Jericho666

Jericho666

Patrik Chrastil

okres Praha

homepage

47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 26.7.2017  00:27
    Troja (2004)
    ***

    Nemohu říci, že se mi to nelíbilo a nemohu také říci, že jsem z toho nadšen. Co do obsazení se Tróje vyrovná málokterý historicko/válečný film. Co do kvality bitev, příběhu, to třeba na čínský Red Cliff prostě u mě nemá. Neupírám mu ale kvality, které asi pro fanoušky má, byť mě osobně asi trochu minuly. POMův "technicky brilantní popcornový kalkul" to asi vystihl nejlépe.

    • 26.7.2017  00:12
    Oklamaný (2017)
    ***

    Kvalitně zahrané (Kidman se na tyto role prostě hodí), příjemně natočené (byť některé záběry byly vata jak hrom), krásné prostředí, uvěřitelná atmosféra, ale... Dějově bych rád trochu víc. Neříkám, že se rád nekouknu na snímek bez velkých, či šokujících, zápletek. Na snímek, který bez větších výkyvů běží celou stopáž ve stejné tónině a já jsem na jeho konci i tak spokojený, protože to bylo hezké. I zde by to možná nevadilo, kdyby to celé bylo trochu svižnější, méně očekávatelné. Dlouhé záběry s minimem děje jsou prostě ubíjející. Doufal jsem, že to vše zvrátí závěr u stolu, ale ani to se nestalo a snímek skončil tak, jak asi všichni čekali.

    • 17.11.2016  15:35

    Vcelku rozpačité pocity mám z tohoto filmu. Po vizuální stránce je to prostě špička. Ohýbání realit a kdoví co dotaženo do detailu tak, že divák nemá absolutně možnost stíhat sledovat vše, co se na scéně děje. Záporák také skvěle vizuálně proveden. Zde ale se dostávám k problému filmu pro mě. Je naprosto nijaký. Další záporná postava, která přijde a zase odejde. Naprosto bez charakteru, něčeho. Aspoň trochu Jokera z Batmana. (a nemlaťte mě, že srovnávám dva komixové světy) Prostě nic... Dějově je to vlastně víceméně další Marvelovka jako přes kopírák. A to mě již dost nudí. Objektivně ale je to i tak vcelku slušný průměr a díky super vizuální stránce tomu dám dost slabší 4*. Upřímně ale, film Doctor Strange staví minimálně z 80 % na vizuální stránce, což je docela smutné. Jeden díl Agentky Carterové, co mi doma pak pustila přítelkyně, mě totiž bavil dějově a postavami více, než celý Doctor Strange.

    • 17.11.2016  15:02
    Insane (2010)
    odpad!

    Myslím, že nemá cenu nějak extra komentovat film, který stačí jen proklikat, aby člověk věděl přesně, o čem je, co se v něm dělo a proč. Pravda ale, že prvních 20 minut jsem poctivě vydržel. Dál to již nešlo jaká to byla ukrutná nuda.

    • 17.11.2016  14:22

    Nevadí mi klidné filmy, kde celá stopáž je, až na menší výkyvy, v jedné rovině. Nevadí mi ani vcelku lehce předpovídatelné filmy. Od "The Girl on the Train" jsem ale čekal dosti více. Sama zápletka byla podána tak nezáživně, že mě její následné řešení tak nějak vůbec nezajímalo. Ještě, když bylo podáno stejně nezáživně. Výsledné rozuzlení neudělalo také nic závratného a já z kina odcházel s pocitem, že jsem vlastně byl na průměrné detektivce á la kříženec Colomba a To je vražda, napsala. Jo, počkat vlastně. Nemělo to být i nějak mysteriózní? Asi jo...

    • 30.9.2016  01:01

    Knihu jsem nečetl. Nicméně fantasy mám rád a Burtona také. Toto bylo ale totálně vedle. Děj víceméně jako přes kopírák, konec předvídatelný. Přitom to nezačalo až tak špatně. Tedy, začátek byl sice takový nijaký, scéna s dědou úvodní zaražení do sedaček nepřinesla, ale první seznámení se sirotčincem, slečnou Peregrinovou a podivnými dětmi trochu dávalo naději v příjemný obrat, či aspoň postupné zlepšování. Byl tam pro mě krásný nádech fantasy, na které jsem se těšil. To se ale nestalo a oním nádechem vše skončilo, leč sem tam zajímavé scény byly, nijak ale v paměti diváka nezůstanou. Naopak film v druhé půlce, jak se divák začal dozvídat více o příčinách a ději samotném, nabíral na nelogičnostech a absurdnostech, které gradovali až do konce, po kterém to nedávalo logiku celé. Snímek pro mě jel pořád ve stejné rovině, rozdíl mezi klidnými a "akčními" scénami nebyl nějak více patrný, takže jsem skoro nepostřehl, že se již odehrává "final fight", který sám o sobě byl pojat formou, která mnohdy je spíše zasazena do příběhu jako "výplň". "Boj" monster s kostrami raději nezmiňovat, jelikož do teď nevím, zda to bylo k smíchu, nebo k pláči. Vzhledem ale k hudbě, která "boj" podkreslovala, tak asi spíše k pláči. Říkal jsem si, že asi sám Burton to pojal schválně jako trolling, jelikož si uvědomoval, jakou kravinu to vlastně točí. Závěr jen podtrhoval většinovou trapnost. O nějakém pracování s postavami, aspoň hlavními, také nemůže být řeč. Žádné tam nebylo a jaký byl Jake na začátku, takový byl i na konci. Škoda, jelikož fantasy prostředí sirotčince se mi líbilo a jednotlivé "podivnosti" dětí nebyli až tak špatné (dvojčata jsem si zamiloval hned, ale to je spíše dáno tím, že by vzhledem pasovala do nějakého hororu). Bylo to ale naprosto nevyužité, splácané nelogicky do nějakého děje, kde "zápletka" se jako zápletka vlastně vůbec nejevila. Když přítelkyně odejde na několik minut na záchod a o nic vlastně nepřijde, tak je něco prostě špatně.

    • 3.5.2016  13:10
    Pozemšťan (2007)
    *****

    Po X letech jsem si film pustil, jelikož jsem se k tématu nesmrtelnosti (a jak by to vypadalo) někde dostal, a prostě, naprostá paráda. Pomalá gradace filmu a velkolepý finiš. Nechal jsem se filmem naprosto strhnout a nedokázal nic jiného dělat. Jen poslouchat. Velice doporučuji!

    • 9.3.2016  22:18
    Oculus (2013)
    *****

    Duchařin mám za sebou tolik, že jsem si myslel, že mě již nemůže žádná dějově překvapit. A hle! Ještě k tomu duchařina, která nehraje na "bubu" scény, ale na postupně budování a gradování atmosféry. Ještě k tomu v dvou příběhových liniích. Minulosti a přítomnosti. Které se ještě skvěle prolínají. To je na jednu stranu hodně zajímavé, hezky provedené, poměrně originální, ale bohužel i předvídatelné. Když začne přituhovat v minulosti, tak v budoucnosti také. Funguje to ale dobře. Přes poměrně pomalejší rozjezd ale ve filmu nebylo nic, co by mi vadilo, štvalo mě. Nevšiml jsem si ani žádných klasických klišé, iracionálního chování postav a podobně. Psychologická část zavařovala místy mozek i divákovy a hororová část byla použita s citem. Tak, aby dokázala nahnat nepříjemný pocit, až strach, dokázala i vylekat, ale zase aby to nebylo přehnané až předvídatelné. Dobře Flanaganem vyvážené. K příběhu nemám vůbec nic. Filmů o prokletém zrcadle je sice kvanta, nicméně tento byl prostě jiný (že by prolínání minulost/přítomnost mělo takový vliv?). I když bych snímek ještě trochu okořenil (opravdu jen trochu), tak osobně jsem spokojen.

    • 7.3.2016  17:27

    S hororem to již má pramálo společného, je to již takový akční thriller, ale mě tyhle mordy baví. Původní originální myšlenka již zde sice originální není, ale její průběh již není stejný a dostává nový rozměr, kdy jedny skupiny loví lidi za prachy pro bohaté, kteří na "ulovené" lidi pořádají regulérní hon. Někomu to třeba přijde přitažené za vlasy, ale mě se toto líbilo, jelikož hned v prvním díle mě nepadalo, že by za této situace takovéto věci určitě někdo dělal. Stejně jako by se našli odpůrci Očisty a další. Proti příběhu nic nemám, utíkal svižně a i přes pár hluchých míst bylo pořád na co koukat. Větší, či menší, nelogičnosti chování postav se člověk tak nějak nevyhne snad v žádném snímku. Pouliční mordy jsem si užíval, proto 4/5, ale k dokonalosti to má ještě vcelku delší cestu.

    • 7.3.2016  13:54
    Babadook (2014)
    *****

    Babadook není primárně lekací film. Není to ani film s originálním příběhem, jelikož "strašidlo z knížky" je až ohraná písnička. Nicméně Babadook vyniká v něčem, v čem podobné film zaostávají. Tím něčím je nefalšovaný psychický teror. A to jak hlavních postav, tak diváka, jelikož chtě nechtě se na něj z filmu přenese. Svíravá atmosféra, neustálý pocit nejistoty, strachu z neznámého podtržená perfektními hereckými výkony, až mi někdy z nich padala nevěřícně huba. Být to jen o strašidlu z knihy, který někoho děsí, tak je to takový trochu lepší průměr, ale právě ony herecké výkony, a jimi vytvořená atmosféra, Amelie a Sama zvedají snímek na úplně jinou laťku. Koukat na ně jak hrají je něco nádherného a zároveň naprosto děsivého. Jejich výkony mě přesvědčili o plném počtu, protože to se jen tak nevidí. A čert vem vcelku humorný happy end, který mi k tomu vlastně i tak nějak sedne, jelikož jsem jim ho přál.

    • 7.3.2016  10:47

    Není obvyklé, aby se mi líbil komediální horor. Dead Snow se to povedlo v obou dílech. Není také obvyklé, aby se mi dvojka líbila až více, než jednička a to se stalo. Dead Snow 2 je svižnější, vtipnější a některé scény mají až kultovní potenciál.

    • 7.3.2016  09:59

    Čekal jsem, kdy takový horor přijde a bál jsem se, že až přijde, tak to bude blbost. Kupodivu nebyla a k mému překvapení si film zachovává koncept celou dobu filmu, skvěle a hravě s ním pracuje a herci hrají přesvědčivě, že po nějaké době se divák do filmu prostě zaboří. Není to lekačka ani gore film, ale atmosféra minutu po minutě příjemně nepříjemně thrillerově houstne a to se mi líbí. Sice jsem doufal v nějakou větší logičnost záporáka na síti, ale i tak musím do nadprůměrného hodnocení, protože jsem se upřímně bavil a nenudil.

    • 7.3.2016  09:51
    Southbound (2015)
    ****

    Upřímně, je to spíše thriller s hororovými prvky, než horor, ale čert to vem. Velký klad filmu je, že od první vteřiny se něco děje. Klasický hororový neduh "půl hodiny se budeme koukat vatu (než někam přijedou apod.), než se něco začne dít" je pryč a divák je hned hozen do neznáma. Jsem rád, že se nesplnilo mé očekávání a jednotlivé povídky nejsou zde stylem, jako třeba ve V/H/S/. Naopak návaznost je skvěle plynulá a vsadím se, že polovina lidí si ani neuvědomí, že začala další povídka. K atmosféře není co dodat. Od začátku do konce film diváka udržuje v permanentním napětí, kde není chvilka na oddych a mozek pořád pracuje. Potěší dost originálních věci, ale naopak zklame několik klasických hororových klišé. Bez nich by film byl prostě skvělý. A osobně mě mrzí neobjasnění těch oblud. Aspoň tedy já jsem nepochopil, co jsou zač. Škoda, protože ty obludy jsou naprosto super. Celkově jsem ale dosti nadšen, ale k úplnému jásotu mi přeci jen něco chybělo. 4/5

    • 6.3.2016  17:13
    O trhu s orgány (TV film) (2013)
    *****

    "Před půl rokem zatkli obchodníka s ledvinami. Vydělal peníze. Zbohatl. Porušil zákon, ale zachránil stovky lidí. Já zákon dodržuji, ale nechám stovky lidí zemřít. Co je morálně správné? Já nejsem morální. Ten obchodník, který porušuje zákon, je morálnější. Zachránil stovky životů! Já ani jeden. Já se pohybuji v mezích systému, ale dělá se mi z toho špatně." Tento názor naprosto sdílím. Jak bylo v dokumentu také řečeno. Proč nezištně to legální je, ale za peníze to je již nelegální? Nezištné darování by přitom mohlo dál být. Je to na hlavu. Přitom legalizování by se zachránilo tisíce životů. A to jak dárců, tak příjemců. Příjemce by nezemřel na selhání ledvin a dárce, mnohdy s rodinou, na chudobu. Jenže to v tomto posraném systému nikdy nebude možné. Takže teď máme situaci, že každý den umírají tisíce lidí, kteří by mohli žít, protože se chtějí/musí chovat "morálně" a ti, kteří "nemorálně" zachraňují v ten samý čas stovky lidí jsou pronásledováni a zatýkáni...

    • 11.1.2016  00:13
    Amy (2015)
    *****

    Skoro půl roku nevím, co sem napsat. Jako fanoušek od prvního alba Frank, je tento dokument pro mne silně emotivní záležitost. Dnes jsem jej v kině viděl podruhé a již to vím. Pro lidi, co ji milovali jako já, byla to pro ně PANÍ zpěvačka skvělá osobnost, to je hrozné psychické týrání. Pro ostatní je to snad dobrý dokument.

    • 2.11.2015  22:31

    Principiálně nejde o nic nového, co by člověk již několikrát neviděl. Díky ale vcelku zajímavému příběhu to člověku do poloviny filmu nepřijde a až pak postupně princip zjišťuje. Jen, aspoň v mém případě, je již tak ponořen do filmu, že to sice postřehne, ale je mu to již tak nějak jedno. Může za to gradace atmosféry, která se vlastně postupně stupňuje již od prvních minut. A neméně za to může Deborah Logan, kterou její představitelka Jill Larson zahrála perfektně. Pro mě tak dobře, že jsem měl nepříjemný pocit vždy, kdy se objevila v záběru a ani se nemuselo nic stát. Jsem také rád, že found footage zde nebylo přehnané a někdy jsem měl problém rozeznat, zda záběr "točí" herci a nebo jde o klasickou kameru, což bylo příjemné. Poslední půlhodina je důvodem o bod vyššího hodnocení. Atmosféra tísnivá, pár záběrů se mnou trhlo a celkově jsem se cítil tak nějak nesvůj. To od hororu čekám a jsem za to ochoten pro to přivřít oči před věcmi přitaženými za vlasy.

    • 2.7.2015  23:00
    Méďa 2 (2015)
    *

    Ještě větší kravina, než první díl. Trapné, ale bohužel úspěšné.

    • 18.6.2015  23:50
    Kmeny - Thrash metal (E15) (epizoda) (2015)
    odpad!

    Čekal jsem příjemný dokument z prostředí thrash metalu a dostala se mi nudná slátanina. A já blb se s ní ještě otravuji na CSFD.

    • 7.3.2015  17:23
    V útrobách měst (TV seriál) (2012)
    *****

    Parádní animace člověku jasně ukáží, jak a co se udělalo a dělá, a jak to a to funguje. Bez nich by si hodně musel někdy domýšlet. Celkově skvěle zpracované dokumenty. Každý díl diváka fascinuje úplně něčím jiným. Jeden z prvních dokumentů, který mne nadchnul tak, že bych do těch měst ihned klidně jel a věci v dokumentu chtěl vidět na vlastní oči.

    • 13.4.2014  01:38
    Camp Dread (2014)
    **

    Úvodní titulky svou kvalitou dokáží diváka vcelku dosti vyděsit až se bojí, co dále přijde. Naštěstí nic horšího nepřijde. Bohužel ani nic extra lepšího, i když se na to kouká vcelku příjemně. Vcelku příjemná pointa filmu, která ale je asi to jediné, co film rozlišuje od ostatních vyvražďovaček. Lepších vyvražďovaček. Nemohu říci že by to bylo zahráno úplně špatně, ale do paměti se to nezaryje, neoslní. I když sice netuším odkud ten šíp vyletěl a další X věcí, ale po skončení jsem nijak extra uražen nebyl. Ale naopak se nejedná o nic, co bych si pustil podruhé, či to dokonce doporučil. Další camp slasher trochu horší kvality. Nic více, nic méně...

    • 27.3.2014  19:31
    Noe (2014)
    *****

    Konečně někdo řádně zfilmoval biblickou pohádku o tom, jak Bůh dal lidem svobodnou vůli a pak je všechny zabil, jelikož se nechovali tak, jak chtěl. A ta pohádka je natočena velkolepě, krásně, s tisíce animovanými zvířátky, krásnými záběry, hezkou hudbou a velkými kamennými ochránci, posli, které jsem si oblíbil. A hlavně s Emmou Watson! A je to celé blockbuster a já to Aronofskymu sežral i s navijákem! Nic jsem od toho nečekal, na začátku filmu jsem vypnul a jen se bavil a kochal. Na krásné záběry vzkříšení se kterým sice nesouhlasím, ale podívaná to byla krásná. Na vznik lesa z jediného semínka. Na tisíce zvířátek, byť animovaných, které poslušně, cítícíc pohromu, jdou do archy. Na Noema, který až fanaticky se řídí Boží cestou, vůlí, kterou podle mne v určitém stadiu jen blbě pochopil a proto se choval pak jak kterén, ale co. Na Metuzaléma, skvěle zahraného Hopkinsem, který našel svoji borůvku a všichni jsme v sále byli s ním rádi a cítili její chuť. Na obrovitost archy, do které pořád nechápu, jak se mohla zvířata vejít. Do potopu, která mě, jakožto hydrofobika, děsila, a to byla v "bezpečí" na filmovém plátně. Na Emmu Watson smějící se, radující se, bojící se, běžící a nakonec i kříčící. Hodně, hodně moc kříčící. A tak celkově na všechno, že jsem vůbec neřešil nějaké chyby, chybičky a i když mám srandu ze všech náboženství, tak jsem si film užil jak malé dítě, na jeho konci jsem nadšeně zaplácal pacičkama, dal tomu zde na CSFD 5*, zarezervoval pro mě a pro přítelkyni lístky na víkend a vůbec toho nelituji! :)

    • 20.3.2014  16:16

    "Je to ironické. Ženy pijí mužům krev každý den. A jednou za měsíc. Z nich vyteče." Nahota. Sex. Erotika. Agrese. Násilí. Brutalita. Mučení. Sadismus. Vraždy. Moře krve. Křik. Pláč. Beznaděj. Nekrofilie. Kanibalismus. A další. To vše snímek dokáže nabídnout ve velké až extrémní míře. To vše pod taktovkou namakaného nácka, který na první pohled může do role nesedět, ale s postupem filmu sedí více a více. Film bez většího děje. Film, který je víceméně jen sled násilností a vražd. Nabourávají to jen flashbagy a příběhová linie s malou sestrou náckovi přítelkyně. A také, mnou nepochopené, záběry z 9/11. Maniak se nezdráhá ničeho. Pojídat oběti za pomoci speciálních špičatých zubů, mučit oběti nejvybrannějšími postupy, taktéž je zabít třeba motorovkou (i když břitva je břitva), užívat si orálu s uřízlou hlavou a nebo v klidu zabít dítě na veřejných záchodních. Co mu ale dělá problém je ta malá sestřička, co naprosto nepochopitelně, místo z baráku ven, běží do jeho sklepa a je skoro úplně v klidu při pohledu na všechny mrtvoly a krev. Také naprosto nepochopitelně si od ní "náš namakačenko" skoro nechá rozbít hubu, i když by jí zvednul na jednom prstu. Konec je kapitola sama o sobě. Po stránce brutality, sadismu, potokách krve apod. bych dal klidně plný počet, jelikož v tomto ohledu se bylo na co dívat. Jediná vada na kráse je, že často kamera má rychlý střih a nebo uhne. To se prostě nedělá!! Plný počet ale nedám, protože i když jsou způsoby mučení a vražd rozmanité, tak je to pořád na jedno brdo a v půlce filmu je to už celkem nuda a nenapraví to ani více krve v půlce druhé. Takový snuff-nesnuff snímek. Násilný, brutální, plný krve, ale s ubíhající stopáží nudnější a nudnější. "Vstoupit do pekla je lehké. Vylézt ven je horší."

    • 20.3.2014  12:46

    Přiznám se, že jsem film chápal, na pár menších vyjímek, až do cca 40. minuty. Pak už to chtělo trochu více soustředění a dávání si souvislostí dohromady. Celou dobu mne také doprovázela otázka "kolik sakra má ten byt pokojů?". Až někdy psychedelicky natočené, s temnější atmosférou a v čele s Johnem, který nechápe situaci stejně jako divák. Bohužel, znalejšímu divákovi již podle indícií začne docházet, jak to celé asi nakonec bude a má pravdu. Sice je tam vcelku dost zajímavých, dobrých a až matoucích, momentů, ale stejně to ústí v předpokládaný konec. Nutno ale dodat, že dobře zpracovaný. Nicméně, když člověk tohle přehlédne, tak se jedná o dobře natočený a až experimentálně natočený psychothriller, který stojí za shlédnutí.

    • 19.3.2014  17:16
    Babycall (2011)
    ***

    Noomi Rapace je prostě skvělá! Opravdu perfektně zahraná a procítěná role, která prostupuje celý filmem a je vlastně jeho hlavním tahounem. Budete s ní soucítit, dýchat s ní, prožívat každou vteřinu a i jí fandit, aby ochránila Anderse od tyranského otce. Necháte se také vcucnout až trýznivou atmosférou, až to psycho prostoupí obrazovkou k vám domů a zaplní ho celý až po strop. Ano, to vše vám Babycall nabídne dosyta. Problém ale nastává, když samotný děj začnete po půlce filmu nechápat více a více. Tedy. Osobně nemohu říci, že bych ho nepochopil, ale lhal bych kdybych trvdil, že jsem z něj nějak chytrý. Film má po jeho konci dost nevysvětlených otazníků, které třeba ani otazníky nejsou a mají jasné návaznosti a utvářejí logický celek, ale jsou podávány divákovi takovým stylem, že je snad jen málokdo může pochopit. Viděla Lisbeth minulost, to co sama udělala/udělal někdo jiný a nebo jí prostě hrabalo a nic z toho se nestalo? Ale potom, jaktože její kamarád našel podle plánku to, co tam mělo být a ona viděla v lese to, co viděla? A kdo ten plánek, výkres syna, dokreslil? A kdo ho vůbec nakreslil? Duch? Syn někdy dávno? Nebo ona sama a nepamatuje si na to? Co a koho to vlastně slyšela v té dětské vysílačce? A proč to vůbec sakra jmenuje Babycall? A další a další otázky. Krucinál, pokud tento komentář bude číst někdo, kdo ten film chápe a na otázky ví odpověď, tak ať mi dá, prosím, vědět. Babycall je ale fajn psychotriller, u kterého se určitě nudit divák nebude, jelikož bude právě zaměstnán otázkami, bude cítit tu atmosféru a hlavně se kochat bravurně zahranou rolí Lisbeth Salander v podání Noomi Rapace. Celkově ale nemohu dát Babycall více než 6/10, co jsou 3*. Ale bavil jsem se, to ano.

    • 18.3.2014  23:09
    Ritual (2013)
    ***

    Po úvodních scénách, kdy jsem tři minuty koukal jak Tom jede autem, jsem si říkal, na jakou kravinu to zase koukám. Za pár minut mne ale začala situace zajímat a za dalších deset, dvacet minut ještě více. Dlouhé záběry, netradiční postupy a naprosto skvělá hudba po celý film, udělaly s temnou a až nepřátelskou atmosférou své. Je ale škoda, že celý film je dějově skoro o ničem. O skvěle vypadajících, děsivých zabijácích se nic, ale vůbec nic nedozvíme. Natož o motivu jejich počínání apod. Nejzajímavější dějová linka je tedy do poloviny filmu, kdy divák s až zatajeným dechem sleduje, jak si dvojice poradí. Druhá půlka je ale již stará škola, kde i mému kocourovi bylo jasné, že, a jak, se to posere. Vyjímkou je pár scén, které začlenil Keating až experimentálně a fungují. Zajímavě, netradičně, ale do skládačky pasují. Ještě když se veme potaz nepříjemná hudba některé až psychedelické střihy. Celkově ale kdyby Tom zachoval chladnou hlavu a policajtům případně řekl, že věc ztratil v tom baru a tamten jí asi našel, tak je v klidu. Ale to by zas byl film o polovinu kratší. Ritual je jistě velice zajímavým debutem, jehož režiséra Keatinga bude dobré sledovat, nabízí mnoho super atmosféry, parádní hudby, zajímavých postupů a děsuplných záporáků. Nicméně habruje na nedokonalém ději, jelikož když se nad tím tak člověk zamyslí, tak se tam neděje vlastně skoro nic. A idylické záběry z pláže to nezachrání. Na druhou stranu, zabalit to víceméně nic do takové temné a nepříjemné atmosféry, že divák to nic vlastně ani nevnímá a dojde mu to, možná, až po filmu, je vlastně také známka talentu.

    • 18.3.2014  11:13

    Pokud jste film neviděli, můj komentář kvůli spoilerům nečtěte a nebo mi pak za ně nenadávejte. -- Zatímco jednička ukazuje situaci prosté party debílků, co přepadnou a znásilní slečnu, která je na venkově kvůli relaxu a klidu na práci, slečna se z toho dostane, nasere se a dá jim to pěkně zpětně sežrat, tak dvojka poukazuje na situaci obchodu s bílým masem, i když ne úplně tak doslova. Obě situace se mohou stát prakticky každému a díky tomu nemá divák větší problém se vžít do situace hlavní aktérky. I Spit on Your Grave 2 ale oproti předchozímu dílu dosti přitvrzuje co se brutality týká. Budu asi za cynika, ale první půlka se mnou vlastně vůbec nehnula a mohli jí mučit a znásilňovat jak chtěli. Přišlo mi to totiž hrozně přímočaré, kde jediným zajímavým nápadem byl elektrický obušek. Jediná scéna v první půlce, která se mi opravdu líbila, byla, když Katie prosila lidi o pomoc a všichni jí ignorovali. To byl naprosto skvělý obraz dnešní společnosti, kde valná většina hledí jen sama na sebe a ostatní jim jsou lhostejní. A asi nejcharismatičtější byla Ana. Aspoň na mne z ní charisma přímo sršelo. Sice ne pozitivní, ale sršelo. Detail, že v zavřené bedně, která je pod zemí, je, byť malé, světlo a může nasvítit hereččinu tvář, neřeším. Realizaci převozu z USA do Bulharska raději také ne. Osobně se mi druhá polovina, beru od Katiinina "vysvobození", líbila daleko více. Katie obrátila o 180° a osobně mne její postava poté nadchla. Zde totiž přichází okamžik, kde sice divák ví, že se bude mstít, ale neví jak, a to mne dokáže zvednout ze sedačky. Nemohu sice říci, že by druhá polovina byla nějaká geniální, ale nadprůměrná byla pro mne dost a díky ní mohu 4* s klidem dát. Scény Katie s farářem byly vynikající a energie z nich sálala více, než ze všech brutalit ve filmu. Lhostejnost a naprostá flegmatičnost Katie, která se v sekundě dokázala proměnit v zuřivost a agresi dravé šelmy, byla až ohromující. Netřeba se nějak více zmiňovat o stylech pomsty, které si Katie pro své trýznitele přichystala. Byly dobré, někdy až zamrazilo, ale hlavní pro mne byla Katie a její chování, za jehož zahrání si Jemma Dallender ode mne zaslouží potlesk. Nutno dodat, že postava detektiva mě víceméně štvala, ale na jeho zachování se ke Katie jsem koukal až s respektem k němu. Osobně bych první polovinu klidně zkrátil a dal větší prostor postavě Katie v druhé půlce. Myslím, že by to I Spit on Your Grave 2 pomohlo v tom, že by na něj nebylo nahlíženo jen jako na další "rape and revenge" film, který je sice povedený a dobře zvládnutý, ale dalo by mu to větší hloubku, atmosféru. Takto to na divákovi totiž podle mne skoro nic nezanechá a na film za chvilku zapomene, což je škoda a vím, že já si na něj asi nevzpomenu za čas také. Na ztracený čas si ale nemohu stěžovat, jelikož mne film bavil a za druhou polovinu trochu horší 4* dát mohu.

    • 17.3.2014  19:08

    "Potíže pane?" - "Ve světě kde mrtví ožívají, ztrácí slovo "potíže" svůj pravý význam." Postapokalyptická, temná zombie párty! Romero dokazuje, že je v zombie žánru jednička a z Land of the Dead toho dokázal dostat dosti. Divák je vržen rovnou do děje, což mi velice sympatizuje, musí se rychle zorientovat a pak již mu nic nebrání ve vychutnání si filmu a celkově zombie párty, které si zde užije opravdu dosyta! Masky zombie někdy sice jsou malinko přehnané, ale opravdu jen trochu. Jinak jsou parádní, mrtvolně děsivé a šouravý pohyb zombie, a počet, to ještě umocňuje. Sice jich zde nejsou miliony jako ve World War Z, ale to vůbec nevadí, jelikož film pracuje aktivně se shruba stovkou zombie, v čele se zombie černochem, který projevuje známky myšlení a podporuje k němu i ostatní, což je silná stránka filmu a špatná zpráva pro zbylé živé lidi. Ostatní zombie jsou do počtu a jen pro porážku a té si divák užije dosyta, stejně jako ataku zombie, drsného prostředí a krvavých scén. Nutno podotknout, že nepůsobí nijak lacině či až trapně, což jen pocit z filmu umocňuje. Co mě ale trochu zklamalo, tak to je děj filmu. A neberu linku bránění města před zombie a boj s nimi, s tím člověk již počítá, ale ta výprava za znovu získání bojového kamionu apod. byla prostě nudná a nezáživná. Také herecké obsazení mne nijak extra nezaujalo a bral jsem ho jako takovou nutnost filmu. I tak ale jsem se díky mnoha podařeným momentům bavil, děkuji Romerovi za parádní a temnou zombie párty u které jsem byl rád za její vážnost a ne tak odlehčenou zombiárnu jakou je třeba Dawn of the Dead (2004) (i když je ten film o třídu lepší) a rád se k této žánrové lahůdce budu vracet. A to třeba pro scénu zombie v řece, která byla parádní a hned jsem si vzpomněl na snímek Carnival of Souls (1962).

    • 17.3.2014  14:19
    You're Next (2011)
    ****

    Tak, máme 35. let svatby, sezveme děti s partnery a oslavíme to! Krucinál, nehádejte se u té večeře! Vzuuum! Kurva, co to je? Panika! Někdo nás chce zabít? Co budeme dělat? Zůstanem v domě nebo někdo zkusí dojet pro pomoc? Chm, snímek v tomto okamžiku začíná nabírat grády a divákovi se samozřejmě začínají množit otázky. Kdo je chce zabít a proč je chce zabít? Co jim udělali? Jen nějací magoři, kteří se baví? A nebo je za tím něco více? Trochu jsem se těšil na atmosféru, jakou má třeba francouzsko-rumunský Ils. Temnou, nervy drásající, kdy člověk s husí kůží se bojí každé další vteřiny, každého dalšího pohybu. Nic takového ale nepřišlo a děj se postupně překlopí do slasheru typu "kdo z koho", kde dům, který nejdříve byl soukromou zónou, bezpečím, se stává otevřeným bojištěm. Nutno ale uznat, že se na to vůbec nekouká špatně. Vcelku pro mne nečekaně se mezi obětmi vyrojí hlavní postava, které člověk takřka v sekundě začne fandit, zaměří se na ní a děj prožívá s ní až do konce filmu. Osobně jsem čekal za "hrdinu" někoho jiného, ale tato volba mi vůbec nevadila. You're Next je celkově dobře, až učebnicově, natočená vyvražďovačka, plna dobrých momentů a záběrů. Je proto trochu dost škoda, že maskovaní zabijáci působí hrozně nevyužitě. Jejich masky jim dávali punc děsivosti, respektu. Něčeho, co má být skryto v záloze jako šelma, co číhá na svou oběť a ve vhodném okamžiku zaútočí. To se ale nekoná a v závěru je vlastně jedno, zda masku mají nebo nemají. Velká škoda, jelikož to film sráží někam do vod klasických home vyvražďovaček. Po několika skvělých smrtí, rozpletenému ději, přichází, po neutichající akci, očekávané velké finále, které zamrzí jeho formou několik minut dlouhým rozhovorem, kde veškeré napětí padá a člověk je rád za i vcelku podařený konec. Upřímně jsem se ale bavil, film ve svém průběhu nedává moc šancí se nudit a po jeho skončení jsem byl i spokojen. Jen. Čekal jsem prostě větší bombu.

    • 16.3.2014  22:14
    Total Detox (2011)
    odpad!

    "Zlo nemůže být nikdy poraženo dobrem, zničit ho může jen zlo krutější a bezcitnější než je ono samo." Na úvod hned vcelku inteligentní věta, která ale úplnou pravdou není. To, co ale následuje další hodinu a půl je taková kravina, až bych brečel. Kdybych se aspoň mohl smát jako ta mařka po jointu u filmu, ale ne, mě se chtělo brečet. Jak z filmu samotného, tak z toho, že se vůbec na to koukám. Všudypřítomná "umělecká" kamera s jakýmisi příšernými filtry by se ještě snést dala. To, že v "ordinaci" doktora byl zvuk slyšet, kvůli mikrofonu za pět korun z tržnice, spíše z odrazu od stěn, než od herců ještě s námahou také. Ostatní je ale těžká blbost prošpikovaná takový skvosty jakými jsou například hodinové konverzace u doktora, které jsou z 5/6 naprosto o ho*ně a člověk má při nich pocit, že spíše kouká na nějaký sociální dokument z prostředí feťáků, než na horor. Taktéž modřiny Martina si dělají co chtějí. Jednou jsou větší, jednou menší, jednou skoro žádné, pak zas jako kráva. Totální magořina, kterou skvěle doplňuje tří minutové fotografování holek, při kterém proběhne snad sto fotek a nejzajímavější je na něm asi moment, kdy fetku fotografa pošle jedne ze slečen do prdele protože se svlékat nebude. Jinak to jsou naprosto zbytečné a nudné tři minuty filmu, které by se daly krásně zkrátit na 15 sekund. Ve filmu snad není scéna, která by nepůsobila trapně, blbě či rovnou dementně a celé to umocňuje ultra blbý konec plné na hlavu padlého důvodu msty a dalších nádher. Nehledě na to, že toho šaškoidního vraha, jehož vraždy jsou samostatná sekce komedie ve filmu, stejně každý podle vlasů čouhajících z masky dávno poznal, takže jeho odhalení bylo překvapení snad jen pro narkomany, kteří měli tu smůlu a na snímek se museli povídat. Kdyby Total Detox byl aspoň trapně komický jako Kučerův Poslední výkřik, ale naopak je jen trapně blbý. Dělat si kameramana, scénáristu a režiséra dohromady (plus ještě ve filmu hrát) je sice úctyhodné a sníží to rozpočet o tři platy, ale pak to dopadne takhle, kde jediné, co se dá aspoň malinko pochválit, protože herecké "výkony" stojí také za starou belu, je hudba Roberta Jíši.

    • 16.3.2014  19:03
    Coffin Baby (2013)
    **

    Pokud nemůžete být velkým, dělejte něco hrozného. Základní kámen celého filmu. Nic více, nic méně. Nemohu říci, že by film neměl dobré scény, dobré nápady, ale bylo jich tak málo a byly tak nevyužité, že se prostě ve snímku ztratily. Naprostá absence atmosféry, natož nějakého jejího budování. Herecké výkony na bodu mrazu, kde člověk může vyzdvihnout leda tak scény, kdy hlavní představitelka lhostejně až pobaveně, s pokřiky "To je konec?", sleduje mord člověka. Či scénu v kleci s představitelkou a okolo ní mrtvoly. Ano, to byly dvě scény, které mne zaujaly kvůli svému pojetí a dalo by se říci, že i atmosférou. Jinak ale nic, nic a zase nic. Jakési vyšetřování policie působilo zbytečně až směšně, kde se ani Brian Krause nějak extra nevytáhnul (ono také kde ano). Je pravda, že si člověk, hlavně v pozdější fázi filmu, nemůže stěžovat na nedostatek krve či lidských končetin (pro labužníky i hlaviček), nicméně s člověkem to víceméně nehne a bude asi i vzpomínat na úvodní vraždu s rozříznutýma očima. Světlý moment je maximálně odkrájení si masa ještě žijící slečně, jeho opékání a následné konzumaci. Ano, ta scéna měla grády, až se člověku chtělo lhostejně a cynicky usmát. Vrahovi s blankytně modrýma očima nelze upřít ani smysl pro humor, když přistavil ke kleci televizi, zapnul a udělal jí popcorn. Coffin Baby má pár dobrých momentů, nesmím zapomenout na některé super psychedelické střihy, závěrečné titulky apod., bohužel ale zbytek je naprostá nuda s absencí nějakého smyslnějšího děje, než je prostě jen mord, mord a zase jen mord. Ještě nezajímavý mord... A největší šíleností je rádoby "umělecká" a "zajímavá" kamera, která se mnohdy naklání a převrací, jako kdyby si kamareman dal jointa a myslel si, že má místo kamery volant. Škoda.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace