Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová psychologická detektivka z produkce ČT je inspirovaná románovým bestsellerem Michaely Klevisové. V navenek idylické středočeské vesnici se našla mrtvola mladé ženy. Pátrání po perverzním sériovém vrahovi otevírá cestu do temné minulosti. V Praze řádí sériový vrah mladých žen přezdívaný Kadeřník. Jeho úchylný rukopis však nese i nová vražda, která se odehrála poblíž středočeské vesničky Smrčiny. Zkušený pražský kriminalista – inspektor Josef Bergman – se v doprovodu své nové, mladé kolegyně Sylvie Sedlákové vydává do navenek idylického místa. Dvojice pátračů z Prahy postupně odhaluje události, které v osamělém mlýně před lety těsně provázaly životy původních obyvatel Smrčiny s novými usedlíky. Ve Smrčině se totiž život točí kolem místních jezdeckých stájí a dostihových sázek – ale také kolem vydírání, nevěry, ztracené drahocenné brože a dávného zmizení syna místního hostinského Indyho. Dojde k další vraždě a v ohrožení se ocitá i nová majitelka titulního domu na samotě – mladá malířka Nela Keplerová… Inspektora Bergmana ztvárnil osvědčený Luboš Veselý. Novou kolegyni zkušeného kriminalisty, poručíka Sylvii Sedlákovou, si zahrála Veronika Arichteva. Postavu přísného majitele jezdeckých stájí Soukupa hraje Jiří Schmitzer a partu hostinského Indyho Lecha se ujal Radek Holub. Majitelku titulního domu na samotě – zchátralého smrčinského mlýna – hraje Vlastina Svátková. V roli Soukupova vnuka Dominika se objevuje talentovaný Tomáš Dalecký. Protagonista populární románové série české spisovatelky Michaely Klevisové, pražský kriminalista Josef Bergman, se poprvé objevil v roce 2008 v románu "Kroky vraha". Za svou prvotinu autorka získala Cenu Jiřího Marka pro nejlepší detektivní knihu roku. Stejnou cenu podruhé obdržela roku 2012 právě za románovou předlohu nového televizního filmu – za román "Dům na samotě". Cyklus knih s inspektorem Bergmanem má nyní sedm dílů. Sylvie Sedláková i v televizní verzi funguje jako energická protiváha klidného, samotářského kriminalisty Bergmana, který už pošilhává po penzi a na novou kolegyni si jen obtížně zvyká. Společně ovšem vytvoří Bergman a Sedláková dvojici, která se při pátrání dobře doplňuje. Dům na samotě zůstává věrný literární předloze v tom, že klade důraz na atmosféru místa, společenské pozadí příběhu a postupné odhalování vztahů mezi postavami. Kořeny problémů jsou skryty v minulosti a ani jejich rozkrytí a dopadení vraha nedokáže napravit staré křivdy a nastolit ztracenou rovnováhu. V příběhu, který se opírá o atmosféru navenek idylické středočeské vesničky, se kamery ujal osvědčený David Ployhar. Autorem scénáře a režisérem filmu, který vznikl v České televizi v tvůrčí producentské skupině Aleny Müllerové, je zkušený Viktor Polesný. (Česká televize)

(více)

Recenze (101)

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo celý nějaký divný. Nemůžu najít správný slovo, kterým bych to popsal... Možná toporný by se dalo použít. Postavy nesympatický, ústřední kriminalisté bez špetky charizmatu, ženské postavy podle jmen se mi občas pletly. No a odhalení vraha... jako z toho špatnýho filmu. Tohle se ČT nepovedlo. ()

jfaba 

všechny recenze uživatele

Pár knih jsem od autorky četl a nezaujali mě. Chtěl jsem vědět jestli je chyba ve mě a "film" bude lepší. Nebyl. Všechny aspekty, které mně vadily v knihách se objevily i ve filmu a vadily taky. Nesympatický detektiv, milion záhad a plno nevyřešených, vyřešení případu jen tak halabala. Škoda času u tv. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Dům na samotě od počátku slibuje napínavé a zajímavé pátrání. Pravda je, že Luboš Veselý a Veronika Arichteva k sobě moc nepasují a osobně si myslím, že je povícero talentovanějších hereček. V. A. není netalentovaná, moc se mi líbí třeba v První republice, ale mám takový pocit, že těch hereckých poloh má prostě méně a zde buď nedostala takovou šanci se rozehrát nebo jí scénář upozadil. Osobně věřím v to druhé. Naopak Radek Holub byl perfektní. A přestože se docela daří nastolit atmosféru komplikovaných vesnických vztahů, kdy je to čím dál zajímavější, postupně se žel bohu ukazuje, že případ Kadeřníka je odsunut stranou a řeší se hlavně samostatná vražda. Sériový vrah je následně dopaden během půl minuty zcela nepochopitelně. Mladá kriminalistka přiznává, že prověřovala, ale blbě. Tedy, kdyby prověřovala dobře, pachatel by byl dopaden v půlce filmu a nebylo by o čem... Dům na samotě je zpočátku zajímavá detektivka, která postupně upadá a závěr je už vyloženě zbabraný. ()

johnnie78 

všechny recenze uživatele

OK, tak nejblbější českou detektivku už jsem asi viděl. Naprostý shit s tupými dialogy, prkenným herectvím a "odhalení" sériového vraha asi tak v posledních dvaceti sekundách filmu (za pomoci hypotézy, která by každého vyšetřovatele napadla jako úplně první) je opravdu totální WTF. Navíc se tam celý film řešila vedlejší dějová linka s jakýmsi zmizelým člověkem, aby se na něj na konci úplně zapomnělo. Totálně promarněných devadesát minut. ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Zadky zralých žen v jezdeckých rajdkách jsou tím nejlepším v tomto kriminálním případu, který slibně začíná na Žvahově a přelije se v Dick Francisovské prostředí.  Hlavní páreček kriminalistů je spíše neutrální a tak člověku nezbude nic jiného, než zaměření se na výše zmiňované pozadí - případu. Film nabídne nečekané rozpůlení prdelek na dva případy, ovšem kvůli tomu se tvůrci nedokázali plnohodnotně věnovat oběma případům tak, jak je potřeba. Přistihnete se, že natáčíte hlavu tak, aby jste spatřili zadek v rajdkách z lepšího úhlu. Je to taková průměrná podívaná, která nikterak neurazí. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se také na dostihovém závodišti v Lysé nad Labem. (M.B)
  • „V roce 2017 se mi ozval režisér Viktor Polesný, že si koupil audioknihu ‚Kroky vraha‘, poslouchal ji v autě, příběh ho zaujal a chtěl by podle mých knížek něco natočit,“ prozradila spisovatelka, pro kterou je to filmová premiéra, přestože už v minulosti nabídky na zfilmování svých knih dostala. „Chtěla jsem práva poskytnout jedině člověku, který s nimi bude zacházet s respektem a v souznění s příběhem. A opravdu, Viktor Polesný napsal k Domu na samotě naprosto dokonalý scénář,“ pochvalovala si Klevisová. (rakovnik)
  • Premiérové uvedení sledovalo 1,44 milionu diváků starších 15 let (podíl 35,3 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera a také celého dne. (rublik05)

Reklama

Reklama