Recenze (3 567)
Západní křídlo - Série 3 (2001) (série)
O fous horší než série předchozí. Chytrý humor a břitké dialogy zůstávají, kvalita scénáře nijak neklesá, stejně jako charisma jednotlivých postav. Kde ale druhá řada bodovala ve své druhé polovině mnoha díly prolínající se a postupně se stupňující zápletkou, tady tentokrát, snad až na jedno morálně velice sporné rozhodnutí a tradičně emotivní finále, nic tak intenzivního není. Osobně jsem trochu čekal, že reakce tvůrců na 9/11, když nepočítám nekanonickou speciální epizodu Isaac and Ishmael (která je na HBO Max zařazena hned na úvod řady), bude o něco výraznější, ale pravda je, že se třetí série tématům mezinárodního terorismu a obecně zahraniční politice věnuje i tak docela hojně. A lze pochopit, že si pro to tvůrci vybrali raději vlastní fiktivní zápletky - jednak z úcty k obětem a jednak proto, že se tehdy stále ještě jednalo o velmi živou a pro mnohé Američany i značně citlivou událost.
Demonik (2021)
Má to v sobě špetku originality a vcelku zajímavého záporáka, ale jako horor to nefunguje a scénář působí hodně polovičatě.
Bushwick (2017)
Je to béčko, ale má fajn myšlenku a snahu o intenzivní one shot pojetí. Což místy funguje a místy moc ne. Z hlediska filmařských kvalit je to rozkolísané. Někdy to vypadá až nečekaně dobře, někdy do očí bije laciné CGI. Místy zarazí vyloženě neumětelsky udělané střihy mezi wannabe one shot scénami, které u mě způsobovaly až to, že jsem přestával vnímat film samotný a hledal, kdy přijde další blbě zamaskovaný přechod. Jistou nekonzistenci způsobuje i fakt, že se na některých místech objevuje klasický střih - jakoby si filmaři už nevěděli rady, jak danou scénu napojit. Jenže to pak ze své podstaty sabotuje samotný záměr udělat celý film alespoň zdánlivě jako jednozáběrovku. Výtky bych měl i ke scénáři, který naznačí zajímavou zápletku, ale pak s ní už dále nepracuje a ke konci už je vyloženě jasné, že tvůrci nemají větší ambice než udělat slušný akčňák za pár babek. Přesto, tak pitomý a useklý závěr si to nezasloužilo. Slabší 3*.
Boj (2007)
Vcelku dobrá akce nezachrání nezajímavej scénář plnej generických scén. Klipovité šaškování s kamerou je poplatné době a dneska působí děsně zastarale, Statham nemá moc co hrát a snad jen Jet Li působí jako fajn záporák, co nehne brvou. Ale jinak podprůměr.
Únos (2016)
Začátek navnadí na zajímavý, i když zprvu celkem průhledný thriller, ale posléze se překlopí spíše do polohy odlehčené ojebávačky s přesně na španělský způsob dobrou pointou.
Služebníci (2020)
Obrazově vymazlené a ta černobílá tomu hodně přidává. Zároveň ale slušně tísnivé, ústřední záporná postava zajímavé pointovaná a tak celkově šel z představitelů StB strach. K plné spokojenosti mi chybělo snad jen akorát důkladnější vykreslení ústřední dvojice, divák se o jejich motivaci dozví jen pramálo. Tenhle styl artu mě ale hodně baví, Slováci dobře!
Rakeťák (2022)
Na jednu stranu je strašně super, že se Pixar pustil do poměrně vážně pojatého sci-fi dobrodružství. Vypadá to skvěle, zní to skvělé a odkazuje to sem tam i na klasiky žánru. Slabinou ale je, jako snad u všech pixarovek poslední doby, samotný příběh. První polovina, kde se děcka nenásilnou formou učí o tom, že čas je relativní, je super. Pak to ale úplně ztratí dech, zápletka zahodí veškeré ambice a vyšumí do ztracena, což je strašná škoda.
Černé zlato (2011)
Ono na tom z technického hlediska vlastně není nic moc zásadně špatně. Slušná výprava, krásné exotické prostředí, fajne obsazení. Ale ta negradující a celkově v unylém tempu se plahočící zápletka ohledně přetahované o území mě vůbec nebavila.
Matka (2023)
Tyhle byť stokrát ohrané zápletky akčních filmů, kdy agent/voják chrání (své) dítě prchajíc před zabijáky, mě baví tak nějak obecně. Je to béčko, ale vizuálně vypadá celkem pěkné, JLo kope a rozdává headshoty taky solidně a i když to po akční stránce jinak vůbec ničím nevyniká, zbližování matky s dcerou a chemie mezi nimi funguje dostatečně na to, aby udržela moji pozornost. Škoda jen, že Joseph Fiennes nedostal více prostoru.
Milenec (1992)
Lolita na odvážnější francouzský způsob. Na jednu stranu divně napsaný a divně zahraný příběh o dvou divných lidech, kteří se navzájem zneužívali tak, až z toho vzniklo něco víc. Na stranu druhou prostě Annaud, což znamená atraktivní a živě podané dobové prostředí (tentokrát Vietnam) a krásnou konzervativní režii, která je tady obzvláštněna hodně vzrůšo, ale přesto příjemně decentními erotickými scénami.