Recenze (808)
Magická hlubina (1988)
Melancholie, zábava a potápění... Co víc si přát?
Mistrův syn (1978)
Jackie Chan v nejlepší formě. Dokonalá bojová choreografie Woo-Ping Yuena. Ale zkuste to vysvětlit někomu "nepoznamenanému"...
Metropolis (1927)
Úžasná SF. Dodnes fascinující, dodnes inspirující, dodnes citovaná.
Střihoruký Edward (1990)
Melancholická zimní pohádka a mé první setkání s Timem Burtonem. Další filmová láska na celý život.
Netvor z Černé laguny (1954)
Klasika amerického monster-horror filmu se všemi atributy, které divák u takového dílka očekává. Julie Adams v hlavní ženské roli si až do své smrti stěžovala, že si ji všichni pamatují jen jako "tu krásku v plavkách z Netvora z Černé laguny" a takovou si ji tu divák-nemrava užije skutečně vrchovatě.
Duna: Část druhá (2024)
Jako jo, je to film, který dává smysl kinům a oči i uši zahltí naprosto maximálně. Ale nestrhne. Do maxima mu něco chybí.
Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969)
Co když to byl ten Rus, ten... - Eizenštein.- Ten v Praze nebyl. - Né? To se divím. Rok 1969 a další hlášky, které vyznívají mnohem sarkastičtěji, když to divák začne vnímat v dobovém kontextu.
Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (1979)
Viděno znovu po nevím kolika letech. Zvedám hodnocení. A žánrově bych to charakterizoval spíše jako horor než komedii.
Černý pirát (1926)
Skoro sto let a stejně ty blockbustery vypadají pořád stejně.
Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967)
Až při nevím kolikátém shlédnutí jsem zachytil Libíčkovu hlášku ze závěrečné honičky "Dohnat a předehnat", resp. mi došla ta narážka. Holt, šedesátá léta.