Recenze (193)
Veřejní nepřátelé (2009)
"Bye bye, black bird..."
Strážci - Watchmen (2009)
Komiks Strazci neznam, znam ale ostatni komiksy, at uz DC nebo Marvel, a temer z kazdeho zaberu jsem citil, jako by ho Snyder verne prenesl z papiru na platno. Dej je sice takova prumerna "zachranme svet" slatanina, ale zajimave natocena s jeste zajimaveji vybranou hudbou (Bob Dylan, Simon&Garfunkel, Leonard Cohen apod.) pro jednotlive sekvence. Jsem fanatik do vizulaniho zpracovani komiksu a moc se mi libi, kdyz z filmu komiksovou barevnost citim, a jsem proto schopen prekousnout i prumernejsi dej. 80%
Transformers: Pomsta poražených (2009)
Vseho je mnohem vic, nez v jednicce. Vice robotu, vice robotich souboju, vice Megan Fox, vice akce, vice zmatecnosti, vice neprehlednosti, a hlavne vice nejapnych vtipku o koulich. Ten film ma jednu vadu, kazdou akci, ktera je pro pribeh filmu dulezita, shazuje nejaky for nebo gag, a to neni dobre. Taky to vypada, ze si Bay upravuje Transformeri universum podle svych predstav a dela z nich ciste nastroj pro pobaveni divaku, coz neni dobre, z tech robotu ma jit respekt! Plus by se mel naucit pouzivat nejakou statickou kameru, ustavicne krouzici zabery ze vsech moznych pozic me pak uz otravovaly a clovek nema cas se poradne zamerit na jednotlive detaily robotu. Jablonsky moc prace nemel, jen poupravil predchozi soundtrack a nejlepsi tracky z nej umistil presne tam, kde je potreba. Je to o dost horsi nez jednicka. Jenze tomu tech 80% proste dam. Jednoduse z toho duvodu, ze takovehle monstrozity nikde jinde nemame sanci videt a protoze mam ty roboty proste rad...
Soudný den (2008)
Vetrelci, Mad Max, Terminator a spousta jinych akcnich masterpieces v jednom dalsim beckovem filmu od Marshalla....
Terminator Salvation (2009)
Je videt, ze je reziser fanousek Terminatora, coz je ovsem i zaporem tohoto filmu. Sestrihal spoustu momentu ze vsech trech dilu a v zaberech, ktere pochazeji z jeho hlavy, mirne zaostava. Danny Elfman rutinne kopiruje predchozi uspesne soundtracky a pridava jen malo sveho. Worthington je skvely, coz se neda rict o zbytku ansamblu. Arnieho "cameo" vyvola spise smich, a tak kazi scenu boje s T-800. Nicmene je vsak nutne rict, ze jsem se u filmu nenudil a McG si ctvrtym dilem ostudu neudelal.
Star Trek (2009)
Nepovazuji se za nijak velkeho fanouska Star Treku - videl jsem skoro vsechny celoveceraky, cely Voyager, vetsinu ostatnich serialu, takze se da rict, ze se ve svete ST orientuji a je pravda, ze je novy ST delany i pro "laiky." Wrath of Khan povazuji za nejlepsi ST ze vsech - vyborna hudba, nenavideny zaporak, sympaticke postavy, do kterych jste schopni se vcitit - vsechno to je avizou vyborneho filmu, coz ovsem tento ST postrada. Nicmene je fakt, ze ST potreboval ozivit vyssim rozpoctem - triky jsou fakt videt, bohuzel si neuzijete zadne poradne vesmirne bitky, hudba zustane pozapomenuta a zustane jen dojem z kvalitniho sci-fi.
Drsný Harry (1971)
Je dneska vas stastny den?
Locomotion (1990)
Mne se to libilo!
Andělé a démoni (2009)
Hanks v podstate nema co hrat... rutinne prerikava scenar plny historickych "faktu" a ostatni herci jsou takovi nevyrazni - az na McGregora a Mueller-Stahla, ktere tu fakt zeru. Zimmeruv namet je trochu jiny, primarne zamereny na houslove solo, ale o to vice mi prijde udernejsi, stejne jako prekvapive intenzivne ztvarneny finaovy vybuch. Je to lepsi nez DVC, ale porad prumerne.
Podivuhodný případ Benjamina Buttona (2008)
Zajimavy film, ktery bude nepochybne srovnavan s Forrestem Gumpem, nebot toho maji spoustu az podezrele spolecneho - sledujeme zde pribeh jednoho muze a jeho pout skrz slavne okamziky (i kdyz ne tak slavne jako Forrestovy), je tu milujici matka a celozivotni laska, sileny kapitan lodi a velka tovarna. Forrest Gump vsak ma to, co Benjamin Button nema a nikdy mit nebude - herectvi Toma Hankse a kratsi a snesitelnejsi stopaz.