Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Akční
  • Horor

Recenze (631)

plakát

Hollywood (2020) (seriál) 

Po prvních třech, resp. čtyřech dílech jsem byl nadšený. Temný, ale přesto vtipný Ryan Murphy v nejlepší formě. Sliz a hnus Hollywoodu bez přehnaného pozlátka. Skvostné herecké obsazení - Jim Parsons tímhle u mě definitivně nechal Sheldona daleko za sebou. Darren Criss mě tam bohužel začal celkem štvát... asi už mu prostě nevěřím "straight" role. Ale nakonec svým herectvím do celkového vyznění seriálu zapadl dokonale. Což tedy není z mé strany pochvala... bohužel... A TADY BUDOU JEMNÉ SPOILERY Zhruba v pátém díle se to u mě začalo dost povážlivě lámat. Ta tam byl původní temný tón začátku a jako mávnutím kouzelného proutku tu máme ukázkovou cukrkandlovou limonádu jako u Glee. Zde je ovšem ten podstatný rozdíl (pro mě). Ke Glee jsem s tímto přistupoval, k Hollywoodu ne. Moc jsem si o něm nezjišťoval, první díly mě dokonale "zaháčkovaly", proto jsem tím koncem o to víc zklamaný. Promiň, Ryane, ale pokud nastíníš v prvních dílech, že pomalu všechny postavy jsou svým způsobem svině (některé až na hraně kriminálu), tak ti prostě nemůžu věřit to, že se nakonec všechny (ANO, VŠECHNY) "redeemnou". U někoho to bylo zpracováno super - šéfproducent Dick a Ernie - u někoho to působilo trapně - "Sheldon" - případně až komicky - Ace, šéf studia. V jedné scéně máme hořící kříže KKK, puf, pár minut na to protesty plošně utichly, protože film se povedl a slaví úspěch. Ano, teď už vím, že Ryan chtěl natočit pohádku. Ostatně i tagline k celé minisérii je "What if you could rewrite the story?" Ale já v tom vidím bohužel jen zabitý potenciál, který první půlka minisérie nastínila. Můžete to brát tak, že si objednáte krvavý steak, ale dostanete výtečný moučník. Někdo si pochutná, zaplatí a odejde z restaurace, někdo se půjde hádat s kuchařem. Já patřím do té druhé skupiny...

plakát

Pán tygrů (2020) (seriál) 

NTKV, tohle jsem nečekal ani v nejdivočejším snu. Dal jsem nakonec s chutí pět dílů a nestačím "wtfovat". Pokud je pravda, že dokumentaristé skutečně měli původně v plánu jen natočit život "velkých koček" v zajetí, tak narazili na neskutečnou zlatou žílu. Něco takového by nezvládli napsat ani bratři Coenové a Farrellyové dohromady pod taktovkou Davida Lynche. Smutné je, že mi hlavní "hrdina" přijde pomalu jako nejnormálnější postava. A to se bavíme o poly-gay country narcisovi.

plakát

10 pravidel jak sbalit holku (2014) 

Ale jo. V rámci žánru naprosto "dostačující" dílo, kde se budete smát na místech, kde to tvůrci chtěli. Hvězdička navíc za "českého Setha Rogena" v podání Honzy Dolanskýho!

plakát

Prázdniny v Provence (2016) 

Jedna hvězdička za Kotka, který měl pár slušných hlášek, jinak jen a pouze home video drze vydávané za celovečerní film.

plakát

Muzzikanti (2017) 

Ale jo, o Silvestru jsme se u toho nasmáli dost. Bohužel ne na místech, kde to Rapoš se Šiškou nejspíš zamýšleli. Ovšem scéna Křížova epického skonu byla tak over-the-top, že si hodnocení "odpad!" prostě nezaslouží!

plakát

Watchmen (2019) (seriál) 

Ač obecně nejsem fanda binge-watchingu u podobných seriálů, protože člověk nemá dost času nechat si danou epizodu "rozležet v hlavě" a případně diskutovat s fanoušky na internetu, tak zrovna Watchmeni jsou pro binge v podstatě stvořeni. Lindelof je machr nad machry! Po počátečních rozpacích se z Watchmenů vyklubal dost možná seriál (minisérie) roku! NOTHING EVER ENDS! P.S.: Vůbec netuším, jak to bude fungovat na člověka původním komiksem, případně alespoň filmem - kde je ovšem zase problém s odlišným koncem, nepolíbeného.

plakát

Chyťte ho! (2017) (seriál) 

Epix je sice malý hráč na seriálovém poli, nicméně jeho dílka stojí za pozornost. Obzvlášť proto, že jejich produkci si můžeme vychutnávat na českém HBO. Po velice příjemném Gravesovi přichází černá komedie Get Shorty s Chrisem O'Dowdem (IT Crowd) v hlavní roli. Vynikající je tu též Ray Romano, který je u nás známý především ze sitcomu Raymonda má každý rád. Příběh vychází ze stejnojmenné knihy, která byla zfilmována už v 90. letech s Johnem Travoltou. Její seriálová podoba si však bere z předlohy jen základní mustr. Miles Daly (O'Dowd) pracuje pro lokální mafiánskou buňku v Nevadě pod vedením Amary De Escalones. Jeho pracovní náplní je především vymáhání dluhů a zbavování se "stop" po nezdařených "obchodních jednáních". Tato práce celkem logicky nevoní jeho manželce, která se před drsnou realitou Milesova života snaží uchránit jejich dceru Emmu. Miles se snaží vymanit z područí psychopatické mafiánky, a když se jednoho dne dostane k srdcervoucímu scénáři z georgiánské Anglie, naskytne se mu k tomu jedinečná příležitost - stane se filmovým producentem. A ve filmařské branži se zkušenosti z podsvětí nesmírně hodí.

plakát

Hellboy: Královna krve (2019) 

Nový Hellboy jde proti proudu současných uhlazených a dokonale vysoustružených komiksových spektáklů na motivy komiksů z dílny Marvelu i DC. Hellboy je čistokrevná řežba, která svůj R-kový rating ždímá do mrtě. Fanoušci komiksové předlohy od Mikea Mignoly budou zřejmě plesat nadšením, protože takto věrná adaptace předlohy už tu dlouho nebyla - možná Deadpool, ale to je opět z jiného ranku. Jsem nesmírně zvědavý, jak si "Rohatej" povede v kinech, protože diváci si už dnes pod pojmem "komiksový film" představí něco úplně jiného. Ale pevně doufám, že si na svůj skromný rozpočet vydělá, a studio bude mít možnost rozjet své vedlejší syrovější a "béčkové" univerzum, které je v dnešní době přesycené megalomanskými blockbustery (ač stále většinou zábavnými) tolik potřeba.

plakát

MOST! (2019) (seriál) 

DYCKY MOST! O Mostu! byly popsány už tuny papíru a hlavně internetového prostoru. Spousta lidí začíná seriál ostentativně nenávidět jen z důvodu toho, že je prostě "všude". Ale mně to nedá. Musím chtě nechtě přispět svým shrnutím, protože by byla nesmírná škoda, aby pár ublížených křiklounů shazovalo tohle dílko jen proto, že jsou na něj "moc cool". To, že mám rád tvůrčí dvojici Prušinovský + Kolečko, je známá věc. Dosud jsem za jejich nejsilnější počin považoval jejich prvotinu Okresní přebor, kde se krásně snoubil "buranský" humor s perfektně vykreslenými postavami a často krásně melancholicky laděnou atmosférou. V našich končinách něco nevídaného. Ten jsem proto hodnotil řečí čísel čistými 5/5, i když se samozřejmě díky dlouhé řadě našlo i pár slabších dílů. Po přechodu na ČT (která je původně s Okresním přeborem vyhodila - HA!) si oba tvůrci připsali další dva velmi podařené zářezy v podobě Čtvrté hvězdy a Trpaslíka. U obou mi však cosi chybělo. Ač se na to dobře koukalo a tvůrci si (zvlášť u Trpaslíka) sympaticky zaexperimentovali, neměl jsem potřebu si ani jeden seriál pustit okamžitě znovu. No a pak přišel Most! Když jsem si už před drahnou dobou četl synopsi, o čem tohle dílko zhruba bude, docela jsem trnul, jestli si P+K neukousli trochu velké sousto. Ale oni to kluci tak výborně "zakamuflovali", že strhli přes milion pravidelných diváků. A to včetně těch, kterým se seriál na první dobrou zdánlivě vysmívá. Jenže není všechno tak, jak se může zdát. Most! je v první řadě precizně vysoustružené televizní dílo od začátku až do konce. Funguje zde naprosto všechno. Od skvěle vybraných herců (i neherců), nahláškovaného scénáře, pozoruhodného vývoje i "nevývoje" některých postav až po tradičně ÚŽASNÝ písničkový doprovod. To vše zabaleno do úhledného osmidílného balení, které je světelné roky před drtivou většinou současné tuzemské (nejen) televizní tvorby. A co se týká společenského přesahu? Asi takhle. Pár lidem to možná otevře oči a něco si z toho vezme. Ale nedělám si iluze. Kdo v tom vidí "sluníčkářskou agitku", tomu nepomůže ani svěcená voda. A kdo z toho pro změnu dělá jen obhroublou zábavu pro burany, tomu asi taky není pomoci. Most! je totiž v první řadě televizní perla, která dokáže pobavit, dojmout a jako bonus navíc i rozproudit diskuzi v takovém měřítku, o které se nejspíš ani samotným tvůrcům nesnilo. A budiž jim to přáno. Aspoň máme naději, že nás budou nadále zásobovat kvalitní zábavou. #Don'tStopBelievin'

plakát

K smíchu (2018) (seriál) 

Kidding je seriálové překvapení dost možná nejen tohoto roku, ale i dekády. A ač epizody nejsou kvalitativně vyrovnané (čti: nejsou vždy na 100% hodnocení, ale nikdy nespadnou do průměru), nejvýraznější části si nezadají s nejkvalitnějšími dramaty velkého plátna. Michel Gondry neztratil nic ze svého pověstného snílkovství, které převádí i na obrazovku, nicméně je potřeba vzdát hold především tvůrci Daveu Holsteinovi, který celou tuto unikátní podívanou vymyslel. Postavy jsou takřka bez výjimky skvostné. Trochu jsem měl zpočátku problém s mladým Willem, ale i ten mi nakonec přirostl k srdci. Prim ovšem hrají především Frank Langella a samozřejmě Jim Carrey. Pokud si tento seriál neodnese řadu ZASLOUŽENÝCH ocenění, budu zklamán. Zní to sice jako otřepaná fráze, ale Kidding rozhodně není pro každého. Pokud si ovšem k němu najdete cestu, čeká vás nesmírně silný zážitek.