Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krátkometrážní
  • Animovaný
  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární

Recenze (12)

plakát

Skinamarink (2022) 

Liminal spaces: the movie. _____ Tohle je film dost na hraně co se týče koukatelnosti, je nutný mu jít hodně naproti a přistoupit na jeho hru. Mně se zrovna nějak výborně trefil do nálady a těch pět hvězdiček u mě přecejen zaskóroval, i když zdejší nízké hodnocení taky celkem chápu. _____ Super kamera, kompozičně a barevně stylizovaná, funguje to přes jakousi nostalgii a takový ten snový pocit, když je vám pět a bojíte se v noci siluety kabátu hozeného přes židli. Je tam pár lekaček, které jsou v kontextu celého filmu možná trochu laciné, ale zároveň na mě zafungovaly, protože po hodině "ničeho" jsem je fakt nečekal. ____ Rozhodně to není horor, na který se chcete koukat s přáteli a řvát u děsivých scén. Je nutné být o samotě v dlouhých záběrech, až vaše mysl začne z nudy hledat příšery v zrnící tmě.

plakát

Chlapec, krtek, liška a kůň (2022) 

Tohle je ideální film pro lidi, kteří mají doma nápisy "Live, laugh, love". ______ Výtvarně moc krásné (i když postavy s černými konturami mírně trčí z jemného měkkého pozadí), prostředí má atmošku. Co se však týče příběhu, tak ten to vlastně moc nemá - film byl natočen podle knihy citátů s ilustracemi, a bohužel je to na tom zatraceně poznat. Když se to udělá dobře, tak může být určité filozofování ve filmech super, ale tady to byly jen poslepované citáty, které v první polovině ještě byly docela vpleteny do přirozeného dialogu, ale v druhé polovině už jen postavy odříkávaly moudra jak čínské sušenky štěstí. Potenciál pro opravdové hluboké lyrično to určitě mělo, jen kdyby se tam do toho furt tolik nekecalo.

plakát

Mořská příšera (2022) 

Docela debilní film. Je to v podstatě Jak vycvičit draka, jen horší ve všech směrech. Samo o sobě mi nevadí, když film kopíruje (resp. vykrádá) jiný film, ale Mořská příšera to dělá obzvláště mdlým způsobem. S pár originálními věcmi tento film přichází, ale nedá se říct, že je to posun k lepšímu, spíš zbytečné komplikování scénáře, a celý příběh končí extrémně předvídatelným poučením, které jsme před více než deseti lety už slyšeli od Dreamworks. Postavy ve filmu jsou na jednu stranu Netflix-style diverzní, což je sice fajn, ale na druhou stranu je jejich character design nenápaditý a tuctový. Tohle všechno bych ještě překousnul, jenže ten film je navíc šíleně nudnej (což je svým způsobem vlastně obdivuhodný, vzhledem k tomu, kolik je tam akčních scén). Byl to celkově strašně forgettable zážitek, bohužel to ale ani nebylo tak špatný, aby to bylo so bad its good. Nechápu, jak to mohlo dostat nominaci na Oscara. Jedna hvězda za tu roztomilou modrou potvoru.

plakát

Noční můry z temnot (2019) 

Hrozně rád bych tomu filmu dal čtyři hvězdičky, protože byly momenty, kdy jsem byl poměrně posranej strachy. Jenže je v něm příliš mnoho věcí, které mně prostě vadí. Chápu, že se v celovečeráku snažili spojit krátké hororové povídky dohromady nějakým overarching narativem, bohužel však zvolili jedno z největších hororových klišé vůbec a charaktery, které se zoufale snaží být tím, čím byla parta děcek v It (2017) - a moc jim to nejde. Není to pro mě dealbreaker, ale mrzelo mě, že naplácli takovou tuctárnu na zdrojový materiál, který je sám o sobě pitoreskně creepy bez potřeby nějak sám sebe vysvětlovat lorem s krejzy holkou z mentálního ústavu. Scény, které zpracovávaly samotné příběhy, byly totiž téměř výborné (za mě nejlepší scéna v nemocnici a strašák), tak je škoda, že se k nim divák musí dopracovat skrz hodinu výplňkového materiálu, který mnohdy ani střihově moc nefunguje (ten střih je poslední hřebíček do rakve - kdybych si v průběhu nemusel film milionkrát vracet, protože jsem byl confused as fuck z toho, kdo kam běží, dal bych klidně tři).

plakát

Big Mouth - Série 1 (2017) (série) 

Scénáristicky skvělé, některé vtipy přímo geniální, téměř snad na pět hvězdiček, velmi často se u toho směju nahlas. Bohužel se nemůžu přenést přes naprosto ohyzdný design postav, který (aspoň pro mě) není ani v mezích "škaredí sympaťáci". Je mi jasné, že v takovémto seriálu nehraje výtvarná estetika tak velkou roli, ale když to mnoho lidí od koukání aktivně odrazuje (mě ne, jsem otrlý divák, ale co jsem slyšel, tak hodně lidí něco takovýho neskousne), tak je to problém. A je to škoda, protože kdyby to bylo vizuálně trochu líp ukoukatelný, tak by to bylo z hlediska overall kvality srovnatelný s animákovýma big boys jako jsou Bojack Horseman nebo Rick & Morty.

plakát

Mučedníci (2008) 

Jediná věc, která mi na tomto filmu vadí: "TeN mUčEdNíK MuSí BýT mLaDá HoLkA, Má tO sVý DůVoDy". ______ Proč mi to vadí: jednak je to naprosto, ale naprosto debilně vysvětlený v rámci příběhu (něco ve smyslu "mladé ženy lépe snášejí utrpení a mají větší potenciál procitnout"). A druhak: proč to VŮBEC musí být mladá holka?________ Tady se můžeme bavit o sociologických aspektech hororových klišé, kde se mladé (hubené, konvenčně krásné, většinou bílé) holky stávají oběťmi, což (a tady si dovolím trošičku skok ve své úvaze) je dost možná tím, že jsou takové filmy dělané převážně pro mužské publikum, a žena zobrazená jako bezmocná oběť je prostě něco lákavýho a rajcovního, a ve filmech si můžeme dovolit trochu toho misogynního sadismu, protože je to přece jenom film, haha, a tak se z toho stává klišé.________ Napadají mě k tomu dvě řešení: možnost 1) je úplně embracnout celý ten sexisticko-sadistický kontext a použít ho k odůvodnění toho, proč musí být mučednice mladá žena. Normálně by stačilo strčit do té torture chamber kameru a streamovat ty mlátička-sessions někde na dark-webu (nebo na redditu, haha), a ta stará bohatá babka by nám pak mohla vysvětlit, že takhle si ten jejich malý skromný byznys přivydělává; streamováním torture-porna s mladou holkou, a tím pádem by film ještě získal rozměr typu "we live in a society". _________Řešení číslo 2 je radikálnější změna: mučednici nahradit chlapem ve středních letech! Tím bychom se zbavili nutnosti vysvětlovat, proč byli všichni mučedníci ženy ze stejné věkové kategorie, a imho by to ještě přidalo na znepokojivosti filmu. Jak jsem říkal, tenhle žánr obvykle míří spíš na mužské publikum, a tím pádem by byl "normální chlápek" v téhle situaci pro diváka víc disturbing (byl by víc relatable). Divák-muž si zajde na torture-porno a čeká mladičkou děvečku, a místo toho ve filmu spatří někoho, jako je on sám. Tím pádem již nepozoruje jako spektátor s popcornem, ale víc se blíží subjektivnímu prožitku bolesti mučedníka.

plakát

Taxidermia (2006) 

Nějak mi při tom filmu vyhládlo...

plakát

Senzační svět (1992) 

Hrozně moc jsem chtěl, aby se mi to líbilo. Fakt moc jsem tomu fandil. Ale scénáristi řekli "NE!" _______ Příběh absolutně beze směru, furt se tam dějou věci, ale já nevím proč se dějou, jaký účel má tahle scéna (natáhnutí runtimu? aha), jaké jsou motivace hlavních postav? To, že se spolu chtějí vyspat?? A kvůli tomu jsou ochotny narušit cartoon-reality kontinuum??? Který se pak zázračně dá dohromady???? Jaká jsou pravidla tohoto světa????? (Možná jsem jenom natvrdlej, to je taky možnost, ale třeba Rick a Morty mi nedělá problém, takže jsem spíš galaxy brain a tento film má scénář psaný na koleni v kabince vlakovýho hajzlíku.) _______ Je to velká škoda, protože po technicko-řemeslné stránce to není vůbec tak hrozný (o trochu horší, než Roger Rabbit, ale s přihlédnutím k výšce rozpočtu to dává smysl). Moc se mi líbily některé kulisy z kresleného světa (které byly nakreslené na papundekl a postavené do live-action scény), byly takové burtonovské až místy caligarovské, to cením. Co se mi naopak fakt nelíbilo byly ty postavy. Hele, groteskní stylizace je fajn, ale proč nutit animátory kreslit 12 000 framů s opičákama, na který se divák nebude chtít koukat? V kresleném filmu, stejně jako v komiksu, jde taky o to udělat to esteticky pěkný a lákavý (jak říkal můj učitel ilustrace "musí to být sexy" - a nejen v tom smyslu, v jakém byla sexy Holli Would). A sexy jdou udělat i odpudiví záporáci, minimálně skrz charisma. Nicméně v tomto filmu to fakt sexy nebylo. Což je možná můj osobní problém, idk.

plakát

Srbský film (2010) 

Tohle je ten Srbský film, o kterém mi všichni se zatajeným dechem říkali? Really? ______ V mém zklamání hraje určitě roli to, jak se o něm všude říká, že je to nejvíc fucked up film všech dob, že v kinech omdlévali diváci a herci byli traumatizováni. Pokud má film takovou pověst, tak musím předpokládat, že je opravdu, ale opravdu ZVRHLEJ, a že je ve svý zvrhlosti kreativnější než má historie vyhledávání na pornhubu. Dobře, je tam TEN JEDEN ZÁBĚR, kvůli kterému byl film zakázaný v několika zemích, fajn, uznávám, ovšem zbytek filmu je (až na pár výjimek) docela nuda (zachránilo mě jen to, že mám humor osmiletého fakana, takže mě pobaví půlmetrové péro hlavního hrdiny)._______ Highlight tohoto filmu bylo (krom TAMTÉ SCÉNY) znásilnění oční jamky bodyguarda, ale jinak nic, co by mě překvapilo.

plakát

Kočky (2019) odpad!

Naprostý skvost, úžasné, skvělé, panebože spalte to, zavřete Hoopera a vyperte ve svěcené vodě plátna kin, kde se to promítalo. _________ Takhle, jako první si musím klást otázku, proč měl někdo pocit, že když se ten muzikál adaptuje do filmu, jen s horšími kostýmy a horšími písničkami, tak to bude nějakým způsobem lepší. Jediná dobrá věc z toho vyšla taková, že jsem se podíval na záznam původního muzikálu. On i ten originál sotva drží pohromadě, vlastně to nemá žádný příběh, žádného hlavního hrdinu, jen random kočky, co zpívají o random kočkách a zároveň chtějí všechny zemřít (alespoň s něčím se diváci mohou ztotožnit). Jenže ono je něco jiného slintat nad baleťáky ve fursuitech versus se leknutím přidusit na popcornu, protože kristepane, Macavity si sundal plášť a je pod ním na Adama, teda spíš ...na Kena (CGI kočky se asi množí vegetativně. Naznačuji tím snad, že bych ocenil, kdyby ve filmu měly CGI pohlavní orgány? V žádném případě ne!!! K nočním můrám mi stačí vědomí, že někde existuje verze tohoto filmu s řitními dírami).________ Závěr: Kočky jsou kinematografický klenot, který si nezaslouží existovat.