Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Poslední recenze (447)

plakát

Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004) 

Kdyby mi někdy dal otázku "Jaký díl HP považuji za nejlepší", neváhám ani vteřinu. Třetí díl je příběhově naprosto důsledný, ale hlavně vizuálně nenudící a každým záběrem překvapující. Alfonso Cuarón prokázal Harrymu medvědí službu, kdy dokázal udělat ten pomyslný most mezi dětskou naivní pohádkou a regulérním dospělým drámem. A udělal to v tak vizuálně podmanivém kabátu plného nápadů (kamera, co projde zrcadlem), že už jen proto se jedná z mého pohledu o nejlepší a nejlépe natočený film z této série. /95% + FILM ROKU/

plakát

Spalující touha (1999) 

Po "Vesmírné odyseji" jsem byl připraven na nejhorší… Ale nakonec jsem vlastně trochu překvapen. V podstatě je to zase další film pro detailisty. Kubrick se pitvá ve všem, co zdánlivě nemá žádný smysl. Jako by hlavní dějovou linku načrtl během první 20minutovky, pak si odskočil na velkou (hódně velkou - narážím na brutálně přetaženou stopáž), po svém návratu si nerozpomněl, co chtěl původně tvořit, a jen plácal a plácal zbytečné, zdlouhavé scény na ten nějaký, připouštím však, že poměrně zajímavý základ. Jakkoliv ke konci dotahuje to rozjeté něco, furt je to ve své podstatě dost slabé a obyčejné. Pochválit mohu výkony obou hlavních aktérů, tedy tradičně skvělého Cruise i překvapující Kidman. Když hráli spolu, mělo to většinou aspoň nějaké grády (scéna, kdy Nicole vykládá svůj mrazivý sen). Jenže třeba takový blok, kdy se Cruise toulá městem a neví, jak by se asi, tak mohl kdysi nevěrné manželce pomstít, mě přímo doháněl k šílenství. Z jednoduchých scén tu Kubrick prostě neumí udělat scény zábavné, navíc scénář je často přitroublý, a tak ho ani herecké výkony nezachrání. Zkrátka a dobře, Kubrick si na stará kolena zašpásoval, ale o nějakém veledílu nemůže být řeč v žádném případě. /40%/

plakát

Osvícení (1980) 

Já fakt nemám rád filmy od Stanleyho Kubricka... Sám Stephen King označil tento film za svou nejhůře zfilmovanou novelu, ke které měl spoustu výhrad. Po přečtení knihy jsem se vrhl i na film a mohu říct, že jsem velmi zklamán. Předně Nicholson je sice jednoznačně největší klad filmu, ale své stinné stránky to má také. Předloha je o postupné přeměně bývalého alkoholika na duševně chorého jedince, který si myslí, že hotel Overlook chce jeho. Chce jeho a nikoho jiného. Nicholson ale vypadá jako tragéd už od začátku, psychopat jak se patří. Jeho žena Wendy je naopak to nejhorší, co ve filmu je. Celkově její postava je vykreslená jako slaboduchá ženština, která jen piští a je hrozně nepříjemná. No a Danny, Danny v knize je naprosto jiný než ten filmový, který je totální nekňuba. Kubrick je prostě strašně divný režisér, jehož aureolu vůbec nechápu. Tři hvězdy dávám spíše z povinnosti, příběh sepsal Stephen King (raději si ale i tak přečtěte knihu), zvuk je naprosto jednoduchý a někdy ani nesedí do děje filmu, tragické postavy kromě Nicholsona (obzvlášť ke konci), ani ten posraný Ullman není vyveden jako v knížce, mně tohle všechno vadilo… Ale i tak "The Shining" považuji za jeden z nejlepších filmů, co Kubrick natočil. /60%/

Poslední hodnocení (2 882)

Nepřivolávej nic zlého (2024)

15.09.2024

Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)

15.09.2024

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)

07.09.2024

Monstrum - Příběh Jeffreyho Dahmera (2022) (série) (S01)

07.09.2024

Monstrum - Bůh odpuštění, Bůh pomsty (2022) (epizoda) (S01E10)

07.09.2024

Monstrum - Strašák (2022) (epizoda) (S01E09)

07.09.2024

Monstrum - Lionel (2022) (epizoda) (S01E08)

07.09.2024

Monstrum - Kassandra (2022) (epizoda) (S01E07)

07.09.2024

Monstrum - Umlčený (2022) (epizoda) (S01E06)

07.09.2024

Reklama

Poslední deníček (20)

Konec (filmového) světa...

Tohle mě fakt už úplně zlomilo. Film, umění a svět skončil v podobě, v jakém jsme ho znali...

Zasraný mileniánský rozmazlení umrdanci!! Běžte s těmi menšinami už do prdele!!

 

Nová pravidla: Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara!

 
Od roku 2024 zavedla oscarová akademie nová pravidla pro Oscara za nejlepší film. Filmy, které nebudou obsahovat dost etnických a sexuálních menšin, nebudou mít šanci.
 
 

Vyhlášení nominací na filmové ceny Oscar Foto: Mario Anzuoni, Reuters
Film musí splnit nejméně dva ze čtyř standardů, aby se mohl ucházet o Oscara za nejlepší film. První standard se soustředí na zastoupení na plátně a náměty. Film musí plnit nejméně jedno ze tří kritérií.
První kritérium – film musí mít nejméně jednoho herce v hlavní roli nebo významné vedlejší roli, jenž pochází z menšin (Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané – indiáni –, osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů).
V celém hereckém souboru musí tvořit nejméně 30 % herců v menších rolích ženy, lidé z etnických menšin, LGBTQ+ komunita nebo lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a úplně neslyšící.
Režisér Roman Polanski nezíská zpět členství v americké filmové akademiiAmerika
 

Další kritérium se týká příběhu, který se musí točit kolem žen, etnických menšin, LGBTQ+ komunity nebo lidí s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšících a neslyšících.
 
LGBTQ+ režisér nebo producent 
Další standard se týká celého štábu a vedení. Nejméně dva vedoucí pracovníci v tvůrčí funkci (například režisér, castingový režisér, hlavní kameraman, střihač nebo producent) musí být opět ženy nebo musí pocházet z etnické menšiny, LGBTQ+ komunity nebo musí jít o lidi s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící. Navíc alespoň jeden z nich musí být z následujících skupin: Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané (indiáni), osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů. Celý štáb se navíc musí skládat z 30 % z příslušníků znevýhodněných menšin.
Další standard požaduje, aby studio platilo stážisty, kteří pocházejí z následujících skupin: ženy, etnické menšiny, LGBTQ+ komunita, lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící.
Velká studia mají povinnost zavést v podstatném rozsahu trvalé stáže a praxe pro členy znevýhodněných menšin ve většině oborů – produkce, postprodukce, hudba, vizuální efekty, marketing, distribuce, PR.
Poslední standard požaduje, aby filmová společnost zaměstnávala několik manažerů z menšin v marketingovém a PR týmu.