Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (201)

plakát

Revizoři (2003) 

Páni... Něco takového už jsem dlouho neviděl. Co to vlastně bylo? Parodie na akční filmy? Parodie sama na sebe? Variace na Policejní akademii? Lovestory? Horor? Příběh by se sice dal chápat i v jakési symbolické rovině, ale jediné, co jsem viděl, byl balast nelogičností a poslepovaných cool prvků. Postava v černé kápi je cool, ale co tam sakra dělá? Film o ní přece nevypráví - její přítomnost je pak velice rušivý. To samé dívka v medvědím převleku, běhy o život, tajemný Bulsci atp. atd. Revizoři zkrátka neví o čem chtějí vyprávět, ani jak. Co na tom, že po celý snímek hraje našlápnutá hudba a parádní kamera nám odhaluje veškerá zákoutí budapešťského metra, když (zejm. v druhé půli) není de facto na co se zaměřit, či komu držet palce... Co dodat-škoda.

plakát

Howlův kráčející hrad (2004) 

Ano byl to Miyazaki, ale vlastně to Miyazaki nebyl - vždyť přece Miyazaki to znamená poetický, zamotaný, ale přesto výborný příběh, sympatické hrdiny, krásnou animaci... A všech těchto prvků tu bylo pomálu. Rozhodně se nejedná o vyloženě špatnou záležitost, problém je jen v tom, že nedává moc smysl. Příběh se hýbe maximálně tak odnikud nikam, postavy jednají nelogicky a závěrečné rozuzlení je jedno velké "wtf" (napŕ. hláška "Jsem princ ze sousední země..." :D). Jinak krásnými nápady Hauru no ugoku shiro jenom hýří - zejm. úžasný Calucifer ovládající celý zámek či kouzlo, kterým se maskuje ten kluk aj... Jenže polovinu z těhto vypečeností již jsme viděli v jiných géniových snímcích - Howlova proměna v letoještěra (Haku se mění na draka v Cestě do fantazie), uklízení domu (Sen uklízí lázně, Cdf), Solimanin pes (Yubabino děťátko, Cfd), hudba (Mononoke) a takhle bych mohl pokračovat. Možná, že si tenhle film zaslouží víc, ale vzhledem k tomu, kdo je tvůrcem a jaký chaos a mišmaš jsem viděl, hodnotím tak, jak hodnotím.

plakát

Velká železniční loupež (1903) 

Co se týče němých filmů, vždy řeším dilema, jestli je mám brát z hlediska jejich zábavnosti, příjemné koukatelnosti nu a zkrátka z pohledu filmového zážitku, či z hlediska filmového přínosu. Někdy se opravdu dobře bavím, někdy musím nad hodnocením delší dobu přemýšlet. Jako třeba u The Great Train Robbery. Každý musel nějak začínat a bereme-li tuto záležitost, jako 1. western (či chcete-li první dobrodružný film) všech dob, pak se nesporně jedná o úžasnou záležitost - kraťas má dynamiku, děj odsýpá... Ale to je tak všechno - žádné slavné herectví se nekoná-koneckonců ani není kdy by se mělo projevit, že? Hlavní hrdiny film sice má, ale krom toho, že jsou to čtyři černé šmouhy se zbraněmi se toho o nich vlastně moc nedozvíme a tak dále a tak podobně. Dávám za 4, ale cítím se ovlivněn historickým významem filmu...

plakát

Dívka a kouzelník (2009) (TV film) 

Zajímavý snímek, který vás nenásilnou formou vtáhne do děje. Držíte palce jak hrubiánskému a arogantnímu kouzelníkovi (protože ho tam výborně hraje Ivan Trojan), tak jeho mladé společnici (protože i když nehraje celou dobu dobře, její postava prostě svádí k sympatiím). Co však nechápu je poněkud absurdní závěr (zejména to co udělá ten blonďátý nácek-filosof), který (jak už tu někdo trefně poznamenal) bohužel sráží celý film. Ale i přesto velmi příjemný a obohacující zážitek.

plakát

Zlatý věk (1930) 

Lze Andaluského psa natáhnout na hodinu? Vypadá to, že ano. Koneckonců napadá mě, že kdyby si filmy prohodily názvy, nic by se nestalo. Překvapivě zábavná surrealistická podívaná, která vás nenechá ani minutu v klidu - pravda sice je, že závěr už vás ničím nepřekvapí a já se mírně nudil, ale na celkovém hodnocení to nic nezmění. Zároveň jsem nadšeně kvitoval bořeních morálních tabu - Buñuel se s tím nepáral :-) . Místy mi snímek dokonce připomněl některé snímky Davida Lynche (INLAND EMPIRE...). Doporučuji všem i těm, kteří staré filmy nemají moc v lásce - pokud vám nevadí trocha úchyláren, královsky se pobavíte.

plakát

Krávy (1992) 

Po nepovedeném "Sexu a Lucíi" další snímek od Medema. A výsledek? Kouzelné, neuvěřitelně atmosferické, "podušihladící"... Zkrátka parádní. Generační výpověď o kravách, velké a čisté lásce, sekání dřeva, válce... Španělská kinematografie (tedy ta kvalitní) má svůj zvláštní osobitý ráz, který je mi velice sympatický a který se zde opět projevil v plné míře (stejně jako v Bayonově SIROTČINCI a či del Torově FAUNOVU LABYRINTU) - jakási zvláštní snovost, snaha nejen nám příběh UKÁZAT, ale přímo si ho PROŽÍT, zvláštní dramatičnost... No zkrátka: za nenápadným názvem se skrývá překvapivě kvalitní záležitost...

plakát

Špatná výchova (2004) 

Nu...žádný zázrak to není. Poměrně jednoduchý příběh je nasazen na překomplikovanou formu s mnoha efekty typu film ve filmu aj. Taky tady máme řadu výborných herců, kterým všechny ty homosexuály a transsexuály krásně uvěříte, ale proč vlastně? Silná dějová kostra se ztrácí v záplavách jmen, barviček a falešných prsů a když film skončil, připadalo mi, že by teoreticky mohl skončit také před půl hodinou nebo ještě půl hodiny pokračovat (koneckonců vždyť Almodóvar si nakonci musel vypomoci i dovyprávěním jednotlivých příběhů). Nejedná se o film špatný, má velký potenciál, leč řekl bych že jej nevyužívá tak jak by mohl...

plakát

Velká ryba (2003) 

Tim Burton = jedno z největších režijních es současnosti. Ewan McGregor = jeden z nejcharismatičtějších a nejlepších herců současnosti. K tomu si přidejme Helenu Bonham Carter a vždy excelentního Steva Buscemiho - to zní téměř jako film mých snů! Jenže není... Velká ryba je film se zajímavým námětem, který ovšem není příliš dobře zpracován. Členění příběhu na současnost a minulost mi nesedlo, McGregor, který se usmívá jako kdyby nám chtěl dokázat, že v Americe vyrostl, žije tam celý život a také tam zemře, sladkobolná kýčovitá láska a la Moulin Rouge... No je toho dost, co by se dalo označit za nezdar. Srovnání s Moulin Rouge kupříklad - zde vás musím seznámit s faktem, že tento rádobymuzikál považuji za ledasco, jen ne za film hodný obdivu. Jaké tedy bylo mé překvapení, když Burton, kterého obdivuji pro jeho typickou, hutnou režii ustupuje do pozadí a nechutnou barevností a přeslazeností téměř věrně kopíruje Luhrmana. Ne, že by se jednalo o propadák - zajímavých prvků je tam nepočítaně ( bacha spoilery .-) ) - bizarní postavičky, které přichází a odchází přesně ve stylu road movie, Buscemi (celý film - ve Spectře, vyloupení banky (!! :D) aj.), místy dobrá hudba (ale ani tu bych do nebes nevyzdvihoval). Problém je v tom, že Burton spolu s McGregorem a Finneym se nás snaží poměrně násilně přesvědčit o tom, že určitá míra imaginace je důležitá, že lhát se může, když je to pro dobrou věc a tak vůbec celkově chtějí, abychom fandili Edwardu Bloomovi. No...a já jsem po téhle návnadě neskočil a nijak zvláště se nebavil. Podivně poslepované scény, které sice film postrkují kupředu,ale ve skutečnosti nám na dvouhodinovém prostoru vlastně moc děje neukazují, Bloom neřeší žádné źivotní krize, proti ničemu nebojuje, jen si tak proplouvá světem a vykládá nesmysly. O slaďoučkém konci, kdy už i syn uvěří otcovým báchorkám, raději pomlčím._________Celkově: jsem rád, že jsem snímek shlédnul, ale vracet se k němu již nebudu a ani doporučit jej nedoporučím. McGregor mi začíná lézt na nervy (třebas takhle další díly Star Wars, nebo něco na styl Trainspottingu by bylo fajn - takové role mu sedí daleko víc) a Burton mě zklamal. Tak snad příště chlapi! :-)

plakát

Sběratel kostí (1999) 

Schematické, nijak extra napínavé, místy zcela zbytečně nechutné... Zajímavý nápad je spojení blbé policistky v terénu a chytrého policisty v posteli, ale i tak máte pocit, že už jste něco podobného viděli. Herci mi přišli v pohodě, ale texty jsem jim teda nezáviděl. Co dodat? Chcete-li nějaký klidnější, nepřekombinovaný thriller s happy endem, sáhněte po Sběrateli kostí...

plakát

Farma zvířat (1954) 

Mírné zklamání oproti knižní předloze. Koneckonců Farma zvířat jako film možná vznikla na objednávku CIA jako propagační zbraň ve studené válce (zdroj: Filmové listy k Projektu 100/09) a tak také působí: prvoplánově a nedotaženě. Navíc fakt, že Britové se v padesátých letech v animaci teprve rozkoukávali a uchýlili se tedy ke klasické disneyovské animaci film trochu sráží. Nicméně Orwellův duch a jeho zaryté antikomunistické cítění lze i přesto znatelně cítit - nenávist k prasatům je ryzí, soucítění se zvířátky taktéž veliké. Nu zkrátka - celkem rozporuplná záležitost. Lepší 3*.