Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Poslední recenze (215)

plakát

Moon Knight (2022) (seriál) 

|| TV-14 || Marvel/Disney+ || Rozpočet: N/A || Marvelu se v posledních letech daří slibovat jedno a doručit něco úplně jiného. Velkou zásluhu na tom mají hardcore fanoušci, kteří si v diskuzích vysní svou představu, se kterou Marvel nikdy nepočítal. Ovšem v případě Moon Knighta tu byl obrovský potenciál na marveláckého Batmana, který po nocí kosí zločince a bojuje s dvojí osobností. K tomu nějaké to archeologické hrabání v Egyptě a měli bychom dostatek látky na 6 epizod. Místo toho se 3-4 epizody točíme v kruhu s rozpolceným Isaacem, který má v sobě dvě osobnosti a každá se dere ven. Nepočítal jsem to, ale jsem si jist, že je v seriálu víc proměn ze Stephana na Marka než na Moon Knighta. Superhrdina v kostýmu se tu skutečně mihne (téměř jako cameo) v pár scénách a mega slabém finále. Přitom předposlední epizoda patřila k jedním z vůbec nejlepších z produkce Marvel seriálů, kde předvedla jednak napětí, tempo a zvraty, ale také šikovnou režii a kameru. Až jsem měl pocit, že to točil někdo úplně jiný než zbytek. V ostatních dílech to byla tako televizní rutina, která nijak nevybočuje na standardem konkurence. Tohle jsou ty seriály, které stojí jako blockbustery? Pochvalu si tak odnáší pouze Isaac, jenž se s dvojrolí popasoval dobře, ačkoliv Stephen byl až moc uňouraný. A pak Hawke, který je boží snad všude a jeho standardní herecký projev stále strká do kapsy polovinu Marvel záporáků. Celkově je Moon Knight asi lepší než Hawkeye (ne o moc) a nastejno s Lokim (dobré epizody vs špatné). Na vrcholu u mě stále zůstává Wanda a na chvostu Falcon. 70%.

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

|| PG-19 || Marvel/Disney || Rozpočet: $200 mil. || USA: $185 000 000 - ČR: 29 093 653 Kč - Celkem: $450 000 000 || Obava, že bude druhý Strange (DrS2) příběhově chaotické šílenství se naplnila. Naštěstí asi jen z poloviny, ale pořád není nad čím jásat. Koncept a samotné očekávání filmu toho slibovali tak moc, že realita vždy zaostane za očekáváním. Na druhou stranu DrS2 je asi dosud největším fanservisem ryze od Marvelu v dobrém i zlém. Není tedy překvapení, že po pár minutách se skáče do akce, na scénu nastoupí "Macguffin" jménem America Chavez a krátce na to i Wanda. Oceňuji zběsilé tempo, které se prakticky udržuje po celé 2h a film nenudí. Ovšem s nástupem Wandy se DrS2 rozděluje na dva filmy, jako to známe z Očanské války. Navzdory tomu, že se v Občanské válce dařilo dále rozvýjet charaktery nejen Kapitána, zde k tomu má nejblíže pouze Wanda, a to dost podivným způsobem. Zbytek má smůlu včetně Strange a Chavez (která je tu jen, aby získala zelenou kartu). To filmu ubírá veškeré emotivní scény, prohlubování postav a směřování do budoucna. Ostatně to poslední začíná být v MCU po Endgame velký otazník, jelikož mám pocit, že ani tvůrci přestávají tušit, kam chtějí směřovat. Fanoušci chtějí jedno, Feige má zase plány na druhé. Pokud se vize spojí, vzniká právě DrS2. Co však musím pochválit je návrat Sama Raimiho k blockbusterům, jenž zde dokazuje, že režijní klika se Spider-Many (a ostatními jeho filmy) nebyla jen shoda okolností. Než jmenovat X marvelovek s nudnou režií, přirovnal bych DrS2 k Waititiho Thor 3, Gunnovým Strážcům a Russoovým Kapitánům. Tito pánové zatím v MCU předvedli víc než rutiní režii a Raimi se k nim může zařadit. Protože je autorem hororů, DrS2 je překvapivě skutečně děsivý, lekavý a občas na PG-13 i brutální. Nejvíc jsem si užívál odkazy k Evil Dead a Spider-Manovi 2, které zároveň tvoří 2-3 nejlepší, šílené scény ve filmu. V nich vyníká rovněž Raimiho parťák Elfman s kameramanem Mathiesonem, kteří zde kouzlí, co u Marvelu opravdu není zvykem (a u jiných filmů naprosto normální). A je to sakra osvěžující! Ačkoliv klidně souhlasím s těmi, kteří tvrdí, že se to sem nehodí. Pravdou je, že DrS2 trpí na Raimiho režisérské triky a roky plánovanou Feigeho vizi a postupnou sterilizaci marvelovek (je legrační a děsivé zároveň, že na place SM2 nosil Feige kafé Raimimu a nyní je to naopak). Film je tak "šílený" ve smyslu rozpolcený. Aby to byl Marvel průměr, muselo by se tu dít méně zásadních věcí, ačkoliv příběh podprůměrný a zbrklý je. Protože zbožňuju Raimiho Spider-Many (i trojku), měl jsem stejnou radost jako on, že dostal (možná poslední) příležitost se vyblbnout za 200 mega a na jeho hru s divákem jsem se předem naladil. Za Raimiho a Elfmanovu přítomnost včetně nezvykle, brutálně vypointované (nejočekávanější scény posledních 2 let) dávám bodík navíc. V opačném případě se Marvel musí vzpamatovat, jak dlouho se mu vyplatí lést do zadku hardcore fanouškům rozebírajících film měsíce před premiérou. Přiznávám, že sem z části patřím i já. Nazávěr povzdech nad tím, že Raimimu raději nesvěřili No Way Home s volnou režisérskou rukou jako zde. 70%.

plakát

Černobyl (2019) (seriál) 

|| TV-MA || HBO || "Not great, not terrible. Fucking aMAZINg!" Jak nejlépe oslavit výročí Černobylské jaderné elektrárny než pravděpodobně nejlepší minisérií všech dob? Mohl bych si to pouštět každý rok, ba každý měsíc, ale nerad bych si tento skvost zprotivil. Napoprvé v r. 2019 jsem z něj byl neskutečně odvařený jako asi každý, s nutkáním stát se jaderným fyzikem amatérem. Napodruhé moment překvapení logicky opadl, ale význam, myšlenka a fantastická filmařina pochopitelně zůstala. Jak se k tak kvalitnímu dílu Mazin vůbec dostal je na samostatný příběh (asi byl ozářen nějakým duchem). Faktem je, že v Černobylu funguje každý jednotlivý umělecký aspekt. Být to film, posbíral by všechny hl. sošky Oscara. Od nádherné kamery snímající sovětskou architekturu, jako by v ní vyrůstala, přes husí kůži nahánějící hudbu talentované Guðnadóttir až po režii a střih, které ví, kdy kam v příběhu přecházet, co odhalit, co si nechat na později, a hlavně, kdy "držet hubu". Respektive nechat mluvit obraz a zvuk, který vám řekne vše. Tohle 90% dnešních filmařů jaksi zapomíná. Pak jsou tu samozřejmě vrcholné herecké výkony jak Harrise, Skarsgårda a Watson po záporáky od slizkého O'Neila (Fomin) přes ostatní Sověty po snad největšího padoucha na poli seriálů - Rittera (Ďatlov). Obrovská škoda, že tento talentovaný britský herec již není mezi námi a paradox, že zemřel o 9 let dříve než jeho postava v reálu. Když je řeč o Britech, nejen, že je z počátku legrační britský přízvuk naprosto v pořádku, než na sílu tlačený ruský, ale rovněž klobou dolů před tím, jak se jim podařilo vše skloubit, jako by se v Černobylu narodili. Pár odchylek o realitu tu je, ale tak minimálních, že nemá smysl se v nich vrtat. Pořád je to filmový příbeh, a ne dokument. Seriál taktéž není jen o katastrofě, ale také politickém pozadí. Černobyl je díky tomu 5dílný rozbor Sovětského myšlení v kostce pro západní svět, až se sami bývalí Sověti musí divit, jak je to přesné (my Češi pak chápeme ještě víc). Každá epizoda se věnuje něčemu jinému, což však vždy zapadá do širšího celku a rozšiřuje zdánlivě nesouvisející rozsah největší, nejen jaderné, katastrofy. Na poli 5 dílů, respektive 5 hodin je tu toho tolik, co by klidně vystačilo na několik sérií (ale je dobře, že k tomu nedošlo). Smekám před celým tvůrčím týmem a doufám, že se někdy HBO či jinému studio podaří přijít s podobně silným námětem a pořadem. Ehm, říkal někdo 11. září? 100%.

Poslední hodnocení (1 357)

Fotograf (2015)

18.05.2022

Zakladatel (2016)

18.05.2022

28 týdnů poté (2007)

13.05.2022

Moon Knight (2022) (seriál)

08.05.2022

Moon Knight - Gods and Monsters (2022) (epizoda) (E06)

08.05.2022

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)

05.05.2022

Hořkých sedmnáct (2016)

04.05.2022

Úsvit mrtvých (2004)

01.05.2022

Neprůstřelný plán (2003)

01.05.2022

Reklama

Ovládací panel
4 body

Reklama

Reklama