Recenze (295)
Bourneovo ultimátum (2007)
Netroufám si říct, jestli je Ultimátum nejlepším snímkem ze série, rozhodně mi však prijde nejvyrovnanější v podílu akčních a neakčních scén. Zároveň dokonale využívá rytmiky ve spojení s hudbou (připomíná Bangkok dangerous) a slídivou kameru a strhává tak pozornost i k zcela všedním věcem. 90%
Da zhang fu (2003)
Humor přestěhovaný z verbalní složky směrem k té akční a zahlcení postavami = celkově o třídu slabší než You shoot, I shoot.
Mai xiong pai ren (2001)
"I don't do rape, illegal gang bang or anal sex. I just kill." Co může dělat chudák nájemný zabiják, když kvůli ekonomické recesi v Hong Kongu nezavadí o kšeft? Zatraktivnit zakázky! Nápaditá černá komedie se spoustou verbálních vtípků, společenských narážek ("The more you kill. The more you save!") a povedených parafrází. Pro fanoušky Killera (1989) povinnost!
Ching Se (1993)
Romantická fantasy o boji dobra se zlem. Není to rozhodně dokonalý film, ale spíš soubor krásných záběrů a náladové hudby. Triky jsou o trochu lepší než v původních Zu (1983).
A Hu (2000)
Nijak převratná ani originální ale celkem slušná hongkonská variace na boxerské filmy - o zpackaném životu a druhé šanci v ringu (v thajském boxu).
Millerova křižovatka (1990)
Stylově přesná gangsterka s lehkou nadsázkou natočená i zahraná. Jako by na mě dýchla atmosféra z Hammettových krvavých příběhů...
Svědek (1981)
Sice jde o nenápadnou minimalistickou záležitost, ale také je to snímek s pečlivě propracovaným vývojem postav a skvěle vygradovaným příběhem.
Kolt pro leváka (1958)
Spíš než klasický western vypadá film jako studie osobnosti Billyho Kida (skoro jsem měla chuť udělat sociální analýzu :-), ale působí příliš nevyrovnaně, hlavně díky přehnaně patetickým scénám. Paul Newman je ovšem skvělý.
July Rhapsody (2002)
Krize v manželství trochu jinak - subtilní, realistický příběh, kde zbytečně nepřekáží výrazná stylizace a postavy jsou pevně zakotveny ve svém sociálním prostředí.
Král a pták (1980)
Kouzelné podobenství o útlaku a svobodě.