Recenze (370)
360 (2011)
Co naplat, že osudy jsou poměrně nezvykle propleteny, když ani za 40 minut režisér nepředstaví všechny hlavní postavy a pak se navíc věnuje i dalším vedlejším, že jejich počet přesahuje do druhé desítky. Jako první půlka celku by to snad šlo, protože mnoho motivů zůstává dle mého nedořešených; navíc film postrádá gradaci a napětí, takže paradoxně to, co se mi jako protipól Iñárritua zprvu líbilo, nakonec nesnese srovnání s první třídou.
Hra o trůny (2011) (seriál)
S01 - Pomalá gradace a seznamování s velmi zajímavými postavami a košatým příběhem, to vše každým dílem stupňující se neuvěřitelným tempem. 100 %. S02 - velmi bolavá facka. Jako předčítání historické knihy znuděným hlasem o postavách, kterých je jak maku a nemají žádný prostor (příběh matky draků by vydal na necelý jeden díl!). Roztříštěné vyprávění nedává snad ani jednu scénu, která by posadila na zadek. 50 %.
Modrá laguna: Procitnutí (2012) (TV film)
Robinsonáda pro teenagery, kterým ke štěstí stačí vymazlení herci v exotickém prostředí.
V tátově stínu (2012)
Reminiscence na Taxikáře trvá jen pár úvodních minut, pak se Flynn senior stává špínou, proti které Travis Bickle vždy bojoval. Rozvíjí se vztah syna a otce, jenž žije ve svém světě plném přesvědčení o vlastní genialitě. Bezpochyby šlo z tématu vypráskat mnohem více než prosté povrchnosti, nebýt za kamerou rutinér, neboť více než vztah obou protagonistů funguje náhled do sebevnímání bezdomovce jím samým a okolím. Může to být přehnané, ale stejně dobře se to může týkat i desítek reálných lidí.
Kličko (2011)
Výborně dávkované záběry z minulosti s monology, které nenudí, podrobný výběr toho nejdůležitějšího a hlavně sympaťáci v titulní roli. Co víc si přát? Snad aby o nich, proboha, nikdo netočil regulérní celovečerní film.
Hemel (2012)
Holandská Lana del Rey zmítaná sexuální touhou, která se jí líbí, a problematická v přízemnějších mezilidských vztazích. Je to lepší, než by se podle minulých zkušeností (např. Deník nymfomanky) mohlo zdát. Náladotvorné, prožitkové...
Nedotknutelní (2011)
Vůně ženy je jen jedna... /a hlavně těch 92 % je úplně nesmyslných/
The Yellow Handkerchief (2008)
Strašně zajímavý postavy ztvárněný výbornými herci v road movie, kde všechno přesně funguje. Zážitek jako prase.
Ekonomika štěstí (2011)
Tendenční v otázkách lokalizace (až tu skoro smrdí komunismus a protekcionismus), výstižné ohledně globalizace. K otevření diskuse určitě přínosné, avšak nesežrat všechno, co je předkládáno..jak to u všech těchto dokumentů bývá.
Take This Waltz (2011)
Oceňuju, že ty nejdůležitější chvíle jsou podány bez řečí jen hereckými výkony. Tolik scén, kdy se nálada z čirého optimismu přelévá do skepse a zpět, až se motá hlava (myšleno kladně). Z filmu je možno si odnést několikero poznatků a závěrů - které jdou i proti sobě - ale ani v životě nemáte nic černobíle.