poster

Krysař

  • anglický

    Pied Piper, The

  • anglický

    Pied Piper of Hamelin, The

Animovaný / Loutkový / Horor

Československo / Západní Německo, 1985, 53 min

Režie:

Jiří Barta

Scénář:

Kamil Pixa

Střih:

Jan Sládek
(další profese)
  • Marigold
    *****

    Výborný loutkový film, který oživuje Krysařův mýtus se stejnou silou jako Dykova novela. Nádherné výtvarné zpracování laděné do pochmurné a protáhle gotické nálady nutně utkví v paměti. Nádherný příběh v uhrančivém hávu.(28.2.2004)

  • darkrobyk
    *****

    Po dlouhých letech mě tenhle film opět chytl za srdce. Jen považte - všechny loutky, kulisy, scenérie - ruční práce! Nemluvě o malované sekvenci v duchu romanticko naivistických krajin. Původní záměr použít cvičené krysy se neukázal jako dobrý, tudíž až na pár záběrů i ony jsou animované. Hudba členů Pražského výběru + skřeky části z nich snímku na kvalitě přidaly. Obecné poselství je aktuální v každé době, dnes možná ještě více. Honba za penězi a majetkem nemůže nakonec skončit jinak než záhubou. Celkově chmurná atmosféra snímku předpovídá od začátku jeho směřování... Stará německá legenda zůstává nadčasovou stejně jako např. zpracování V.Dyka.(17.1.2011)

  • NinadeL
    ****

    Až na ty živý krysy...(11.3.2009)

  • Sandiego
    *****

    Každá scéna je zde výtvarným skvostem a dokonalým řezbářským uměleckým dílem, stejně jako sugestivní loutky. Ještě nikde na mě nesálala středověká atmosféra jako zde, i když byla některými prvky potlačována. Učarovala mě pararela pohybů postav s orlojem a nádherné vizuální ztvárnění krysařovy vábící hudby. Barta je našim národním pokladem stejně jako Trnka a je smutné, že po revoluci nedostal možnost pokračovat ve své mistrovské tvorbě, avšak i v tvorbě pro rodinné publikum (Na půdě) ukazuje, že nic neztratil ze své vizuální nápaditosti a dokonalého smyslu budovat atmosféru, doufám, že jeho návrat někomu konečně otevře oči.(10.1.2009)

  • belldandy
    *****

    Město nerovných stěn a pokroucených tvarů, ostrých hran a špičatých rohů, město zkřivené uvnitř i navenek je dějištěm Bártova krysaře. Surreálné loutky vycházejí z tradic středověkého řezbářství poučeného českým rondokubismem. Doplňovány jsou ovšem reálnými rekvizitami (jídlo, víno, krev). Řeč je nahrazena skřeky. Městu vládne atmosféra rušného schraňování a schánění. Lidské úsilí se příliš neliší od krysího. Lidé a krysy se navzájem podobají a dlouho žijí v určité symbióze. Ve dne se lopotí lidé a v noci město ovládnou krysy. Obludně velké krysy však nabírají navrch. Jednoho dne však vkráčí do "Města" Krysař jako fantastické stvoření z mýtů a vyčistí město od všech krys. V závěrečné sekvenci nabírají lidé spolu s krysí povahou rovněž krysí vzhled. Jejich konec je neodvratným a logickým vyústěním příběhu. - Jiřímu Bártovi se podařilo natočit mrazivě pravdivé ztvárnění Dykova příběhu.(24.5.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace