Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (30)

plakát

2010: Druhá vesmírná odysea (1984) 

Když jsem ten film viděl poprvé, docela mě zklamal. Ani už přesně nevím, proč. Možná jsem čekal, že mi rozloží na atomy stejně jako Kubrickova 2001. Při dalším shlédnutí to bylo ale lepší a lepší. A myslím si, že Hyams to udělal nejlíp jak mohl (a uměl). Z některých scén mi mrazí (první návštěva Discovery, "zjevení" Bowmana, loučení Chandry s Halem aj.). Naposledy jsem ho viděl včera (29.7.2022). A u závěrečnýho poselství jsem - s ohledem na to, co se zrovna děje - měl slzy v očích. 4,5 z 5.

plakát

Birdman (2014) 

Zajímavá forma, zajímavé téma, dobře uchopené, s výbornými výkony Michalea Keatona a (zejména v provní povině filmu) Edwarda Nortona a ... to je všechno. Alejandro González Iñárritu opět ukazuje, že (alespoň zatím) na víc nemá a je největším neštěstím tohohle snímku. Stejně jako v případě Beautiful promrhal kvalitu, kterou na plátno hrnul Chavier Bardem, a ze zajímavého námětu se stal jen zapomenutelný film, i v Birdmanovi strhává svou režií diváka na zem pokaždé, když je už už pohlcen dějem na plátně. Film navíc NAPROSTO degraduje neskonale infantilním závěrem. Pokud by snímek skončil ve chvíli !!! SPOILER !!! kdy se Thomson na jevišti skutečně střelí, bylo by to o hvězdičku lepší. Takhle je to pro mne za 60% s plným vědomím toho, že americká akademie udělila snímku 4 oscary, včetně toho za nejlepší film...

plakát

Touha po moci (2014) 

Předvídatelné, negradující rádobydrama, ze ketrého úplně stříká, že ho režírovala žena. Film, balancující mezi adaptací bestsellerů Rosamundy Pilcherové a béčkovou vybíjenou, je na Pilcherovou málo romatický a na vybíjenou zoufale pomalý. Jennifer Lawrence je tady všechno jen ne hezká (ikdyž s ohledem na dobu, do které je děj zasazený, asi nemohla vypadat líp) a její hvězdička po výkonu v X-Menech (kde pro změnu v žádném ohledu nemá na původní Mystique) zůstane asi ještě nějakou dobu na úrovni Hunger Games.

plakát

Interview (2014) 

Rozporuplné pocity. Z principu jde o typ přesně těch bláznivě fekálních komedií, které nemám rád. Naproti tomu si myslím, že to kluci museli natočit tak, aby bylo naprosto jasný, že jde o scifi. I tak nasrali Korejce víc než chtěli (a neřekl bych, že je za tím Pí áR manažer). Protože přestože film neskončil v trezoru, v Americe se o něm pro jistotu moc nemluví. A tak si Goldberg s Rogenem udělali větší legraci ze sebe (což Američani můžou) než z Kima (což je něco jako posmívat se Mohamedovi). Chvíli mi trvalo, než jsem styl tohohle filmu skousnul. Ale nakonec jsem se docela bavil. 50%

plakát

Indiana Jones a Království křišťálové lebky (2008) 

Indiana Jones byl pro mě synonymem dobrodružného filmu v tom nejlepším smyslu slova. Stejně jako jsme v dětství hltali werneovky a milovali Vinnetoua, myslím si, že v určitém věku by každej kluk chtěl být Indiana Jonesem - dobrodruhem, který při pátrání po starodávných cennostech cestuje po celém světě, potkává zajímavé lidi a v nekonečné řadě nebezpečných situací alespoň jednou denně riskuje život. První tři filmy s Indiana Jonesem měly hodně společného - jednoduchý (ale ne primitivní) příběh, krásné exteriéry, příjemný humor a především to neuvěřitelné kouzlo, že jste se při jejich sledování těšili na každou další scénu, která přijde. To platilo až do roku 1989. Čtvrtý Indinana Jones je naprostá šílenost, "díky" které nebude (zejména pro mladší diváky) Indy takovou ikonou, kterou navždycky zůstane pro nás, starší. Souhlasím s golfistou, souhlasím s Enšpíglem. Mám rád triky. Ve Star Treku, v Pacific Rimu .., ale NE v Indiana Jonesovi. Když tedy pominu začátek filmu, kdy Indy přežije atomový výbuch, zavřený v letící lednici .., když přijmu fakt, že Indy má se svojí dávnou láskou syna typu Shii LaBeoufa (to už se jim mohl narodit rovnou černoušek), nepřekousnu ten naprosto šílený závěr! Pokud šlo o to zesměšnit a pošlapat kult Indiana Jonese, tak se to tedy podařilo na jedničku. Je ale o to smutnější, že se o to postaral Indyho "duchovní otec" Steven Spielberg. Pro mě 50% a snad největší filmové zklamání (následované Prométheem).

plakát

Čtyři z tanku a pes (1966) (seriál) 

Ano, taky jsem tenhle seriál zažil jako dítě. Vůbec nediskutuju o tom, že je to natočený tendenčně (všichni němci jsou zbabělci, všichni poláci a rusáci jsou hrdinové), že válka je tu podaná zjednodušeně a naivně, ALE o to tu přece až tak nejde!? Seriál nebyl určený pro dospělého diváka a tak kladl důraz především na přátelství, na cenu chlapského slova, na charakter. I ta trocha lásky, která tu je, je ukázaná očima teenagera místo toho, aby v rozvalinách dobytých měst a vesnic vojáci hromadně znásilňovali přeživší ženy a dívky nepřítele (viz Černá bříza, Hořící sníh apod). A tak je to u filmů pro děti a mládež správné :-). Vyčítat tomu tedy naivitu, romantiku, nekorektnost je asi stejně hloupé, jako vyčítat Rychlým šípům, že zplošťují a zjednodušují roli dospělých v dětském chápání světa. Nemyslím si taky, že seriál vznikl pro to, aby se kluci hromadně hlásili na vojnu - kluci si na vojáky (bojovníky apod.) hrajou, co svět světem stojí. Seriál se tedy pouze odehrává v - pro kluky - atraktivním prostředí. Pro mě s čistým svědomím 60%. Škoda jen té české distribuce od Řitka video ...

plakát

Železná srdce (2014) 

Abych taky přispěl se svojí trochou do mlýna - na vojně jsem byl, sovětskou válečnou kinematografii jsem taky zažil, takže mě jen tak něco nepřekvapí :-). Pro mě teda dobrý, "ale že bych to musel vidět dvakrát..." (jak praví klasik Varel Fryštenský v Severním pólu). SPOILER - Docela jsem rost' při scéně, kde velitel (Brad Pitt) nutí zelenáče, aby zastřelil němce, kterej se vzdal (chvíli před tím "díky" greenhornově nečinnosti přišla kolona o jeden tank včetně velitele). Zelenáč vzdoruje, vzdoruje, opakovaně odmítá splnit přímý rozkaz a nakonec si to ti dva vyříkají pěkně po chlapsku (němec to samozřejmě nepřežije). Za války je neuposlechnutí rozkazu luxus, kterej si nemůžete dovolit - rebel neohrožuje jenom sebe, ale všechny kolem. Za to, co "zelenáč" předvedl, byla okamžitě kulka do palice, a to na obou stranách. No ale o čem by potom ten film byl, žejo? Takže pro mě průměrnej film s několika nadprůměrnejma scénama (vrcholem podle mě je celá scéna v německým bytě) a klasickým debilním finále a la Hollywood. 60%

plakát

John Wick (2014) 

Nevím, co se na tom zase verbalovi nelíbí :-) - mně ten film přišel k chuti. Samozřejmě, od Schindlerova seznamu čekám něco jinýho než od Interstellaru, a Jacka Reachera nesrovnánám s Kmotrem. Tady jsem dostal přesně to, co jsem čekal - stárnoucí Neo se s tím fakt nemaže a kdyby pro mě za mě nějaký tý kulce i tady stihnul uhnout, klidně bych si spokojeně otevřel další pivo. Od Nyqvista jsem čekal trošku víc, ale ono Millenium se netočí každej den, že jo? Takže u mě dobrejch 70%.

plakát

Interstellar (2014) 

Film, který podle mě stojí opravdu za to. I přes brutální stopáž je pořád na co se dívat, takže snímek nenudí. Je vidět, že tvůrci si s filmem dali práci, přesahující studium wikipedie (verbal), výprava i vizuální stránka jsou velkolepé, herecky je to bezchybné, hudba na Hanse Zimmera jednodušší, ale překvapivě funkční. Narozdíl od vyhypované Gravitace přináší Interstellar divákovi víc než jen návod, jak se dostat z jedné orbitální stanice na druhou s pomocí hasícího přístroje. "Dokonalá vesmírná podívaná, která překvapuje i dojímá - nakonec ale strhne tím, jak komplexní obraz o slabostech i síle člověka dokáže poskytnout." - líp bych to neřekl. Díky, Cival. Jediné, v čem bych souhlasil s verbalem, je to, že postava Anne Hathaway působila nesympaticky a povrchně - naštěstí se to s ubíhajícími minutami zlepší. Druhá věc je poměrně viditelná bezradnost s tím, co se bude dít po překročení horizontu událostí. Buďto mám o tom nějakou vlastní, ucelenou představu, kterou chci přenést na plátno, nebo se tomu raději vyhnu. Nolani neudělali ani jedno ani druhé a tak se plácají v abstraktních obrazech a doufají, že zafungují jako u Kubrickovy Odyssey. Nezafungovaly. Přesto přeze všechno jde u mě o sci-fi roku a poctivých 90%.

plakát

Auta 2 (2011) 

Animáky od Pixaru miluju už někdy od Života brouka a jsem připravený jim mnohé odpustit. Ale Auta 2 .. to je tedy nářez. Jako by to dělal někdo, kdo nejen že pošlapal všechno krásný, co v člověku zanechala jedička, ale taky někdo, kdo vůbec nepochopil filosofii Pixaru. Jenže .. on to dělal Pixar. Auta 1 byla pohádkou se vším všudy - s napraveným lehkomyslným hlavním hrdinou, s láskou, s vyzdvižením opravdových hodnot nad povrchní modly současné doby. Všechny postavičky byly nádherně vykreslené - Blesk nebyl Brák a Burák nebyl doktor Hornett, ale všichni byli skvělí. "Jeden by měl občas zpomalit, aby stačil vnímat všechny ty krásy kolem sebe" ... hmm. A tak Auta 2 šlápla na plyn, z Buráka udělala primitiva, kterej by už nikdy neměl opouštět Kardanovou Lhotu, z dvojice agentů pro změnu blbce, kteří Buráka do konce filmu neodhalili, a poselství? Něco ve smyslu: "Neměň se - jestli někomu vadí, jakej jsi, tak ať se změní on." No príma - tohle si asi muslimové z IS pouštějí před spaním. Pro děti moc dospělé, na akční film moc dětinský, takže jedinej důvod vzniku tohohle filmu byly pravděpodobně prachy. Už dlouho jsem neviděl tak špatnou dvojku, která jde navíc naprosto proti vyznění původního filmu. Nechce se mi tomu věřit, ale vzhledem k tomu, jak Auta 2 vykrádají jedničku, jak Letadla parazitují na Autech atd., bude zřejmě Disney dojit tuhle pixarovskou krávu tak dlouho, dokud z ní neukápne poslední dolar. O diváka jde v tomhle případě bohužel až na posledním místě.