Recenze (105)
Troja (2004)
Škoda v někerých případech výborného až ideálního obsazení (Bana - Hektor, Pitt - Achilles, Cox - Agamemnon, Bean - Odysseus, O'Tool - Priamos a Saffron Burrows jako Andromache) a především jednoho z největších příběhů dějin. Petersen z toho udělal sandálovou banalitu, která jen v pár scénách ukazuje, jak to mohlo být dobré. A když už si tvůrci dali tu práci s tak masivním přepisováním "dějin", mohli aspoň vymyslet Achilleovi lepší motivaci pro zabití Hektora zneuctění jeho mrtvoly...
Harry Potter a Fénixův řád (2007)
Jednoznačně nejlepší film ze série.
M*A*S*H (1972) (seriál)
Spolu se seriálem Přátelé základní kámen mého televizního dětství/dospívání. Tihle herci v čele s Alanem Aldou dodávali rytmus mým dnů, MASH byl mým druhým večerníčkem. Na jednu stranu vtipné, svěží, dojemné a snesitelně výchovné. Na druhou stranu nastavované, dřenění několika oblíbených zápletek až do mrtva (třeba Radar přišel o panictví minimálně třikrát). Taky tvůrcům nemůžu zapomenout, že jsem si kvůli nim nebyla schopna zapamatovat skutečné trvání války v Koreji (vždyť přece trvala asi 15 let, ne?). Něco mezi *** a ****, zatracená nostalgie to táhne vzhůru.
Den zrady (2011)
Film nijak přelomový ani výjimečný. Jen hluboce smutný. Nikoli tragický, ale prostě jen a jen hrozně smutný. Herecké výkony, forma, všechno je adekvátní, vše zapadá do celkové struktury. Je jasné, že takový film prostě nemohl výrazně zabodovat v oscarových nominacích, i když je George Clooney ten "miláček Ameriky". Jsem ráda, že jsem viděla, ale nemám potřebu se k němu vracet.
Vašek Nešika a Šikulka Šikovná (1998) (TV film)
Čarodějnice v podání Pechy, kterému pro větší odpudivost zabavili zubní protézu, mě děsí i po letech. Ale nepěkně děsí, ne jako třeba bouřka nebo práskání biče.
Moon (2009)
Krásné, jímavé... Od absolutního hodnocení mě odrazuje jen relativně banální konec. Každopádně se už nemůžu dočkat Jonesova nového filmu Source Code.
Sherlock Holmes (2009)
A další díl už to spolehlivě vytáhne na pět!
Žhavé výstřely (1991)
Tak šíleně blbé, až je to geniální.
Svědek (1969)
Asi nejvtipnější politická satira, kterou jsem kdy viděla. A taky velmi povedená inspirace Švejkem.
Zákon touhy (1987)
Krásná pocta Jeanu Cocteauovi.