Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (355)

plakát

Rozhněvaný muž (2021) 

Oblíbená Ritchieho forma filmu tentokrát škodí způsobem, který mě až překvapil. Rozhněvaný muž totiž zoufale postrádá správně odměřované tempo, což nakonec vede k naprosté absenci napětí. Takhle nezaujat jsem u Ritchieho filmu snad ještě nebyl. Když k tomu přidám, že mi bylo úplně jedno, jak skončí která postava (nevím, jestli byl plošší a nezajímavější hlavní "hrdina" nebo hlavní záporák), zbude jen skvělá hudba, poctivá atmosféra, sem tam solidní akce a hlášky. A to prostě není dost. 63,13%

plakát

Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021) 

Marvelovka, která začíná vlastně poměrně zábavně a v kontextu jiných marvelovek i celkem neotřele. Jenže doslova s každou minutou film o trochu spadne. A to ve všech ohledech - v postavách, dialozích, humoru i akci. Zatímco bitka v autobuse je docela zábavná a má nápady, s každou další akční scénou je to trochu větší nuda, až nakonec přijde strašlivě nataženej digibordel plnej wtf momentů a odpudivejch pokémonů. Zbývají tak kouzla s prsteny (náramky?), která jsou sice vizuálně pěkná, ale člověk až do konce vlastně nepochopí, jak to funguje a co to všechno umí. Po zkouknutí tak zůstává pachuť ztracenýho času s několika málo světlými momenty hlavně v první půlce filmu. 44%

plakát

Světlo a stíny (2021) (seriál) 

Seriál okomentuju později, zatím jen napíšu, že to má na žánr nebývale dobrou produkci. Maďarsko k tomu sedí jako ulité a ty kostýmy! Od GoT první žánrový seriál s pořádnými a originálními kostýmy - ne jen náhodná fantasy směska jako třeba v zaklínači.

plakát

Zaklínač - Série 2 (2021) (série) 

Druhá série Witchera představuje tuctový americký fantasy příběh, který s principy světa A. Sapkowského nemá mnoho společného. A to prosím není fňukání za nedodržování předlohy. Vůbec ne. Neměl bych sebemenší problém, kdyby to byl úplně nový příběh ze světa Zaklínače, pokud by to byl příběh dobrý. Jenže tohle není dobrý příběh. Tohle je plytké, vratké vyprávění, ve kterém se rezignovalo na většinu toho, co ze Zaklínače dělá tak oblíbenou franšízu: silný a uvěřitelný postavy, dialogy mezi nimi a intriky mocných. Nic z toho tam nebylo pořádně. Příběh je plytký – obelisky, zmutovaný monstra a démon z lesa nepřináší kvalitu, místo toho rozmělňují podstatu a v lecčems dokonce popírají původní premisu celého světa: Totiž, že monstra jsou sice fuj, ale že to hlavní a nejhorší zlo pochází vždycky od lidí. Scénáristé to navíc bohužel nezvládli ani pořádně odvyprávět. V sérii je spoustu linek, které ale nemají dost prostoru, a tak vyznívají ploše, sterilně a prázdně. Politický intriky? Elfové? Mágové? Vrazi? Nic z toho tam není dostatečně plasticky prokresleno. Motivace postav je podivná, jejich repliky plytké a jejich chování často nedává smysl. Je to prostě příliš rozkročené do šíře, které ale bere prostor mystický tuctový fluff kolem Ciri, kňourání ohledně démona z lesa a (různě kvalitní) bitky s monstry. Poslední díl alá Jurský park je jenom jedno velké wtf., při kterém si člověk přeje, aby už byl konec. Jinak herci jsou fajn, produkce lepší a občas se tam ta atmosféra objeví. Bohužel jenom občas. 55%

plakát

Barbaři - Bitva (2020) (epizoda) 

A mě ta bitva nebavila. Tuctová řežba bez invence a atmosféry. Čekal jsem víc mlhy, víc římské beznaděje a strachu, víc fanatického odhodlání, třeba víc nějaké taktiky a manévrů. Cokoliv. Tohle jsem odzíval.

plakát

Bloodshot (2020) 

Ten film by byl z hlediska scénáře úplně v pohodě srovnatelnej s průměrnou marvelovkou. Co ho ale naprosto sráží na kolena je totálně plochá hlavní postava "zahraná" naprosto prkenným Dieselem. Nejsou v tom žádný emoce, žádný velký sympatie. Divák vlastně netuší, proč by mu měl držet palce, když ta postava nemá (kromě lásky k ženský) absolutně žádnou osobnost. Dokonce ani netrousí hlášky, prostě tam jen je a mlátí záporáky. S hereckou sestavou je to obecně tragédie. Eiza González je hezká na pohled, ale vlastně podobně prkenná, Guy Pearce hraje to co vždycky a Lamorne Morris zase hrozně přehrává. Zbejvá akce s digitálním bordelem a pár celkem cheesy momentů. Ne že bych shlédnutí vyloženě litoval, ale daleko od toho nejsem. 33%

plakát

O vánoční hvězdě (2020) (TV film) 

Za mě jedna z těch lepších vánočních pohádek s celkem neotřelým a vtipně zpracovaným námětem. Herecky vystihnout tu tenkou hranici mezi vtipností a trapností u těch přepálených postav je těžký, a tady se to až na drobnosti dařilo, a to i Sokolovi, který mě bavil a který si takovýhle role vysloveně užívá. Oceňuju, že je příběh sevřený, nepřekombinovaný a přitom má co nabídnout. Oceňuju kulisy a atmosféru, byť některé kostýmy jsou teda hrozné (hlavně trpaslík) a domov hvězd občas trochu papundeklový. Ale hlavně ta zasněžená vesnička je fakt parádní a má super atmosféru. Co oceňuju úplně nejvíc, je hudba a vánoční písničky v podání dětského sboru, to je velká paráda a rozhodně vynikající počin. 74,74 %

plakát

Peče celá země (2020) (pořad) 

Nemá to napětí a zábavnost Gordonova Masterchefa, ale na druhou stranu to není tak bulvární. Vlastně mě potěšilo, že jde o celkem vkusný a nevlezlý pořad, který překvapí pozitivním přístupem a jakousi laskavostí. Nevím jestli na prime time, ale jinak proč ne, vlastně celkem osvěžující vedle té vší televizní žumpy.

plakát

Půjčovna masa - Série 2 (2020) (série) 

Už to není cyberpunkovej noir s úspornými ale přesnými herci (teda až na otřesnou, ošklivou a přehrávající Dichen Lachman), ale akční hitech scifi s nějakými těmi generickými intrikami a výrazně ploššími postavami. Ta změna žánru by mě tak strašně netrápila, kdyby to ten žánr pořádně vytěžilo. Bohužel akční složka je spíš průměrná a celkově se po všech stránkách prostě ubralo. Navíc se tam prostě až moc fňuká, přičemž ty emoce prostě moc nefungují. Na druhou stranu - pořád je to celkem solidní scifi, a pokud to nebudeme srovnávat s první sérií, dá se to určitě v pohodě shlédnout bez toho, aby vám nudou vyskákaly pupínky. 60%

plakát

Tenet (2020) 

Tenet se mi líbil s jedním gigantickým ALE. Nikdy předtím Nolan nepotřeboval k tomu, aby divákovi zamotal hlavu, maskovat věci do rychlých střihů a nepřehledných scén. Nikdy až doteď. Tenet je skvěle promyšlená podívaná s překvapivě funkčním (na to jaká je to vlastně blbost) time-travel konceptem a bohužel s řadou pro orientaci klíčových scén, které jsou ale záměrně schovávané zběsilým střihem, tmou nebo klátící se kamerou. Je to prostě natočené tak, aby ta jen trochu pomalejší část diváků nestihla zaznamenat klíčové kousky dialogů nebo záběrů, které jsou však potřeba k plnému pochopení toho, co se na plátně děje a co ten který motiv znamená. Je to jako bych šel do přírody lovit řetězovou cashku a místo toho dostal zběsilou kimovku, ve které si musím během vteřinových okýnek všimnout konkrétních věcí, jinak mi později nedojdou souvislosti. A mě to mrzí. Myslím že v kontextu promyšlenosti toho filmu je to úplně zbytečný a vlastně dost povrchní způsob, jak diváka nutit k druhé projekci. Nehledě na to, že právě kvůli tomu jsem si ani pořádně nevychutnal některé z těch několika akčních scén, co tam byly. Přesto hodnotím celkem dobře, protože je to i tak skvělá filmařina s vynikajícími herci (vedou Pattinson a Branagh) a blockbusterovou originalitou, kterou dneska v Hollywoodu točí snad jen ten Nolan.75%