Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (63)

plakát

Gangy z Birminghamu (2013) (seriál) 

Cillian Murphy ve své životní roli, jakožto Thomas Shelby je Michael Corleone 21. století. Peaky Blinders je nejlepší gangsterský seriál všech dob, stupňující se napětí, dokonale propojení s událostmi první poloviny 20. století, skvělé charaktery postav, výprava a syrová kamera, no prostě to musíte vidět!

plakát

Jak jsem poznal vaši matku (2005) (seriál) 

Nejlepší kombinace humoru a dramatu napříč filmy a seriály. Nejde vlastně ani o sitcom, ale spíše o táhlý komediální seriál, jenž vypráví devět sérii dojemný příběh o lásce. Každý si v něm najde to své, HIMYM se jednoduše hodí do jakéhokoliv emočního rozpoložení, můžete ho sledovat pořád a nikdy vás neomrzí. Takže slovy klasika: "It's legen...wait for it...dary serial"!!!!

plakát

The Gray Man (2022) 

Netflix a jeho tvorba je úžasná co se týče seriálu (Mindhunter, Stranger Thinks, Money Heist, Squid Game, The Crown, Ozark), ale ta filmová stále tápe, pár dobrých počinů najdeme jako (Uncut Gems,  I Care a Lot, The Irishman, Hustle, Don't Look Up, Mank, The Trial of the Chicago 7) zbytek buď nemá cenu ani zapínat, nebo je dobrý námět, ale výsledek katastrofa a přesně tak je to i s The Gray Man. Pro mě je to 200 milionů spláchnutých do záchodu, jelikož je tady vůbec nevidím. Na Ryana Goslinga se dá ještě celkem dívat, ale Chris Evans otřesný výkon, ale může za to z poloviny scénář filmu. Skáčeme z Ázerbájdžánu do Bangkoku, Langley, Vídeň, Praha atd., ale všechno je to natáčeno, tak na 3 místech nebo v ateliérech. Poslední dobou se z mého nejoblíbenějšího žánru stává pouhá demonstrace CGI efektů, scénáře razí cestu, že čím víc akce tím líp, takže už vlastně nejde o děj, nýbrž o prezentaci nesmyslných a totálně stupidních akčních scén na kterých zůstává rozum stát. Ne stále více se mi potvrzuje, že 2000s bylo labutí písní akčního žánru :((.

plakát

Agent bez minulosti (2002) 

Jednoznačně nejlepší akční trilogie a možná i nejlepší trilogie všech dob napříč všemi filmovými žánry. Robert Ludlum vytvořil klenot akčního žánru, jelikož bojové scény zatím nenašly na stříbrném plátně sobě rovného protivníka, naposledy se jim přiblížil John Wick, ale realistickým pohledem přesto s Bournem prohrává. No a pak je tady ta druhá strana mince, tedy děj, propracovanost v každém detailu, jenž je každou přibývající minutou ještě lepší, fantasticky se rozvíjí, stoupá napětí i kvalita, takže jak pro mě, tak pro mnoho dalších je poslední film, tedy Bourneovo ultimátum zřejmě nejlepší, ale The Bourne Identity to všechno začal, tady se potkalo naprosto všechno, režie, scénař, kamera, hudba + zvuk a především casting. Matt Damon je dnes zásluhou tohoto snímku právě taková osobnost jaká je. Výjimečnost celé trilogie nejlépe vystihne citace přímo z tohoto filmu: ,,Who am I ? You"re U.S. government property, you're a malfunctioning thirty million dollar weapon, you're total goddamn catastrophe."

plakát

Životní trefa (2022) 

(Basketbal + Adam Sandler) * Netflix = skvělý film! Pokud Adama Sandlera uznáváte pro jeho komediální role, tak potom jeho dramatické počiny jsou ještě jiný level. Znova spojení s Netlixem a prostředím, které má tak rád, tedy basketbal. Zase jinak pojatý americký sportovní sen propojený lehkým humorem. Sandlerovi jakožto skautovi 76ers, jenž vsadí celou svou kariéru na jedinou kartu, to opravdu sedlo. Skvělé bylo vidět na plátně i skutečné hvězdy NBA. Drahokam sice řadím o něco výše, ale tohle bylo opravdu milé překvapení.

plakát

Top Gun: Maverick (2022) 

36 let předlouhého čekání na možná nejpropagandističtější americký film všech dob. Když Tony Scott usedl v šestaosmdesátém za režisérský knipl, odpilotoval film, který byl především lákadlem a demonstrací vzdušných ozbrojených sil U.S. Air Force, avšak propojený romantikou mezi pilotem a jeho instruktorkou, film, jenž ne u jedné generace, způsobil celosvětový fenomén. Za ty roky se stal Top Gun synonymem kultovního filmu, který se neustále vysílá napříč všemi televizemi a o němž se snad nikdy nepřestane mluvit, protože Take My Breath Away, fotka vzhůru nohama v F-14, volejbal, či Tom Cruise na motorce zdravící na ranveji další stíhačky jsou prostě nesmrtelné. O pokračování se mluvilo snad už od milénia, ale po Scottově smrti to bylo hodně na vážkách, nicméně nakonec Kosinski a samozřejmě Cruise se toho ujmuli a my jsme se konečně dočkali. Předem bylo jisté, že film nepřinese nic dějově nového a převratného, spíše jsme se všichni těšili na propracovanější akční scény a celkově na film jako takový, jelikož Top Gun je prostě pojem.  A to se také vyplnilo, první půlka se nese na vlně nostalgie, už jenom po první minutě máte úsměv na tváři, začátek je totiž naprosto totožný. Postupně se dozvídáme, jak to s Maverickem je a co bude jeho úkolem a vlastně celkovým dějem filmu. Nelze říci, který film je lepší, oba jsou docela odlišné. První Top Gun je hlavně o namachrovaném mladém pilotovi, co si vše dělá po svém, o nerozlučném kamarádství s Goosem a o lásce s Kelly McGillis. Naopak Top Gun: Maverick je převážně o frajírkovi, který má to nejlepší už za sebou, zklidnil se, lítá stále a ještě lépe, ale už není středem pozornosti. Stáhl se s výcvikového Miramaru a teď posouvá rychlostní rekordy, to se ale změní a on v roli instruktora bude cvičit piloty na nebezpečnou misi a nebyl by to Maverick kdyby to zase nedělal  po svém. Film se silně opírá o děj prvního snímku, ale jak u mnoha jiných filmů je to spíše na škodu, zde to vůbec nevadí, a naopak je to skvělé. Decentní, ale velmi dobrý humor. Výborný casting vedlejších postav a jejich charaktery, znova fantastický soundtrack a především akční scény a efekty, minimum CGI, no a dle mě kamera roku, jednoznačně nejlepší letecké bojové scény v historii kinematografie.

plakát

Harley Davidson a Marlboro Man (1991) 

Definice oddechovky, nostalgie na n-tou, prostě neopakovatelná 90ková akční komedie, 2 frajeři bez starosti a závazků, proti bance s jejími záporáky v dnes už směšných kevlarových oblecích, ano 30 let staré béčko, ale jsou to právě oni Rourke a Johnson, kdo připomínají ať už podobnými scénami, nebo projevem legendární a nesmrtelnou dvojici Newman a Redford a jejich Butch Cassidy a Sundance Kid. Jeden z mála filmů, pro který i přes svou slabou filmařinu jako takovou, budu mít vždy slabost.

plakát

Dexter - Nová krev (2021) (série) 

SPOILERY! DĚJ JAK HO VIDÍM JÁ: ,,I beg you...let me die, so my son can live’’. Tak už nám Dexter Morgan další kapitolu svého nevšedního života nenapíše. V pondělí jsme se rozloučili s antihrdinou, jenž jak všichni víme měl zálibu ve vraždění a pohledu na krev, a na němž si mnoho z nás svou originalitou, stále se stupňujícímu scénáři a zejména úžasných hlavních charakterů vypěstovala závislost.  Forenzní expert přes krev u Miamské PD, žije s dvěma tvářemi, ve dne analyzuje vraždy a v noci zase naopak zabíjí on. Kvůli tomu, že jako malý viděl jak mu motorovkou zmasakrovali matku má touhu ubližovat, ale jeho nevlastní otec ho naučil kodexu aby jak on říká svého,, temného pasažéra’’ uspokojil, loví pouze vinné. Už od první série chce Dexter mít někoho komu se může svěřit, někoho, kdo ho pochopí ať si nepřipadá, tak sám jenom ve své vlastní hlavě s otcem Harrym. Nejprve to je jeho brácha Rudy, který taky zabíjí, jenomže si nebere servítky, následuje Lila ze začátku milá a chápající Dextra, umí se odvázat a vůbec ji nevadí co je zač, jenomže potom se z ní vyklube posedlý magor. Miguel Prado zase naopak se chce od Dextra učit, nebude však dodržovat jeho kodex, tak ho nakonec taky zabije a rozhodne se, že se už nebude nikomu svěřovat. Mimo tyhle udlálosti se na jeho stole v celofánů vystřídají desítky pachatelů. I když od mala nemá žádné city, postupně se začne měnit až se mu narodí syn Harrison. Čtvrtá série je mnohými i mnou považována za tu nejlepší, souboj s Trinitim a její závěr, tedy zavraždění manželky Rity ve vaně před v krvi ležícím kojencem Harrisonem je čistá dokonalost. V 5 sérii se znovu odkryje a zabíjí s Lumen ta, ale jakmile se pomstí, chce toho nechat a odjede. Naposled se najde s jeho osudovou ženou Hannah, do které se opravdu zamiluje a díky ní celý kolotoč spěje ke konci. Je potřeba uvést, kolik události se v tomto seriálu řeší, mimo již zmiňovaný velmi specifický Dextrův osobní život, jsou zde v každé sérii hony za sériovými vrahy, neustále zametání stop a problému po jeho činech, z kterých se vždy jen tak tak vyvlékne. No a v neposlední řadě jeho velkohubá a zábavná sestra Debra, tu má nejraději ze všech a snaží se ji ve všem pomáhat, nikdy nesmí zjistit, kdo vlastně je, ostatně to byl Harryho slib. Jenomže nevyhnutelné přichází v 7. sérii a od té doby to jde s ním strmě dolů. Debra to nedokáže překousnout a bohužel po špatné shodě událostí přichází o život, poslední hřebíček do Rakve: Nevinný Doakes, Debrou milovaný Frank Lundy, Rita, LaGuerta a ona! Proto, taky se bezmyšlenkovitě vydává na smrt a pak? Všichni víme co následuje. Tento velkolepý příběh bylo těžké ukončit, jenomže se to, tak úplně nepovedlo. NEW BLOOD: Proto po 9 letech přichází nová a poslední série, nejspíš proto, aby se všechno uvedlo na správnou míru a ukončil tento seriál se ctí, tak jak si zaslouží. Přes někdy hodně natahované a zbytečné části. Slunné Miami je nahrazeno mrazivým Iron Lake na severu USA, kde žije ani ne 3000 obyvatel. New Blood je něco úplně jiného, než na co jsme byli zvyklí. Dexter tady nezabíjí, snaží se splynout s davem, a tak nějak dožít, to se mění v okamžiku, kdy ho vypátrá jeho syn a chce odpovědi na otázky. Dexter mu nic neřekne a v hloubi duše si přeje ať není po něm. Jak později zjistíme temný pasažér se projeví v mnoha faktorech a poslední tři díly nabírají na obrátkách. Samozřejmě se řeší i vraždící Kurt a jeho mrtvý syn. Neskutečná atmosféra a skvělé pojetí poslední řady. Ale zároveň jsem se těšil a doufal na střet Batisty s Dextrem tváří v tvář, návrat ve vazbě do Miami a setkání s jeho tehdejšími kolegy.  I přes odlišný směr vykreslení a ukončení celé ságy, to za mě byl výborný počin, sice zastřelit ho mohl někdo jiný, než syn, mohl se jít vydat policii atd. Závěr kdy Harrison odjíždí pryč, vůbec nevím kam, co bude teď dělat, proč se to stalo a jaký vlastně je, může za to? …. honí se mu hlavou a do toho tolikrát zmiňovaný dopis pro Hannu to zachraňuje a ve výsledku mám pocity jaké jsem po skončení chtěl mít.

plakát

Zátopek (2021) 

Ve 130 minutách tedy v čase, jenž letos v Tokiu stačil na maratónský bronz nám David Ondříček servíruje Emila Zátopka. Nejspíš nejlepšího sportovce, jakého kdy Československo mělo, však také kdo byl třikrát zvolen nejlepším sportovcem planety? Od prvního záběru na olympiádě v Mexiku 1968 Vás film vtáhne do sebe a s lehkou nadsázkou jste na výletě 70 let dozadu. Výprava, kulisy, a hlavně kamera jsou na světové úrovni. Film nemá obvyklý pravidelný scénář, ale,, skáče s jednoho místa na druhé“ tedy pomocí flashbacků z roku 1968 do Emilových a do jisté míry i Daniných nejslavnějších momentů. Od toho, kdy Zátopek poprvé okusil běh, přes dnes už legendární kruté tréninkové metody, které si sám ordinoval, až po seznámení s Danou a samozřejmě jejich nejslavnější vítězství v Londýně 1948 a hlavně v Helsinkách 1952. Fiktivní příběh, kdy za Emilem přiletí jeho Australský kamarád Ron Clarke, aby mu Emil pomohl vypořádat se s velkým tlakem, jenž je na něho vyvíjen při těch největších závodech, a aby potvrdil, co v sobě má. Clarkovi Zátopek mu ukazuje svůj byt, kde chodí od jakživa na jídlo, kde všude trénoval a snaží se ho trochu uvolnit a být sám sebou, protože jak nakonec zjistí je to jenom o hlavě. Do toho my se vracíme do minulosti, kde běží ty nejzásadnější okamžiky. Cílem filmů není vyobrazit to co každý o Zátopkovi zná z vyprávění, nebo někde četl, ale pochopit jaký vlastně byl člověk. Chybky to má, ale ne jinak zásadní. Ty roky příprav se opravdu vyplatili, poslední filmy Davida Ondříčka ukazují, že se vypracoval na pana režiséra, jaký tady dlouho nebyl, no a Václav Neužil s Marthou Issovou se dokonale převtělili do Emila a Dany, klobouk dolů a minimálně na Lvech si myslím, že Zátopek nemá konkurenci, takhle by měl vypadat český film!

plakát

Perníkový táta (2008) (seriál) 

Psát kritiku o Breaking Bad je, jako psát o Wayneovi Gretzkym, žádná totiž není, nejlepší seriál všech dob!