Recenze (1 376)
Dvojitý zásah (1991)
"Vandammovky" jsem baštil, plakáty si lepil na zeď. I tento film, kde si střihl dvojroli. Že to bylo v době vzniku filmu, tedy, že jsem byl jen puberťák, tak nebudu snižovat hodnocení u filmu jen proto, že z dnešního pohledu po třiceti letech, by to už takový zázrak nebyl...
John Wick: Kapitola 4 (2023)
Jednotvárné, samoúčelné a opakující se. Ano, to všechno čtvrtá kapitola Johna Wicka je. Žádný překvapující novátorský scénář tu nevidím. Prostě jen akce, akce, pauzička na filizofování a za chvilku zase akce. A to povedeně zpracovaná. Výprava, hudba, kamera, dynamická režie akčních kaskadérských kousků i realistické triky v tomto fantaskním světě zabijáků jsou tak zdařile pompézní, že mi bylo vlastně jedno, že je to stále o tomtéž. 80% (viděl jsem: 1x cz dvd)
Pád letu A800 (2021)
Zprvu to vypadá jako, že půjde jen o nějaké klasické vyšetřování příčin pádu letadla jako v tv dokumentech. Jenže ono je to opravdu výtečně koutelné, v komorním prostředí dramatické napětí pozvolna precizně graduje do výtečného, prakticky detektivního, thrilleru. 4 až 5 hvězd 90% (viděl jsem: 1x cz dvd)
Rychle a zběsile 10 (2023)
Co k tomu dodat... Akce ab absurdum v povedeném koukatelném vizuálu. Příbehy jsou na jedno brdo - buď se zachraňuje svět nebo se chce padouch pomstít. V desítce se hodně navazuje na předchozí díly, postav z minulých dílů je tu snad až moc, takže neznalost předešlých počinů ze série rychlých aut neomlouvá (na druhou stranu v tom zběsilém tempu ani zas tolik nevadí). Typický počin - vypni mozek a jeď šílenou jízdu. Což vlastně vůbec nevadí. Hlavně o tom moc nepřemýšlet a můžete se příjemně pobavit. 3,5 hvězdy 70% (viděl jsem: 1x cz dvd)
To Catch a Killer (2023)
Super úvod, poté tempo pomalu zvolní. Upovídaná dynamická kriminálka o pátrání po vrahovi. 80% (viděl jsem: 1x titulky)
Kriminálka Anděl - Střelec (2023) (epizoda)
Měl jsem z toho pocit takové zamotanosti. Nicméně první tip v prvním záběru a pachatele jsem zase uhodl. Že bych se dal ke kriminálce? ,-) Budovu, která představovala policejní akademii, tu sehrála škola sousední - zeměměřická průmyslovka.
Oktopus - Falza (2023) (epizoda)
Prvnímu dílu jsem fandil a nadneseně přimhouřil obě oči a dal 4*. Druhý díl byl trochu utahaný a bohužel dost předvídatelný. Dobrý průměr.
Wonder Woman 1984 (2020)
Začátek dobrý, první retro akce taky dobrá - i když mi to zavánělo skoro parodií... ale potom se to nějak celý zvrtne do úplně nezajímavého, nevěrohodně překombinovaného děje, že Alladinova flaška v "Hop a je tu lidoop" je stokrát lepší zábava. Ani Gal se nijak nepředvedla, ani herecky, ani na čumendu. A záporáci? Smutná slabota. (Viděl jsem: 1x cz)
Sisu (2022)
Stylově "tarantinovsky" krvavé a současně netarantinovsky téměř komorní s minimem dialogů. Povedená řežba, která není ani přehnaně nabitá akcí, ani není nudná. Tak akorát. 80% (viděl jsem: 1x titulky)
Poslední souboj (2021)
Každý vidí tu svoji pravdu. Ve středověku byla ta "skutečná" pravda toho mocnějšího nebo silnějšího. Docela dost dlouhé, ale i tak zajímavé historické drama. (viděl jsem: 1x cz)