Anarvin

Anarvin

Petr Slavík

okres Praha
filmový fanda na plný úvazek

homepage
Twitter: Anarvin

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 12.9.2014  00:09

    Lepší teď než nikdy naprosto přesně ví, jakým filmem chce být a na nic si nehraje. Vznikla tak předvídatelná, neoriginální, ale nekonečně příjemná pohádka o nabručeném vdovci, který zatnul zuby a řekl si, jestli by přeci jen nestálo za to, být ještě jednou v životě šťastný. Film pobaví, pohladí, občas rozněžní, ale nikdy nesklouzne k křečovité sladkobolnosti, která v podobných případech obvykle dovede velice spolehlivě pošlapat všechno ostatní, co se povedlo. 7/10

    • 31.3.2014  17:26
    Noe (2014)
    ****

    Noe je pro mě poměrně rozpačitý film. Aronofsky na jednu stranu přesně ví, co chce říct a má schopnosti k tomu, aby to říct dovedl. Film je po technické stránce ohromující, skýtá celou řadu opravdu silných momentů a nebojí se volný text Starého zákona patřičně vyždímat na maximum. Jenže i přes moderní vypravěčské prostředky a až nečekaně výraznou psychologii postav je to celé pořád jenom staré známé biblické podobenství. Sice v opravdu luxusním kabátku, ale i tak plné symbolů a archetypů, vyprávěné zjednodušující mytologickou optikou. Aronofksy má pocit, že je ústřední poselství natolik nosné, aby stálo za to jej šířit v na plátnech, mě o tom přesvědčit nedokázal. Z kina mi zůstal slepenec podařených jednotlivostí. 7/10

    • 18.6.2013  00:18

    Neskutečně sympatický "malý" film, který i s minimálním rozpočtem ukazuje, že hlavní je nápad a srdce. Fanoušky sci-fi film asi vyloženě oslovit nedokáže - triky jsou někde na úrovni Červeného trpaslíka - avšak jedná se o výbornou komedii proloženou fantastickými hudebními čísly (mimochodem kapela Future Folk je skutečná). Takže kyblíky na hlavu, hudbu v srdci a rozjedem to!

    • 8.3.2013  18:27
    Croodsovi (2013)
    *****

    Nejlepší animák od roku 2010, kdy jsme dostali geniální dvojboj Toy Story 3 a Jak vycvičit draka. Film vypadá naprosto skvěle, kameru mu může závidět kdejaký hraný akční snímek, neustále se něco děje, perfektně se střídají dobrodružné, akční, humorné i emotivní momenty. Celkově je vyváženost až neuvěřitelná, takhle má prostě vypadat perfektně odvedená hollywoodská práce. Do všech těch skvělých vizuálních nápadů a přehršle vtípku navíc autoři nezapomněli přimíchat porci srdíčka, které tepe jednoduše, účelně a upřímně. Smál jsem se, byl napjatý a brečel. Určitě ten film hodlám vídat znovu a znovu.

    • 12.1.2012  21:48
    Love (2011)
    ***

    Lóve je důkaz toho, že i v našich podmínkách je možné natočit moderně vypadající snímek od mladých tvůrců pro mladé diváky. Čistě z technického hlediska si zaslouží obdiv, protože podobně natočenou záležitost v česko-slovenském prostoru hned tak neuvidíte. K tomu si připočtěte uvěřitelnou romantiku, porci humoru a poměrně přesvědčivě zachycený život generace mladých sobců, pro které je největší hodnotou povrchní zábava a vlastní potěšení. Bohužel, jakýmkoliv vyšším ambicím podráží nohy slaboučký scénář, který vrší klišé na klišé a vkládá postavám do úst tak strašně umělé a rádoby dramatické dialogy, až to vyloženě bolí. Zradu všeho povedeného dokonává vyloženě dementní konec, který snad ani nejde brát vážně.

    • 2.1.2012  16:04

    Přes všechna varování jsem si dvojku nakonec užil víc, než jedničku. Většina akce se zpřehlednila, humoru neubylo, Downeymu s Lawem to pořád neuvěřitelně jiskří, výprava je překrásná a Zimmer patřičně burácí. Jasně, děj se potácí od nikud nikam a zbytečná (špatně napsaná) Noomi Rapace nesahá plnokrevné Rachel McAdams ani po kotníky, ale to mi vůbec nevadilo. Jako nesmírně zábavná jednohubka funguje Hra stínů naprosto v klidu.

    • 11.7.2011  19:17

    Poslední díl Harryho má určitě epický rozmach, dokáže strhnout, ohromit, ale i emocionálně zapůsobit. To je bez diskuse. Připravuje ho přeci jen tým naprostých profesionálů, předloha má navzdory spoustě nešvarů určitý tah na branku a oblíbení herci ani tentokrát nezklamou. Na druhou stranu ale pořád trpí stejnými neduhy jako předešlé díly: I přes rozdělení poslední knihy na dvě poloviny bude mít problémy sledovat dějové nuance každý, kdo nemá opakovaně nakoukané všechny filmy a možná i to je málo - znát předlohu je jistota. Navíc stále není radno příběh příliš podrobně zkoumat - díky filmařskému umu Davida Yatese skvěle odsýpá a při zběžném pohledu si toho vůbec nevšimnete, ale při podrobnějším zkoumání vám začne naskakovat nepříjemně mnoho otazníků, za které ale může už nedotažená předloha. Pokud se ale necháte strhnout příběhem, čeká vás audiovizuální a místy i emocionální jízda, která knihou nepolíbeným navíc přinese celou řadu nečekaných překvapení. Vzhledem k dané předloze se finále zkrátka nesmírně povedlo a fanoušek si ho užije.

    • 15.3.2011  18:50

    Za mě takových sedm z deseti. Je to totiž strašlivá čítanka. Docela dobrá čítanka, ale pořád čítanka. Člověk tam vidí všechny ty filmařské postupy, které díky tomuhle filmu zlidověly, žádné divácké orgasmy se u mě nekonaly. Hudba super, Clint super, jako učebnice filmového dějepisu moc zajímavé, ale na mě holt daleko víc působy všechny ty mladší filmy, které zde vymyšlené postupy dovedly k dokonalosti a především k soudobému divákovi.

    • 27.2.2011  19:33
    Řetězová zpráva (2010)
    odpad!

    Tak tohle je nehorázná ptákovina. Jde o poměrně klasický slasher, ve kterém postavy vraždí dvoumetrový zástupce jakéhosi tajného spolku, který už po staletí bojuje proti technologii. A mládež ji samozřejmě používá nejvíc. Jenže vrah je trapný a drtivá většina úmrtí bez nápadu, špatně nasnímaná a nasvícená. Takže ani milovníci bezduchého násilí si na své dvakrát nepřijdou. Nic moc dalšího totiž film nenabízí. Chybí děs nebo vtip, místo nich je tu jen nuda. Nemastným "hrdinům" se nedá fandit, detektivní pátrání po vrahovi nikam nevede a vůbec celá story nedává nijak zvlášť smysl (už třeba jen to, že bratrstvo, které nesnáší technologii používá samo tu nejmodernější). Takže všechno špatně, vyhněte se tomu!

    • 27.2.2011  19:20

    Děcka nepřináší z hlediska příběhu a sdělení nic, co už bychom neviděli tisíckrát nikde jinde: Štastná rodinka nechává pod povrchem kvasit drobné křivdy, ty s narušením rovnováhy (katalizátor Mark Ruffalo) vyplavou na povrch a dochází k dramatickým konfliktům. Výsledkem dramatické linie je pak banální poselství o tom, že i když je soužití někdy obtížné, je rodina (nebo vztahy) nenahraditelná. Že tuhle famílii řídí dvě lesbické matky, to už je jen takový detail. V jádru totiž stejně stojí trefně napsané postřehy a dialogy, které jakoby vypadly z našeho každodenního života. Herci si navíc dobře napsané výměný náramně užívají a tak jde i přes značnou neoriginalitu, a závěrečné sklouznutí k omšelému moralizování, o neskutečně příjemnou konverzační komedii (s příležitostnými ostny dramatu). 7/10

    • 27.2.2011  10:59

    Posledních pár dekád se u nás točí převážně dva druhy pohádek. Ty které mají slabý příběh i slabé situace a pak ty, které mají sice slabý příběh, ale alespoň vás pobaví v jednotlivých scénách. Peklo s Princeznou je naštěstí ten druhý případ. Story s hrou na peklo a záchranou milované sice není vyloženě špatná, ale je zmatečná, protivenství nepůsobí nijak zvlášť nebezpečně a zamilovaná dvojice se do sebe zakouká podezřele rychle. Jinak ale Jirka Mádl hláškuje, jako by nikdy neopustil Snowborďáky, Tereza Voříšková je princeznovsky krásná, ale zároveň příjemně civilní a držkatá. Malí čertíci a jejich huňka jsou roztomilí a trio Postránecký, Náržný, Táborský v roli starší generace ukazuje, že mladí se pořád ještě mají co učit. Takže žádný zázrak, ale uteče to hezky.

    • 25.2.2011  11:28
    Megamysl (2010)
    ****

    Rok 2010 se z hlediska animáků vyloženě vyvedl. Také Megamysl přináší výtečnou zábavu, které nechybí emoce, sympatičtí hrdinové ani humor. Příběh těží z prokreslených postav a poměrně originální charakterové proměny, kterou pár klíčových postav projde. Nezbývá než jásat nad tím, že se tvůrci v dětském filmu k něčemu takovému odvážili. I obligátní morální poselství jsou do příběhu celkem snesitelně zabalena. Animace je pěkná, řada popkulturních odkazů je v superhrdinské parodii naprostou samozřejmostí. A ty odkazy fungují a baví! Zapomenout nesmíme ani na skvělé herecké obsazení, v čele s Willem Ferrellem, který ve svých "vážnějších" rolích pokaždé mile překvapí. Osobně mi vadily snad jen některé z rockových vypalovaček, které jsou v poslední době v Hollywoodu trošku nadužívané.

    • 25.2.2011  11:18

    Tron: Legacy je pro mě videoklip k výbornému soundtracku Daft Punk. Muzika je opravdu výtečná, dává obrázkům tempo a šťávu. Takovou šťávu, která v nich ve skutečnosti sama o sobě není. Protože podobně jako klasický videoklip je i tenhle filmový jen takové hezké pozlátko. Počítačový svět působí zajímavě a jeho design si ze začátku užijete (dokud se lehce nepřejí), ale nikdy se nepodíváte do hloubky, akorát se klouže od zevrubného pohledu k zevrubnému pohledu. Akční sekvence vypadají vesměs pěkně, ale je jich málo (a také se lehce omrzí). Po zbytek filmu se rádoby filosoficky tlachá. Ne že by to vyloženě tahalo za uši, ale je to taková nudná výplň, kterou po pár minutách navždy zapomenete. A ani herci si s tou výplní nijak zajímavě neporadili. Jeff Bridges jede na autopilota, Olivia Wilde je sice hrozně sexy, ale to je tak zhruba všechno. Model Garrett Hedlund nemá na to, aby jako hlavní hrdina táhnul celovečerní film a digitální alter-ego Jeffa Bridgese vypadá nepříjemně uměle. Takže ještě jednou opakuji: Líbivý videoklip, který díky skvělému soundtracku celkem uteče, ale nic víc.

    • 23.2.2011  09:54
    Počátek (2010)
    *****

    Nolan opět dokazuje svůj talent. Svět snů dokáže zapůsobit vizuálně (sugestivní kamera, ohýbání světa, hrátky s gravitací, elegantní akční scény...), příběhem i emocionálně. Protože i když lze DiCapriovo snažení nahlížet z mnoha různých úhlů pohledu (můžete v něm hledat metafory, šťourat se v nejednoznačném vyprávění, podobně jako v Lostu, nebo jen tiše sedět a nechat se unášet vybroušeným audiovizuálním zážitkem), stejně vám vám po odstranění všech vrstev zůstává v ruce příběh nezlomné vůle tvrdě zkoušené mysli. Zkrátka ideální filmový zážitek, který naplní všechny vaše smysly.

    • 22.2.2011  11:15
    Na doraz (2010)
    ***

    Ve filmu se sice najde několik málo akčních scén, ale o akční komedii se rozhodně nejedná. Příběh je navíc plný klišé, scenáristické lenosti a logických děr, takže veškerá odpovědnost leží na humoru. A s tím je to takové polovičaté. Sem tam se sice objeví slušná bomba, ale stejnou mírou musíme trpět stokrát omleté frky a nějaké konstantní uculvání mezi těmi bombami se také zrovna nekoná. Na horu tak film táhnou především Downey a Galifianakis, kteří jsou jako vždy výborní a je zkrátka radost sledovat konfrontace jejich protichůdných charakterů. Právě oni dva táhnou všechen ten průměr o stupínek nahoru. Ve výsledku tak jde nakonec o celkem příjemnou, i když těžce průměrnou, jednohubku.

    • 31.12.2010  15:03

    Amy Adams je tu protivná a hnusná, Matthew Goode těžkotonážní uspavač hadů. Vzájemná chemie neexistuje, na nějakou romantiku tedy zapomeňte rovněž. Stejné je to s humorem, ten se jaksi nedostavil. Všechny skoro-vtipy jsou předvídatelné, ohrané, špatně podané a prostě zoufalé. Jediné body si snímek zaslouží za pěknou Skotskou krajinu, ale to si radši pustit dokument od National Geographic, tohle je na usnutí.

    • 2.12.2010  20:32
    Na nože! (TV pořad) (2010)
    ***

    Zdeněk Pohlreich se díky reality show „Ano šéfe“ zapsal do našich žaludků, jakožto nemilosrdný kritik nevalné úrovně českých restaurací. Pořad stál a padal s jeho nezaměnitelnou personou. A to je také jeden z důvodů, proč je „Na Nože!“ slabším pořadem. Jde totiž o kuchařskou soutěž ve stylu superstar, kde byl Zdeněk pouze členem poroty. Možná by to nakonec zas tak nevadilo, kdyby celá show nebyla ušitá tak horkou jehlou. Zbytek poroty je pro mnohé diskutabilní (obzvlášť Eva Filipová) a i když byla mezi soutěžícími řada výrazných osobností, opravdových sympaťáků bylo málo a tak nebylo komu fandit. Kulisy působily nepěkně lacině, ze samotného vaření nám režie často přinášela méně záběrů, než by bylo milé a to ještě v dost zmatečném sestřihu. Největším problémem ale byla neuvěřitelná chaotičnost v pravidlech a v soutěži jako takové. Může za to zmíněná horká jehla, střih, přehnaná snaha o pestrost a v neposlední řadě pravidla blbá sama o sobě. Řada rozhodnutí štábu/poroty pak v rámci vládnoucího chaosu působila nefér i mimo rámec vyřazování. Pořad tak zbytečně podrýval svou kredibilitu, až nešel příliš vnímat jako regulérní soutěž, ale spíš jako (pravda, v jádru celkem koukatelná) hůře sestříhaná show o vaření na čas/zadání.

    • 30.11.2010  17:53
    Záměna (2010)
    **

    Záměna žádnými vážnějšími problémy netrpí. Všichni kdo se na filmu podíleli, jsou zodpovědní profesionálové, takže příběh jde celkem logicky z bodu a do bodu b a není třeba se bát žádných odfláknutých nedodělků, co by vás tahaly za uši a za oči. Jenže to je tak všechno, čím se tohle dílko na zakázku může chlubit. Pak už je tu jen tisíckrát ohrané schéma romantických komedií, minimum vtipných vtipů, vyloženě šnečí tempo a typicky nepoužitelná Jeniffer Aniston. Nad vodou film drží pouze sympatický Jason Bateman a malý Thomas Robinson. Na rozdíl od rodičovského páru mají taťka se synem slušnou chemii a jedině když jsou tihle dva spolu na scéně, dostavuje se humor nebo emoce. Kdyby měli spolu času víc, dal bych snad i tři hvězdičky. Jo a Jeff Goldblum si svou roličku užívá správně labužnicky.

    • 29.11.2010  21:15

    Po technické stránce nelze Facebooku nic vytknout. A to z naprosto libovolného hlediska. Herci jsou skvělí. Každičký záběr je perfektním nasvícením, nasnímáním a nastříháním doveden do stavu, kdy ho lze sledovat jako samostatné umělecké dílo. Reznorův soundtrack mi bude znít v hlavě ještě hodně dlouho. A přestože jde o životopisný film ze světa programování a financí, nezmocní se vás kupodivu ani na vteřinku nuda. Sorkinův scénář totiž především nechává nahlédnout do duše podivínského megalomana a komentuje naši dobu. Fincher mu pak dodává potřebnou dynamiku. Osobně nemám, jako řada lidí, ani problém sžít se s protagonistou. Tak co tu chybí k dokonalosti? Jde sice o výborný životopis, ale pořád je to životopis. Výseč ze života, ač sebepůsobivější, mě nemůže zcela zasáhnout, když podle mého názoru vede tak trochu do nikam. Ten konec bych zkrátka potřeboval trošku výraznější, působivější. Aby ve mně hlasitě rezonoval, místo tichého servírování krutých životních pravd.

    • 28.11.2010  16:42
    Machete (2010)
    ***

    Mačeta je ptákovina. Nicméně ptákovina sebeuvědomělá a sympatická. Příběh je v rámci béček poměrně na úrovni, našlapané obsazení udělá radost a výbuchy a krví se pochopitelně nešetří. Prim totiž hraje over the top estetika, ze které vychází většina humoru, tak akorát patetických frází a v neposlední řadě poklona pokleslým žánrům. Zkrátka zhruba to samé, co Rodriguez předváděl v Planetě Teror. S tím rozdílem, že akce v Mačetovi je o něco slabší a celkově jde o zapomenutelnou jednohubku. Příjemných 7/10 na jedno použití.

    • 27.11.2010  12:26

    Pro mě zatím nejslabší Harry. Rozhodně za to nelze vinit Davida Yatese, který dělá, co může. Depresivní atmosféra se (ne)příjemně valí z plátna, mladí herci ze sebe dostávají maximum a řada jednotlivých scén je zábavná a působivá. Zvlášť většina první poloviny filmu je parádní podívaná. Ale jakmile se děj přenese do lesů, něco se zasekne a o slovo se nevybíravým způsobem začne hlásit tetička nuda. Na vině je předloha, nebo snad její obtížný přepis na plátno, potažmo dělení knihy na dvě části. To nejpodstatnější si Yates schovává do druhého filmu, avšak přes veškerý získaný čas působí řada věcí bez knižních vysvětlivek zkratkovitě, či vyloženě hloupě. (Příhodné nacházení magických mečů jen tak po lese atp.). Navíc se po většinu času tak nějak dramaticky povídá. Od závěru epické ságy čeká člověk přeci jen něco ostřejšího. Nicméně je asi dobře, že ze sedmé knihy vznikají jeden rozvleklý a jeden (doufejme) nabušený film. Lepší, než kdyby to všechno filmaři cpali do jedné stopáže, za cenu dalšího zjednodušování a neúnosné stopáže.

    • 25.11.2010  10:47
    Red (2010)
    ****

    Příjemné překvapení podzimu! Trailery mě navnadily, recenze lehce znejistěly a výsledek naprosto uspokojil. Bruce Willis je ve formě, ostatní důchodci mu parádně sekundují. Hláškuje se, akce možná není kdoví jak originální, ale uspokojit bez problémů dokáže. I když je pravda, že to nejlepší vyspoiloval trailer. Ale především je partička staroušků pěkně bad-ass, a o to tu jde až na prvním místě. Dost možná jednohubka roku.

    • 23.11.2010  23:40

    Občanský průkaz lehce trpí tím, že stěžejní úlohy dostala čtveřice mladíků, která na to přes upřímnou snahu chvílemi prostě nemá. Druhým největším problémem je špatný sestřih (nebo scénář, kdo ví, kdo za to přesně může). Spousta motivů, které v jednu chvíli působí stěžejně, najednou beze slova mizí, aby je nahradily příběhové linky úplně jiné. Některé scény jdou pak bokem úplně, asi slouží pouze k dokreslení doby. Řadu z nich by navíc šlo libovolně přesouvat nebo dokonce ubírat, aniž by to zanechalo vážnější následky. Zkrátka by to ještě chtělo trošku doladit celkovou strukturu. Ale kdo ví, třeba šlo autorům jen o to, zachytit na jednotlivých mikropříbězích realitu dané doby a na nějaké komplexnější vyprávění rezignovali. Samy o sobě jsou ty mikropříběhy ale perfektní. Spolu s hrdiny zažíváme jak klasickou pubertální vzpouru, tak vzpouru proti marnosti doby. Mrazivé výjevy se rytmicky střídají s těmi bezstarostnými, jindy se vám sice chce smát, ale nemůžete, protože trpíte spolu s hrdiny. Mezi totalitními tragikomediemi většina lidí volí Pelíšky. Já volím Občanský průkaz!

    • 22.11.2010  23:37
    Já, padouch (2010)
    ****

    Já, padouch možná nedisponuje sofistikovaností filmů od Pixaru, jenže se za to vůbec nestydí. Všechno co v Padouchovi uvidíte je předem jasné, nalajnované a prvoplánové, ale zároveň (nebo snad díky tomu) vybroušené ve své jednoduché podstatě k dokonalosti. Ať jde o beaty groteskní, parodické či dojemné, všechny perfektně sedí. Tedy za předpokladu, že v sobě máte kus malého dětiny, protože spousta vtípků je poněkud infantilního charakteru a s roztomilostí se opravdu nešetří. Především nejmladší z holčiček a banda "pohůnků" (minions) jsou naprosto k sežrání a kdykoliv se objeví na plátně, umírá cílová skupina blahem. Takže zapomeňte, že je to o nějakém kradení měsíce, podstatné je stejně to, že padouch Gru je v jádru dobrák, holčíčky jsou ztělesněním roztomilosti a poťouchlí pitomečci minionové v roli humorného křoví hravě zastíní i veverku z Doby ledové. Originální dabing asi do dějin nevejde, ale funguje na jedničku. 3D varianta v paměti neutkví, snad vyjma poměrně realistické jízdy na horské dráze.

    • 21.11.2010  18:16

    Někde jsem se dočetl, že Legenda o strážcích v sobě zhušťuje první tři části mnohadílné knižní série a bohužel je to znát. Většina postav je povrchní a neprokreslená a ty vedlejší si budete vyloženě plést, protože sovy jsou si přes veškerou snahu docela podobné. Navíc mají tendenci do příběhu vstupovat a zase z něj vystupovat, aniž byste tušili, proč jste se s nimi v jejich velkolepé nepodstatnosti museli seznamovat (nejspíš úlitba fandům předlohy). Podobným dojmem působí i nechutně zhuštěný děj, všechny ty "velké" úkoly a překážky, které ve skutečnosti trvají několik málo minut filmového času, a pak už rychlík frčí dál. Navíc je celá story pouhým derivátem jiných epických děl. Nejvíc jsou cítit asi Star Wars a Pán prstenů. Dalším silným vlivem je nacismus a genocida, ale těžko říct, jestli jsou takhle hluboká (nicméně stále povrchní a zkratkovitá) témata cílena na děti nebo na dospělé. Každopádně si trofnu říct, že naplno si je neužije nikdo. Jedinými pozitivy tak zůstávají dech beroucí vizuální stránka a několik cool bojových sekvencí. Jinak jde jednoznačně o nejslabší Snyderův film.

    • 20.11.2010  19:35

    Spousta lidí Habermannovu mlýnu vyčítá, že je poměrně černobílý a "klasický" až kýčovitý. Zlí náckové, pokrytečtí Češi a pár spravedlivých hrdinů. Možná na tom něco je, ale to nemění nic na tom, že na mě film působil tak silně, že jsem si toho v žádném případě nestačil všímat. Jednotlivé scény fungují na výbornou a dohromady dávají slušně depresivní obrázek válečného marasmu: Smrt, pud sebezáchovy, falešné ideály, cena za uchování svědomí a tak dále. Velkou zásluhu na působivosti má i (na české poměry) velkolepé zpracování. Městečko na severní Moravě nepůsobí ani trochu televizně, jak u nás bývá zvykem, herci nezklamou. Naopak jako největší problém vnímám zvuk, který emotivní zážitek dokáže nepříjemně narušit. Konkrétně tím mám na mysli do uší (a vlastně i očí) bijící postsynchrony a vůbec místy podivnou promluvu postav. Skoro všichni mluví tak nějak nepřirozeně kostrbatě či spisovně, německé postavy podivně střídají němčinu s češtinou s přízvukem. Zkrátka nemilá piha na kráse, která může zbytečně vytrhávat z děje a dát tak divákovi prostor hloubat nad tím „klasičnem“.

    • 19.11.2010  21:00

    Na Wall Street 2 se docela dobře kouká. Audiovizuální stránku má Stone pevně v paži. Douglas si taky pořád ještě dokáže ukrást plátno pro sebe a Shia mu zdatně sekunduje. I když jsem v něm přeci jen pořád viděl kousek toho užvaněného floutka, které hraje obvykle. A ať už mluví tihle dva mezi sebou nebo s někým dalším, má většina dialogů švih. Zaujmou a dobře reflektují dnešní finanční svět, potažmo tedy svět obecně (protože peníze světem hýbou, ne že ne). A právě v tomhle tématu spatřuji nejsilnější těžiště filmu. V politicky korektním světě samozřejmě oficiálně existují daleko větší hrůzy, než je nějaká ekonomická krize, ale ruku na srdce. Co strašlivějšího se může stát typickému konzumentovy dnešních dní, než že mu propíchnete bublinu jeho kapitalistické reality přímo před očima? Stone silné téma bohužel jenom nadhodí. Jinak akorát opakuje to, co už řekl v jedničce a druhá polovina se už vyloženě topí pod nánosem scenáristických nedodělků, jako jsou předvídatelné zvraty, hysterické citové výlevy a mnohačetné konce, které jakoukoliv možnou údernost snímku akorát zbytečně rozmělňují. Dohromady jde tedy pouze o solidní řemeslo, které se nepodařilo ukočírovat k tak sevřenému a sdělnému výsledku, jakým byl díl první.

    • 18.11.2010  18:08

    Na to jak jsem si užil VCB a Užívej si, co to jde, byl pro mě "Muž" celkem zklamáním. To že se Woodymu opět podařilo poskládat úctyhodný herecký ansámbl, už dneska asi nikoho nepřekvapí. Takže problém v žádném případě není v tom, že by ty postavičky byly špatně ztvárněné nebo snad dokonce nezajímavé. On je prostě akorát Allen pořádně nevyužil. Předkládá nám poměrně banální mudrování o tom, jak relativně spokojení lidé chtějí od života něco víc a ta nevděčnost všechno totálně podělá. A také o tom, že iluze jsou snesitelnější než realita. Nic co bychom neviděli už mockrát. A ještě ke všemu s nepěkně malou porcí humoru. Suma sumárum, jako komedie nepobaví, jako drama nepřináší nic nového. Doporučuji spíš skalním Allenovcům.

    • 14.9.2010  10:56
    Čtyři lvi (2010)
    ***

    Čtyři lvi jsou strašlivě nevyváženou komedií. Pořádnými vtipy se v první polovině šetří a ty nejlepší známe už z traileru. Hlavní důraz je kladen na odvážnou politickou nekorektnost, která je sice chvályhodná, ale sama o sobě dobrou zábavu nedělá. Několikrát se o mě dokonce pokoušelo spaní. Všechno zachraňuje až parádní druhá polovina. V té mě Čtyři lvi každou chvíli nahlas rozesmáli a v samotném závěru se jim daří zabrnkat i na smutnější strunu, což vás po hodině a půl nadsazování velmi vážného tématu rychle uzemní zpátky do mrazivé reality.

    • 13.9.2010  12:31
    Vrahouni (2010)
    **

    Vrahouni se skládají ze dvou polovin. Z otravné a snesitelné. V první půlce se tváří jako klasická romantická komedie. Asthon Kutcher je tajemný, Katherine Heigl roztržitá a oproti tisícovce jiným rom-komů to nemá vůbec nic navíc. Spíš naopak. Romantika nulová, o smíchu si můžete nechat zdát. Ve druhé polovině se do děje připlete spousta tajných agentů, trochu akce, zrychlí se tempo a z toho všeho tlačení na pilu sem tam vyleze i nějaký ten ucházející vtip. Mezi kulkami zkrátka ústřední duo překvapivě nudí daleko méně, než při cukrování. Ale na vyhrabání se z vod průměru to pořád nestačí. Takhle nějak by vypadali Pán a Paní Smithovi, kdyby se natáčeli rovnou na video.

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace