topi

topi

ctibor topolovský

okres Brno

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 39 52
    • 13.7.2018  01:04
    Šeptej (1996)
    ****

    Prvotina Davida Ondříčka a už okamžitě rozpoznatelná. Zprvu jsem měl obavy z hereckého projevu hlavního hrdiny Filipa (Jan P. Muchov), ale velice brzy se rozplynuly a jeho herectví jsem si užíval. Škoda, že už potom moc příležitostí k hraní neměl a věnoval se už "jen" hudebnímu skládání, které dělá setsakramentsky dobře i v případě tohoto snímku. Osmnáctiletá Táňa Vilhelmová je k sežrání a v milostné scéně odhalí i své krásné vnady. Ono vůbec obsazení je výborné, ať už Jan Čechtický jako vyhulenec Speedy, Martin Myšička jako Filipův přítel Kytka nebo Václav Mareš v roli filozofujícího slizkého teplouše. Mimoto dostávají příležitost si střihnout různé minirole i režiséři Jan Hřebejk nebo Marek Najbrt. A také Lukáš Bech alias Létající Čestmír, který se zjeví na jednom mejdanu. Šeptej je vcelku bizarní úlet, kterej zřejmě mnoho lidí nepobere, ale o tom Ondříčkovy filmy skoro všechny jsou a já jsem na stejnou vlnu dokonale naladěn. A krásně na mě z obrazovky dýchl a zavoněl podzim, některé barevné obrazové kompozice mají krásné kouzlo a duch zářijových dnů se mě rozhostil po pokoji.

    • 11.7.2018  23:27

    Pro mě nejslabší díl celé série, až ke konci se dějová linka trochu více rozjede, jinak je to moc utahaný a zdlouhavý. Pánové ze Čtyřky se v příběhu mihnou jen na chvíli a Stašová v roli prostitutky Lulu to celé nezachrání. Zajímavostí ale je, že se tato událost o atentátu na ministerského předsedy tenkrát asi o deset let dříve opravdu odehrála a byl jím tehdejší ministr Kramář.

    • 5.7.2018  01:57
    Repo Man (1984)
    ***

    Neuvěřitelnej úlet, kde tvůrci totálně popustili uzdu své fantazie a naservírovali sci-fíčko, které se jen tak nevidí. Zřejmě všichni hodně ujížděli na nějakým fetu a scénář psali podle toho, jak byli nafrčení. Jinak nevím, kolikrát některé scény vůbec nedávají smysl, nepřehledné střihy, spousta "wtf" momentů, na place jakoby vládla anarchie. Ale přes to všechno je tam NĚCO, co jinde nenajdete a film si užijete i díky namakané kameře Stevena Hufstetera. Je to divný, bizarní, komický a svým způsobem i kultovní.

    • 5.7.2018  01:39

    Dobové drama podle starých noirových detektivních a mysteriózních filmů. Jack Nicholson rozplétá nitky machinací s vodou a dostává se do stále spletitějších situací. Hlavu mu komplikuje krásná Faye Dunaway, která hraje tajemnou ženu pomalu odhalující své tajemství. Tohle mě ovšem připadlo až příliš za vlasy přitažené a ne moc pravděpodobné. Skvělou miniroličku si střihl sám režisér Polanski v roli muže s nožem, který Nicholsonovi rozfikne frňák. Jerry Goldsmith podchytil atmosféru dokonalým soundtrackem.

    • 5.7.2018  00:56
    Kozí roh (1972)
    **

    Hodně slušnej rozjezd včetně znásilnění ženy před očima jejího dítěte prozrazoval, že by se mohlo jednat o silné a temné drama. Žel nestalo se tak. Místo toho se rozjel příběh o pomstě, ovšem mizerně zpracovaný, jakoby nedodělané scény, dějově zmatený a vizáží herců vůbec neodpovídající době 17. století. Čekal jsem teda mnohem více. Jediný, co se mě na tom líbilo, byl ptačí "soundtrack", který jel téměř po celou stopáž snímku a dodával mu zvláštní lyrickou atmosféru.

    • 4.7.2018  23:08

    Bez atmosféry, bez dobových reálií, s nepřehledným příběhem a kýčovitými záběry. To je děs, jak se Nikolaev pokouší navodit ducha 9. století pomocí hrozných triků a amatérských hereckých výkonů. Hudba Chlumeckého a Pavlici je jeden obrovský kýč. Tenhle nicneříkající paskvil je naprosto zbytečným pokusem oživit český historický film. Na to už zde nejsou žádní tvůrci. Dovedu si představit toto téma zrežírované Františkem Vláčilem za pomoci hudebního skladatele Zdeňka Lišky. Ale to už bohužel nejde.

    • 4.7.2018  22:57

    Tenhle díl mám z Panoptika asi nejradši. Pro koncipienta Součka (výbornej Ondřej Havelka) je to první velký případ a zhošťuje se ho se vší mladičskou vervou, za pomoci ostříleného rady Korejse (bezvadnej Jiří Adamíra). Nezapomenutelná je scéna vrahovy mrtvoly v rozkladu.

    • 4.7.2018  17:33

    Standardní vyprávění o výborném herci Karlu Effovi. Někdy mě dost vadí, když na něj vzpomínající kolegové strašně přehrávají, v tomto případě Ludmila Molínová. Rozhodně to byl herec s nejzajímavějším obličejem.

    • 4.7.2018  17:20
    Spodky (TV film) (1979)
    **

    Tohle přece nemohl Jaroslav Dielt myslet vážně? Vždyť ta pointa byla jasná hned od samého začátku a diváci mohli být ušetřeni trapného svlékání číšníků včetně zbytečného vyšetřování. A že na to ti volové nepřišli hned, když to měli na očích, to je fakt nehorázná blbost. Ach jo, většina těch bakalářských povídek stojí za velkej prd.

    • 4.7.2018  17:13

    Není funus jako funus aneb pan rada Korejs si oťukává pražské podsvětí alias Pražskou galerku. Skladatel Ivan Kurz se při hudbě k Četnickým humoreskám sám vykradl, neboť ta ústřední melodie, která začíná každým dílem humoresek se vyskytuje i tady, když zazní v podání muzikantů v Jedové chýši.

    • 3.7.2018  14:51
    Profíci (TV film) (1985)
    **

    Další ultra blbost z dílny malých komedií české televize. Tenhle způsob vtipu zavání trapností a nesmyslností. Zdenda Podskalský občas hodně ujel a natočil bezduchou slátaninu, kterou chtěl pobavil společnost, tak jako v tomto příběhu o herci, který střídá role a navzájem se mu pletou dohromady. No ohromně zábavné.

    • 3.7.2018  02:41

    Delší stopáž a překombinovanost děje, ve kterém je skoro každá postava zkorumpovaná film trošku sráží dolů. Nápadně ovšem připomíná politiky v naší zemi, je to vlastně stále aktuální téma všude na světě. Korupce hnízdí a hnízdit bude vždycky všude. Co je však na snímku bezkonkurenční, je původní český dabing, kde každá postava = výborný charakterní herec/herečka a to i sebemenší malá role. Tenkrát se to šidit nedalo. Za zmínku stojí i krásná a melancholická hudba Philippeho Sardeho a saxofon Stana Getze, který se v celém příběhu různě prolíná.

    • 3.7.2018  02:02

    Kowalski pod práškama frčí svým auťákem přes poušť a nehodlá zastavovat policajtům, kteří na něho uspořádají hon a snaží se ho za každou cenu dostat. Kowalski si svým přístupem znepřátelí policajty více států, přes které přejíždí, ale díky nelegálnímu rádiu se o něm dozvídají i lidé, kteří mu na jeho cestě pomáhají. Road movie, která je nasnímaná opravdu parádní kamerou a opatřena výborným soundtrackem vůbec nenudí, díky flashbackům se dozvídáme o dřívějším životě Kowalského a také o jeho důvodu vydat se na tuto cestu, která vrcholí koncem, který mne krapet zaskočil. Jednoduchý děj o nespoutanosti a touze být pánem svých pocitů a času má v sobě i něco víc.

    • 3.7.2018  01:12

    Uffff!! Totální underground!! Tak tady se Juraj Herz teda pěkně rozjel. Spousta symbolismu, který je všechen těžko k pobrání, různé alegorie, scény jak pod vlivem LSD, bizarní prostředí a postavy, doba, která je těžko specifikovatelná. V každém druhém záběru nahé ženské. Neskutečný hudební podklad Pražského výběru dodává absolutní originalitu. Členové skupinu ve filmu také figurují. Soudruzi, kteří film posuzovali, při některých scénách museli vřít jako rozpálená trouba a pokud se prokousali až ke konci filmu, museli určitě omdlévat. Ten konec je úplná rána mezi rohy! Je vidět, že všichni herci si filmování naprosto užívali a dlouhé záběry bez střihu působí vyloženě divadelním feelingem. Straka v hrsti je odvázaným experimentem, který se Herzovi možná až příliš vymkl z rukou. Anebo naopak? Chtěl Herz soudruhy vyloženě totálně podráždit a vyhecovat? Vypadá to, že ano. Tak jako tak, tenhle film se musí hodnotit buď odpadem nebo plným počtem. Já volím druhou variantu, poněvadž v českých zemích nikdy nic aspoň trochu podobného nevzniklo a pochybuji, že někdy ještě vznikne, a také za obrovskou odvahu Juraje Herze se komoušům postavit a nepodlézt, nenechat se zastrašit jejich vyhrůžkami a film přesto natočit a dokončit, i když už věděl, že stejně skončí v trezoru a jeho další tvůrčí práce může být nadobro zakázána. Klobouk dolů před takovým tvůrcem a osobností, jakou mistr Juraj Herz každopádně byl.

    • 2.7.2018  15:38
    O mrtvých jen dobře (TV film) (1985)
    ****

    Detektivní inscenace Zdeňka Kubečka oplývá dusným vesnickým prostředím, ve kterém skupina vyšetřovatelů řeší případ vraždy místního nadsamce, před kterým nezůstalo více sukních schovaných. Vrah je sice jasný už velmi brzo, i tak se napětí stále stupňuje a herecké obsazení plně a přesně vystihuje jednotlivé charaktery jak vesničanů, tak vyšetřovatelů. Kvalitní hudební poslech obstaral Jiří F. Svoboda.

    • 2.7.2018  14:33
    Světáci (TV film) (1984)
    *

    Jedna z nejdebilnějších bakalářských povídek. Jaroslav Dudek to snad musel natočit z trestu.

    • 25.6.2018  22:43

    Stygijské čarodějnice, Kalibos, Ostrov zemřelých, Cháron, řeka Styx, sova Bubo, Medusa, Kraken, obří štíři, velký sup, co v noci odnáší Andromedu do bažin ke Kalibovi, dvojhlavý pes Dioskilos, Pegas. Perseus a Andromeda. A Bohové. Nesmrtelná animace a poslední dílo mistra Harryhausena (pro mě asi jeho nejlepší práce). Mýtická, až hororová a děsivá atmosféra a čarovná hudba. Můj zamilovanej film v dětství a dnes je pro mě totální klasikou! Kam se hrabou novodobé fantasy, které svým zpracováním a atmosférou nesahají Souboji Titánů ani po kotníky....

    • 25.6.2018  01:23
    Jan Žižka (1955)
    *****

    I přes výraznou ideologii a asi ne některé zcela přesné historické události musím film hodnotit jako výpravnou podívanou s obrovským a kvalitním hereckým obsazením a dobovými kostýmy na kterých se opět podílel Jiří Trnka. V dnešní době není šance, aby to někdo zpracoval a natočil tak, že film působí, jakoby se opravdu v 15. století odehrával.

    • 19.6.2018  00:33
    Jan Hus (1954)
    *****

    Historický výpravný film, který je aktuální v každé době. Otakar Vávra byl řemeslník nejvyšší úrovně a v každém režimu dokázal točit kvalitní látku a filmy, co si budeme povídat. Jan Hus je první částí Vávrovy trilogie o českých dějinách a historicky je zpracován velmi věrohodně, i když dobová ideologie se trošku podepsala. Krásné kostýmy, kulisy a veškeré miniatury navrhl Jiří Trnka podle přesných dobových reálií. Herecky vedle Zdeňka Štěpánka exceluje Bedřich Karen (kardinál), Vladimír Řepa (výběrčí odpustků), František Smolík (papežský legát), František Kreuzmann (papežský komisař) nebo Karel Hoger (Václav IV).

    • 18.6.2018  00:19
    Zastřený hlas (TV film) (2006)
    odpad!

    Tragický případ nevyrovnaného, stupidního a nelogického scénáře. Děs, běs a bída. Čisté dno žumpy. Cibulková tu nelogičnost svým dokola stejným herectvím jen potvrdila.

    • 17.6.2018  22:34

    Béčková klasika, na kterou jsem v polovině devadesátých let koukal téměř denně. A po více než dvaceti letech jsem si tuto pekelnou road movie vychutnal v parádním DTS zvuku a v čistém obrazu znovu a musím říct, že je to sakra klasa!!!! Pokud přistoupíte na Jongovu brakovou hru, budete bohatě odměněni vtipnými situacemi a spoustou bizarních postaviček, které se v pekle vyskytují. Osmdesátková atmosféra je všudypřítomná a policajt z pekla, který unáší z našeho světa panny je silnej soupeř.

    • 16.6.2018  23:38

    Pěkná to byla zrůdička, ta fanatická Magdička. Stejně jako její starej Josefík. Odporné zrůdy, které pro nacistickou ideologii obětovali vše. I životy svých dětí.

    • 8.6.2018  00:24

    Základem k pochopení této hry je, přistoupit na její styl vyprávění i natáčení. Pokud se chytnete, budete odměněni téměř Hrabalovským stylem a poetikou, ke které se Václav Havel svou Žebráckou operou hodně přiblížil. Jiří Menzel ji tak i pojal a výsledek není tak špatný, jak je celkově hodnocena. I když je poznat, že byla spíchnuta horkou jehlou, herecké obsazení nezklamalo a spousta výborných dialogů a monologů vykouzlí úsměvy na tváři. Závěrečná pointa je výborná a Rudla je bůh! "Kdo neví, že slouží, slouží vždycky nejlíp."

    • 7.6.2018  00:09

    Vrcholné dílo slovenské kinematografie šedesátých let. Výpravné, epické, hrdinské. Krásné barevné záběry nasnímané na širokoúhlou kameru Vladimíra Ješiny zážitek z filmu jen vyzdvihují. Paľo Bielik jako původní Jánošík pojal svoji verzi skutečně vysokorozpočtově a nebál se použít stovky komparzistů. Velkolepé, legendární, nepřekonatelné. Hudba Tibora Andrašovana slovenským folklórem krásně čaruje. KLASIKA!

    • 31.5.2018  00:52
    MY 2 (2014)
    *

    Volovina, ve které kadeřník je teplouš a u něho najde azyl mařka, které zahnul starej a tak od něho utekla. Opravdu originální příběh. Tupost scénáře je nereálnost sama.

    • 28.5.2018  22:07

    Myslel jsem, že už Dušan Klein nechá básníky pod drnem a on ne a ne a ne! Zcela náhodou jsem další pokračování shlédl v televizi a z minulé odpadní žumpy Štěpán Šafránek vylézá jen s posranými kalhotami. I když je další pokračování opravdu zbytečné, pár světlých momentů se oproti minulému průseru přece jen najde, má i sympatický Křížův protějšek v Lindě Rybové, jako jeho další potencionální partnerce. Vrací se spousta dalších postav z dřívějších dílů, ale strašně zestárlých, že bych si radši uchoval vzpomínku, když byli mladí, Zejména tedy Eva Jeníčková jako Vendulka utěšitelka, ta vypadá jako oživlá mrtvola. Kříž alias Štěpán kouká spíš pohledem uchyláka. Jeho třináctiletý syn je samozřejmě chytrolín jako tata. Nejlíp snad hraje Josef Somr v roli profesora Ječmena, který je upoután na lůžko v LDNce. Jinak je to slabota. Navíc film působí jako nějaký díl Ordinace v růžové zahradě a ne jako film, který se pouští v kinech. Vtípky a situace jsou víceméně trapné, parta dědků, co se pořád hádají v hospodě v sestavě Abrhám, Hrušínský a Lábus je zbytečná a ta strašlivá tlama Holubová se nakvasí všude. Nesympatickej Vaculík taky není žádná výhra. Hudba Uhlíře a Brzobohatého vyznívá jak nějaké infantilní odrhovačky pro děcka. Já už bych další pokračování určitě vidět nechtěl.

    • 28.5.2018  21:14
    Podezření (TV film) (1970)
    *****

    Jiří Hubač. To ani není možný, že cokoliv napsal, to byla záruka kvalitní podívané. A taky čtyřka herců Hrušínský, Brodský, Landovský a Husák. A je vystaráno! Peklo! Každý charakter, jednání, pohyby tělem, grimasy obličejů. Nikdo by to už teď nezahrál. A taky by to takhle nikdo obrazově nenasnímal. Juraj Šajmovič byl totiž originální inovátor a tak při sledování této komorní hry máte pocit, jako by jste byli v učebně školy, kde vše probíhá, se čtveřicí zatčených mužů zavřeni také. Jeho kamerové nájezdy a dokumentární styl zážitek totálně umocňuje. Podezření je vrcholná inscenace začínající normalizace a nejlepší dílo režiséra Jana Matějovského.

    • 28.5.2018  20:51
    Raport (TV film) (1968)
    *****

    Špičkové tragické drama z protektorátního vězení. Sledovat Vladimíra Menšíka na plátně, to je prostě požitek a totální profesionalita jeho herectví. Psychologie jeho postavy je neskutečně věrohodná! Byl to mistr a je opravdu veliká škoda, že se dramatických rolí moc nedočkal, v záplavě těch komediálních. Klobouk dolů!! Ale i ostatní nezaostávají, jeho spoluvězni Jan Tříska i Jaroslav Moučka jsou perfektní. Nebo Vladimír Hlavatý v roli bachaře! Neuvěřitelná proměna z hodného dědečka, kterého skoro po celý svůj život hrával, ve sviňskou uřvanou fašounskou bestii. Zlověstnou atmosféru doladil hudební génius Luboš Fišer a scénář napsal znalec lidských duší Jiří Hubač. Režii přesvědčivě a zdatně ukočíroval citlivý a jedinečný Antonín Moskalyk. Co víc si sakra můžem přát??? Ach ty zlatá šedesátá........

    • 21.5.2018  01:55
    Tažní ptáci (TV film) (1983)
    *****

    "Sestro Hromádková, co nám k tomu řeknete." "No co, když já to bez tý cigarety nevydržím!" "Tak Vy to nevydržíte. Co mají říkat oni? Vzali jsme jim všechno. Pohodlí, domov, drogu, pochopení. Místo toho mají jenom kázeň, odříkání a tělesnou dřinu! Nutíme je cvičit, běhat, brát léky, které jim obracejí duši v těle. Tvrdý chleba, panečku. A Vy mi před nimi řeknete, že nevydržíte službu bez jediné cigarety." Volné pokračování dramatu Ikarův pád se odehrává z velké části v protialkoholické léčebně. Jiří Hubač je nenahraditelný. Nikdo neuměl popsat charaktery a jednání postav tak jako on. Ten do lidí absolutně viděl. Herecké obsazení je bezkonkurenční a hlavně tak přirozeně zahrané, že to se těžko dá popsat. Co předvádí Vladimír Menšík jako Kára a Vlastimil Brodský v roli Fendrycha, když se po dlouhé době opět chopí sklenky alkoholu, je NESKUTEČNÉ!!! Tohle je vrchol herecké školy a již bohužel nepřekonatelné. Hudební skladatelé Jiří Malásek a Jiří Bažant snímek opatřili krásným hudebním doprovodem, ta křídlovka mě bude navždycky znít v uších. Škoda, že už se Vladimír Menšík nedožil dalšího pokračování, které mu Jiří Hubač psal zase přímo na tělo a později byl natočen film Hodina klavíru s Boleslavem Polívkou a Pavlem Liškou, který byl ale pěknej debakl. Ikarův pád a Tažní ptáci patří k tomu nejlepšímu, co v československé dramatické televizní tvorbě vůbec kdy vzniklo.

    • 20.5.2018  23:37
    Katyň (2007)
    *****

    Andrzej Wajda točí filmy bez sebemenšího patosu a zbytečných emotivních scén. Proto jeho filmy mají až autentickou sílu a přirozenost. Ožehavé téma filmu Katyň tak působí neotřelým dojmem. Masakr, který tenkrát rusové za rozkazu Stalina vykonali je jeden z nejbestiálnějších skutků, který bolševici provedli. Srovnatelné s ohavnostmi, které prováděla Čeka v letech 1917-1922. Nejtěžší prasárna a Rusko katyňskou událost přiznalo až v roce 1990. Do té doby se lživě informovalo, že za vraždu 22 500 polských vojáků a důstojníků mohlo fašistické Německo. Je dobře, že Wajda film mohl natočit, už jen z úcty ke svému otci, který v katyňském masakru zahynul. Muselo být pro něj hrozné žít celou tu dobu ve lži a přitom vědět pravdu.

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 39 52
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace