Recenze (295)
Samuraj (1965)
Složitě propletený ale dokonale pochopitelný příběh jedné éry plný intrik, lstí a zrady demonstrovaný na životě jednoho samuraje. Výborný Mifune; střih a kameru (polodetaily, závěrečný souboj) kazí v některých chvílích zbytečný vypravěč-vysvětlovač, kdy sděluje informace, jež jsou jasné už z předchozího dění.
Yasoo (2006)
Snaha o silné drama se zadrhává u hysterického "hereckého" projevu hlavního představitele, mezi protikladně působícími postavami je nulové napětí, několik nahozených dějových linií je bez užitku a korunu tomu dávají patetické, do extrému protahované scény např. (situace před závěrem). Velké zklamání.
Jak je důležité míti Filipa (2002)
Příjemnou adaptaci kazí jen nevhodné snové vsuvky a někdy ztřeštěné chování postav. Byla bych mnohem radši, kdyby se film držel více konverzace, protože co může mít větší sílu než plný film bonmotů Oscara Wildea, pokapaný citrónem a vražený někomu do oka?
Pýcha a předsudek (1995) (seriál)
Setkat se s tímhle seriálem po letech bylo o to příjemnější, že jsem měla možnost ho vidět v původním znění a že moje vzpomínky mě nezradily a seriál zůstal takový, jaký jsem si ho pamatovala. Důstojná adaptace románu Jane Austen, která na rozdíl od filmu (2005) nemusela krátit a osekávat, takže jí zbyla spousta času na vtip a lehkou ironii, s níž komentuje okolní společnost. Disponuje také výstižnějšími a hlubšími charaktery, takže postavy svojí plochostí nepřipomínají žehlící prkno (zas ten zpropadený film:-).
Pýcha a předsudek (2005)
Filmová adaptace, která je redukována téměř výhradně na romantickou linii mezi Elizabeth a Darcym, ztvárněnou unylými pohledy a aranžující postavy do kýčovitých scenérií. Kam se poděl vtip a ironie předlohy, kterou tak věrně vystihl seriál? Ne že by se úplně vytratily, ale mají hodně otupené hrany. Zůstávám raději u seriálu.
Únos (2006)
Tohle v Aktech X nebylo :-)
Ratatouille (2007)
Kouzelná a do detailu propracovaná animace táhne celkem předvídatelný příběh, z kterého jsem si za ty dvě hodiny zapamatovala jen předváděné laskominy.
Příběh z Filadelfie (1940)
Můj neoblíbenější film z žánrové škatulky jménem romantika. Důvod? Má proklatě daleko k cukrkandlovým výlevům. Naopak jde o výjiměčně povedenou konverzační komedii, která stíhá trefně glosovat i svět kolem sebe. "Nenávidíte mě, slečno Imbriová?" "Nemůžu si dovolit někoho nenávidět. Já jen fotím." Celý snímek stojí především na chytrých a vypointovaných dialozích ("Snad ses nevzdal své milované whiskey?" "Ne, jen jsem změnil barvu. Teď jsem na pastelové odstíny. Víc mi sluší.", kde exceluje Zrzka Katharine Hepburn, sarkastický Cary Grant a taky škytající James Stewart :-)
Biyeolhan geori (2006)
Chirurgicky přesná a hlavně uvěřitelná studie gangsterského světa v Jižní Koreji. Po hongkongských Election další potěšující film z asijského podsvětí.
Žena za výlohou (1944)
Ve své době zřejmě trochu skandální snímek, který už dnes zaujme jen poměrně zdařilou atmosférou a zákeřným koncem, který vyznívá, jako by vám film vrazil nůžky do zad.