Recenze (2 022)
První člověk (2018)
Armstrong = obyčajný muž so svojimi ideálmi, hodnotami a problémami. Veľmi citlivo natočené, emócie priam bublajú pod povrchom pripravené eruptovať každú sekundu filmu. Pekný vizuál, príjemná hudba, no a Gosling.
22. července (2018)
Kdežto prvý tohtoročný film sa exkluzívne sústredí na priebeh Brievikovho masakrálneho besnenia na ostrove Utøya pričom jeho strojcu nezobrazuje, tento mu venuje len pár minút a mapuje ako Breivika, tak i dopad celého jeho vyčínania na nórsku spoločnosť. Breivik nielen že zabil 77 ľudí, ale naveky ovplyvnil životy mnohých ďalších. P.S. Filmu veľmi škodila absencia nórčiny.
Venom (2018)
Dejovo ploché a vizuálne tiež príliš neoslňujúce. Šedý priemer, ale chvalabohu aspoň za Toma Hardyho. Sám sa občas cítim ako Eddie/Venom - moje podvedomie vo večnom súboji s mojím vedomím, vnútorne rozpoltený. "Why can't we do that?"
Zrodila se hvězda (2018)
Unesený. Vrchol filmu pre mňa prišiel už asi po pol hodine. Najväčšie emócie. Bradley Cooper s výzorom sexi bezďáka je nekompromisný, no Lady Gaga je priam očarujúca. Výborné zvládnutá réžia od malých scén až k tým veľkolepým. Hudba je proste uchulahodiaca. Šoubiznis je krásny, šoubiznis je sviňa.
Zabiják & bodyguard (2017)
70% ... Slušná jazda. Ale bez psychotického Dariusa by to snáď vôbec nebolo ono.
Coco (2017)
Ach, neokukané mexické prostredie a Sviatok Mŕtvych, krásna výprava, krásna hudba, krásne myšlienky. A záver by len necitovi neroztrhal srdce.
Utøya, 22. července (2018)
Atmosféra je hutná a depresívna. Citíť z toho zúfalstvo a bezmocnosť účasntíkov teroru. Oceňujem, že Breivik takmer v zábere ani nebol a celé sa to sústredilo na ponímanie situácie z pohľadu obetí. Herecká amatérčina mi ale celkom aj vadila a kamera na jeden záber ma skôr nudila ako by ma mala držať vo vytržení.
The Get Down (2016) (seriál)
85-90% ... Presne také, na aké som od Luhrmanna zvyknutý a aké milujem. Vizuálne okázalé, grandiózne, s fajnovou hudbou a pútavé až do konca. Ako som doteraz nadával na Jadena Smitha, tak po tomto jeho neskutočne citlivom a inteligentnom výkone ich mať už nebudem!
120 BPM (2017)
Aktivizmus 101 a zároveň veľmi citlivý náhľad do francúzskej LGBT komunity v čase HIV boomu.
Berlínský syndrom (2017)
75% ... Áno, je od začiatku jasné, kam bude tento film smerovať. Ale čo je na tom, keď to bolo dobre dejovo a atmosféricky vystavané? Naivná turistika, nenápadný psychosociopat. A dozvedel som sa, že mám nejaký problém, keďže cestujem sám. :D