Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (23)

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Tvorba Zacka Snydera mne nikdy nebrala a kdybych si byvala byla precetla, ze stoji za Rebel moon, usetrila bych si cas a….cas. Mel by prestat prispivat do svetoveho kinematografickeho fondu. Pekne prosiiim. Ale k filmu. Je smutne, ze pochvalit moc neni co. Za mne mozna jen vizual. Herecke vykony jsou prumerne. Nejhorsi ze vseho je ale scenar. Inspirace jinymi filmy (Sedm statecnych/samuraju, Star Wars, Riddick: Kronika temna) by nevadila, ale “diky”tomu je dej velmi neoriginalni. Chovani postav je tedy bud predvidatelne nebo brutalne nelogicke. Urcite se chteli svezt na moderni vlne silnych zenskych hrdinek, ale hlavni postava je ta nejvetsi hlupacka v celem imperiu. Posudte sami: ve svete, kde imperium utlacuje koho muze, paranoia ohledne povstalcu se siri a za male prilepseni do zivota by kazdy udal i vlastni babicku hl. hrdinka vykrici na celou hospodu, ze se rozhodla rebelovat. Nailed it. A to neni vsechno :-/

plakát

65 (2023) 

Nic než klišé a nuda, nuda, nuda. Škoda.

plakát

Rychlokurz romantiky (2023) (seriál) 

Zase jedno poctivě zrobené romantické drama z Koreje, které si mne získalo. Zajímavá zápletka, chytrý scénář, skvělé herecké výkony všech zúčastněných. Ve většině situací příjemně nepřehnané a vyzrálé (na K-drama). Např. když si hraje na detektiva, ale všechno s ní konzultuje! Ach! Povedené. Moc se mi líbila volba herců ztvárňujících hlavní postavy. Oba jsou vlastně na korejskou romantiku staří a né tak hezcí jak je zvykem (věkový rozdíl mezi nimi mi nevadil, protože ho nevidím, připadali mi věkově nastejno). Ale proč by pro jednou nemohli hodit hlavní role hercům, kteří vypadají jako normální lidi?! Mohli. A vyšlo to. Oba jsou totiž úžasní herci. Svůj vztah krásně budují, chemie mezi nimi funguje, ve spoustě interakcí jsou k sežrání. Kdyby si odpustili tu detektivní zápletku (která byla mimochodem dost průhledná), tak by měl seriál i snesitelnější stopáž. Takové ty přeháněné životní situace napsali pro vedlejší postavy, ale to se dalo snést. A musím zmínit jak ukrutně vtipná až ikonická je pro mne scéna, kdy se mu v bytě rozbije termostat, přesune se k ní, protože spolu už chodí...a jak se jí snaží vnutit do postele a to ráno poté, to jsem se opravdu královsky bavila. Božsky zahrané. BTW, pro diváky je to ve vší počestnosti samozřejmě, pyžama ke krku a každý svůj polštář :-D.

plakát

Cheongnyeongyeongchal (2017) 

Je to naivňoučké a agitka, ale nesrovnávám-li se skutečným životem, tak je to výborná komedie s dramatickou detektivní zápletkou. Vážné téma dokázali doplnit humorem velmi vkusně. A to hlavně díky scénáři a oběma hercům v hlavní roli. Skvěle svoje postavy ztvárnili, bezvadně to mezi nimi funguje, dobře se na ně dívá a Park So-džun je prostě topka. V této sestavě by z toho měli udělat seriál. Opravdu ráda bych viděla více z jejich školních let i doby, kdy budou zaměstnaní na nějakém okrsku. A vtipům jsem se opravdu smála.

plakát

Willow (2022) (seriál) 

Je to zas tak nějak nepovedené, ale jiným způsobem než třeba Prsteny moci. Chybí tomu spousta věcí, ale mě nejvíc chyběla zábava a nějaká gradace až do velkého finále. Seriál nejlépe vystihuje slovo "nuda", a recenze od kamil.i.

plakát

Pod královniným deštníkem (2022) (seriál) 

Tak tento seriál je skrz naskrz o ženských hrdinkách. Silných, ochranitelských, ambiciozních, slabých, toužících po stabilitě, jistotě, spravedlnosti, moci nebo pomstě. Důležitých mužských postav je tu poskrovnu: král, jeho synové a několik úředníků. V podstatě jsou potřební pro děj jen tak, aby měly ženské postavy o čem hrát. Až na jeden důležitý dějový zvrat, který je mimochodem výborně vymyšlený a napsaný. Ale i přesto seriál velmi dobře funguje. Děj má logiku, posouvá se vpřed bez zbytečných výplní a korejského dětinského humoru. Skvěle napsaný (a zahraný) je vztah mezi královnou a královnou vdovou. Napětí mezi nimi by se dalo v každém díle krájet. Ty ženské si jdou po krku…v rukavičkách napuštěných prudkým jedem. Romance se také dočkáte, a to na několika úrovních, ale není to to hlavní. A ačkoli ženy královského dvora Čosonu musí řešit opravdu závažné životní problémy, nejedná se jen o dramata, děj je odlehčen takakoráthumorem. Takže příběh a scénář na jedničku. Ačkoli Kim Hye-soo moc nemusím, tak tato role jí výborně sedla, je v ní skvělá. A ostatní herci jsou také výborní. Hudba je nadprůměrná. Bavila jsem se a doporučuji.

plakát

Krakonošovo tajemství (2022) (TV film) 

Tak u mě dobrý. Příběh celkem originální (v rámci žánru). Se scénářem si dali práci, žádné nelogické zvraty ani nelogické chování postav, děj do sebe zapadá, semtam humor. Kdyby se vice dotáhly dialogy, bylo by to skoro dokonalé. D. Švehlík velmi vhodným způsobem pojal postavu Krakonoše, skvěle to trefil/vybalancoval, J. Nedbal je v roli přirozený a uvěřitelný a O. Sokol dokonce nepřehrával tak jako v jiných pohádkách, takže jeho postava byla velmi osvěžující. Tohle se opravdu povedlo. Tleskám.

plakát

Tajemství staré bambitky 2 (2022) 

No, nepřekvapilo. Kvality první Bambitky nedosahuje ani náhodou. Řemeslně to není tak špatné, jen neoriginální a předvídatelné. Kromě písniček, ty se VELMI nepovedly, hloupé veršovánky aspirující na absolutní verše v muzikálovém stylu, vydržet to dalo opravdu práci. Kubařová + Vetchý jsou výborní, jejich interakce jsou pěkně napsané a moc jim to spolu sluší. Valentýna je roztomilá. Času, který jsem tomu věnovala celkem lituji, ale když to srovnám s Kouzelníkem Žito, tak je Bambitka 2 veledílo.

plakát

Sseulsseulhago charanhasindoggaebi (2016) (seriál) 

Vlastně je to dobrý příběh: čestný a statečný generál vyhrává ve jménu svého krále jednu bitvu za druhou, je jím ale zrazen, jeho rodina a přátelé jsou pobiti a nakonec umírá i on sám se svým mečem v hrudi. A protože si dovolil rouhat se nejvyššímu Bohu, ten ho za trest udělá Goblinem/bohem. Což by v podstatě mohla být i odměna, protože mohl pomáhat těm, které v životě potká nespravedlnost nebo zrada tak jako se to stalo jemu. Má to však určité nežádoucí účinky = jemu blízcí lidé mu během jeho nesmrtelnosti umírají… no…a pak vyhořele přežívá a čeká na svou nevěstu/lásku, která jediná může vytáhnout meč a tím ukončit jeho život. A byla by to pro něj krásná odměna, že by třeba nakonec prožil hodnotný život se svou láskou a pak by i společně zemřeli. Ale takto to nejvyšší Bůh pro Goblina nenaplánoval. Jestli vůbec něco plánoval. Možná si jen házel kostkou…Jeho pohnutky jsem opravdu nepochopila. Není to dobře napsaná postava. Ale možná se mi vše ztratilo v překladu, měla jsem anglické titulky.  Další postava, která není dobře napsaná je Sunny, hlavně v první půlce seriálu, kde je nesnesitelná nebo do sebe jen netečně klopí sodžu. V druhé půlce už její jednání mělo logiku i smysl. Ostatní postavy jsou skvělé, napsané i zahrané. Casting se opravdu povedl. Bromance mezi Goblinem a Grim Reaperem bylo radost sledovat, herecký koncert prostě. Také mě bavil styling hlavních postav, hlavně GR. Ta ofina a bledá oholená tvář. Lee Dong-wook je vlastně pohledný chlap, což jsem neviděla, dokud se neukázal i v jiné stylu. A ten old fashion style, který mají smrťáci, výborný nápad. Chemie mezi nevěstou a Goblinem nebyla, nebo spíše to nebylo úplně ono. Obecně se mi herecký výkon Kim Go-eun líbil, ve středoškolském věku byla roztomilá a z mého pohledu adekvátně zahraná, protože např. na herečku v 25/21 se nedalo dívat, bylo utrpení, když se ve 20 letech chovala jako 13-ti letá. Poslední 3 díly už byly jen ždímačka na slzy. Ještě bych tak nějak pochopila to Goblinovo čekání, až se mu vrátí (přičítám to té korejské nátuře), ale ten výmaz paměti…jen to odhalilo skutečnost, že nejvyšší Bůh není dobře napsaný.  Overall seriál doporučuji: toho co se mi líbilo a bavilo mne bylo mnohem víc, než toho s čím jsem byla nespokojená. A vlastně bych se ráda podívala znovu.

plakát

Geunyeoui sasaenghwal (2019) (seriál) 

Negativa: Příběh je velmi nevyrovnaně napsaný a závěrečné šokující odhalení je tak hloupé! To jako nemají v Koreji policii, která tyto záležitosti normálně řeší?! No nic. Půl seriálu se točí okolo fangirlingu a toho, jak si k sobě hlavní dvojice hledá cestu, a druhá půlka se točí okolo osudovosti a traumátek (protože to musí v korejském seriálu být). První půlka se nese v lehce komediálním duchu a romanci, druhá v osudových odhaleních a slz na krajíčku. Park Min-yeon hraje v podstatě stejně jako jsem ji viděla v jiných (novějších) seriálech: jakmile jí navlečou do kostýmku a učešou patku, je z ní robot. Žádné emoce, ač je vidět, že se snaží (usmívá se, pláče, přemýšlí atp.). Jejich vztah byl ucházející, ale já tam chemii necítila. Alespoň jedna brutálně přehrávající a pitvořící se postava obsažena (bývalá ředitelka muzea). Hudba průměrná. Pozitiva: Téma fangirlingu mne bavilo, fakt ujeté 😊. V této části seriálu se mi i líbilo, jak byla kurátorka napsaná: střelená, veselá, zapálená do své práce a svého idolu a milá na lidi okolo sebe, ale bylo to málo. Na Park Min-yeon se v těchto částech dalo dívat, možná kvůli tomu, že občas vyměnila kostýmek za teplákovku. Hlavní dvojice řeší problémy překvapivě dospěle. Vedlejší postavy nestojí za řeč, kromě jejího „bratra“, kterého hrál Bo-hyeon Ahn. Zatím jsem ho viděla jen v záporných rolích, takže bylo příjemné ho sledovat v kladné roli a byl fakt dobrý a uvěřitelný. Závěrem nechápu, že jsem to vydržela dokoukat a navíc to hodnotím 3 hvězdami.