Recenze (309)
Kanárská spojka (1993)
Krásne seba-parodický film, ktorý sa v žiadnom prípade nechce brať vážne, je plný skvelých gagov a nápadov. Chápem nízke hodnotenia, no na LFŠ 2010 sa plná športová hala bavila výborne a nahlas. Veď o čo iné, ide pri takýchto crazy uletených komédiách? Nebyť nekonečného záverečného odhaľovania: "kto je vlastne kto", dal by som plný počet!
Když letí havran (1984)
Samotný režisér povedal, že keď film pozerá dnes (s odstupom 26 rokov) natočil by mnoho vecí inak. Ja s ním môžem len súhlasiť. Film za túto dlhú dobu naozaj veľmi zostarol. Ani nie tak po výpravnej stránke (hoci trochu komparzistov by sa hodilo), ale skôr po tej rozprávačskej. Neustále behanie na (smiešne cválajúcich = zaujímavosť :) koňoch z jednej usadlosti do druhej a späť naozaj trochu nudí. SPOILER: No záverečná myšlienka premeny hlavného hrdinu v intenciách presýpacích hodín z kladnej postavy na zápornú dvíha konečné hodnotenie na zaslúžené tri hviezdičky.
Fish Tank (2009)
Autentický a realistický príbeh o pätnásťročnej drzej teenagerke, ktorá pomocou tanca chce uniknúť z disfunkčného sveta vlastnej rodiny.
Sodoma Reykjavík (1992)
Islandská crazy komédia s neuveriteľne rýchlym spádom, nepredvídateľným dejom, parodicky vykreslenými charaktermi a skvelými gagmi stupňujúcimi sa v závere.
Hellraiser III: Peklo na Zemi (1992)
Asi som tu jediný, ale mne sa to páčilo viac ako druhý diel :P
Muzika (2007)
Balans medzi troma - štyrmi hviezdičkami. Nakoniec však radšej absolútne zaslúžené tri a basta. Charaktery trochu typizované, no aj tak sa na ne dobre pozeralo. Herci sa dali, no výkony Pauhofovej a Nvotovej boli miestami až príliš ploché. Niektoré frázy interpretovali doslova neuveriteľne. Atmosféra parodicky nostalgická, ale výstižná, aj napriek pomernej dávke štylizovanosti. No aspoň je za tým celým cítiť "človečinu". Aj zasmiať sa na tom dá, čo je veľké plus, keď si vezmeme, že mnohým tvorcom komédií to posledné roky akosi nejde. (Alebo možno len ja mám smolu a nedostávajú sa ku mne dobré komédie?) Keby som sa narodil o dvadsať-tridsať rokov skôr, tak by som možno našiel v tomto diele moju generačnú výpoveď, takto bol z toho "len" príjemný zážitok. Kiež by sme mali viac takýchto slovenských filmov.
Od Kuka do Kuka (1985) (pořad)
Pozeral som to každú nedeľu, no i tak k tomuto programu necítim nič extra...
Klíče od pevnosti Boyard (1990) (pořad)
Dnes by to bolo pravdepodobne za menej, ale počas môjho detstva to bolo niečo úplne iné oproti zvyšku televíznych súťaží.
Metropie (2009)
Nenechajte sa očipovať jaštermi z pekiel :) Ako napísala užívateľka Ant, film je zaujímavý predovšetkým svojou atmosférou a vizuálnym stvárnením. Zvyšok je tak trochu nudnou zlepeninou iných (najmä sci-fi) príbehov. Opäť ma zradil môj "syndróm veľkých očakávaní."
Fei cheng wu rao (2008)
Strašne dlhý film o hľadaní "superženy" koncipovaný (zo začiatku) ako ľahká komédia, s postupným presahom k existenciálnym otázkam partnerského spolužitia. Osobne ma doslova iritovalo stvárnenie Číny, čoby raja na zemi, kde je všetko tip-top. Totálna umelina. Film je stále mocný nástroj ovládania más. Tak na okraj: do príchodu Avatara, šlo o najnavštevovanejší film v Číne.