Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (626)

plakát

Veřejní nepřátelé (2009) 

Stylová retro kriminálka ochucená o Mannův military pleasure a bohužel i zálibu v digitální kameře. Všechna známá plus však dohromady dávají velice slibný výsledek. Zvuk a hudba na jedničku, herci špičkoví (Baleův nekompromisní federál je zoufale mimo hru) a konečně i ten závěr je topový. Jak už bývá u Manna zvykem, "dohry" jednotlivých scének umí jenom on. To znamená, že když se utíká z vězení, musí se stát na červenou a když se vykrádá banka, musí se následně střílet. Akční scény jsou precizní a už typicky surově autentické, napínavé scény mají opravdu koule a najde se tu i pár překvapení. Kolem a kolem tedy solidní film; bohužel při znalosti Dillingerova životopisu zamrzí, že by mohl být mnohem lepší. Vizuálně určitě. [Přesná stopáž: 140 min]

plakát

Strážci - Watchmen (2009) 

Divácky nesourodý film uměleckého ražení. Postavený na flshabacích, na hlubokomyslných otázkách a na drsné komiksové brutalitě. Snyder to se scenáristy vykoumal. Nechal Mooreovu myšlenku a nápady, kraluje castingem, hudebním doprovodem a zároveň se lehce snaží dostat divákovi netknutým komiksem pod kůži. Strážce jsem četl již dávno a tenhle majstrštyk mě přesvědčil, jakou obrovskou ideu na komiksový svět mají. Ruku na srdce: Moore by pyčoval i kdyby byl výsledek jakýkoliv. Mohlo to být zatraceně horší. Takhle to je pocta i famózně zpracované filmové řemeslo v jednom. Jestli Temný rytíř posunul komiksové adaptace směrem horizontálním, Strážci jej posunuly směrem vertikálním. [Přesná stopáž: 186 min - Director's cut]

plakát

Transformers: Pomsta poražených (2009) 

Bay myslí ve velkém, ale při té atrakci výbuchů a obrovských mlátících se robotů ztrácí soudnost, důstojnost a všechno, co jedničku drželo jakž takž dohromady, dvojku citelně sráží dolů a zbývá zase jenom megalomanská akce, ve které se jaksi vytratí i několikanásobné finále a vůbec celé robotí kouzlo vyprchá za povážlivě krátkou dobu. Polovina nových robotů vůbec nemusela být, veškeré pubertální vtípky nemusely být a mohlo se jednat o DŮSTOJNÉ pokračování letního megahitu. On to ale prostě musel přepísknout, to by nebyl Míša…Všechno dvakrát (dvojčata, psi, nové postavy), větší (Devastator) fascinace roboty kompletně vyprchává a záminky pro mlácení robotů jsou čím dál tím chatrnější a nejnepravděpodobnější. Je to až tak americky tupé a eye-candy, že to sklouzává k sebeparodii. Bohužel nechtěné. [Přesná stopáž: 150 min]

plakát

Americká noc (1973) 

Pro všechny, kteří se chtějí stát amatérským filmařem. Pro všechny, co mají od dětství vysněné, že se stanou režisérem. Pro všechny, co zaujal dokument Ztracen v La Mancha. Pro všechny, co milují film, dovedou číst mezi řádky a ocení nadhled na tohle vrtkavé pozlátko. Pocta vysekaná s grácií svou vlastní.

plakát

Zbytečná krutost (1984) 

Na tak banální zápletku o pár postavách (byť coenovsky podvratně dirigovanou) je to místy spíše fetišisticky unylé než nepříjemně napínavé, ale závěr dodává cynicky laděné story důrazně krvavou tečku s fakt cool nápadem (dvě místnosti, však kdo viděl, ví o čem mluvím). Už tady je to o svérázných postavách a černém humoru, už tady je vidět, jak mají Coeni vytříbený audiovizuální cit a už tady je jasné, že se zbytečná krutost zkrátka nevyplácí. Tahle země není pro starý ale vede o dost a je zatím mým nejoblíbenějším "vážným Coenem". Možná za to může Bardemův rozkošný kukuč. [Přesná stopáž: 96 min]

plakát

Angel Heart (1987) 

Zvláštní film plný podivně drásavé atmosféry na hranici mezi drsnou detektivkou a výplodem jakékoliv šílenosti Davida Lynche. Hjortsbergovu novelu jsem nečetl a i když Rourke hraje jako o život (trochu mi připomínal starého dobrého Brullise), De Niro má pekelnou manikúru a čokoládové sedmnáctky se probíhají do všemožných úhlů, pointa mi byla jasná v půlce filmu (telefonní budka) a nadpřirozené vyústění nepotěšilo tolik jako např. u Ďáblova advokáta. Svou originální zapečetěnou formu to však má, jenom já nenašel ty správné klíče. [Přesná stopáž: 108 min]

plakát

Sledování (1998) 

Prvotina těch nejvyšších kvalit. Mnohovrstevný scénář s logicky podloženým vyústěním, krásně temný hudební motiv, skličující neonoirovka, interiérová bitva charakterů. Film, který díky přesnému střihu nabírá na časoprostorové precizitě. Film, který by natočil Hitchcock, kdyby žil. Film, bez něhož by Memento patrně nebylo tak dokonalým dílem. P.S.: nemůžu říct, že Batmanovo logo na dveřích ve mně nevyvolalo šibalský úsměv. [Přesná stopáž: 70 min]

plakát

Andělé a démoni (2009) 

Hanks si udělal výlet po římských kostelech a i když si nechal oddělat bujnou kštici, zase přichází o chvíli pozdě. Scénář má pár potenciálně velmi zajímavých míst bičovaných chirurgicky přesnou Zimmerovou hudbou (knihovna, přestřelka v kostele) a díky přítomnosti Koeppa dostává Hanks do úst několik příjemných bonmotů, byť suše odvyprávěné dialogy a náhlá zjištění podloženy naprosto nulovou argumentací stále převažují. Navrstvené finále ubíjí, twistový konec se dal čekat už od začátku. Třetí díl už prosím ne, tyto "blockbustery" nestojí za nic. Langdon by si mohl s Benem Gatesem chytnout za ruce a zaráz skočit do jámy pekelné. [Přesná stopáž: 133 min]

plakát

Terminator Salvation (2009) 

Ani se mi nechce věřit, že ten kovovej parchant tu s námi přežívá už čtvrt století. Konečně se nám dostává pohledu po Soudném dni, klíčovém to datu v celé sérii. Moc nechápu vlnu kritiky na McGeho, režijní vedení je solidní, akční scény skvěle nasnímané, mají spád, mají nápad, mají jiskru. Jediní, kdo zasluhují pořádnou facku, jsou Brancato s Ferrisem, kteří se asi už totálně vyždímali u Star Treku. Traduje se, že při prvním nástřelu scenáře je Bale poslal do prdele. Haggisovy a Nolanovy vpisky možná děj obohatily a vylepšily, ale vše zase pohřbila produkce, která film sestříhala na PG-13 podívanou. Vzniká tak blockbuster s potěšujícími narážkami na původní trilogii, ale díky zkratkovitému scénáři je hodně míst poslepeno nebo vyhozeno a přitom tu v konečném vyznění pro ucelený dojem tolik chybějí. Co potěšilo nejvíc? Po skoro parodické trojce návrat ke kořenům, k hororové atmosféře (sápající se skelet) a snažení se o jakési skryté poselství či námět k zamyšlení (Marcus). Co zamrzelo nejvíc? Semletý scenář, který funguje jako rozbitá kalkulačka. Někdy spočítá správně, někdy ne a někdy vypoví službu. Navíc mi po projekci došlo, že tahle série se může uměle natahovat do aleluja. Stačí, aby jedna z postav zahlásila, že budoucnost je taková, jakou si sami uděláme, a je po problému. [Přesná stopáž: 118 min - Director's cut]

plakát

Násilník (1976) 

Marvelous. Kriminální živel to v San Franciscu zase zkouší, ale zase to od krabatého Clinťáka schytá čtyřiačtyřicítkou. Postřílených ženských a krve od Magnum Force moc neubylo, ale hlavní linie se smrskla do lineární řežby o pár náhodách. Řekněme, že třirkát a dost, stejný mustr už tady trochu nudí. Na druhou stranu tady Clint sype mazané hlášky, možná nejlepší z celé série. [Přesná stopáž: 93 min]