Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (377)

plakát

Black Widow (2021) 

Byla-li by bývala tahle sonda do "rodinných" a "osobních" záležitostí jedné z černých vdov uskutečněna v době, kam v podstatě chronologicky náleží, a zároveň nikoli pouze jako ohlédnutí, které zpětně vysvětluje její původ a snaží se vyplnit určitou mezeru v jejích osudech, dávalo by to v rámci celku mnohem větší smysl a současně by to jistě také dopadlo na úrodnější půdu. Tematicky jde o zajímavý příběh, dokonce i s určitým přesahem, jemuž docela sluší temnější a drsnější ladění, ale jemuž naopak ubližuje často přepálená akce, slabší míra napětí a víceméně snadno porazitelní nepřátelé. Výsledný dojem je tak poněkud rozpačitý.

plakát

Zločiny Velké Prahy (2021) (TV seriál) 

Tak trochu rozporuplné pocity ve mě tento seriálový počin zanechal. Snad proto, že často není úplně jasné, která z dějových linek byla zamýšlena jako stěžejní, respektive mnohdy to vypadá, že cílem bylo spíše vyprávět soukromá a rodinná dramata vyšetřovatelů na pozadí řešení zločinů, než nabídnout hodnotnou detektivku se zajímavými případy. To samozřejmě nemusí být nutně špatná cesta, pokud se po ní ovšem jde uvědoměle od začátku do konce a pokud tyto příběhy jsou propracovány dostatečně na to, aby vytvářeli ucelený obrázek, ať už lidí, nebo éry, v níž žijí. V tomto směru tady zůstávají nevyužité jak možnosti prostředí venkova, který se začleněním do hlavního města najednou ocitá pod větším dohledem, tak i potenciál doby po výrazné změně poměrů, kdy za zmínku stojí v podstatě jen postava vrchního inspektora, která v náznacích skýtá poněkud neotřelý pohled člověka s těmito změnami nesouznícího. ...

plakát

Božena (2021) (TV seriál) 

Čekal jsem vyprávění příběhu jedné z velkých osobností české literatury, její vyobrazení z nejrůznějších úhlů, nahlédnutí do složitosti její duše, pohled na její dílo očima doby nebo znázornění jeho odrazu v tehdejší společnosti. Zde však byla zvolena poněkud jiná cesta, která se mnohem uceleněji věnuje postavě spisovatelčina manžela, jehož ukazuje v celé šíři, se všemi jeho neřestmi a ctnostmi. Na autorčin život se pak dívá zejména jako na svobodomyslnou bohémku a přes její nespoutanost a milostné avantýry, což nepůsobí ani tak neotřele či novátorsky ve smyslu jejího polidštění, jako spíš bulvárně, a proto také prakticky ani nemůže dát viditelnou odpověď na otázku, proč vlastně byla v oněch nelehkých časech i po nich pro mnohé její souputníky a nástupce tak výraznou inspirací. Přínosem tak zůstává "jen" nádherně vykreslený a skvěle zahraný Josef, který slavnou Boženu v tomto případě, i přes její vynikající ztvárnění v mládí, zcela zastiňuje.

plakát

Hodinářův učeň (2019) 

Od začátku do konce poměrně zvláštní pohádka, která oplývá několika originálními nápady a umně střídá polohy komediální a hororovou, přičemž obě složky až na drobnosti působí výborně a vzájemně se neruší, za což lze poděkovat jak vynikajícím hercům, tak i samotnému zpracování, které je navíc zabaleno do více než zdařilého vizuálu a opatřeného atmosféru pěkně dotvářejícím hudebním doprovodem. Možná vůbec poprvé jsem měl pocit, že se v rámci domácí pohádkové tvorby dívám na snímek, který by mohl snést i označení fantasy, což mě potěšilo asi nejvíce. 70 %

plakát

O vánoční hvězdě (2020) (TV film) 

Hezký vánočně-pohádkový příběh se zajímavým námětem o lásce mezi lidmi i hvězdami, relativně humorným zpracováním s využitím vtipných narážek na vesmírná tělesa, nádherně vyhraněnými postavami včele s naivním děvčetem a vypočítavou mrchou a též jejich do sebe zahleděným pitomcem, skvěle hrajícími protagonisty zahrnujícími kromě zmíněných i vedlejší úlohy bílého trpaslíka či obou zamilovaných mužských hrdinů, opravdu krásnou výpravou, velmi dobrými triky a moc pěkným zpíváním navozujícím milou sváteční atmosféru. 75 %

plakát

Tenet (2020) 

Složitost téhle bondovky bez agenta se dvěma nulami, ale zato s velmi zvláštním pojetím časových rovin, netkví ani tak na poli vědeckém, i když je to zde předstíráno opravdu zdařile, ale spíše v tom, zda se dokážete správně zorientovat v dějích odehrávajících se správným i opačným směrem, a to často současně, nebo alespoň v ne úplně standardním pořadí, a zda si z nich zvládnete poskládat celý příběh, v němž překvapivě nehraje hlavní úlohu jeho ústřední protagonista, což do jisté míry závisí i na tom, jestli vás to po celou stopáž bude dostatečně bavit, aŤ už v tom nějakou logiku vidíte, či nikoli.

plakát

Šarlatán (2020) 

Bohužel pro mě je tento portrét jednoho převelice zajímavého léčitele, který je jinak veskrze kvalitním filmovým počinem, a to především po technické a herecké stránce, zarámován do zcela vyfabulovaného soudního procesu, který mu ve finále svým pramálo uvěřitelným vyústěním velmi škodí a ubírá na životopisné váze. Držet se v tomto ohledu skutečnosti, mohl to být fakt skvělý snímek o rozporuplném muži, který snad dostal do vínku velký dar, ale současně s ním určitě také mnoho vnitřních démonů. 70 %

plakát

1917 (2019) 

Už hodně dlouho se mi nestalo, že bych takřka s otevřenou pusou sledoval jeden výjev za druhým prakticky po celou dobu trvání filmu. Celé to putování jednoho rozkazu přes území nepřítele je naprosto strhující, přestože nebojovou, podívanou, jež oplývá mnoha dech beroucími okamžiky a vypráví nádherný, i když zároveň drsný, lidský příběh, v němž je plno emocí. Po technické stránce je to skvostné dílo s úžasnou hudbou a parádním závěrem včetně jeho vyznění. 100 %

plakát

Marie Terezie II (2019) (TV film) 

Podobně, jako je tomu u prvního filmu, také zde prakticky nejde o skutečný historický film, nýbrž spíše o jakési nahlédnutí do zákulisí jednoho z vládnoucích šlechtických dvorů. i když tentokrát se asi dějinným událostem odehrávajícím se na pozadí dostalo přeci jen trochu více pozornosti. Na druhou stranu by samozřejmě určitě neškodilo při tom využít více faktů, méně si pohrávat s časovou sousledností a zbytečně nebájit. 60 %

plakát

Princezna a půl království (2019) (TV film) 

Je to vlastně taková epizoda o tom, co všechno se třeba ještě může stát před závěrečným "žili spolu až do smrti", což je sice neotřelé, ale ve výsledku jde spíše o komedii zasazenou do pohádkového prostředí, než o pohádku jako takovou, přičemž to očividně bavilo i herce před kamerou, v čele s Markem Ebenem, jemuž postava mistra dvorní etikety fakt sedla. 70 %

Reklama

Reklama