jcall2bad

jcall2bad


Artist of Amazement

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 14.8.2008  10:12

    Kromě bujné a detailní animace je v jádru tohoto filmu vzkaz o snech a o tom, jak nás udržují naživu, ale více ostentativně o tom, jak je koncept snění téměř důležitější, než samotné dosažení onoho snu. To, že se tvůrci rozhodli protkat filozofické vlákno mezi prospekt herečky, která si ulevuje od své kariéry, přičemž rozmazávají linie mezi skutečnými sny a cinematickými sny, vyzdvihuje tento film vysoko nad průměr a vytváří poutavou romantickou historku, která by mohla apelovat širokému publiku.

    • 14.8.2008  10:04

    Je na čase mumii pohřbít, a již navěky. Postavy jednoduše nejsou dostatečně hezké na to, aby si zasloužili jakékoliv další dobrodružství, a humor s akcí začaly indukovat povzdech. Jakmile se ukážou mluvící sněžní muži, aby vás zavedli do Shangri-La, uvědomíte si, že je na čase to zabalit.

    • 14.8.2008  09:56

    Million Dollar Baby je emocionálně nahý film s mnohem větším srdcem a duší, než kterýkoliv jiný Hollywooďák toho roku. Je to ten typ díla, který mi připomíná, proč jsem se zamiloval do filmového umění. Od prvního shlédnutí jsou jeho obrazy stále se mnou. Nezapomenutelný snímek!

    • 14.8.2008  09:44
    Voják (2006)
    **

    Je to fajn. Když se to prodává, tak jim dejme to, co chtějí. Nepředstírejme ale, že akční film nemůže být vytvořen bez srdce mezi všemi svými explozemi. Bojové scény nemohou být okořeněny momenty emociálního realismu, ne tam, kde je komplexnost a gravitace války potvrzena. Ano, John Rambo existuje. Ale pouze v našich vzpomínkách.

    • 14.8.2008  09:39
    Ranaři (2001)
    ***

    Zatímco všechno ve scénáři nám mělo ukázat komplexnost a bohatost Rickyho i Bobbyho postavy, nakonec jsou oba pěkně jednoduší chlápci. Takže všechen ten vnější materiál, který je nám o nich dán, se téměř stává přehnaným počtem informací, a v jiných případech nedostatkem informací. A ačkoliv Favreau a Vaughn na obrazovce opravdu září, Ranařům prostě něco chybí.

    • 14.8.2008  01:59

    Jak jednou trefně pravil můj učitel češtiny, co se odehraje v příběhu musí být překvapivé, ale očekávané, a Nolanův přístup k Temnému Rytíři toto tvrzení maximálně ztělesňuje. Dává vám přesně to, co chcete, ale dělá to tak dobře, že se mu podaří vás kompletně šokovat, když to příjde. On ale opravdu není lepší způsob, jak popsat tento film, než ho nazvat výtečnou uměleckou prací, jelikož nejen přesahuje hranice filmových adaptací komiksů, ale dokonce i charakterizuje dobrou filmařinu jako takovou. To, co Nolan a spol. vytvořili, nefunguje pouze jako vzrušující jízda nebo dokonce i ohromný film, spíše to funguje jako podstatné a filozofické prozkoumání důvodů, proč potřebujeme hrdiny, a když je tedy potřebujeme, co vůbec znamenají.

    • 14.8.2008  01:49

    Dopisy z Iwo Jimy ukazují režiséra, jež pokračuje v dokazování jeho schopností, a který stále má skutečné, zajímavé a dynamické příběhy na vyprávění. Watanabe suveréně komanduje obrazovku a jeho kohvězdy nabízejí úžasně dráždivý portrét té opačné strany konfliktu, se kterou se všichni cítíme důvěrně familiární. Ale i přes natáčení v Japonsku, tohle je od začátku do konce Eastwoodova šou, protože jen on má dostatek komerčního a kreativního svalu na dosažení takové vize bez kompromisu nebo obětování. Pracovat bez sítě je něco, co Clint získal, byť jen díky tomu, že jeho talent - mnohem méně jeho legenda - je větší, než síť samotná, a Dopisy z Iwo Jimy dokazují, že dokonce i druhořadé nápady mohou uspět, pokud se jich ujme prvořadý filmař.

    • 14.8.2008  01:39
    London (2005)
    ****

    London je velmi jednoduchý charakterní kousek, který nebude chutnat každému. Doporučuji tento film, ale rozhodně očekávám, že mnozí mě ve jménu mého doporučení budou po shlédnutí proklínat. Co na to můžu říct? Toto je přimočarý charakterní snímek, které slouží jako excelentní předváděčka třech herců a slibného mladého autora a režiséra. Kromě toho, v roce přeplněném těmi nejhoršími cinematickými svinstvy, které si můžu představit, London je milá alternativa pro ty hledající osobnější film, která pravděpodobně zavrhne zajímavé post-filmové debaty o sexu.

    • 14.8.2008  01:31

    Tento film je rozhodně provokativní. Dokonce i během tiskového turné se debaty mezi žurnalisty rozzuřily nad volbami učiněnými postavami ve filmu, pravděpodobností oných rozhodnutí, a jak film odrážel jejich vlastní zkušenosti. Jděte a zkoukněte ten film o samotě a objednejte se na terapii. Mohli byste to potřebovat.

    • 14.8.2008  01:21
    Poslední dny (2005)
    odpad!

    Kromě toho, že jsem sám byl neuvěřitelně znuděný sledováním tohoto filmu, vypadalo to, jakoby i herci byli znudění tím, že v tom musí vystupovat. Nevěděl jsem, co mám u všech čertů sledovat a je očividné, že oni nevěděli, co mají dělat. Van Sant naprosto ztratil jakýkoliv spojení se svým publikem s Posledními Dny. Vzal to nejtenčí vlákno nápadu, shromáždil obsazenstvo a začal natáčet. Je to experiment, jehož výsledkem je holá nicota.

    • 14.8.2008  01:05
    Kill Bill 2 (2004)
    ****

    Tarantino si dával na čas, když si liboval v tomto příběhu. Někdy je to dobrá věc, jindy je to přehnané. Nicméně, Kill Bill je fenomenální úspěch. Nyní stojí blízko vrcholu těch nejlepších filmech o pomstě, které byly kdy natočeny. Kill Bill je prostě zábavný. A opakovaným shlédnutím je to jen a jen lepší. Všiml jsem si určitých vhodných odstínů, které pouze příběh ještě vylepšily, když jsem se na obě části podíval podruhé. Kill Bill dokázal, že Tarantinův dlouhý odpočinek nijak neubral na jeho talentu. Stále je jedním z nejlepších režisérů, jehož budoucí práci budu neustále očekávat s velkým vzrušením.

    • 14.8.2008  00:59
    Kill Bill (2003)
    ****

    Existují různé pověsti, proč byl Bill rozdělen do dvou částí. Někteří za to viní "nůžky smrti" Harveyeho Weinsteina, jiní říkají, že Tarantino jednoduše nebyl hotov s editováním tohoto epického projektu. Svět se to asi nikdy nedoví. Tento film rozhodně stojí za shlédnutí, a při jeho sledování jsem již netrpělivě očekával vydání i druhé části. Napadlo vás někdy spojit obě části a zkouknout to celé bez jediné přestávky? Dostane se vám jednoho z nejskvělejších akčních filmů vůbec.

    • 14.8.2008  00:54

    Když Chapmanovy slova nedávají jakýkoliv smysl, když je jeho fixace na Holden Caulfield pochopena jako něco, co nemá jakýkoliv hlubší význam, než velmi základní zřetelný puberťácký pocit úzkosti, tak už mě napadá jen jediná otázka: Jaký je cíl tohoto filmu? Pokud měl objasnit důvody akcí tohoto šílence, pak selhává, jelikož prostě zesiluje fakt, že Chapman jednoduše zešílel.

    • 14.8.2008  00:40
    Království (2007)
    ****

    Berg inscenuje několik poutavých akčních scén, s celým třetím aktem fungujícím jako jedna prodloužená záchranná sekvence. Začíná to útokem na konvoj FBI, zatímco jedou po dálnici; to vede k honičce, jejíž cílem je záchrana uneseného FBI agenta, po čemž následuje léčka ve stylu jasného a přítomného nebezpečí. Zatímco Berg exceluje v těchto akčních kouscích, zároveň nikdy neztrácí přehled nad těmi dramatickými kousky příběhu. Zajímáte se o postavy a není vám šumák, co se s nimi stane, a příběh samotný je dostatečně realistický na uznání faktu, že všechno nemůže být milé a pěkné. V Království je jeden vystřízlivějící, melancholický moment - poznáte ho, až ho uvidíte - který hovoří výmluvněji o cyklu tragédií ohledně násilné odplaty, jež by mohl mít každý filmový vzkaz. Jak seriózní a intelektuální Království je, dokazuje, že studiová produkce nemusí být otřelá, aby byla příjemná.

    • 14.8.2008  00:23

    Tento film by měl vykonat to, v co fanoušci Lohanové nepochybně doufají: přesvědčit obecenstvo, že dokáže utáhnout film, který není jen pro pubescenty. Otázkou ale zůstává, kolik lidí tento film vyhledají, aby to mohli zjistit.

    • 14.8.2008  00:20
    John Q. (2002)
    **

    Nechci kompletně zašlapat Johna do země, jelikož vidím, že byl natočen s těmi nejlepšími úmysly. Ale jen protože to bylo myšleno dobře ještě neznamená, že se na to kouká dobře. Respektuju Cassavetese za to, že se chlapsky postavil záležitostem, které vyzdvihuje v tomto fimu - možná by dopadl lépe, kdyby se rozhodl natočit dokument, kde by mohl konfrontovat skutečnou bytost -, ale on místo toho maskuje podezřelým dramatem.

    • 14.8.2008  00:12
    Invaze (2007)
    **

    Invaze je téměř příliš zmatená na to, aby byla skutečně špatná, jakoby všichni zúčastnění doufali, že hrstka mizerných potenciálních nápadů může stačit na vytvoření alespoň jednoho ucházejícího. Mluvím-li o fraškách ohledně mimozemských invazí, Transforméři nejspíš nebudou zesazeni ze svého trůnu: i když jsou jeho nápady rozporuplné, nedotažené nebo nějak jinak nemožné, alespoň mají dostatek slušnosti a rozptýlují vás během sledování filmu takřka extrémně masivními efekty. V porovnání, Invaze vás pozve na dekonstrukci jejích nedostatků již od první scény, a nakonec vás přiměje cítit se, jakoby jste shodou okolností spolkli sendvič tak nesytící, že byste raději vůbec nejedli.

    • 13.8.2008  23:55

    Příležitostně tento film opravdu baví a dává divákovi takový ten hřejivý, chmýřovitý pocit, který cítíte, když vám dělá společnost vaše milovaná filmová postava. Nicméně až moc momentů selhávají při vytváření určitého dopadu, a přespříliš nápadů jsou bohužel zklamávajícně dopečené pouze polovičně. Avšak fatální chybou tohoto filmu je naprosté postrádání dramatického napětí a absence smyslu nebezpečí a dobrodružství tak vitálního, jaké bylo v předešlých dílech.

    • 13.8.2008  23:41
    Iluzionista (2006)
    ***

    Na konec je těžké vyhnout se té "hm" reakci po shlédnutí Iluzionisty. Tak skvělé obsazení, skvělý příběh, hodně hustá magie. Musí v tom být ale něco víc, že? Je to zábavný film, se kterým čas krásně uplyne, ale zapůsobení trvá mnohem kratší dobu, než jsem doufal.

    • 13.8.2008  23:03

    Záleží na tom, pokud máte pravdu nebo nikoliv, ve tváři tragédie této sorty? A obzvlášť pro osobu zažívající takovou ztrátu, jaký účel má přemítání nad názorem? V tom momentě nic neznamená, kdo donutil koho udělat co a kde, ne v porovnání s tou vší bolestí a smutkem, kterými si pozůstalí procházejí, a Strouse moudře zvýrazňuje spíše dopad války na člověka, než její řečnické či politické hodnoty. Nakonec je pochopitelné, proč mnoho diváků pravděpodobně nebude profoukávat filmové police jen proto, aby viděli Grace Is Gone, ale ti, kteří to přece jen udělají, budou náležitě odměněni filmem chytrým, citlivým a hluboce lidským.

    • 13.8.2008  22:10

    V rámci spektra principu Miike, Gozu je relativně krotký film, s násilím udržovaným v holém minimu, a nahrazeným šokující hodnotnou divnou fraškou. Ale hluboko pod tou zrůdnou dýhou číhá film, který ukazuje povahu opravdového přátelství, loajality a jednoduše toho, jak daleko je někdo schopen zajít ve jménu odplaty. Pro ty vítající unikátní filmové zážitky s otevřenou náručí a ty, kteří si pochutnají na možnosti vykoupat se v hřavé záři výstředního dramata, Gozu je velmi dobrá volba. Nezmarné fanoušky Asijského horroru by to taky nemělo zklamat.

    • 13.8.2008  21:59
    Hodná holka (2002)
    ****

    Spíše než volit depresivní, záhadný konec, který by zanechal diváka s nutkáním o tom všem ještě přemýšlet, bylo to skoro jakoby si White myslel, že by publikum v kině nemohlo onu budovu opustit bez happyendu. Hodná Holka mohla skvěle těžit z nihilističtějšího ukončení, takový, který by přiměl návštěvníka kina uvažovat o osudu postav, takový, který by zhodnotil záhadu a podložní hrůzu, která je takový základ Jižního gotického žánru. Čtyři hvězdy, ale o chlup.

    • 13.8.2008  21:51

    Pokud chcete vědět, jak to bylo v občanské válce, jdětě a sežeňte si Civil War od Kena Burna. Bohům a Generálům se ale raději vyhněte, protože jinak možná, stejně jako já, ztratíte čtyři hodiny života, které vám už nikdy nikdo nevrátí.

    • 13.8.2008  21:42

    Jediná "špatná" stránka Dívky s Perlou je fakt, že příležitostně zaostává. Občas chození filmu působí trochu nemístně, a z některých záběrů mohli tvůrci tu a tam vytěžit víc. Webber se připojil k působivé třídě nových režisérů, kteří se téhož roku objevili. Tohle není typický dobový kousek slušné filmařiny. Jeho schopnosti a znalosti historie umění, společně s úžasnou prací s kamerou od Serry, se zkloubily k udělání Dívky s Perlou něčeho mnohem více, než jen prostým zpracováním nějaké historické fikce, čímž se to klidně mohlo stát.

    • 13.8.2008  21:30

    Glory Road je dobrý sportovní film. Děj je předvídatelný, ale udržuje si zábavnost. Herci i režie jsou solidní. Chemie mezi členy týmu funguje reálně a jejich interakce jsou vždycky zábavné a přesvědčivé. Ani omylem z něj však nebude klasika, na to je prostě příliš světský. Gartner si většinou hraje bezpečně a když poprvé dojde na myšší dýchání na váš krk, Gartner nespadá do chytlavosti, a taková situace často vynáší. Obecenstvo bude mít Glory Road rádo, a na jeho specifika rychle zapomenou. Favorit je pravdivý příběh o muži jménem Texas Western, který Glory Road poctivě vypráví. Je to důležitá část hnutí za občanská práva v Americe. Pokud si divák z toho filmu vezme znalost toho, co Texas Western udělal roku 1966, pak film splnil svůj účel.

    • 13.8.2008  21:13
    Godsend (2004)
    odpad!

    Největší problém tohoto filmu leží v chybějících emocích. Není tam jakýkoliv smysl navráceného štěstí po narození nového Adama. Paul a Jassie jsou právě tak divní a vzdálení, jak byli na pohřbu. Tak jak máme být investováni do jejich nepříjemné situace, když nevidíme, že by jim ten klon vůbec nějak pomohl? Nebo je to možná jenom ten banální děj, stupidní thrillerové klišé a směšná expozice.

    • 13.8.2008  21:00

    Jediná chyba čeřící se Braffovým nádherně odlišným vysněným obrazem je ten náhlý, těžce neelegantní, superhollywoodský konec. Vzhledem k občas chaotickému a klamně sešlému toku filmu, záhadné ukončení by sneslo více zátěže a zůstalo by ve stejné melodii s tou zkosenou mentalitou, která ovládá příběh. Je to tak, že těch několik skoro nechutně sladkých posledních minut filmu jsou udrženy v krátkosti, a tak slouží pouze jako krátká, ostrá škytavka momentálně rozrušující ten smysl podivení a nepředvídatelné blaženosti, který nám tak mile Braff a spol. věnoval.

    • 13.8.2008  20:40
    Dracula 2000 (2000)
    **

    Jako horrorový fanda a milovník upírů, velice nerad bych hledal moritorium při sledování upířin. Na metafoře o upírizmu je něco tak bohatého; nekonečné sexuální, psychologické a spirituální komponenty konceptu upíra. Možná že v tomto případě není problém v upírech samých o sobě, ale v tom starým chlápkovi známým jako Drákula. Dracula 2000 mohl určitě být lepší film, ale osobně uvažuju, jak moc lepší mohl být. Vyprávění toho stejného příběhu ještě jednou; táhnoucí Drákula a Van Helsing a všichni ostatní z party se opět setkávají; upřímně už ztrácí propozici. Navzdory tomu trojcifernému číslu v názvu filmu, je to pořád ten Drákula, jehož příběh byl vyprávěn už nesnesitelně mockrát.

    • 20.7.2008  10:23
    Patologie (2008)
    ****

    Patologie je zvláštní film. Svou neotřelostí, nápaditými scénami a povedeným závěrem jistě vybočuje z hájů průměrnosti. Na druhou stranu, dobrá polovina postav (a jakože jich nebylo tak moc) je zcela zbytečná a s její absencí by film na ničem neztratil, no a ta druhá půlka, která je nějak důležitá, je zase zahrána nepřesvědčivými herci (Weston sice maká, co mu síly tačí, a podává nepochybně nejlepší výkon v tomto filmu, nicméně ani jemu jsem tu psychopatii ani na moment nežral). Tak co teď s tím? Dobře napsaný scénář je srážen hodně předvídatelným dějem a ten závěr (mluvím-li o posledních dvaceti minutách filmu) je sice povedený a rozhodně šikovně vymyšlený, zároveň se ale vymyká veškerým přírodním zákonům a to by bilo do očí i tehdy, kdybych se na to koukal zhruba v takovém stavu, v jakém postavy v tomto filmu hráli svoji hru. Tak či onak, je to pořád zábavné a o několik tříd lepší, než taková Anatomie. Takže přeze všechno je to relativně milé překvapení a lehký nadprůměr. Čtyři hvězdičky ale jen tak tak.

    • 13.7.2008  15:16
    Hitman (2007)
    *

    Co to mělo být? Tohle že je hitman? Ten hitman, kterého znám z těch zatím čtyř skvělých her? Ten stejný hitman, jehož charakter mě uchvácel již během prvních dnů strávených s první hrou? No to snad ne. Další extrémně po*raná adaptace a nebýt těch několika málo relativně kvalitních sekvencích, je to v odpadu a na stejné úrovni, jako všechny adaptace od Bolla. Bez pardonu.

<< předchozí 1 2 3 4