Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Sci-Fi

Recenze (6)

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Neuvěřitelně boží dílo vycházející z legendárního Falloutu. Něco, co už se dnes ani nečeká. Poslední dobou je zřejmě Post-apo žánr the way to go, viz dost ucházející The Last of Us. Fallout je přesně tak nekonvenční, brutální, vtipný a krvavý, jak jsem o něm vždy přemýšlel. Pro člověka co se s tímto světem setkává poprvé to může být až přespříliš, naopak pro zaryté fanoušky Falloutu (Falloutu, protože Bethesda fanoušky nemá) to stejně bude odpad. Seriál se netáhne, krásně se vyhnul nudným fillerům a dokáže si udržet pozornost po dobu všech 8 dílů. Plottwisty, nebo spíše jeden hlavní, jsou fajn a jsou do příběhu dobře zabudované. Sledování děje z úhlů několika postav na sebe také velmi efektivně navazuje a nikde se zbytečne nepředbíhá nebo zase neztrácí čas. Celkově je to neobvykle zvláštní seriál a skvělý Fallout.  👍

plakát

Barbie (2023) 

Chytřejší než se může zdát a It´s (k)enough! Stejně jak Margot zastínila ostatní herce v Babylonu, zde Ryan Gosling zastínil Margot a její Barbie (a vlastně i všechny ostatní Barbie, Keny a zbytek obsazení). Margot je sice perfektní volba do role Barbie, opravdu těžko budete hledat vhodnější herečku, ale Ryan jako officer K... teda Ken opravdu zazářil (a to i přes blond vlasy na které si člověk strašidelně rychle zvykne). Scény, ve 2. polovině filmu kde zpívá, jsou o level výš než celý La La Land. Film zrovna dvakrát netěží z toho neskutečně přehnaného hypu který byl spojen s Oppenheimerem... Ten ho totiž představil masovému publiku, které ani nepozná referenci na Space Odyssey v prvních minutách, a to není vůbec dobře.  Tvorba Grety Gerwig (a to je co říct u někoho kdo spolupracoval s Andersonem) může sice být i pro masové publikum (teď lidem hodně věřím a zapomínám na všechny české pepíky) a to hlavně z toho důvodu že ji lze pochopit. Názory se začínají dvojit až když zjistíte že každý divák film pochopí jinak a pouze do určité hloubky. A právě tohle kritérium masivně ovlivní váš zážitek. Je tady spousta možností jak tento snímek brát, z těch nejjednodušších třeba jako útok na muže, ženy a nebo i na KONĚ protože oficiálně nejsou součástí patriarchátu. Ukázka extrémů vzniklých při převaze toho nebo toho pohlaví a poukázání na to, že společná spolupráce s občasným kompromisem není vůbec k zahození. Tyhle klasické skoro klišé ale dnes moc neobstojí, zajímavé to totiž začíná být až potom co si spojení mezi realným světem a barbielandem zkusíte přenést do života mimo plátna kin. Spojení, kde je stav, vzhled, pocity, myšlenky a chování Barbie v barbielandu ovlivněno tím jak si s ní hrají v realném světě, se dá velmi jednoduše přenést na  nás samotné. Sami si uvědomíte jak moc na vás má vliv chovaní ostatních a jaký dopad to má na vašem chování k ostatním lidem. A zbytek? Chování Barbie to vystihlo, snažení se o vrácení věcí do původního stavu, odmítání, smutek, objevovaní nového a spoustu dalších věcí. Takovýchto podobností si člověk ve filmu může všimnout několika a než by každou s něcím spojil tak by se zbláznil. Je to však tohle co dělá Barbie pro mnohé zbytečným nebo hloupým filmem.  Naštěstí je tu další spousta věcí které můžu s radostí kladně ohodnotit. Kostýmy, kulisy a hudba  jsou na top úrovni. Obsazení je NENÁSILNĚ rozmanité. Obsazení je vlastně i důvod proč musíme tak dlouho čekat na další sérii Sex Education - Greta ukradla polovinu castu SexEd z Anglie do Barbielandu...  Člověk se taky cití trochu hrdě když ví že skleničky ze kterých barbie (ne)pije pochazí z Česka.  Snímku strašně přeju co nejmenší pokles návštěvnosti (a to už jen proto že Margot za posledních pár let nehrála v ničem co by se nedalo popsat jako moje peněženka - finanční propadák) a co nejvíce fanoušků Goslinga kteří teď mají další film kde můžou křičet literally me pokaždé co je na scéně.

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Páté pokračování Indyho s Fordem nezačíná vůbec slibně.  Celou úvodní část filmu jste nasazeni do temnoty nočních alp s občasným, průměrným a překvapivě tichým efektem výbuchu. Bohužel, už od začátku víte proč nebyla zvolena denní doba, omlazený Ford mezi ostatní mírně nezapadá a tmavé prostředí to celkem dobře maskuje. Naštěstí se nezapomnělo na jeden z mnoha filmových triků o zatraktivnění scény - náckové! Jejich splašené vydávání rozkazů v tom divném jazyce kde když chcete říct že něco nemáte tak musíte říct že máte žádné :d a samozřejmě i jejich likvidaci! Naštěstí už víme co se stane tou starou a mocnou cetkou okolo které se bude točit zbytek filmu. Po návratu do současnosti se nám představí další postavy, stoprocentně autentická americká agentka za šedesátek co vypadá jako Disco Stu, dcera bez otcovského vzoru která je rychlejší, chytřejší, mazanější a prostě lepší než kdokoliv jiný a partička záporáků která vypadá jak směs z dokumentu o pedofilech, tajné sekty nácků a Drago z Rockyho. S ničím si nelámou hlavu a jejich chování tak nějak znemožňuje vznik nějakého plot twistu. Jedna z postav má být na začátku nenáviděna celým kinosálem a oblíbit si ji máme až postupem času. Tento moment ale pro mnohé vůbec nemusí přijít, štvala mě na konci jen o trochu méně než na začátku. Bohužel to už je tak trochu jedno protože na konci filmu na ni úplně v pohodě můžete zapomenout. Každopádně, potom co dáte šanci všem postavám, odpustíte slabší uvažovaní u scénáře a dostanete se do začátku poslední třetiny tak začne něco co za to stojí! Už totiž můžete říct že koukáte na Indiana Jonese! A ne jen na film o vykradačích hrobek (teď mě tak napadá, jedna z postav se vlastně příliš neliší od Lary Croft). Akce, zápletka i hudba už jede na úrovni filmu s Indym! A přesně to jsem chtěl! Jistěže to není jako v prvních třech dílech, je to ale důstojné připomenutí toho, co Indiana Jones znamenal, a pro mnohé ještě znamená. Dokonce je to i důstojné ukončení příběhu. Je to nadprůměrný dobrodružný film, jen to prostě není celu dobu Indiana Jones a poslední třetina to nemůže zachránit. A to se ani neopírám o rozpočet 300 mil. $ který mohl zajistit alespoň pěkné CGI...

plakát

Brooklyn 99 - Čas běží (2019) (epizoda) 

Mama Magglione! Hitchcock a Scully si téměř celý díl ukradnou pro sebe. I přes to, že zbytek epizody je pořád nadprůměrný, budete na konci myslet jenom na lasagne.

plakát

Pluk mizerů - Epizoda 6 (2022) (epizoda) 

Poslední epizoda bohužel nedosahuje kvality předchozích 3 dílů. Je to sice pořád důstojné ukončení série,  absolutně ale chybí jakákoliv upoutávka na možné pokračování. Porce napětí i akce je taky o level menší. Naštěstí Jack O'Connell jako Paddy Mayne hraje konzistentně nadprůměrně. Epizodu, pro někoho kdo se alespoň trochu vyzná v druhoválečné technice, kazí německý tank z konce epizody. Ten by měl být německý a druhoválečný, naneštěstí je ale americký a poválečný.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Udûn (2022) (epizoda) 

Šest epizod. Šest neskutečně dlouhých, nudných, neoriginálních a dokonce i zbytečných (ano, mluvím o tobě 5. epizodo) epizod bylo potřeba k vytvoření potencionálně fajn děje. Bohužel, zázraky se nedějí a potenciál zůstává nenaplněn stejně jako hráz z konce dílu. Númenorejci se konečně vylodili z lodí. Přesně z těch lodí, ve kterých je víc místa než v kabelce Hermiony. Waze je následně dovedl přímo do té jedné vesnice kde jsou potřeba a my jsme svědky naprosto průměrné bitvy. Galadriel se úspěšně vyhýbá šípům a kopím, bohužel u toho působí jako Legolas z lidlu a ve výsledku to připomíná spíš vystoupení v cirkusu než bitvu. Alespoň stříkání krve a lítání orgánů z těl nepůsobí tak špatně. Opravdová akce ve finále netvoří velkou část, přesto je to zatím ten nejakčnější díl. Konec napovídá že by se v posledních dvou epizodách mohlo něco stát. Legenda praví, že spatříme i prsteny moci.