Sarkastic

Sarkastic

Jan D.

Česko

128 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 11.5.2013  08:39
    Nezvěstný (1982)
    ****

    Od režiséra jsem předtím viděl jenom Z a v mnoha ohledech je mu Nezvěstný podobný, a to i co do kvality (přestože druhý jmenovaný se mi líbil o něco více). Zase je tu někdo, kdo se pídí po pravdě (v tomto případě zároveň i někoho hledá) a znovu musí překonávat překážky a házení klacků pod nohy. Navíc se tu rozvíjí dosud nepříliš dobrý vztah mezi otcem pohřešovaného a jeho snachou (oba dobře herecky obsazeni) který film pěkně oživuje a drsné vyústění stejně jako „co se dělo potom“ jsem nečekal, takže i přes naprosto debilní scénu na stadionu (která neopomněla divákovi důrazně připomenout, že jde o americký film) dávám silné 4* (a jistě tomu napomohla i výborně zvolená Vangelisova hudba).

    • 11.5.2013  08:27

    Na začátku filmu jsem se dost nudil, ale od scény na letišti a následné cesty nesourodé dvojice mě to chytlo. Také jsem si musel zvykat na střih, který vždy uťal sekvenci, od které bych čekal, že bude pokračovat. A stejně tak konec, znovu (alespoň pro mě osobně) docela useknutý. Film mě ale jinak bavil, rozvíjející se vztah muže a holčičky mi přišel velmi nosný, dobře napsaný, sem tam i vtipný a jistě za jeho přirozenost mohou i výborní hlavní představitelé. V závěru se mi s nimi vůbec nechtělo loučit, až tak mi oba přirostli k srdci. Akorát…to neustálé připomínání nedostatku peněz postupně působilo trochu nepatřičně, když pořád vesele utráceli. V každém případě tuhle pro mě osobně docela netradiční road movie hodnotím slabšími 4*.

    • 3.5.2013  19:48

    Čtyřka je oproti předchozím 3 dílům nejvíce nadupaná, tedy co se týče akce a triků, ale zároveň jde v mých o očích o zatím nejslabší díl (a ne zrovna o málo). Záporná strana sice přišla se sexy vedlejší záporačkou, ale ani ona spolu s nepříliš charismatickým hlavním zlosynem se nemohou rovnat bratrům Gruberům, spíš za nimi hodně zaostávají. Podstatnější je však asi proměna hlavního hrdiny. Je to prostě jinačí McLane, než jak ho zná divák z předchozích dílů; humor a šikovnost (na rozdíl od svého silně neoddělitelného vulgárního slovníku) sice neztratil, ale už nevypadá tak zranitelně (diváka o tom nepřesvědčí ani jeho neustále zkrvavené oblečení) a sympaticky obyčejně (John toho tady zvládá s výrazem suveréna snad ještě víc než za mlada). Navíc kromě několika parádních scén nebo dobrých nápadů (zaujal mě třeba trik s vodním hydrantem, nápad s tunelem…ehm, ne už tolik to dění v něm) byl divák svědkem hlavně mnoha přestřelených akčních sekvencí, narážím především na hrátky se stíhačkou a kamionem, kdy jsem se poprvé začal nechtěně smát, jak hloupé to bylo (to se mi tuším po celou sérii nikdy nestalo). Konec byl pro změnu příliš laciný, klišoidní a ani John ho se svými hláškami nedokázal zmírnit. Proto tentokrát pouze lepší 3*. „Sejmul jste autem vrtulník.“ – „Došly mi náboje.“

    • 3.5.2013  19:22

    Sice asi nikdy nepochopím, proč si černoši sami mezi sebou nadávají do negrů, avšak nic to nemění na tom, že mě tento film mile překvapil. Čekal jsem něco bezduchého a nudného ve stylu neustálého „madafaka“ či rádobydrsných rapových póz, ale šlo o slušné drama s několika sympatickými postavami a ne až tak neuvěřitelným prostředím. Jistě, v zásadě je to moralitka (stvrzená i koncem), ale diváka tím snímek nebije do očí a podává to v tolerovatelné formě. Celkově to vidím na slabší 4*a zřejmě bych na tento typ filmů neměl úplně zanevřít.

    • 1.5.2013  19:19

    Nenaplněná láska, území nikoho a stále probíhající konflikt. Potěšily mě dobové reálie, podařilo se mi nasát tu prazvláštní atmosféru, bavilo mě sledovat nejistý a komplikovaný vztah dvou nešťastných jedinců, který ani nemohl skončit jinak. Zaujal mě ten velmi chladnokrevný konec. Moje druhé filmové setkání s Volkerem Schlöndorffem se mi líbilo více, hodnotím silnými 4* (přesto jsem znovu cítil tu jakousi odtažitost, možná jeden ze znaků režisérova stylu, nevím).

    • 1.5.2013  19:16

    Zvláštní, poněkud odtaživý film, u kterého mi to filozofování mladého hrdiny příliš nesedlo. A odkaz na libování si v násilí směrem k II. světové válce mně nepřišel dostatečně asociovaný. Celkově to vidím na průměr, snímek mě do sebe nedokázal plně vtáhnout (možná kvůli mé neznalosti knižní předlohy).

    • 21.4.2013  19:58

    Krásně absurdní satira s plno kvalitními fóry, narážkami a nezapomenutelnými scénami (např. vůbec celá invaze do USA, rokování o vyhlášení války, dohadování mírové smlouvy či hraní deskovky Diplomacie). Film táhne na svých bedrech především Peter Sellers a ani v jedné roli mě nezklamal. Sice některé scény jsou slabší a ne všechny vtipné tak, jak by být mohly, ale slušné 4* ode mě tahle rýpavá komedie dostane. „Varuji Vás! Znám zpaměti Ženevskou dohodu.“ – „Bravo! Někdy večer mi ji musíte zarecitovat. Já hraji na cembalo.“

    • 21.4.2013  19:57
    Hon (2012)
    *****

    Někteří komentující vyčítají filmu nereálnost, že by něco takového přece nemohli té malé holce uvěřit. Ale mohli, a to dost snadno. Jde o to, že lidé bohužel věří tomu, čemu chtějí. A pak jde zdravý rozum stranou; jak by si přece mohla naše nevinná holčička, která jistě nepřišla s ničím nevhodným do styku (vždyť se jí přece plně věnujeme, že?), takhle vymýšlet, lhát? Vždyť je to naše dokonalé sluníčko…takže pojďme uspořádat na toho pedofilního učitele hon! To by vám řekla většina dnešních rodičů, kteří nemají ohledně svého milovaného potomka takřka žádnou soudnost. A pak stačí jen jedna (ne)důvěřivá ředitelka školky (která má na muže beztak alergii; navíc, je přirozené, aby nějaký chlap mohl mít tak dobrý vztah k dětem a oni k němu?) a je oheň na střeše. Ale dost obhajování uvěřitelnosti zápletky, zpátky k filmu jako takovému. Jeho velkou zbraní je přirozenost. Divákovi nepřipadá, že by si to tvůrci vymysleli. Vyjma scény v kostele, kdy bych čekal, že si Lucase ostatní chlapi před kostelem podají, jsem nenašel další, které by mi nezapadala do přirozeného vývoje. Navíc od 15. minuty se postupně začne sesouvat lavina, hlavního hrdinu zasypávat a divák mu okamžitě začne fandit, soucítit s ním, a to samozřejmě až do úplného konce (nejsilnější je v tomhle ohledu zřejmě scéna v obchoďáku, kdy tam člověk touží naběhnout a ty zmetky skopat na hromadu). A ukončení filmu mě překvapilo. Jednoznačně jsem čekal něco tvrdšího, ale tenhle závěr má, čím víc o něm přemýšlím, něco do sebe, možná je skutečně (nej)lepším řešením. Zkrátka ztracená důvěra se těžko obnovuje a pošpiněný jedinec jím pro okolí zůstává dál, tohle „ponaučení“ si z filmu odnáším já. Takže ve výsledku, přes sem tam nějakou drobnost, kterou bych snímku vytkl, to bude plný počet.

    • 21.4.2013  19:54

    Moje první setkání s Dylanem jako stand-up bavičem (a rozhodně ne poslední). Takových 37 minut (tzn. do přestávky) si to hází neuvěřitelným způsobem, kdy snad každá druhá věta je prvotřídním fórem. Pasáže o Arnoldovi, vidlácích, Německu či srovnávání Anglie s Irskem jsou takřka geniálně vypointované. Poté komik přejde do jakési filozofičtější druhé části představení, která už není takovým nářezem, přesto stále solidně baví, takže celkově dávám slabší, ale plný počet (upraveno po druhém zhlédnutí). „Ale víte, zvednete něco, když musíte. Piano vám spadne na babičku, zvednete piáno. Protože babička má smíšené pocity z celé situace. Nedělní oběd pokračuje…“

    • 21.4.2013  19:53

    Nesprávná truhla je taková milá, lehce staromódní britská černohumorná komedie. Nabízí spoustu hlášek, humorných scén, záměn, nedorozumění a (ke konci) honiček, které dohromady vytváří opravdu kvalitní zábavu. Nejvtipnější mi přišly snad všechny pasáže s bezchybnou mileneckou dvojicí, ale pozadu nebyli ani oba staří bratři (zvláště jejich setkání bylo k pokukání) a samozřejmě další postavy. Nelze tak určitě zapomenout ani na opravdu luxusní vystoupení Petera Sellerse, který možná nedostal tolik prostoru jako jiní, využil ho však nanejvýš královsky. Za zmínku stojí i příjemná hudba. Jistě, film má i slabší/méně vtipná místa, ale ta divákovi vynahrazuje naprosto skvostné finále, které jsem téměř celé probrečel smíchy, proto hodnotím slabšími, ale z mého pohledu zaslouženými 5*. „No, můj dědeček umírá.“ – Oh…“ – „Ach, to není nic vážného, umírá už řadu let.“

    • 21.4.2013  19:52
    Hoffman (1970)
    *****

    Fascinuje mě kolik různých hereckých poloh dokázal Peter Sellers tak přesvědčivě a mistrně zahrát, a přestože je ta Hoffmanova nejblíže asi k Chanceovi z Byl jsem přitom, stejně jakýmsi způsobem naprosto vybočuje. Může za to pravděpodobně proměna hlavního hrdiny, ze kterého se během příběhu stane něco tak odlišného od postavy, kterou divák poznal na začátku, až se tomu ani nechce člověku věřit. Obměnou však neprochází jenom on, ale i ženská hrdinka a vůbec celý děj včetně žánrů filmu. Na začátku diváka sundává Hoffmanův zvrhle vtipný projev, aby později publikum ždímala po litrech Benjaminova citlivost (zvláštně jeho přiznání, které mnou emocionálně obrovsky hnulo a těžko na něj jen tak zapomenu; v každém případě o citovém vydírání tady rozhodně nemůže být řeč). Ostatně celá atmosféra snímku, tolik proměnlivá, diváka napíná, dráždí, nutí ho se těšit na každý další dialog, výraz hlavních hrdinů a v závěru člověk tolik touží po tom, aby ten jejich týden nikdy neskončil. Zároveň však dokáže pohladit po duši (na místě je také zmínit krásnou hudbu v čele s tolik říkající úvodní/závěrečnou písní). Plnohodnotný prožitek také záleží na tom, zda je divák ochotný na tuhle dokonale absurdní hru přistoupit, zejména přijmout jistě obtížně pochopitelné/uvěřitelné jednání/rozhodování slečny Smith a v neposlední řadě se smířit s koncem. Závěrem je tedy potřeba konstatovat, že v tomto případě rozhodně nejde o komedii v pravém slova smyslu, a že kromě úchylných hlášek typu: „Slečno Smithová? Prosím, udělejte si maximální pohodlí…jako byste chtěla být oplodněna.“ dostane potencionální divák i jiné typy emocí a ne vždy bude cítit potřebu se zrovna smát. Objektivně si film zaslouží 4*, čistě subjektivně (ano, uvědomuju si řadu nedostatků) je to slabší plný počet.

    • 21.4.2013  19:49
    Štvanice (1966)
    ****

    U štvanice mě zpočátku štval fakt, že se děj filmu věnoval místo uprchlíkovi Bubberovi nepříjemným, otravným obyvatelům městečka a já se docela nudil. Až později jsem pochopil proč. Štvanice totiž vlastně není o příběhu jednoho utíkajícího vězně jako spíš o kritickém náhledu na pokrytecké dobové americké maloměšťáky se všemi jejich nešvary. Pak se postupně začal můj hněv vůči všem těm povrchním zmetkům (bez rozdílu pohlaví) stupňovat a ve scéně, kdy je mlácen šerif, jsem byl na pokraji výbuchu zlostí, připraven nemilosrdně vykuchat jeho trýznitele a napalmem sežehnout celé tohle prohnilé místo, nezbylo mi však nic jiného než jen bezmocně přihlížet. Tenhle pocit mi vydržel vlastně až dokonce, kdy byl vztek nahrazen neobyčejným přívalem zmaru. A filmu, který ve mně dokáže něco takového vyvolat, hlasitě tleskám, škoda, že z počátku je to vcelku nuda, proto pouze silné 4*.

    • 21.4.2013  19:48

    Tak nevím, spousta komentujících řeší způsob, jakým film byl natočen, ale co téma? O tom, hlavní postavě a obecně kvalitních hereckých výkonech přece tenhle snímek je, režijní parádičky to jenom dokreslují. V každém případě divák nemá úplně jednoduchý úkol, ten totiž spočívá v tom pokusit se vcítit do Eddieho, pochopit ho, a to se mi sice chvílemi dařilo, jindy jsem se v něm však úplně ztrácel. A nejen v hlavním hrdinovi, též v okolnostech soudní scény a potažmo závěru filmu, v těchto pasážích mě film uvrhl do víru pochybností. Z filmu si tak odnáším především několik zajímavých myšlenek, zážitek z herectví výborného Kirka Douglase a vzpomínku na krásnou scénu se sledováním televize a návštěvou, za což rád slabší 4* dám.

    • 21.4.2013  19:46
    Rambo II (1985)
    ***

    Moje očekávání naštěstí byla alespoň z části vyslyšena a dvojka pro mě byla o něco menším utrpením než jednička. Vyjma přestřelené pasáže s elektřinou (i když věřím, že nic člověka nenabudí do běhu v džungli tak jako pár dobře myšlených voltů) zde nebylo tolik blbostí, a když už se nějaká objevila („mysl“, had, nůž na dráty či hrátky s dírou ve skle vrtulníku), byla spíš úsměvná než by diváka vyloženě štvala. Nemohla samozřejmě chybět vložka se zlými soudruhy (na druhou stranu ruští hoši sice selhávají, ale jejich technika nikdy), patetický monolog v závěru a vůbec přepálený konec, avšak celkově si u mě druhý díl oproti prvnímu o 1* polepšil. Navíc, další pasáž ze Žhavých výstřelů dostala v mých očích nový rozměr.

    • 21.4.2013  19:45

    Tajně jsem doufal, že mě film nadchne o něco více, ale vyloženě zklamaný nejsem (příliš velká očekávání z mé strany nebyla). Soudě dle mnohých znechucených komentářů ne každý pochopil, že jde především o parodii na filmy s 007 než klasickou bondovku, já však do toho s tímto základním faktem šel. A bavil jsem se, i když ne tolik vzhledem k nesmírně velkému potenciálu snímku, navíc u mě začalo platit, že čím byl film blíž ke konci, tím míň mi připadal zábavný. Navíc, Casion Royale se nedá příliš považovat za ucelené dílo jako spíš soubor na sebe nepříliš navazujících jednotlivých scének, z nichž jsou některé velmi vtipné, jiné takřka vůbec. Hodně jsem se bavil u kreací Davida Nivena (007 co se bojí žen!), Petera Sellerse a Woodyho Allena (těch pár scén, ve kterých se objevil, bylo opravdu geniálních), ale jakmile nebyl ani jeden z nich v záběru, přišla dotírající nuda (pak mě i občasná camea příliš nevzrušovala). A ke konci navíc totální chaos, anarchie. Když se na film podívám jako na celek, vychází mi z toho téměř čistý průměr.

    • 21.4.2013  19:43
    Lolita (1962)
    ****

    Tak cca po 2 letech jsem se dostal k této verzi a již mohu porovnávat s remakem. Kubrickův originál u mě zvítězil (i když ne zas o tolik). Hlavní trojice dopadá vyrovnaně; Lolita dobrá zhruba stejně jako ta v remaku, Hubert se mi líbil více v Ironsově podání, Charlotte zase tady, ale kdo jednoznačně převážil misky hereckých vah, byl Sellersův Quilty, se kterým si jeho představitel opravdu vyhrál, a proto mě už úvodní pasáž velmi chytla a vždy jsem se těšil na to, kdy a v jaké roli se objeví. Hodnocení na slabší 4* sráží fakt, že byl film až přespříliš korektní a i naznačování mohlo být uděláno důmyslněji, smyslněji a ne tak suše. V každém případě můžu konstatovat, že v obou verzích chybí ta Nabokova správně perverzní a dráždivá atmosféra z knihy, otázkou je, jestli vůbec šla do filmu přenést.

    • 13.4.2013  09:00

    (Můj) brácha má prima bráchu? Simon sice Hansovi co do vzhledu zrovna z oka nevypadl, ale stejně jako on má charisma na rozdávání (jestli ne ještě víc) a znovu jde o prvotřídního záporáka. John je zde sice už bez manželky, ale zato se samotným Diem (tudíž kdo by ji potřeboval, že). Akce (i té méně snesitelné) je tady oproti předchozím dvěma dílům ještě víc, stejně tak, a to zvláště potěší, i humoru, ale kompenzace se musela někde projevit, a to v neúměrné délce. Ke konci se už prostě vytratilo napětí a já myslel na to, kolik minut ještě zbývá, to by se stávat nemělo. Takže, stejně jako u jedničky a dvojky to budou celkově znovu 4*.

    • 13.4.2013  08:57
    Hráč (1992)
    ****

    Zajímavý snímek o zákulisí Hollywoodu se spoustou (vtipných) narážek, které však snad ani nejdou všechny pochytit ihned, buď kvůli velké rychlosti dialogů, nebo divákově (mé) neznalosti zmiňovaných filmů (i když co naplat, mě osobně stejně nejvíc rozsekala scéna s Willisem a Roberts). Jenže to není všechno, jde také o chytrou a napínavou kriminálku, která ani zdaleka nekončí tak, jak by publikum mohlo očekávat (no v podstatě ani závěr nemá). Prozatím hodnotím slabšími 4* a film si znovu pustím až po nějakém čase v naději, že chytnu zase o něco více hlášek.

    • 13.4.2013  08:55

    Tak na odpad!, jako řada mých kolegů, bych to úplně neviděl, přece jenom je tu několik nechtěně vtipných míst, ale nemění to nic na faktu, že jde o jakési soft porno tvářící se jako vážná studie manželství a s ním spojené sexuality (jak to asi tak může dopadnout…), která nemá kromě kvanta ňader a již zmiňovaných sebeparodických scén divákovi co nabídnout (v případě ženských fyzických předností navíc jenom mužskému či lesbickému publiku). Na druhou stranu, film jsem viděl z důvodu jeho špatné sehnatelnosti s českým dabingem, takže můžu už jenom polemizovat, zda bych se smál určitým větám i v němčině s titulky. Celkově hodnotím 1*, což je vzhledem k viděnému, myslím, docela objektivní.

    • 13.4.2013  08:52

    Velmi zdařilá detektivka ala Deset malých černoušků, která navíc obsahuje slušnou dávku ironie (kumulovanou zvláštně v postavě Bonwita); divák si chvílemi není jistý, zda jsou některé scény myšleny vážně nebo parodicky. A já osobně bych se možná bavil ještě více, kdyby se mi při sledování podařilo dříve naladit na způsob humoru. Navíc jsem díky Indickému šátku pochopil, odkud se vzal nejeden z prvků připomínaných ve Vraždě na večeři. Úsměvný konec už je jen pouhou třešničkou na dortu tohoto zdařilého 4*-vého počinu.

    • 13.4.2013  08:50
    Most (1959)
    ****

    Výborné historické drama, které nemá větší problém vhodně spojit dospívání s válkou, k plnému počtu tu poněkud překáží vlažný/až moc pomalý začátek. Film má dobrou dobovou výpovědní hodnotu, vtipnou vložku s Čechy + stejně tak vyznívající „romantickou“ scénu, a pak hlavně výtečnou pasáž s mostem, která diváka přiková do sedačky, a přestože doufá v jiný konec, je dopředu smířen s krutým osudem 7 mladých hrdinů. Jestli doporučit ke zhlédnutí nějaký opravdu kvalitní protiválečný film, Most je jistě žhavým kandidátem.

    • 13.4.2013  08:48
    Z (1969)
    ****

    Vcelku zajímavá a napínavá politická kriminálka, které diváka chytne hlavně od fáze vyšetřování; házení klacků pod nohy, odstraňování svědků, neochota cokoli objasňovat, potřeba všechno zamést pod koberec… Na druhou stranu, vyšetřovatelovo rozhodnutí se dá označit spíš jako pohádkové, přestože z tohoto vysoce morálního činu je divák následně tvrdě probuzen do reality. Mírně mi vadila jazyková stránka věci (ocenil bych řečtinu), neměl jsem problém s politickým vyzněním (moc nechápu, co ostatním přišlo na filmu tak moc do leva; ostatně, kdo je proti polofašistickému vedení je automaticky levičák?), celkově docela spokojenost, slabší 4*.

    • 13.4.2013  08:46

    Z počátku více než obstojný krimi thriller s napětím i občasným humorem (vzájemně se zde tyto 2 složky nijak neruší), ale od scény s mlýnským kolem se film změní v natahovanou a nanejvýš debilní akční žánrovku, kdy se už jen divák bezmocně směje nechtěně vtipným momentům nebo zuřivě tluče hlavou do zdi a ptá se, jak je možné, že se v lidském mozku dokáže zrodit taková chujovina (kterou ani nezničitelný Samuel L. Jackson nezachrání); celkově 2*.

    • 13.4.2013  08:44

    Samotné téma úspěšného podnikatele, který se nebojí bojovat s větrnými mlýny, by bylo zajímavé, avšak zpracování této látky mi přišlo docela rutinní, nepříliš vzrušivé. Volonté mi na klaďase neseděl (uznávám, můj vlastní problém), filmu v mých očích škodil také fakt, že divák o začátku věděl, že hlavní hrdina zemře, a v neposlední řadě pouze opakovací závěr moje nadšení z Případu Mattei také nijak nezvýšil, hodnotím proto tedy téměř čistým průměrem.

    • 13.4.2013  08:43

    Tak jak jsem byl z 59-184-84 velmi nadšený, tak u tohohle dalšího Kokešova počinu u mě převládlo velké zklamání až zhnusení, za které dávám pouhou jednu hvězdičku. Krom toho, že film v podstatě nic neříká a divákovi nemá co nabídnout (tahle ožralá karikatura nesahá právě třeba panu Jiřímu Neumannovi ani po kotníky), křičí z něj na všechny strany amatérismus; myslím tím zejména režisérovy neustálé rušivé vstupy, které vyznívají tak, jakoby se s filmovaným objektem dohodli na „scénáři“ pár minut před natáčením.

    • 13.4.2013  08:40
    59-184-84 (studentský film) (2009)
    *****

    Nenápadný, ale o to dopadem silnější studentský film. Hned úvodní šovinistická a mírně primitivní hláška mě dost pobavila a smál jsem se téměř neustále až do konce snímku. I když v případě 59-184-84 je potřeba brát na zřetel, že i když jde o dílo vtipné, ve své podstatě je zároveň až zoufale smutné, místy dokonce mrazivě vážné. Tyto 2 na první pohled neslučitelné protipóly však vytváří podívanou, na kterou jen tak nezapomenu. Ať už je to třeba totální ignorování od kadeřnice, předběžné obhlédnutí terénu, režisérova otázka, jež snad nepadla v žádném jiném filmu („A proč se nezabijete sám?“), reakce na nevyhovující partnerku či žádost na ministerstvo spravedlnosti. Výborný hlavní představitel, spousta myšlenkové „potravy“ k přežvýkání (a že je o čem přemýšlet) a dokonale výstižná klavírní písnička od Šlitra a Suchého. Zároveň jde o film na vícero zhlédnutí, který má i potenciál celovečerního snímku, a přestože mírně nadhodnocuju, slabší plný počet takovému počinu rád dám. „Svět je váš.“

    • 4.4.2013  21:31
    Matiné (1993)
    ****

    K filmu jsem se dostal vlastně úplně náhodou a nadchnul mě. Příliš nechápu zdejší hodně nízké hodnocení, ne že by to byla až taková pecka, ale velmi dobře jsem se pobavil. Ať už šlo o spoustu vypečených hlášek (nejvíc mě pobavila ta s Ghándím), prostřihy na Woolseyho nádherně béčkové filmy, nebo postavy jako takové, z nichž právě výše jmenovaný producent, jeho „sestřička“ a pár dalších bylo velmi dobře napsaných. Úsměvné dospívání za vážných historických okolností… za určitou naivitu a pár slabších míst ten plný počet nedám, ale rozhodně šlo o velmi milé překvapení, které myslím můžu doporučit.

    • 4.4.2013  21:28
    Chodec (1973)
    ****

    Velmi zajímavý film s posmutnělou atmosférou a vyrovnáváním se s minulostí. Přestože divák postupně zjistí, čím hlavní hrdina byl a co způsobil, stále s ním tak nějak sympatizuje a víceméně si přeje, aby ho ta Řekyně nepoznala a novináři nechali být. Vždyť už těch radostí v životě moc nemá, že…Líbily se mi flashbacky z minulosti, a i když jich bylo požehnaně, nijak zvlášť mě nerušily. Fajn byla také zvláštní scéna se starými dámami, která kromě humoru přinesla i zajímavé ohlédnutí se za německými dějinami. Vrcholem byla televizní beseda s výsostně morálním zamyšlením. Avšak přece jenom, úplně spokojený nejsem; necítím se sice být sadistou, ale přece jenom moje očekávání, že bude hlavní postava ještě ve větším srabu, a to mě donutí s ní naprosto soucítit, tak úplně naplněno nebylo, proto nakonec „pouze“ 4*.

    • 4.4.2013  21:21

    Velmi zajímavý svět budoucnosti se mi zalíbil a stejně tak myšlenka rozličných robotů. Nad všechny zde čněl výborný Olsen a jeho velmi uvěřitelné herectví. Na druhou stranu, další postavy s výjimkou Lawa (zprvu stylového, později spíš až moc umělého, plnícího pouze svoji úlohu v ději) mě vůbec nezaujaly, lidské barbarství v podobě likvidování robotů mi přišlo až moc vykonstruované, fungování Davidova těla mírně zmatené (pominu emoce; jak to, že mu voda v obvodech nenadělala podobou paseku jako špenát?). A přestože kritická myšlenka „roboti se chovají více humánně než lidé a obráceně“ je pěkná, stejně tak Davidova nezdolná touha být normálním chlapcem (čekání na zázrak), zhruba od jeho zachycení sítí ve vodě mě příběh nějak přestal dál zajímat, a já už jenom téměř apaticky čekal na nekonečné přívaly sentimentu a dojímání; a ty se také dostavily, i když pravda v ne tak drastické míře, ale přesto se zařadím mezi tu „co kdyby“ skupinu uvažující nad (vydařenější?) podobou filmu v případném Kubrickově režijním zpracování, celkově tedy průměr.

    • 4.4.2013  21:17

    Hned úvodní znělku, pro někoho hodně mystickou a navždy spojenou s tímto filmem, mám poněkud zničenou díky České sodě (místo majestátného nástupu vyhlížím Čtvrtníčka se zprávami o zatčení Zákopčaníka…), takže se asi jako jediný začínám na začátku filmu smát. Pak následuje nanejvýš iritující pasáž s opicemi (kde mě smích přejde), která naštěstí po cca 15 minutách končí. Pak ovšem, jako kdyby to na mě lišák Stanley schválně ušil, začne hrát moje milovaná skladba Na krásném modrém Dunaji, já samozřejmě roztaju a dostanu dobrou náladu. Klasická sci-fi pasáž není špatná, dokonce diváka čeká i dobrý vtip v podobě návodu na užívání záchodků s nulovou gravitací, trocha napětí a…násilné přerušení, které zničí vše dosud budované. Potom následuje pokračování, pro mě (na chvíli) nejlepší část filmu, kde řádí můj oblíbenec Hal 9000 a toho je opravdu radost sledovat (škoda, že velmi krátce). Pak se ale režisér (nejspíš dostal hlad nebo co) rozhodl udělat si smaženici, jenže místo třeba žampionů, nebo hříbků použil poněkud jiný druh houbiček. Nevidím totiž nejmenší smysl ukájet se nad několika minutovou nesnesitelně dlouhou, otravnou a nudnou prohlídkou nekonečného spektra barev. A konec (jako většina filmu) je opět nejasný a neuspokojivý…a pak se dozvídám, že kniha to prý v rámci možnosti docela dobře osvětlovala a stejně tak dokonce i Kubrick, dokud některé scény nevystříhal (proč a za co?!); a toto zbytečné zamlčování/upírání některých informací a vodítek divákovi ve snaze udělat snímek tajemnější, magičtější a publiku výkladově otevřenější (?), mu prostě neodpustím. A nebýt mé sebedestruktivní úchylky filmy téměř zásadně sledovat až do konce, nepřetáčet nezajímavé pasáže či si nezvyšovat rychlost projekce, Vesmírnou odyseu bych měl problémy dodívat, jak jsem se chvílemi až k uzoufání nudil. Takže kritéria převratnosti, pokrokovosti a inovace mi jsou v tomto případě dost putna. Pro mě jednoznačně nejslabší Kubrickův film, který hodnotím pouhými 2*.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace