Recenze (2 315)
Blíženec (2019)
"KDO TĚ POSLAL? ŘEKNEŠ MI TO TEĎ, NEBO ZA PĚT MINUT A BEZ ZUBŮ?" Podivný filmový relikt, který jako by se vyloupl z trezoru, kde v klidu odpočíval 30-40 let... Natočit to v 90tkách Lundgren nebo JCVD, dodnes na to se slzou v oku vzpomínám, takto asi sorry... Neškodný důkaz pozvolného úpadku kariéry Willa Smithe, s mile, staromilsky debilním dějem a trikovou složkou, která si naložila víc, než byla schopná zvládnout. A pokud to smrdí Angem Lee, tak leda jeho upachtěným podpaždím. 45%
Ženy v běhu (2019)
Filmový primitivismus po česku. Režisérská prvotina scenáristického mameluka Horského, ve které nefunguje skoro nic, možná tak Adidas. Tohle se v 21. století pouští u nás do kin. Film, který nemá kvalitu ani televizní tvorby TV Nova. Ovšem záměr, ten zřejmě vychází. 20%
Dovolená (2018)
"VŠECHNO CHCE SVŮJ ČAS. PAK UŽ JEN UMŘEME." Jedno je potřeba ocenit, tvůrci se sveřepě drží zvoleného formátu, zajímá je jen pozadí a patologická nezúčastněnost. Své ovoce to nese především tehdy, kdy útroby svírá nepříjemný pocit a k něčemu se evidentně schyluje. Jinak je to trošku nuda. 50%
Octav (2017)
"MYSLI NA ŽIVOT JAKO NA HUDEBNÍ SKLADBU. KAŽDÁ UDÁLOST JE JEDNA NOTA." Po pravdě? Nic extra. Tvůrci mohli aspoň trochu popřemýšlet nad těmi "návraty" do dětství a přidat na dramatu. 50%
Vyvolení (1981)
"PO 2000 LETECH EXILU SE OPĚT MOHOU VRÁTIT DOMŮ." Velmi soustředěný pohled na židovskou komunitu v Americe. Ustanovení Izraelského státu jako zkouška přátelství dvou kamarádů z různých "stran barikád", fanatici, umírnění, tradice... Z filmového hlediska skvělé, výprava, Steigerův rabín, je to ale podle knihy a je to poznat, jako by některé "nedůležité" kapitoly chyběly. 65%
Ruka zabiják (1999)
"HUMOR STRANOU, TY HO CHCEŠ VÁŽNĚ ZAMORDOVAT?" Na konci 90let mě to minulo, teď už jen kvůli té Albové :-) Celkově to není nijak zvlášť napsané, vtipné hlášky to všechno zachránit nemohou a nějaký smysluplný kontext mohl být jen k plusu, přesto za Offspring (byť hrát mohli nějakou pecku, no ni?), skalpovaného Dextra, již zmíněné hlášky ("KDYBY ŽIL, TAK JE PO SMRTI.") a Jessicu v bílém spodním prádélku, no, ať se posedlá ruka neposere, dávám 60%
Artemis Fowl (2020)
"KDO VĚŘÍ NA SKŘÍTKY, AŤ TLESKNE." Slušný pranýř :-) Hysterie asi trochu přehnaná :-) No tak se nepodařilo najít náhradu za Harryho Pottera, no a? Třeba měli ve studiu odpovědní myšáci přestat tlačit na pilu a nechat Branagha v klidu... film má přesně tu bezpohlavní patinu, která se pro Disneyho stává trademarkovou :-) V pohodě, ale autopilot... S čím jsem s rozvášněným davem s vidlemi za jedno, je ten titulní klučina, tam se to 100% nepovedlo. 50%
Vychováni vlky - The Beginning (2020) (epizoda)
Taky mi to toho Promethea připomnělo, haluz, náhoda nebo chabá představivost na tvůrčím postě, je to jedno, vyústění seriálu mě bavilo, závěr navnadil, jediné, z čeho mám strach, je klasika, že se v další řadě nepodaří příslib naplnit...
1917 (2019)
Slabší děj a výborná formální stránka, v recenzích tato floskule zaznívá poměrně často a nezbývá než souhlasit. Škoda, že veškeré to nasazení v technických aspektech nebylo vynaloženo také na scénáři. 65%
Palm Springs (2020)
Časové skotačení nejen pro ty, pro které je NA HROMNICE O DEN VÍCE strašné retro. 80%