Sarkastic

Sarkastic

Jan D.

Česko

126 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 27.12.2012  21:00
    Jan Hus (1954)
    ****

    Některé repliky ze začátku filmu ve mně díky přispění skupiny Těžkej Pokondr vyvolály smích ve vážných situacích, jinak však tento snímek ke smíchu samozřejmě rozhodně nebyl. Naopak, hodnotil bych ho jako docela zdařilé historické dílo. Jistě, film má zřetelný revoluční náboj, tvůrci si postavu Husa upravili dle potřeby (a v jednu chvíli z něj udělali dokonce opravdového kacíře, když při cestě do Kostnice sám stavěl lid nad boha, to už přehnali), taky čistě čeština nebyla úplně fajn, ale díky těm vpravdě silným emocím, které dokáže snímek v divákovi vyvolat, a Vávrově řemeslnému umu dávám ještě slabší 4*. Stejně jako za to připomínání pravdivé obžaloby zločinecké církve, té není nikdy dost, i když trend dnešní doby velí bohužel něco úplně jiného…

    • 27.12.2012  20:34

    Normalizační hnus, který sice sem tam pobaví nějakou „trefnou“ hláškou, kterou se sám nechtěně paroduje, ale jinak je to docela utrpení sledovat ho. Máničky, zkažení emigranti přebírající slušným soudruhům manželky, taxikáři, kterým přestala vonět práce a přičichli západním manýrům, pes nejlepší přítel soudr…teda člověka atd. A samozřejmě jaký otec, takový syn, že…ale co bude s potrestáním zločineckých taxikářů? Asi nic…jenom jedna „úsměvná“ rudá hvězdička na závěr. „Ale tak počkej, počkej, počkej. Zase tak mizerně na tom nejsme. Vždycky se máme s kým poradit.“ – „A prosím tě, moh bys mi říct s kým?“ – „Třeba s Marxem nebo Leninem…to ti nestačí?“

    • 27.12.2012  20:16

    No jo, to se ten Únor soudruhům (nejen) v tomto filmu oslavoval a na druhou stranu jim dával možnost vysmívat se tehdejším demokratům, kteří byli díky své hlouposti těmi pravými viníky nástupu komunistů k moci (de facto legální cestou). Nejhorší na tomto skvostu však není téma ani jeho zpracování, jakožto násilné upravení si některých událostí a osob, o to hůře, že ne celku, ale jednotlivých částí. Tvůrci totiž točili dle historického scénáře, avšak tu něco (po)změnili, támhle zase nechali vyznít něco jinak, a pak vznikl tenhle nehorázný paskvil. Nejvíc mně však nezvedlo mandle prezentování například Gottwalda či Zdeňka Nejedlého jako vzácných, charakterních lidí, bouřliví dělnicí a davy či korupce, politikaření jako výsada jen a pouze demokratů, nýbrž prezentování Marshallova plánu jako „zadlužení se u amerického lichváře“ a hlavně vůbec celé líčení postavy pana Beneše, to se člověku opravdu zvedal žaludek a on sám se musel chudák v hrobě obracet. To mě navádí dát odpad!, ale na druhou stranu film demonstrativně působí jako aktuální připomínka, že demokracie nesmí být hloupá a slabá, aby neumožnila nástup totalitních stran, no a tento fakt mi v tom zase brání, takže celkově symbolická, varovná 1*.

    • 27.12.2012  20:09

    Hned na začátku filmu diváka zaujme titulní skladba, která výborně vystihuje celé toto dílo. Poté následuje hodně hořká, místy úsměvná podívaná o dívce, kterou v životě nic nečekalo a jí to (překvapivě) nestačilo. Nejde sice herecky ani dějově zrovna o zázrak, ale lepší 3* si tahle záležitost určitě zaslouží. „Postavíme si barák, koupíme auto, dítě už je zařízený…co víc bych si mohla od života přát?“.

    • 27.12.2012  20:05

    …a zavál rudý prapor. Tupá agitka, která rozesměje už titulky honosící se historickou spoluprácí s Ústavem dějin KSČ, stejně tak první otázkou navrátivšího se Tondy. Dále tak jako s hamižnou důvěrnicí („vy dovedete ženskou duši a její city tak pochopit“) a na druhou stranou horlivými soudružkami brnkajícími na struny všech feministek (alespoň těch stranických určitě). Tím však tak nějak divákovi smích končí. Nejdříve mu zmrzne při upřímném zvolání „Není nic snazšího než to na místě demokraticky rozhodnout“ a potom se náležitě zkřiví, když si soudruzi berou do huby pana Masaryka či se „správně“ projeví uvědomělé dcerky („Kdo jim nedovolí?“ – „Soudruh Lenin“ – „To je dobře, tak tam tati jeď, ať se něco naučíš!“). Za těch pár „úsměvných“ věcí hodnotím ještě 1*.

    • 27.12.2012  20:01
    Klíč (1971)
    **

    No, minimálně prvních 15 minut mělo velmi slušnou dávku napětí. Pak se film zvrtnul v rádoby historické cosi, které to však překvapivě s tou propagandou tolik nepřehánělo, min. ne tak moc, jak by divák čekal, i když třeba vložka s Leninem, zmínka o Gottwaldovi, „písnička“ před popravou apod. samozřejmě nemohly chybět. Dokonce se zde našly světlejší momenty, jako cynicky vyznívající hudba na pozadí poprav, padající stromy, němčina k navození větší autenticity…každopádně naivní představa o tom, že kvůli jednomu klíči povolá gestapo desítky mužů k nalezení těch správných dveří, stejně tak vězňovo vehementní udržování při životě. Celkově však Klíč nebyl tak špatným filmem, jak jsem původně čekal, já osobně mu dávám 2*.

    • 27.12.2012  19:56

    1, 2, 3, 4… no ale ano, rozdýchat se tento film dal. Až na několik výjimek však jde o dílo nepříliš vtipné, ať už cíleně nebo nevědomky. Místy spíš připomíná nepovedenou grotesku, šaškárnu bez humoru, než komedii. A to hlavní téma…sice se říká, že co Čech, to muzikant, ale přece jenom, v tomhle případě jde opravdu o naivní představu. No a to pekló, pekló, peklo peklo peklo…u toho by Vlastík Plamínek předl, jen co je pravda :-) V každém případě je tahle blbost ještě na 2*, v konkurenci jiných Hudbě z Marsu podobných veleděl diváka tolik neirituje. „Jelikož žádných připomínek není, prohlašuju sňatek jednomyslně za schválený. U nás totiž všechno rozhodujeme kolektivně.“

    • 27.12.2012  19:52
    Zde jsou lvi (1958)
    ****

    Překvapivě velmi dobré drama, kde se dlouho nelze pořádně vyznat v hlavním hrdinovi, nalézt k němu cestu a nějak více mu fandit, ale po vysvětlení toho, co se mu vlastně v minulosti stalo, ho divák pochopí a začne s ním plně sympatizovat. Možná je škoda, že tento moment přijde až po cca 50 minutách projekce, proto ty slabší 4*, v každém případě rozhodně stojí za to si na něj počkat, jde jistě o nejlepší část filmu. Jinak mi přišlo docela zábavné, že snad všichni v tomto snímku kouřili jak fabriky :-) „Je toho teď v životě tolik, že není čas zvedat někoho, kdo se neumí zvednout sám. Proto myslím, že je lepší nenechat radši upadnout.“

    • 24.12.2012  15:04

    Popravdě řečeno, z celé téhle Papouškovy trilogie jsem viděl vždy jen chvíli, ale i těch pár minut moji osobu vždy svým buranstvím a nevtipností iritovalo natolik, že i přes četné reprízy mě nikdo nepřesvědčil zkouknout alespoň jeden z dílů od začátku do konce. Po několika letech záměrného ignorování mě však nakonec povinnost donutila zhlédnout Ecce homo homolka celé a stejně jako třeba v případě Hoří, má panenko (ano, znovu Papouškův citelný rukopis), musím přece jenom změnit, nebo spíše poupravit názor. Ano, přiznávám, chvílemi jsem se docela bavil, vcelku si i užíval atmosféru snímku, oceňuju dobře typově vybrané herce, ale víc mně tahle „výborná“ společenská satira opravdu nedala, nejspíš ještě moje maličkost stále nedorostla její intelektuální náročnosti :-) . Celkově zvědám hodnocení z pomyslného hnoje na lepší 3*. „Tak ho vidíš dědka. Ono mu nestačí, že mně zničil život, ještě mi bude ničit povlečení.“

    • 24.12.2012  15:01

    Jejda to jsem se zase jednou zasmál… příběh postavený na tom, že mladý dementní a naprosto nesympatický chlapec se seznamuje se známými hudebními osobnostmi (film funguje zároveň i jako jakási dobová sonda) a po celou dobu se snaží vytrvale sbalit, soudě dle smíchu, také mírně…ehm, hodně zaostalou (či permanentně sjetou) dívku , diváka přestane bavit velmi brzo, pak se už jen chytá za hlavu a obrací oči v sloup, jak mu je trapně za všechny herce, resp. hvězdy tehdejší pop music (které si tu dělají reklamu jak z praku), a ptá se, kdy už tahle „legrace“ konečně dojede do cíle. Ve výsledku je tu vlastně armáda amatérů, kteří se k roli v tomto díle dostali jakoby omylem, třeba takový pán z občerstvení neustále se dívající do kamery, zatímco před ním zpívá Kája, u mě vyhrál cenu pro nejhoršího neherce. No na druhou stranu je moc fajn, že všechny hvězdy byly tehdy volně přístupné mladým harantům, ostatně to umění dělaly pro ně, že… Jinak jako tehdejšímu členovi Strany by se mi v tomto filmu rozhodně nelíbil morální apel, přece jenom tak mladý člověk jako byl hlavní hrdina jel ve velkých penězích, pohyboval se mezi slavnými, a to přece muselo zkazit charakter budoucího pracujícího na celý život, nemluvě o dávání si tohoto floutka za vzor, myslím tím samozřejmě ze strany jeho vrstevníků...Na druhou stranu, „no co vám budu povídat, Píďa je prostě báječnej kluk“, takže to s ním v životě muselo dopadnout dobře (zvlášť když místo taxíku využíval cestovatelských služeb VB). Tahle v mnoha směrech kardinální blbost si v mých očích zaslouží přesně 1*, a to za hudbu, Svoboda se prostě nezapře (i když ten magický zvuk mince podobný otevírání oříšku z nejmenované pohádky si mohli tvůrci odpustit). P.S. Jo a už jsem ve filmu dlouho neviděl většího slizouna než byl pan Štajdl.

    • 24.12.2012  14:59

    Veskrze průměrná záležitost na jedno vánoční použití. Hraje sice na trochu vážnější notu, ale má i několik úsměvných (hádka policajtů v kavárně) a dojemných míst. Pak je tu samozřejmě malý bonbonek v podobě mnohými zmiňovaného tanečku Penélope Cruz. Co se týče konce, ten už asi nikoho nepřekvapí, ostatně jak by to všechno mohlo na Vánoce jinak dopadnout, že.

    • 24.12.2012  14:58

    Opravdu velká ujetost, neskutečná směska žánrů, díky které občas divák neví, jestli je daná scéna braná vážně nebo parodicky. Na druhou stranu, ty směšné scény jsou způsobeny záměrným šokováním publika za účelem vyvolání smíchu. Film se snaží jít proti očekávání diváka, což se mu daří vlastně neustále až do samotného konce, lze zde nalézt také spoustu odkazů (či vykrádání?) na jiné filmy např. 2001: Vesmírnou odyseu, Den nezávislosti, Star Wars a další… v každém případě, ne vždy mi nadsázka tohoto mixu dramatu, krimi, komedie, parodie, thrilleru a sci-fi (možná ještě více žánrů) sedla, nebo přišla zvládnutá. Stejně tak to balancování mezi sympatiemi a soucitem s hlavním hrdinou (oběť systému nebo nebezpečný magor?), ale díky pořádné porci inovativního, v mnoha směrech opravdu originálního přístupu, který filmu nelze upřít, hodnotím ještě slabšími 4*.

    • 24.12.2012  14:57
    (1998)
    ****

    Tak takhle vypadal Aronofského skutečný začátek… psycho jízda, depresivní, paranoidní, halucinogenní film, u kterého divákovi určitě není (i díky velkému důrazu na alespoň částečném sdílení pocitů s Cohenem) příjemně. Černobílý obraz, kamera, střih, hudba, zvuky, velmi nezdravě vypadající hlavní hrdina, trh s akciemi…to všechno spolu s výše popsanou atmosférou vytváří opravdu nevšední podívanou. Jedinou věcí, která mně vadila, bylo zatažení tématu náboženství do filmu. Pohled na tóru, jako systém čísel s určitými vzájemnými vztahy, je sice zajímavý, ale pro příběh dost přebytečný, dokonce hodně rušivý. Proto pouze silné 4*, možná, že po příští projekci půjdu s hodnocením ještě výš.

    • 24.12.2012  14:55

    Restaurovaná technicolorová verze Červených střevíčků má až neskutečně nadupaný vizuál (a vůbec technickou stránku), který dělá i z některých mnohem mladších snímků velmi nedokonale natočené záležitosti, a hlavně plně využívá všech svých možností. Ale pro mě osobně je u filmu v drtivé většině podstatnější příběh. Ten v Červených střevíčcích mi bohužel zase tolik neučaroval, bez mučení přiznávám, že u baletu jsem schopný ocenit úsilí tanečníků, ale krásu v tomto druhu umění nevidím, to se radši soustředím na hudbu, jakože třeba u Čajkovského Labutího jezera by mi ke štěstí stačila. Co se týče souznění s postavami, to už bylo podstatně lepší, nejvíc mě však nadchnul Anton Walbrook v roli Lermontova, i když šlo v mnoha ohledech o de facto zápornou postavu. Konec, kterému předcházela téměř Sophiina volba, mě už zasáhl plnou silou, škoda, že taková vlna emocí přišla až na závěr. Silné 4*, možná, že v době vzniku nemuselo být na škodu film trochu prostříhat.

    • 20.12.2012  10:23
    Sonatine (1993)
    ****

    Předně, jde o moji první filmovou zkušenost s režisérem Kitanem. Snímek Sonatine na mě dlouho působil jako docela obyčejné kriminální drama, které sem tam překvapí pouze akcí, nebo náhlým úmrtím. Co ho však kromě hudby či některých zrychlených záběrů ozvláštňuje a nad ostatní podobné žánrovky vyzdvihuje, je právě onen výlet na pláž. To vyčkávání, zdánlivá pohoda, nuda a přitom... Částečně i závěrečné rozhodnutí hlavního hrdiny. Všechny tyto aspekty z něj dělají záležitost, kterou nemůžu a nechci odbýt pouhým průměrem, proto slabší 4*.

    • 20.12.2012  10:21

    Z počátku se mi Nejnebezpečnější hra jevila pouze v kladném světle, na rok výroby více než slušně zpracovaný výbuch a potopení lodi, budování mysteriózní atmosféry od prvního zabušení na dveře, tajemný hostitel… To všechno bylo moc fajn, ale od prozrazení v místnosti s trofejemi šel film pomalu, ale jistě do kytek díky nemalému množství klišé. Bob byl při svém líčení pastí skoro až směšný, takový Kevin McCallister jich a mnohem důmyslnějších dokázal vymyslet mnohem více, a to byl malý kluk. Postava Eve byla zas napsaná typicky genderově, tzn. bezmocná, bezbranná žena v neustálé panice vyžadující ochranu toho správného hrdiny. Samotný lov pak nabídl jen neustálé štěkání psů a útěk lovné „zvěře“, přičemž je potřeba si zapamatovat, že když kamkoliv na cestě nastražíte osamocený a dobře viditelný hrot „kopí“, záporák se na něj bezpečně nabodne (chicht). A konec samozřejmě tuctový, hrdinný Američan čelí přesile zlých Rusů a…vůbec mi vykreslení této východní mocnosti lezlo krkem. Primitivní lidé s vášní pro lov, krev a vodku (pardon, také s citem pro hudbu), všichni mají démonické obličeje a pod už tak zlověstným zevnějškem se samozřejmě skrývá prohnilé jádro. Až jsem si říkal, kdy že vlastně začala studená válka. A tak ve výsledku i přes některé nesporné (technické) klady snímku, pouze průměr.

    • 20.12.2012  09:28
    Obžalovaný (1964)
    ****

    Obžalovaný není vůbec špatným filmem, celý soudní proces je velmi zajímavý a napínavý. Vlado Müller své postavě dodává dostatečné charisma na to, aby mu divák fandil, Miroslav Macháček je jako prokurátor správně nepříjemný a Jiří Menzel je své roli obhájčího ucha naprosto přesný. Problém snímku vidím pouze v samotných soudcích, kteří nakonec neřeší samotnou vinu obžalovaného, ale jeho kádrovou příslušnost, pověst, minulost a také v Kudrnově rozhodnutí, protože to je možná morální, ale hodně těžko uvěřitelné. Proto hodnotím slabšími 4*, přestože tento film má divákovi rozhodně co nabídnout.

    • 20.12.2012  09:27

    Začátek filmu mě příliš dobře nenaladil, spíš naopak, několik klišé, policejní amatérismus, no a samozřejmě silně socialistický podtón. Postupně se to však začalo lámat, měnit v docela slušnou detektivku, a přestože se dal vrah čekat (ostatně kdo jiný by jím mohl být, že?), tvůrci s odhalením chvíli počkali a konec pak pěkně gradoval. Příjemné je také herecké obsazení, kdy i do menších rolí byli obsazeni kvalitní herci. Film byl navíc v mnoha ohledech úsměvný, někdy schválně, jindy zas neúmyslně. V každém případě, lepší 3* je pro film maximum, na lepší hodnocení má pro mě moc ale. „Vám jde o člověka…ovšem, teprve až už je po něm.“

    • 16.12.2012  18:35
    Noc nevěsty (1967)
    ****

    Odpor, nebo naopak úslužnost při procesu kolektivizace, postavy na vesnici si navzájem dobře známé, dříve malí, pak díky Straně velcí soudruzi a dvě verze křesťanského přístupu. Popravdě řečeno, je to jen můj osobní problém, ale těžko se mi skousává to náboženství jako stmelující prvek vzdoru, přijde mi to jako přechod od jednoho fanatismu k druhému, proto pouze solidní 4* pro tento snímek trefně popisující svoji dobu a poměry.

    • 16.12.2012  18:34
    Touha (1958)
    ****

    1. Docela úsměvné, min. ten sen, ale na druhou stranu nic, co by diváka svoji roztomilostí nějak víc odzbrojilo; 3* 2. Příjemná romance, typická pro léto, které však také musí jednou skončit… „Pro jedno kvítí slunce nesvítí…a copak, když svítí?“; 4*. 3. Asi vůbec nejlepší povídka Touhy, s kritikou JZD a trochu hůře pochopitelnou vzdorovostí hlavní hrdinky, tím samozřejmě myslím proti nabídnuté upřímné lásce; 4*. 4. Smutné, s mírným generačním střetem, uzavírající životní koloběh; 4*. Všechny povídky se myslím podařilo dobře svázat do jednoho celku a vytvořit tak vyprávění o změně ročních obdobích a fázích života. Celkově mi Touha vychází na slušné 4*.

    • 15.12.2012  20:09
    Proč? (1987)
    ****

    Scény u výslechu působily trošku naivně, stejně tak ty u soudu, ne však celé to řádění (nejen) ve vlaku (právě naopak). Problém je to velký a stále aktuální (dnes možná ještě více než v době natáčení), řešení pravděpodobně v nedohlednu, a že na to často doplácejí lidi, kteří o fotbal nejeví ani trochu zájem, netřeba dodávat. Proč? je filmem zneklidňujícím, deprimujícím, při pohledu kamery na nevinně se tvářící obličeje vandalů vztek podněcujícím. Slabší 4*, i přes zdaleka ne bezchybné zpracování důležitý snímek.

    • 15.12.2012  20:03
    Svědomí (1948)
    ****

    Velmi dobré psychologické drama o otázkách viny, morálního kodexu a hlavně svědomí. Nedbalovu Doležalovi, i přesto co udělal, divák tak nějak fandí, chápe ho a hlavně je napjatý, jak to s ním dopadne (a stejně tak co na to jeho syn). Slušná dávka napětí, strachu a paranoie vytváří pro tento příběh tu správnou tíživou atmosféru. Pan režisér Krejčík mě již potřetí přesvědčil o kvalitě svých filmů, v tomto případě to budou silné 4*.

    • 15.12.2012  10:06
    Probuzení (1959)
    ****

    Velmi zajímavý příběh, kde víc než postava Jitky zaujme diváka Tonek, který se díky své zamilovanosti propadá do čím dál většího srabu, postupně nejen finančního, ale i existenčního, až se zdá, že není cesty zpět, v každém případě publikum s ním plně soucítí. Mladí herci byli přesní a film na jejich výkonech z nemalé části stojí, stejně jako na prohlubující se bezvýchodné a depresivní atmosféře. Celkový dojem trochu sráží vykonstruovaný konec, proto slabší 4*

    • 15.12.2012  10:04

    Není to úplně drama, spíš tragikomedie, nebo alespoň já jsem zde našel několik vtipných momentů (úmyslných), přestože některé z nich vyzněly hodně hořce. Hlavní hrdina se nehodí do své doby, žije a snaží se uživit klasickou hudbou, na kterou není nikdo zvědavý ve městě a už vůbec ne na venkově, má kolem sebe partu hyen, které ho jen vysávají a hází mu klacky pod nohy, k tomu přítelkyni, která ho pořádně nepodporuje a věrnost jí moc neříká, doma zase povedenou rodinku, která ničí jeho hezké vzpomínky a zároveň ideály. Jistě, mnoho věcí je zde přehnaných, někdy až zbytečně, ale hlavní poselství docela funguje i v dnešní době. A co je pro mě osobně u tohoto filmu pozitivní, je závěr, který neskončí tak úplně, jak by divák možná očekával, a tím snímek zůstane věrný své myšlence, tudíž celkově hodnotím lepším průměrem. „Akce je dobrovolná, ale každý si svůj kádrový posudek píše sám.“

    • 14.12.2012  10:16

    Obrovsky milé překvapení. Výtečné krimi líznuté komedií, které diváka neustále něčím baví, a to až do samotného konce. Začátek s představováním jednotlivých charakterů, ať už při doručování vzkazu nebo stolové scény diváka navnadí, plánování operace, její přípravy, samotné provedení nechává i díky své promyšlenosti, důkladnosti vzpomenout na nejlepší žánrovky a do toho velmi přesní herci + solidní dávka humoru, která má až do příchodu Bunnyho nádech elegance a nenucenosti. Hodnotím slabších plným počtem, samotný konec mě i přes mé překvapení lehce zklamal, v každém případě můžu tento výborný film všem vřele doporučit.

    • 14.12.2012  10:14

    Začátek filmu se mi velmi líbil. Dvě ženy, obě zjevně psychicky labilní, starý dům, vše obestřeno tajemnem, cvrnknuté lehce do hororu. Pak se snímek začal měnit na skoro čistokrevné drama, žádné šokující pointy se už divák bohužel nedočkal, a tak se spíš sám se sebou vsázel, jestli Cenci ví jaká je skutečnost, nebo ne (což na druhou stranu bylo pořád zajímavé). Tento film však staví především na výborných hereckých výkonech obou hlavních představitelek, díky kterým je Tajný obřad na slabší, ale stále 4*.

    • 9.12.2012  20:55

    „Vidíš, vidíš, kolik zla nadělají peníze…když nejsou.“ Velmi jasná satira, která apeluje na morální zásady diváka (závist, udavačství, touha po penězích a majetku), ale stejně tak se velmi odvážně (!) strefuje i do socialismu. Jinak je to více než slušná zábava, s několika kvalitními hláškami, scénami (nejvíc se mi líbily perfektní hádka a karetní partička) a svérázným pohádkovým dědečkem v podání výborného Bohuše Záhorského. A když si k tomu připočtu ještě krásně otevřený konec, který si divák může domyslet sám, vidím to celkově na slabší, ale přece jenom plný počet. „Nějaká vleklá choroba v rodině, nebyla by? Kloubový revmatismus? Neni…nebo aspoň TBC, nemá někdo u vás doma?“ – „Bohužel.“ – Ježiš to je smůla, to je smůla.“

    • 9.12.2012  20:53
    Herbert v ringu (TV film) (2009)
    ***

    Nápad je moc fajn a i to technické/vizuální zpracování se mi líbilo (hudba, prosluněná kamera). Akorát knězovu rozpolcení jsem tak úplně nevěřil, (nechat se rozhodit a začít pochybovat o víře kvůli pár spratkům?) a že by se někdo takový, ač bývalý sportovec, postavil dobrovolně do ringu, to mi na osobu jeho postavení prostě nesedí. Trochu víc rozvést, 50 minut je podle mě na tak zajímavé téma zoufale málo, proto pouze slabší průměr.

    • 9.12.2012  20:51

    Snímek nabízí sympatického naivu Kajdu, jeho proti proudu bojujícího otce, rozhovory postarších šmíráků, dlouho úsměvnou lásku dvou mladých lidí a hlavně moc příjemnou nostalgickou ATMOSFÉRU (lví podíl na ní má Fišerova hudba), vůbec největší devízu tohoto filmu. Jinak popravdě řečeno, čekal jsem trochu tragičtější vyústění, ale tento závěr se mi nakonec líbil, trochu mi připomněl zlomek pocitů po dočtení Černého obelisku (tedy bez toho náležitého rozloučení). Silné 4*.

    • 9.12.2012  20:50

    Krutě socialistická agitka, u které jsem se nechtěně bavil méně, než jsem čekal, což mě dvojnásobně zklamalo. Z mého jediného oblíbence Rudy, který nepřijal laické řeči svazácké kariéristky Aleny a chtěl dělat tance tak, jak se má, se vyklubal sabotážník, západní imperialista, provokatér a dokonce fašista, z počátku neústupného Pavla zase kamarádozrádce, tím pádem už nezbyla žádná postava, která by mě něčím neštvala (kvůli skvělému hlasu se mi zalíbila ještě Rozárka, ale jakmile začala pálit za ultra slizkým Lojzou, kterému by i Vetřelec mohl závidět, přestala mě zajímat i ta). Jinak je krásné, že Čechoslováci nemuseli řešit žádné jazykové bariéry a když přece, tak si vystačili s opakováním křestních jmen a tlemením se na sebe. Na druhou stranu, být správným budovatelem socialismu, nadával bych minimálně nad přítomností amerických vlajek v závěru filmu. A když si připočtu ještě líčení Valašska jako krásné krajiny se zaostalostí na úrovni opic, zbude mi pouhá hvězdička jako ocenění tohoto velmi pozitivního snímku (za těch pár humorných scén, bez úsměvu prosím).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace