marvan

marvan

Martin Vaněk

okres Praha

21 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 12.7.2017  18:22

    Po tom, co vyšlo najevo, že Klusák lhal a Daliborek je zcela vymyšlená postava, dostává film teprve ty pravé grády. Klusákův nácek je vlastně to nejtrapnější klišé o neonacistech: nevyzrálý mamánek, který pod tvrdou slupkou skrývá duševní bebínko a je tedy jen k politování. Klusák jako režisér předvádí takový ten typ shovívavě povýšené arogance, který si osvojila sorta "kosmopolitních" pseudointelektuáů toho druhu, kteří dnes vyjadřují své zhnusení nad českou malostí, nesnášenlivostí, xenofobií a já nevím čím ještě. Klusák narazil na téma, které ho evidentně přerůstá. A tleská mu přesně ten typ troubů zmíněných výš.

    • 1.6.2017  15:17
    Taboo (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Nemohu si pomoct, ale je pro mě dost těžké přiznat seriálu byť i dílčí kvality, které bezesporu má, když v jeho základu nacházím úlitbu politické korektnosti, která místy hraničí s demencí. Přitom to byla právě Východoindická společnost, která stála u zrodu snah o globalizaci a nový světový pořádek. A vlastně dodnes stojí, přestože se přetavila do podoby korporací ovládající světové dění skrz Londýnskou City. Potud tedy výborný nápad, poukázat na pokrytectví společnosti, která de facto dávno před nacistickým Německem rozjela v mnoha anglických koloniích genocidu původních obyvatel a koncentrační tábory, jejichž metody de facto okopírovali později Turci během arménské genocidy a později i zmiňované nacistické Německo. Kupodivu zde se žádný Norimberk nekonal a dnes nás potomci těchto gaunerů povýšeně poučují o lidských právech a naší povinnosti kát se za jejich zločiny dobrovolným podvolením invazi barevných a ztrátou kulturní identity. Seriál není totiž ničím jiným, než lživým popřením a špiněním naší minulosti. Z historického pohledu je to ubohý guláš. Představa černého advokáta, který počátkem 19. století trestně stíhá vysoce postavené bílé úředníky je stejně reálný, jako obojživelný tank v bitvě u Lipan. Pochopitelně jde o tzv. ušlechtilého negra, nositele pravých lidských hodnot, který blahosklonně poučuje své mravně zkažené opovrženíhodné bílé bratry. Ano, tenhle typ černocha lze dnes potkat především ve filmech a seriálech, v reálných statistikách kriminality naopak právě černí spolubratři trhají rekordy, tož je třeba je nechat triumfovat alespoň ve fantazii, že. Jediné pozitivní postavy seriálu jsou tak pouze barevní, různé pochybné existence, děvky, transvestité, pouliční kriminálníci, jakýkoli bílý heterosexuál konzervativního smýšlení je vzápětí odhalen jako odpudivé monstrum. Gramsci se musí všem těm blbým gójům, kteří mu skočili na lep ze svého židovského pekla potměšile smát. Poslední poznámka na závěr: pyramidy v Egyptě opravdu nepostavili černoši, jak samolibě tvrdí zmíněný černý advokát, pyramidy postavila původní egyptská rasa, která byla bílá. Že by ukázka vzdělanosti současného levicového "intelektuála"? Typický snědý egypťan, tak jak ho známe, je vlastně míšenec původní bílé rasy s rasou negroidní a byl příznakem úpadku kdysi velké egyptské civilizace. Což je přesně ten osud, který by nám současní socilání inženýři rádi uchystali, když nás chtějí, dle vyjádření pablba Junckera, křížit jako dobytek s barevnýma rasama. Ano, zažil jsem normalizaci a pocit nasranosti, když jsem viděl, jak se v zájmu údajně vyššího blaha překrucuje realita a nevěřil bych tomu, ale ten pocit nasranosti je zpět. Je děsivé, jak tahle zjevná manipulace skrz filmovou tvorbu některým lidem vůbec nedochází.

    • 1.6.2017  14:12
    13 Reasons Why (TV seriál) (2017)
    *****

    Přestože je pod seriálem podepsáno sedm režisérů, nese především otisk Gregga Arakiho. Od hlavního hrdiny, který typově odpovídá právě Arakiho hrdinům z předchozích filmů, nejvíc pak Gordon-Lewittovi z Mysterious Skin, až po celkovou gay stylizaci jak postav tak způsobu vnímání světa a uhrančivý soundtrack. I to syrové a emocionálně zdrcující finále je pro Arakiho filmy téměř něco jako autorský trademark. Občasné logické a realitě odporující lapsy mi až tolik nevadí, divák by neměl zapomínat, že tu nejde o žádný ryzí filmový realismus. Jde tu o dráždivou konfrontaci žánru teenage seriálu, do kterého znenadání vpadl brutální realismus, s nímž se nedokáží hrdinové vyrovnat a snaží se ho marně vytěsnit. A jsem zpátky u Gregga, protože ztráta nevinnosti je vlastně téma, které se prolíná celou jeho tvorbou.

    • 5.2.2017  11:07

    Nocturnal Animals je film o odvrácené straně amerického snu o úspěchu. Susan na začátku kariéry zradila sebe i svého manžela: před nelehkým životem s citově nevyrovnaným umělcem dá přednost zajištěnému životu s úspěšným obchodníkem. Poté co jí bývalý manžel zašle svůj nový román, začne rekapitulovat svůj život. Její rozumná a pragmatická povaha ji nakonec dovedla ke stejně prázdnému životu, jaký vedla její matka: místo naplněného života plného nejistot žije pseudorealitu úspěšné kurátorky moderního umění, místo opravdového vztahu má formální vztah s mužem, který je jí nevěrný a jehož kariéra je v troskách. Vynikající moralitka od Toma Forda.

    • 1.2.2017  18:26

    Chvílemi jsem se smál a chvílemi plakal. Historicky dementní, ovšem genderově vyvážené. Muži tu jsou vesměs vyměklí metrosexuálové, když nejsou vyměklí musí být automaticky beznadějně tupí a bitvy... ech, ty jsou tak na úrovni ženského zápasení v bahně. Kdyby tohle natočila nějaká angažovaná feministka, pousměji se, ale pochopím to. U Nilse Gaupa nikoli, že by obřadní sebekastrace jako úlitba severskému progresivismu?

    • 1.2.2017  18:02
    Příchozí (2016)
    ****

    Ted Chiang je kultovní autor sci-fi povídek, Villeneuve je zase kultovní režisér obzvláště pro ty, kteří znají jeho první filmy z Varů. Proč se na téhle spojnici dvou géniů objevuje podprůměrný námezdný škrabal Heisserer je mi naprostou záhadou. Ano, Villeneuve dokáže podmanivě natočit cokoli, ale ke konci filmu jsem pocítil zklamání nad další "šokující" hollywoodskou pointou, která deklasuje režisérovo mistrovství.

    • 23.1.2017  13:16

    Gibson je nepochybně primitiv, proto mu jdou tak dobře filmy s jednoduchou myšlenkou. Tam kde by se jiný tvůrce prostě nudil a práci by odbyl rutinou a klišé, tam jde Gibson naplno a srdcem. Ano, film je k uzoufání naivní, předvídatelný, ale nejde mu upřít náboj a uhrančivost.

    • 20.1.2017  20:50

    Krásná Varvara je natočená s typicky slovanskou rozevlátostí, všude neuvěřitelná kýčovitá zdobnost, komičtí padouši a ruské semetriky. Tohle asi bude opravdu rezonovat zase jen ve slovanské duši. Do Varvary jsem se kdysi bláznivě zamiloval a po letech mi její krása opět rozbušila srdce :)

    • 20.1.2017  20:33
    La La Land (2016)
    *****

    Sledovat La la la land je jako poslouchat neukázněné dítě, které se vám snaží cosi důležitého sdělit, místy vás to rozčiluje, místy dokonce nudí, ale na konci vám sdělí něco tak pozoruhodného, že mu to všechno odpustíte. Po Whiplash jsem už věděl, že Chazelle je neukázněný autor, jen díky jednoduchému a sevřenému příběhu Whiplash to spousta těch, kteří jsou nyní zklamaní, tehdy ochotně přehlédla. Chápu, že pro zaryté bordwellovce, kteří potřebují vše přeměřit a zvážit, to muselo být poněku matoucí. Výběr muziky se v La la landu občas s filmem tak nějak míjí, stejně tak si nejsem jistý, jestli se představa Emmy Stone o její postavě občas nemíjí s představou režiséra. A stejně jako ve Whiplash nám tu staromilec Chazelle předkládá moralitku o dnešní době, i když je to tak zastřené, že to lze zároveň kdykoli popřít. Nemohl jsem se zbavit pocitu, že to byla právě ženská postava Emmy Stone, kdo zradil a že Ryanova posztava byla vlastně morálním vítězem téhle story. Při scéně, kdy se postava Stoneové pustí během večeře s kritikou nemilosrdně a nesmyslně do svého milence, k tomu by se dal předčítat sto let starý Evolův text o nesnesitelných protestantských krávách (dámy nechť prominou), které ztratili schopnost být ženami.

    • 14.1.2017  14:21

    Netflix se smiloval a natočil chlapský film pro těch několik přežívajících mužských dinosaurů vyznávajících filosofii, že jedna pecka mezi oči občas zmůže víc než dvě hodiny vciťování. Praktickou ukázku této velice užitečné filosofie v závěru předvede PhDr. Jamie Dornan, kandidát věd.

    • 14.1.2017  12:34
    Rammstein in Amerika (koncert) (2015)
    ****

    Sebeoslavný snímek Rammstein, dokonalý marketingový produkt, který funguje proto, že je v něm nejen kus marketingové vypočítavosti, ale i kus srdce. To je ostatně vlastní i hudbě Rammstein a také důvod, proč i po dlouholeté odmlce dokázali v US vyprodat Madison Square v rekordním čase. Už dlouho jsem neviděl tak skvělý vhled do duše současné Ameriky, jak ji ukazují záběry z amerického turné, včetně trefných postřehů jednotlivých členů kapely, nebo zasvěcené komentáře Mobyho o tom, jak brutální mlýn na maso je "umění" provozované na tak rozsáhlém trhu. V těchto souvislostech dostávají komentáře různých "nezávislých" umělců z US často až sebeparodický nádech, když z daného vyplývá, že nejsou nic jiného než snaživými nevolníky systému. Poslouchat rozumy takového člena Rammons, který si pochvaluje, že je super mít černého prezidenta a všechny ty výdobytky liberalismu (myslel tím snad násilí a nepokoje v Baltimoru v době natáčení dokumentu?), ale je prý potřeba ještě víc liberalismu, protože Amerika je pořád ještě moc konzervativní, bylo už nad mé síly. Co tím myslel, těžko říct, zřejmě se dovolává ještě černějšího prezidenta a ještě víc násilí, tohle je snad ukázkový příklad neoliberální demence. Rammstein nezřídka překračují díky své teutonské neotesanosti hranice vkusu a stříkající penis v Tillově poklopci opravdu není nic umělecky hlubokomyslného, ale jen pubertální úlet a pětihodinové vězení, kterého se jim dostalo mi přijde jako adekvátní ohodnocení takové trapné blbinky. Rozhodně to není důvod vytahovat hned celý lidskoprávní jaderný arzenál a květnatě řečnit, jak to předvedli různí američtí umělci. Ostatně členové kapely sami se omezili jen na sdělení svých dojmů a zdrželi se na rozdíl od svých US souputníků laciných moralistních soudů. Komu čest, tomu čest.

    • 9.1.2017  18:15

    Fuqua je dlouhodobě tím nejlepším béčkovým režisérem, jeho filmy jsou solidním spotřebním zbožím pro jedno použití, takový filmový hambáč, který neurazí, ale ani nazasytí. K Filově poznámce, že film není úlitbou politické korektnosti, ale naopak odráží tehdejší skutečnost, kdy 15% kovbojů bylo černé pleti (Filmový (za)biják) mám jisté výhrady. Ano, černoši byli kovboji a možná byli i pistolníky, ale myslím, že blahobytný se sebou spokojený plně naturalizovaný černoch Washingtona odráží současnost a nemá nic společného s udřeným čerstvě osvobozeným negrem, to platí i o Leeho Číňanovi, o indiánském válečníku už vůbec nemluvě, to je už čirá halucinace. Takže takovouhle skupinu opravdu mohla dát dohromady jen ta politická korektnost v programově liberálním hollywoodském prostředí. Mnohem zajímavější mi přijde scénář, excelentní řemeslo Pizzolatta, bezchybná řezničina, která ovšem selhává v rovině motivace postav, tedy hodnot. Je evidentní, že současným liberálně prodejným hollywoodským kurvám je už zcela nesrozumitelné, jaké motivy poháněly protestantské kolonizátory. V systému úspěchu za každou cenu a maximálních tržeb se Hollywood snaží pokrytecky zaštítit pseudohodnotami, jako je právě politická korektnost a právě to pokrytectví dráždí, nikoli korektnost jako taková.

    • 6.9.2016  15:48
    Povstání barbarů (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Hodnotím po prvním díle. Zdá se, že kulturní revoluce už dobyla i televizní studia. Tedy takovouhle snůšku historických nesmyslů, lží a ideologického balastu jsem zažil naposledy jako mladý jinoch za bolševika. Naši novodobí soudruzi z USA se ovšem nenechají zahanbit. Udělat z Hannibala hrdinného černošského proletáře bojujícího za práva černochů vzdorujících odpornému bílému impériu Řím to může napadnout jen totálního idiota. Hannibalova matka pocházela z Ibérie, jeho otec z Pyreneí, takže to opravdu nebyl černoch a Kartaginci nevypadali jako brooklynští rappeři. Hannibal by nikdy nebyl tak úspěšný v boji proti Římu, kdyby se mu nedostalo toho nejlepšího antického vzdělání, takže jak vzhledem tak myšlením to byl rozhodně více Říman než cokoli jiného a už vůbec ne černoch. No a zlí Římané byly tak zlí proto, že ti barabři byli stejně tak zlí vůči Římanům, víme? Měli by se dnešním politicky korektním historikům za to omlouvat, že se nenechali převálcovat? Bože můj, tohle může napadnout opravdu jen totálního vymaštěnce. Ovšem když mezi komentujícími vystupuje jako odborník ultraidiot a černošský aktivista Jesse James, který si z barvy své pleti udělal výnosnou živnost, není se co divit. Ve švédské televizi tvrdil, že Švédové musí finančně odškodnit černochy za to, že byli otrokáři. Zřejmě si při své inteligenci myslí, že Švédsko stejně jako jeho rodná Amerika, zbohatla v minulosti na pěstování bavlny a černoškých otrocích. Není divu, že když seriál vznikl za přispění takovýchle "odborníků", výsledkem je neskutečná slátanina.

    • 6.9.2016  15:15
    Imperium (2016)
    **

    Překlopit strach z islámského terorismu na strach z ultrapravicového terorismu, to opravdu může napadnout jen Hollywood. Islámský terorista je sympatický chlápek, ten přeci zabíjí jen omylem, za všechno přeci můžou zlí bílí američani. Problém je, že by stejným způsobem šlo obhájit i Breivika. Jinak ten neonacismus je vykreslený v podobě, v jakém existoval v době vydání Turnerových deníků, kterými se tu ohání hrdinové v dialozích a ze kterého tvůrci kopírují dějové motivy, tedy v 70. letech, v době, kdy na druhou stranu úřadovala stejně radikální levičácká Rudá armáda, šlo tedy o líc a rub jedné mince. Tvůrci tedy taktně zamlčeli jednu stranu mince, pochopitelně, pro salónní levičáky nejsou hoši z Rudé frakce teroristé, ale pokrokoví proletáři. Krajní pravice je dnes někde úplně jinde. Bohužel to co dnes civilizaci ohrožuje je právě ten islámský terorismus a tihle nezodpovědní levicoví obhájci. To je to milosrdenství bez rozumu, o kterém píše Fuchs.

    • 18.8.2016  14:58
    Jedna noc (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Po shlédnutí 1. dílu: propaganda pro 21. století. Řemeslně vzato, solidně odvedená práce, ale pro člověka znalého reálných poměrů rovněž politkorektní svinstvo prvního řádu. Pákistánská islámská komunita patří nejen na západě k těm nejproblémovějším, ty nejrigidnější pravidla šaría, které se dnes prosazují pochází právě z Pákistánu (a Afghánistánu a Saudské Arábie). Např. pákistánská komunita v Británii je největším odběratelem sociálních dávek a zároveň největším dodavatelem kriminálních a teroristických živlů. Mimochodem, těch 1.500 zneužitých nezletilých dívek v Rotterhamu spadá právě na vrub pákistánských gangů. Rovněž doporučuji pečlivě sledovat chování právníka v podání Turturra, jen si tam dosaďte místo toho pákistánského kloučka k zulíbání frajera, který znásilnil řadu zmíněných nezletilých dívek ale je z obliga, protože policie mu zabavila mobil a vám teď za zády ječí lidskoprávní expert Turturrova typu, že jste porušil lidská práva váženého násilníka a nejspíš i vraha. Navíc je to i příběh dost nepravděpodobný, jakmile se někde něco takového šustne, už vám visí na krku neziskovky, ty se na takové případy jen třesou. Zato existují tisíce příběhů které se staly a ve kterém Pákistánci hráli velmi smutnou úlohu. Tak proč se netočí filmy o tom? Proč doposud neexistuje film, který by zdokumentoval neuvěřitelné svinstva pákistánské komunity v Anglii, přestože se jedná celkem o 6.000 zneužitých bílých dívek v Midlands, takže nejeden expert nestižený politkorektní slepotou kvalifikoval daný zločin jako zločin genocidia? Vedle takhle rafinovaného ohýbání skutečnosti vypadá i Goebbels jako obyčejný břídil.

    • 11.3.2016  13:07
    Gangster Ka (2015)
    ****

    Česká gangsterka natočená ve stylu francouzské krimi školy, i těmi studenými filtry se hodně blíží filmům Marchala. Jsem zvědavý na ten ještě "světovější" druhý díl.

    • 11.3.2016  13:02
    Beowulf: Návrat do Shieldlandu (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Return to the Shitlands. To jsem opravdu netušil, že už ranně středověké vesnice byly plné ukázkově multikulturně integrovaných černochů a arabů. Bože, tohle korektní znásilňování historie a zdravého rozumu ze mě jednou udělá zavilého rasistu. Něco tak krystalicky debilního jsem už dlouho neviděl.

    • 26.1.2016  11:02
    Mamon (TV seriál) (2015)
    ***

    Na české poměry zázrak, seriál, u kterého člověk nepropadá pocitům trapnosti nad tím, jak si parta českých amatérů hraje na profíky. Bohužel to stačí jen na to, aby si HBO pohlídalo Michálka, takže režijně nuda, ale alespoň to neuráží, herecké výkony opět převážně divadelně přepálené. Holt české herecké selebrity si chtějí vydělat nějakou korunu navíc a tak místo toho abychom měli dobré divadelní herce a dobré televizní herce, máme tyhle obojživelníky, kteří nedokáží pochopit, že když mám kameru až u ksichtu, tak není třeba pateticky burácet a ksichtit pro lepší pochopení v zadních řadách. A pokud se někteří herci naopak snaží hrát uměřenějším televizním stylem, ukazuje se, že to u nás moc herců zatím neumí.

    • 26.1.2016  10:45

    Hollywoodská demagogie par excellance. Obzvlášť vtipná mi přijde scéna, kdy postava Steva Carelly do poslední chvíle váhá s prodejem a pateticky medituje nad nemorálností svého obchodu. Krásné je, že mu to ušlechtilé váhání zároveň navyšuje cenu odprodeje, takže když nakonec ty údajné morální zábrany s přetěžkým srdcem překoná, ukáže se, že mu to ušlechtilé rozjímání navýšilo cenu odprodeje na hezoučkou miliardu. Musím se smát. Patetický morální kýč jako kráva.

    • 20.1.2016  15:39
    Narcos (TV seriál) (2015)
    ****

    Jose Padilla se vrátil k tomu, co mu jde nejlíp, nechává promlouvat dokumentární fakta, nic nepřidává, nic neinterpretuje. A život Pabla Escobara to ani nepotřebuje, ten příběh mluví sám za sebe. Vynikající, vlastně zkratkovitý obraz toho, v čem dnes všichni žijeme.

    • 20.1.2016  15:22

    Knight of Cups je v jistém smyslu protipólem Cronenbergova Maps to the Stars. Oba jsou pohledem na současný Hollywood, ale přiznám se, že Cronenbergův zlomyslný šleh je mému pohledu mnohem bližší, než Malickova snaha hledat duchovní rozměr tam, kde principielně není možný. Malick se poctivě a klopotně snaží celý život hledat hlubší rozměr existence, aniž by si uvědomoval, že se neustále pohybuje v pasti liberalismu, který jakýkoli duchovní rozměr života vylučuje. V tomhle je typicky hollywoodský. Cronenbergova krutá satira naopak ukazuje tenhle svět z pohledu člověka, který stojí mimo narcistně sebevzhlíživý hollywoodský diskurz.

    • 20.1.2016  15:16

    Spielberg je geniální řemeslník, ale obsah jeho filmů by se dal bez nadsázky označit za prostoduchý. Čím je starší, tím víc jeho idealismus působí jako zpráva z jiné planety.

    • 20.1.2016  11:47
    Vojna a mír (TV seriál) (2016)
    ***

    Parta Britů a Amíků si hraje na Rusy, ve stručnosti řečeno. Raději jsem měl znovu sáhnout po verzi z roku 2007, tam je odlesk originálu více patrný, byť byl také natočený v US. Po prvních dvou dílech jsem nechtěl ani dokoukat, pak se to zlepšilo a nakonec fajn adaptace, i když... Nejvíc tomu uškodil Paul Dano, z Bezuchova udělal nevýrazného hňupa, jeho komplikovaný vztah k první manželce byl zjednodušený do podoby pokleslé telenovely.

    • 2.1.2016  15:52

    Šílenec z videopůjčovny sice točí stejně brutálně jako když začínal, jen s tím rozdílem, že se stal plně konformní součástí hollywoodského mainstreamu. Quentin je dnes stejně autentický jako multimilonářský rocker z Green Day v triku vkusně roztrhaném a zašpiněném draze zaplaceným týmem marketingových specialistů. Je z něj stejná "navoněná zdechlina". Je to chytré, je to dokonale natočené a strhující, jen na rozdíl od Gaunerů nebo Pulp fiction tomu schází osobitost a duše. Ale tohle asi potká dříve nebo později většinu tvůrců v Hollywoodu: člověk se naučí vnitřně cenzurovat sám sebe, jen aby se nepřipravil o ty možnosti, které Hollywood nabízí. Nikdo nedovede lidi korumpovat bez viditelného nátlaku tak, jako tohle město.

    • 2.1.2016  15:46

    Skvělý příběh, skvělé zpracování. Iñárritu se evidentně považuje za originálního autora, navzdory tomu, že fakticky je jako filosof naprosto impotentní. Zcela v intencích hollywoodského pseudolevičáctví, i když to pochopitelně není tak klinické jako u multimilionového proletáře Olivera Stona.

    • 2.1.2016  15:39

    100% marketingový produkt, který věrně opisuje řemeslné postupy Pána prstenů, chybí mu jen ty emoce a silný příběh. Stejně jako Pán prstenů i Hobit je filmem v "poklusu", problém je, že repertoár Jacksonových řemeslných i scenáristických fines je žalostně malý a při tak řídkém a vykonstruovaném ději je to znát. Vtipy, děj, zápletky i dialogy jsou předvídatelné na několik kroků napřed. Při téměř 3 hodinách na jeden díl je to k smrti nudné.

    • 19.11.2015  14:07

    Čistá, ryzí zábava, která se nesnaží diváka vychovávat, manipulovat ani ideologicky indoktrinovat. To není vůbec málo v době, kdy většina filmů a tvůrců přistupuje k divákovi jako k idiotovi, kterého je nejdříve náležitě poučit, vychovat a vůbec se postarat o to, aby si nedejbože nevytvářel názory na svět kolem sebe sám.

    • 19.11.2015  13:55

    Spoiler. Mænd og høns se zpočátku tváří jako velmi nekorektní, cynická a zatraceně dobře udělaná komedie. Na opuštěném statku se potkává skupina bratrů, degenerovaných násilnických buranů s různými formami postižení. Násilí, soulož se zvířátky i chovankyněmi starobince doplňuje tenhle venkovský "kolorit" soužití úchylných kreatur a vydatně čerpá z motivů buranského filmu. V závěru bratři zjistí, že jsou výsledkem děsivého experimentu: jejich otec držel v klecích ve sklepě 4 ženy a prováděl na nich genetické pokusy zahrnující inseminaci spermatem různých zvířat. Proto po dvoře běhají zdegenerované slepice s rukama a přilétají čápi z lidskýma nohama. Z podrobností experimentu jednoho vesnického "kutila" by se nejspíš zvedl kufr i Dr. Mengelemu. Potud je vše na hraně, ale budiž. Ovšem závěr filmu mi vyrazil dech. Vidíme novopečenou rodinku buranů kolem stolu, včetně jakýchsi dětí, v záběru je vše krásně prosluněno a podbarveno vemlouvavou hudbou, do níž nám komentátor sděluje, že bratři v experimentu svého otce pokračují a podsouvá nám, že bychom to měli vnímat jako šťastný konec. Vždyť se všichni tak hezky kolem stolu usmívají a do toho unyle hudlají housle. Když si domyslím, že tohle "štěstí" je výsledkem brutálního a nelidského násilí a že mám brát jako normu, že si někdo dál ve sklepě vyrábí děti, nejsem si jist, jestli tvůrcům tak trochu nehráblo.

    • 15.11.2015  11:51
    Spectre (2015)
    ***

    Bond se v rukou artových krasoduchů definitivně proměnil v sebezpytující trosku. Nikoli proto, že by jeho postava zestárla a ztratila kontakt s duchem doby, jak se nám někteří snaží namluvit, ale proto, že vlastnosti, které ztělesňoval, jako vlastenectví, nekompromisní mužnost a asketismus svého druhu se staly v diskurzu západní společnosti vlastnostmi opovrhovanými. Jste prázdný pane Bonde, praví zloduch v podání Christopha Waltze. Ale to je zásadní omyl. Prázdný není Bond, prázdní jsou jen jeho tvůrci, kteří sice úspěšně dekonstruovali postkoloniálního dinosaura, ale jen proto, aby posléze vyšlo najevo, že oni sami žádnou myšlenku, kromě snahy zavděčit se všem a úzkostlivě se vyhnout každému náznaku svébytného nekorektního názoru, nemají. Jaký bude příští, politicky korektní Bond? Sexuálně dezorientovaný feminista, který vyměnil svůj Waltr za anální kolík?

    • 28.10.2015  18:27

    Další liberálně levičácká story, kterým Hollywood odjakživa rád dopřával sluchu. Utlačované masy, ušlechtilé sebeobětování v jejich prospěch. Divák si pak ani nevšimne, že kromě toho negativního vymezení nenabízí žádnou obhajitelnou vizi, pouze za vlasy přitažené a naivní marxistické blouznění. Děvky, kokain, prachy a liberalismus, dál už hollywoodský salónní levičák nevidí.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace