Recenze (1 266)
Hrdličky (2011)
Hudba skupiny Queen je milým osvěžením jinak průměrného rodinného filmu. Příběh o lásce ke kachně nemůže brát normální divák vážně, jak se tváří autoři filmu. Jen sympatičtí herci ve většině rolí zachraňují situaci. Banda neschopných údržbářů, údajně zaměstnanců města, by si nevydělala ani na slanou vodu, ale zase alespoň ve filmu se osvědčí jako veselá partička. Odpor syna Holly Taylora k nápadníkovi by zřejmě ve skutečnosti nebyl tak lehce zlomen návštěvou kriketu a planetária. Život není tak jednoduchý. Sally Hawkinsová herecky převyšuje ostatní, slavný Bryan Brown se objeví v okrajové roli veterináře.
Osudová láska (2014)
"Aby příběh nikdy neskončil, nesmí začít". Poslední slova filmu přesně vystihují romantický příběh, který svede k sobě dva sympatické lidi. Francouzi podobné filmy umí, kdo by si nevzpomněl při sledování tohoto slaďáčku na Lelouche a jeho film Muž a žena? Představivost co by kdyby je lákavá a každý si domyslí to svoje. Fantazii se meze nekladou. Nezbývá než poznamenat, že Sophie Marceau je stále půvabná žena i v přicházející padesátce a Francis Cluzet má charisma, které ke správnému Francouzi patří.
Vánoční okouzlení (2017) (TV film)
Nemohu si pomoci, ale herečka Jessica Lowndes mi zatím nepřirostla k srdci. Její herecké umění žádná sláva, a vyumělkovaná tvář s mega ústy, které působí na první pohled nepřirozeně, stačí. V tomto melodramatickém příběhu nebylo co hrát, tak zvládala. Vše je na jedno brdo; je to asi třetí televizní vánoční příběh, kde jsem Jessicu viděl, a jeden film byl horší než druhý. Tentokrát nezabírá ani ta proklamovaná vánoční nálada. Líbí se mi v popisku to klišé "... jak slaví blížící se Vánoce, pocítí, že přeskočila mezi nim jiskra". Není jim co závidět.
Matky na tahu o Vánocích (2017)
Americké vánoční šílenství v podání dvou generací žen - třicetiletých matek a jejich drahých matiček, z nichž každá je opravdu originální. Jednotlivé zápletky mně osobně nepřipadají vtipné, spíše trapné, a tak jsem se moc nepobavil. Příběh je určený spíše pro ženy, zřejmě od puberťaček až po ty nejstarší, pokud je neurazí vulgární mluva. Muži ve filmu slouží jen jako nástroje uspokojení nebo jako "bačkory". Z hereček zaujme Susan Sarandon s vrozenou vitalitou.
Sladký útěk (2015)
Pohodová komedie režiséra Bruna Podalydése, který si ve filmu zahrál hlavní roli Michela. Celou dobu sledování filmu jsem Michelovi záviděl jeho nadšení, nejprve pro letadla a pak pro kajak. Zábavné chvíle sestavování lodě, trénink pádlování na suchu, pečlivá příprava na velkou cestu. Nejlepší část příběhu je putování po řece a opakované návraty do malé letní restaurace. Příjemní lidé, dovolenková pohoda a Michelův nadhled. Pobavily mě scénky se stanem, orální milování s Laetitií, pádlování zarostlou škarpou až k parkovišti hotelu, Pierre Arditi v mini roli nevrlého rybáře a další. Film mi zvednul náladu o sto procent.
Black Water: Abyss (2020)
Další příspěvek do žánru animal horor. Režisér Andrew Traucki je v žánru zběhlý a tento příběh nijak nevybočuje z jeho předešlé tvorby (např. "Krvavá laguna" nebo "Útes smrti"). Děj se nyní odehrává v podzemní jeskyni s velkým jezerem a s nebezpečným predátorem. Napětí je jako obvykle budováno postupně s nejprve náznaky záhadného pohybu ve vodě, než se krokodýlí zuby pořádně ukáží. Kladem filmu je, že nejde o žádné gigantické monstrum a žádné přemrštěné hororové záběry smrtících útoků. Je jasné, že se přece jen někdo z pětice mladých amatérských speleologů musí zachránit. Více nelze prozradit, horor lze hodnotit jako lepší průměr komerčních "béček".
Lekce (2014)
Ukázka krizové situace v životě, která dokáže zcela převrátit osud člověka. Zásadová učitelka Naďa je nucena kvůli dluhům svého manžela opustit všechny morální aspekty, kterými se doposud řídil její život. Krásně to vystihuje její počáteční rozhořčení nad ukradenou bankovkou v její třídě a pozdější výčitky. Sympatická představitelka hlavní role a celkové napínavé vyznění příběhu ukazuje, že i Bulhaři umí (i když s řeckou pomocí) natočit slušný film. Ve třídě tak polovina cikánské národnosti, to je úděl. Zajímavé zjištění, že v bulharštině kurva má stejný význam. Závěr příběhu je otevřený, ve skutečnosti by se vše ve špatné zřejmě obrátilo.
Kladivo na čarodějnice (1969)
Jakýpak brutal film. Naprostá realita sedmnáctého století v českých zemích, kdy probíhaly čarodějnické procesy zase o několik desítek let později než jinde v Evropě. Všemu vládla církev a proto se mohl i takový Boblig stát pánem nad životy v kraji. Vynikající Vladimír Šmeral, i když jako Zdeněk Nejedlý ve Skřiváncích na nitích byl rovněž perfektní. Josef Kemr a Václav Lohniský v roli deklamujícího jezuity nepřekonatelní. Samozřejmě, že souhladím s názorem,že všechno zlé pochází z lůna ženy.
Promotion canapé (1990)
Příběh působí zezačátku jednostranně sexisticky, zejména díky pracovnímu prostředí na pařížské poště, kde ve vedoucích funkcích pracují většinou muži a naopak. Ale obě hlavní hrdinky Catherine a Francoise se nenechají zahanbit a mužům odplatí jejich přístup měrou vrchovatou. Komedie nepřekročí průměr a nebýt řady známých francouzských herců, kteří jsou těmi hnusnými sexuálními mašinami, asi by film nestál za větší pozornost. V malé roli se objeví Pierre Richard, Daniel Gélin nebo Eddy Mitchell, i sám režisér. Didier Kaminka určitě natočil lepší komedie, zůstane navždy asi známější jako scénárista.
Nicky Larson: Agent amatér (2018)
Dobře jsem se bavil, ale pro mě jako ctitele klasické francouzské filmové komedie šedesátých a sedmdesátých let je těžké srovnat se s moderní formou komedie ze stejného regionu, která je plná šílených gagů a dalších scén připomínající americké parodie typu "Žhavé výstřely" nebo "Bláznivé střely". Režisér Phillippe Lacheau je svým stylem známý, tak to zase velké překvapení nebylo. Líbil se Gérard Jugnot v cameo roličkách, stejně jako Pamela Anderson ve své jediné scéně. Rozhodně nesedí distribuční český název - amatér, naopak jde o protřelého mistra