Režie:
Geoffrey WrightScénář:
Geoffrey WrightKamera:
Ron HagenHrají:
Russell Crowe, Daniel Pollock, Jacqueline McKenzie, Alex Scott, Leigh Russell, Dan Wyllie, John Brumpton, Don Bridges, Steve Millichamp, Frank Magree (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nejkontroverznější film posledních let je příběhem Handa (Russell Crowe) a jeho gangu vyznavačů Mein Kampfu, násilnických neonacistických skinheadských hrdlořezů, mezi které patří i jeho nejlepší kamarád Davey. Jejich pravidelnou zábavou je opíjení se do němoty a rasistické nájezdy na přistěhovalce v chudém předměstí australského Melbourne. Hando se brzy zaplete s mladou dívkou na útěku, drogově závislou Gabe. Když si ale místní bar koupí vietnamský přistěhovalec, zahájí skinheadi intenzívní válku o své území. Z Daveyho a Gabe se stanou milenci a Hando náhle neví, jak dál... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (316)
Dysfunkční rodinné prostředí, mindrák, jeho otupení pocitem sounáležitosti ke kolektivu, agrese, destruktivní chování, dno. Wrightova spirála surového násilí postrádá nějaký vyšší smysl, pokud tedy nebylo účelem ukázat, že podobný životní styl vede k neodvratné zkáze. Jenže, sociální inteligencí neoplývá každý a tak se vždycky objeví jedinci, které bude klapot Romper Stomper botek spíše fascinovat.. Apropo, při pohledu na svůdnou krásu skinheadských dívek se nedivím, že jediná možná poloha je zezadu a to ještě za předpokladu, že fotografie Adolfa na zdi podnítí nácičkovu sexuální představivost, aneb jsi tak těsný, můj Vůdce, už budu.. ()
I přes fakt, že film je silně poznamenán dobou, ve které vznikl (což je ovšem obecně problém každého filmu), je Romper Stomper i dnes celkem drsná sonda do života melbournských neonacistických skinheadů. Prý ho leckde ve světě ve své době zakazovali, což už se dnes zdá trochu nepochopitelné, jelikož hranice toho, co lze zobrazit ve filmovém médiu, se rok co rok značně posunuje a skoro čtvrtstoletí starý snímek má z dnešního pohledu téměř nevinnou tvář, přesto je to dílo nekonvenční a ve svém vyznění syrové. Naprosto autentická hudba (dobový Oi! punk rock), která koresponduje s dobou, v níž v naší republice vyhrával hitparády rasistický Oi! Orlíku, kakofoní iritující ruchy, někdy trochu zmatená kamera a přesvědčivé herecké výkony ústřední trojice... ()
Tenhle film je pro me obrovskym zklamanim. Tesil jsem se, ze se dozvim neco o australskych skins a jejich zivotu a pohnutkach ale misto toho se mi dostalo par trapnych rvacek s "rakosniky" a nicnerikajicich plku blbecku, kteri se nijak nelisi od normalnich zlodeju a jinak neprizbusobivych spolecenskych vyvrhelu... Vse navic v opravdu hnusnem blede modrem nadechu,, kamera je nezavisle hnusna az na uplne posledni zaber zasahujici do titulku... S Kultem hakoveho krize je opravdu velmi ale velmi opovazlive tento filmecek, na kterem neni zajimavy ani Crowe, srovnavat.. ()
Krutý film z prostředí skinheadů. Mlátičky s japonci nakonec přejdou v mlátičky mezi sebou. Konec filmu je vůbec ironický. Docela se mi to i líbilo, ale děj nebyl tak hutný. Kdybych to měl srovnat s Kultem hákového kříže, je to pro mně jasný propadák. Navíc mi tam vadila i docela slabá hudební kulisa. Naopak musím vyzvednou Russella Crowa za bezchybné ztvárnění nacistického šílence. Takže pokud už se chcete poučit o holých lebkách, je pro mně Kult hákového kříže takový více říkající. Díky Hendovi dávám 65% jinak by to bylo míň. ()
Absolútne som netušil a ani by som len nepovedal, že Russell Crowe hral v niečom takomto. Každopádne on je to jediné čo celý film drží nad vodou. Príbeh nie je vôbec zlý, fajn sa to rozbehne, Crowe ma čo ponúknuť, ale od polky filmu mi to prišlo dosť slabé a nevýrazné, dokopy sa to nikam moc neposunulo, nevyvíjalo. Škoda, úvodná polka bola dobra. 50% - 2* ()
Galerie (37)
Photo © Roadshow Entertainment
Reklama