Film sleduje příhody setrvale přiožralých lovců v nehostinných ruských dálavách a je to tak příjemně neamerický/nezápadně evropský film že by bylo škoda si ho nechat ujít. Stejně jako některé rannější filmy Emira Kusturici nebo z těch novějších a slovanských Deník Strojvůdce. A pak už na krávu, odmítající vyskočit z nadzvukové stíhačky, nezapomenete. Dávám 70%

plakát

Jeho temné esence - Série 2 (2020) (série) 

Doplatil jsem na neznalost knižní předlohy a tak jsem zůstal po čekání na konec v posledním díle jako opařený, že to ještě nekončí. Jinak ale celé druhé sérii nevyčítám nic, nadstandardní úroveň si udržela po celou dobu a stále bavila. Doufám jen, že třetí sérii natočej dřív, než Dafne Keen dospěje, už teď je to na pováženou. Jestli jsem to pochopil dobře z kontextu, celé tohle dobrodružství by od unesení Rogera po války s Nejvyšší Autoritou nemělo trvat dýl než školní rok…A Dafne se přitom už patřičně žensky zaobluje…No nic, s hodnocením nemám problém, stejně jako S01 je i tato série za 90%

plakát

Tristan a Isolda (2006) 

Škoda chudé „televizní výpravy“ a digitální kamery, skromný rozpočet je bohužel vidět až příliš. Zejména v bojových scénách to až bolí, když se na sebe vrhají vojska znepřátelených Britů a Irů a v obraze se reálně mezi sebou mydlí tak 15 lidí...Ale vlastní zpracování hrdinského eposu s Jamesem Francem v hlavní roli špatné nebylo a dobře se koukalo i na komornější soubojové scény s dobrou choreografií a razatním fyzickým nasazením. Nějak se mi ani nechce psát víc, měl jsem z toho příjemný pocit, ale vidět už to znovu nemusím. Dávám 65%, epičnosti a velkoleposti jedné z nejslavnějích rytířských legend výprava na úrovni lepšího lesního divadla dost ubrala. A přitom tam potenciál byl...

plakát

Jeho temné esence - Série 1 (2019) (série) 

No tak přiznám bez mučení, že nebejt karantény, tak bych tuhle položku v nabídce HBO i přes poměrně masivní kampaň dál ignoroval. Ale nedalo mi to a teď jsem rád, že jsem první řadu zkouknul. Příběh je příjemně vrstevnatý a Dafne Keen je v hlavní roli skvělá. Ostatně, líbila se mi už když párala padouchy s Loganem… Takhle zpracované pohádky prostě můžu a pomalé tempo prvních dílů vlastně ani není na škodu. Tvůrci si pěkně vyhráli s detaily i jednotlivými příběhovými linkami...a o to bylo příjemnější, jak to nabralo na akčnosti i naléhavosti v posledních třech dílech. Ani se mi to nechce srovnávat se Zlatým kompasem...Zpětně viděno, tenhle postupně zapomínaný film, z kterého mi v paměti zůstala jen Nicol Kidman (paní Coulterová) to podstatné z motivací jednotlivých aktérů příběhů prostě vypustil, včetně základní zápletky s paralelními světy a natočena tak byla jen suchopárná, nablýskaná questovka s finální bitkou na Severu. His Dark Materials jde na to jinak a ze srovnání s filmem mi vychází výrazně lépe. Ano, je to trošku složité (Magistérium, Scholárové, paralelní světy, náboženské motivy, divoženky, soužití lidí a démonů, mluvící medvědi...ehm…) ovšem natočeno je to, včetně CGI démonů, opravdu výpravně. Jestli máte rádi filozofující fantasy a nevadí vám dětští hrdinové, je tenhle seriál trefa do černého. Série 1 je za 90%. Jo a nad Nicol Kidman vede její seriálová paní Coulterová v podání Ruth Wilson 10:0. Je skvělá.

plakát

Mělas to vědět (2020) (seriál) 

Asi bych Undoing nepasoval na seriálovou událost roku 2020, ovšem doporučit ho jako nadstandardní drama/krimi seriál můžu s čistým svědomím. Dlouhý je tak akorát a excelují v něm Nicole Kidman, Hugh Grant a Donald Sutherland. Z anotace je jasné o co půjde a tak jen dodám, že to má ten příjemný „sedmilhářkovský“ feelling (tvůrčí tým je prakticky totožný). I když teda výhradu mám. Nicol Kidman v podstatě celou svoji figuru odehraje ve svém nejtypičtějším výrazovém rejstříku „tvářím se jako vylekaná srnečka lapená dálkovými světly uprostřed dálnice“, což už se mi místy jevilo až otravné. Ale je tam živočišný Grant, který se ve své roli vyřádil (snad už mu jednou svěří roli sériového maniakálního vrahouna) a ještě k tomu senior Sutherland. To je oprávněně těžká váha, na kterého se v každém díle nezbývá než se jen těšit a těšit. Rozuzlení přijde, nekončí to očekáváním druhé řady. Finále bylo lehce přepálené, ale je to fakt jen pár posledních minut a dá se to vydržet. Pokud je vaším zájmem profesní nebo alespoň v hobby úrovni psychologie, zejména v soužití lidských párů, o to víc si tenhle kousek z produkce HBO užijete. Dáváme s přítelkyní 85% a konstatovali jsme, že scénaristé si s námi hráli trochu na schovávanou a podsouvali nám detaily, které nás měly zavádět na falešnou stopu, očividně proto, abychom si pustili další díl. Takže, pokud si po třetím díle bude myslet že víte, kdo zabil Elen Alves, pravděpodobně se nemýlíte.

plakát

Skrytá čísla (2016) 

Silně idealizovaný snímek o chytrých hlavičkách v programu vesmírných letů americké NASA v letech 1957 (kolem země začíná kroužit Sputnik) do roku 1962 (zeměkouli obkroužil první američan John Glenn). Hlavičky byly tři a patřily extrémně chytrým černoškám s neobyčejně vyvinutým intelektem a citem pro matematiku, fyziku a tehdejší počítače. ** Ačkoliv je to tedy zejména trendy pojatá americká životopisná agitka, zatížená aktuálním protirasistickým hnutím, je to taky film, na který se docela dobře kouká. Pokud vám už tedy nové hollywoodské black&white dělení světa zobrazovaného americkou filmovou produkcí v posledních cca 10 letech neleze ušima. Jima Parsonse (Sheldon z Big Bang Theory) v roli zlého bělocha, diskriminující geniální černošskou matematičku jsem si v příběhu docela užil, dal to pěkně. Jen nezměnil účes, což je vzhledem k natáčení filmu v letech, kdy se točila BBT pochopitelné…) Zmíněné geniální vědkyně, na které může být americká afroamerická komunita právem hrdá a které čas odsoudil do dějinných rolí Hidden Figures (v tomto kontextu zapomenutých postav) Katherine Johnson, Dorothy Vaughan a Mary Jackson jsem si vyhledal a jsou to skutečně unikátní lidské osudy. Filmu dávám pěkných 70%, kdyby byl natočen trochu více „lidsky“, jako třeba Kód Enigmy o Alanu Turingovi, neváhal bych s vyšším hodnocením.