Reklama

Reklama

Jak chutná smrt

  • angličtina The Taste of Death
TV spot 1

Obsahy(1)

Juraj Kukura v hlavní roli kriminálního filmu, který se odehrává na pozadí vrcholového střeleckého sportu... Kriminální film režiséra Milana Cieslara vznikl podle literární předlohy renomovaného slovenského spisovatele Ladislava Mňačka. Vypráví příběh navenek úspěšné rodiny, v níž vše plyne zdánlivě podle pravidel a s dostatečným množstvím lesku a třpytu. Pod povrchem hladce fungujících vztahů se však odehrává drama celé rodiny i závažné osobní problémy jejích jednotlivých členů – otce (J. Kukura), matky (M. Šplechtová) a téměř dospělého syna (O. Šrámek). Řetězec nedorozumění, předstírání, nenaplněných ambicí, touhy po penězích i lásce jednoho dne vykolejí rodinný vlak a vyústí v tragédii… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (50)

choze 

všechny recenze uživatele

Utahaný a průhledný pokus o psychologický thriller podle rozhlasové hry Ladislava Mňačka v produkci České televize a Cieslarova Happy Celluloidu. Na začátku se dozvídáme, že mladý talentovaný sportovní střelec Robert nepochopitelně zastřelil dva policisty při dopravní kontrole a zbytek filmu nám ve dvou proplétajících se dějových liniích osvětluje proč a jak je zabil (flashbacky) a jak to s ním dopadne. Z toho sice pramení nemalé napětí a početné, v krátkých intervalech sázené flashbacky dodávají vyprávění na dynamice, ale Robertova motivace k činu je lehce odhadnutelná a samotný nejočekávanější (aspoň mnou) závěrečný flashback s vraždou policistů nakonec není nijak zajímavý. Je-li s filmem někdy spojován přívlastek akční, nelze jej vztahovat k ničemu jinému než k zmíněné formě vyprávění, protože jediné, co tu vzdáleně připomíná akční scény je to, že se dvakrát za film někde proběhnou urňáci a to aniž by vystřelili. Ve filmu, kde hrají zbraně takovou roli, bych také čekal víc jejich fetišistických detailů a víc "hollywoodských" scén jako ta, kde si Robert a Daniela (sexy Miss Československo 89 Ivana Christová) při sexu přejíždějí po tělech pistolí (orgasmus symbolizuje cvaknutí uzávěru), která v českém filmu samozřejmě působí trochu úsměvně. Obrovským mínusem celého filmu je pak nesmírně otravná postava Robertovy matky v podání Miluše Šplechtové. Film ve své době výrazněji nezabodoval ani u kritiky, která si s ním nevěděla rady (Cinema 80%, její Lexikon českého filmu 20%), ani u diváků. Pro zajímavost, pod pseudonymem Jon Jorlin se na scénáři podílel Marek Vašut a cameo roli reklamního režiséra si tu střihl Zdeněk Troška. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Ta manýra je příšerná, ten film je jí kompletně prodchnutej- je to ve scénáři, je to ve výpravě, je to v režii a následně v hereckých výkonech. Paradoxně tomu nepodlehla jen jediná neherečka, tehdy modelka a krátce před tím Miss Československa Ivana Christová. Ta jediná tady byla civilní a relativně přirozená. Líbila se mi i její milostná scéna s revolverem. Jinak je to ale zase Cieslerův pošahanej fucking hell. ()

Reklama

Karrfik 

všechny recenze uživatele

Pokus o český thriller. Tohle téma neumíme, to je všeobecně známo. Navíc natočeno v překotných devadesátých letech. Vždy, když jsem viděl v "akci" Marka Vašuta, vzpoměl jsem si na seriál "Detektiv Martin Tomsa". Nutno podotknout, že tohle je lepší než zmíněný seriál. Asi i díky ne zcela využitému výbornému námětu... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Je vysoko nad mé možnosti soucítit se zazobaným spratkem, jemuž rodiče místo lásky dávají kapesné vysoce převyšující průměrný plat v ČR. Stejně tak neumím soucítit s rodiči, kteří si až v okamžiku problému vzpomenou, že jejich dítě po nich patrně něco chtělo. A jelikož se policejní šerlok pohybuje mimo hranice uvěřitelnosti i zákona a modelka je tam spíše pro okrasu, tak jsem viděl snímek, ve kterém nejsem schopen fandit ani jedné postavě. Přesto jsem jistý náznak napětí zacítil a dokonce mne zajímalo, jak to dopadne, ale ta třetí hvězda je jen a jen za to, že při hudebním doprovodu se vyřádila Tichá dohoda, jejíž pozvánky na koncert jsem nikdy nedokázal odmítnout. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Inu, zlatá devadesátá. Z nepublikované povídky Ladislava Mňačka vykřesal Cieslar nejen skvělý thriller, ale taky svůj Happy Celluloid. Jak chutná smrt má mnoho společného s Válkou barev, kterou taky snímal Petr Hojda. Okouzlení západními thrillery v této české variantě není ani v nejmenším trapné, skvěle pracuje s uvěřitelným Kukurou, kterého doplňuje se svou typickou manýrou Šplechtová, Vašut na jistotu a debutující Šrámek, který se hercem nikdy nestal, a v neposlední řadě překrásná Ivana Christová, která nikdy neměla tolik sebevědomí jako Simona Krainová, ale jako herečka měla mnohem větší talent. Aktraktivní film, který sice dneska působí jako vzpomínka na dobu, která taková nikdy ve skutečně nebyla, ale pro znalce jedné z nejzajímavějších dekád našeho filmu je to fajnovka. Kdo jiný by taky ocenil Trošku jako režiséra reklamní kampaně aerolinií. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (5)

  • Drobnou roli televizního reportéra si ve filmu zahrál fotbalový komentátor Jaromír Bosák. (skudiblik)
  • Oto Šrámek se nikdy ve filmu neprosadil, ačkoli jeho společný debut s Ivanou Christovou byl ve své době hodnocen dobře. V listopadu 1995 se ve SME objevila tato citace: Oto sa viackrát neúspešne pokúšal o filmové štúdium. "Rád by som hral ďalej, keď bude mať o to niekto záujem. V súčasnosti mám však naplánovanú cestu niekam do teplých krajín, aby som netrávil zimu doma. V januári preto na skúšky nepôjdem, buď to skúsim vonku, alebo určite po návrate." (NinadeL)

Reklama

Reklama