Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (152)

plakát

Pelle Dobyvatel (1987) 

Jeden z nejsilnějších filmových zážitků... Nicméně asi to není film pro každého. Přesto bych ho rád spoustě lidem doporučil. Max von Sydow je tu fantastický, avšak minimálně výborné je v tomto severském (jinde by snad něco takového ani být natočeno nemohlo) dramatu úplně vše. Škoda, že zde není alespoň TOP 20... Tím končím a dále s dovolením odkazuju na příspěvek uživatelky Faidry.

plakát

Johnny English se vrací (2011) 

Lepší nž filmový Mr. Bean (který může pořádně fungovat jen v krátkých a prakticky "němých" epizodách), jelikož na toto parodicko-špionážní téma se dá snadno nabalit nějaký příběh, a zvlášť v porovnání s Prázdninami pana Beana Rowan Atkinson kvalitativně velmi zvedl své herectví. Je to i vydařenější než první Johnny English - osmiletý odstup očividně prospěl. Vtipy jsou možná krotší, ale fungují, je jich více a snímek neobsahuje hluchá místa. Těžko lze čekat něco jiného, maximálně jen cosi horšího. A tohle křečovitá nudná blbost opravdu není.

plakát

Kupec benátský (2004) 

Tak konečně i mě Al Pacino svým herectvím dostal. Těším se na Leara!

plakát

Půlnoc v Paříži (2011) 

Tento film jen potvrzuje, jak je často pozitivní o filmu kromě názvu, režiséra a obsazení nevědět nic, ignorovat nejen oficiální text distributora, ale přehlédnout i zde uvedené žánry - pak mě mohlo překvapit i to, co většina lidí věděla či tušila předem. Pokud jde člověk do kina čistě jen jako zvědavý filmový fanoušek a nikoli jako recenzent, není ani nutné o filmu cokoli předem vědět, zvlášť když dokáže nalákat pouhé jméno režiséra. Pravda, někdy se i dávno před premiérou lačně podívám na trailer, jindy si maximálně prolétnu prvních pár slov obsahu a nic víc - nebo ani to ne. Těžko říct, proč je to někdy tak a někdy tak. Ale to je jedno, Půlnoc v Paříži asi není nejlepší, ale rozhodně jeden z nejkrásnějších filmů roku 2011. Velmi doporučuju, Woody Allen zajísté skoro každého potěší. Owen Wilson možná vypadá krapet srandovně, špatný herec to ale opravdu není - a každopádně si musím doplnit mezery u Marion Cotillard, skoro nic jsem s ní neviděl. Vlastně totéž i u Allena....

plakát

Kůže, kterou nosím (2011) 

HLAVNĚ JE POTŘEBA SI PŘED ZHLÉDNUTÍM O SNÍMKU NEPŘEČÍST IDEÁLNĚ ANI SLOVO!! - Od Almodóvara jsem do včerejška viděl jen film Vše o mé matce před třemi roky, který se mi jednoduše řečeno nelíbil, udělil jsem s třesoucíma rukama 3* a napsal tvrdší komentář. Je jasné, že se každý film, i ty, co řadím mezi své nejoblíbenější a podle mě nejlepší, nemusí automaticky po všech stránkách vyloženě LÍBIT, jde o to, aby zaujaly a nechaly v člověku nějaký dojem. Aby byl film zážitek, i když se nám něco nemusí pozdávat a můžeme si myslet, že režisér lehce zešílel. Kdybych však preferoval pouze samé příjemné a zcela normální filmy, nemohl by být jeden z mých nejoblíbenějších režisérů cvok z Dánska Lars von Trier. Ne vždy je nutné se s postavami ztotožňovat nebo k nic pociťovat sympatie - někdy to vadí a někdy ne, těžké uspokojivě vysvětlit proč. S tímto filmem jsem však v podstatě žádný výraznější problém, který by mě donutil snížit hodnocení, neměl - nebo možná při vysvětlení počínání měl, ale s ohledem na "charisma" filmu, příběh (obzvláště silné momenty při pohledu z okna a také před závěrečnými titulky...), sled scén, zajímavou vizuální stránku a práci s kamerou, herce a dojmy i pocity (kterými se při hodnocení řídím především), to nedovolují. Umění Almodóvara dokazuje i skutečnost, že méně schopný tvůrce by i s prakticky stejným scénářem vyrobil něco, co by působilo mnohem přehnaněji, neuvěřitelně a směšně. Překvapil navíc i Banderas, kterému se zřejmě hraje lépe, když se nemusí soustředit na angličtinu. Byť se jedná o rozdílné režisérské i lidské osobnosti a každý točí něco úplně jiného, napadlo mě srovnání, že Pedro Almodóvar je do jisté míry Lars von Trier Pyrenejského poloostrova. Jeho filmy, resp. tento film, samozřejmě nedýchá chladným drsným severem, přesto mi přišlo, že atmosféra a nálada je místy podobná, pouze v jiném prostředí a podmínkách.

plakát

Pan Bobr (2011) 

Mel Gibson by měl Jodie Foster poděkovat za poskytnutou příležitost - kterou až nečekaně skvěle využil. Předvádí (z dosud viděného) jeden z nejlepších hereckých výkonů roku. Další devízou snímku je samozřejmě zajímavý a hlavně originální námět, který může, dokud film nezhlédneme, působit až bizarně (problémové "Statečné srdce" s maňáskem). Film je především dobře napsané, natočené, zrežírované a zahrané drama s tragikomickými prvky. Hlavním žánrem však určitě není komedie, jak je z nějakého důvodu výše uvedeno. Zvláštní, že se nedostal do našich kin, byť původně měl někdy začátkem července - především i s ohledem na spoustu blbostí, kterých jsou kina plná. A že by nemohl do žádného kina a vůbec by nevydělal? Vysokorozpočtový blockbuster (přiznávám, že zrovna tento anglický termín nemám rád) ještě nezaručuje spokojenost diváků a automatické astronomické tržby; rovněž stejně tak jdou aspoň do některých kin i ještě mnohem komornější a nezávislejší díla než toto. Navíc zde mám dojem, že jména Gibson a Foster by snad dokázala diváky přilákat.

plakát

Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011) 

Dokonalé! Nikdy jsem po žádném HP-filmu nebyl tak absolutně spokojený. Nelze nic vytknout, nic podstatného nebylo odbytu, nic nepodstatného nebylo zbytečně natahováno - pravda, ono tam ani nic takového nebylo. První film, u kterého jsem byl nervózní, ač jsem samozřejmě věděl, jak to dopadne. David Yates režijně roste a jsem nesmírně zvědavý na jeho další propjekty. Vyrostli i herci... Alan Rickman překonal sám sebe (a to je co říct) a byl bych moc rád, kdyby ho oscarová Akademie konečně přestala nepopchopitelně ignorovat.

plakát

Jednotka příliš rychlého nasazení (2007) 

celkovou myšlenkou absurdní až příliš / vtipnost za očekáváním / akce v zvěru samoúčelná, nazábavná a špatným vlivem střihu nepřehledná / ve filmu neustále cosi nepříjemně šumí (zřejmě hudba) XXX přesto jsem se nenudil / sympatičtí hrdinové, na pohled tak nesourodí, až je z nich výborná dvojice / film je neotřelý / skvělý Jim Broadbent a labuť :-) ale prostě...

plakát

Voda pro slony (2011) 

Klad číslo jedna: občas mi herec pokazí film, Robertu Pattinsonovi se to naštěstí nepodařilo. Zde to pro mě je normální průměrný mladý herec, jakých je spousta. Dokonce si dovedu představit, že by za nějakých 60 let mohl vypadat jako Hal Holbrook - obsazení ústřední postavy ve starším vydání se tedy typově povedlo. Nicméně Reese Witherspoon je herecky lepší (než Pattinson) a já osobně se budu radši koukat na ni. :-) Ale jak už tu mnozí napsali, nejlepší je Christoph Waltz. Je nesmírně potěšující, že jeho mimořádný výkon pod velením pana Tarantina očividně fakt nebyla náhoda. Těším se na další role tohoto Rakušana - byť Tři mušketýry vyhlížím s obavami. Každopádně už u mě má Waltz společně s Hopkinsem za rok 2011 oscarovou nominaci. :) A nesmím zapomenout na slonici, ta předvedla taky hodně kvalitní výkon. Zkrátka se jedná o velmi pěkný a příjemný film. Za "Valčík" hvězdička navíc.

plakát

Jimmy Kimmel Live! (2003) (pořad) 

Přece jen se Kimmel nesměje tak legračně jako Letterman... :-) Moc se mi líbil jako host Hopkins - člověk by nevěřil, jaký umí být Tony vtipálek otřásající se spokojeným smíchem. :))