Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

Ant 

všechny recenze uživatele

Oproti pohádkovějšímu The Fall je to brutálnější, ale taky nedopečenější. Zápletka je ohraná, ale vcelku zajímává(kde asi čerpali tvůrci Dextera). Tarsem si opět pohlídal vizuální stránku, ale už ne tak scénář a psychologické rozvinutí postav, které tak pusobí plytce. Celé to tak nakonec uvízlo spíše v průměrné šedi. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Nijak objevný příběh připomíná v určitých chvílích Noční můru z Jilmové ulice...ovšem forma, ta mě dostala. Vizuální orgie, exploze surrealistických obrazů, fantazie bez hranic. I brutální výjevy dýchají jakousi dekadentní krásou. Lopezová tedy, alespoń v tomhle filmu určitě, hrát neumí. Ovšem vypadá dobře, to nemůžu říct. Kromě bizarních krajin a kostýmů mne fascinovala scéna s koněm. Skleněné desky umožnily divákovi sledovat vše - včetně bijícího srdce - jako v hodinách anatomie...cosi až zvráceně krásného. Zato na kolovrátku na střeva nic moc krásného nebylo...Jen jsem si v závěru nebyl jistý, kdo by měl vlastně vyhrát, komu mám držet palce... ()

Reklama

Okara 

všechny recenze uživatele

O soundtracku: Už během sledování filmu vám jsou určité tóny odněkud povědomé. Během psychedelických výprav do Stargherova vědomí a při závěrečné scéně vám konečně svitne. Utvrdíte se následně po skončení filmu, když zjistíte, kdo je oním skladatelem - Howard Shore. Přestože se pravděpodobně snažil, nostalgická hudba z Pána prstenů se rozhodně nezapře (jako například ve skladbě Drowning). Lesní rohy s dramatickým nápěvem skalním fanouškům podvědomě připomenou hobití putování do Mordoru. Melodie Středozemě ovšem není vším, co v Cele uslyšíme. V pouštních scénách dětské mysli je to hypnotická arabská hudba, která svou exotickou monotónností znatelně upoutává divákovu pozornost, a je tedy dobře, že jí režisér Singh využil jen poskrovnu. V dramatických momentech pak Shore stupňuje napětí údernými timbály, což je jak známo ve filmové hudbě vždy sázka na jistotu. Kompletní soundtrack je směsicí sugestivní, dynamické i hororové hudby, která na sebe až příliš často při sledování upozorňuje. Pro mnoho diváků tedy spíše rušivý element, na druhou stranu samotný soundtrack velice živě připomene s ním spojené scény. Rozhodně ovšem ničím nevyčnívá a troufám si tvrdit, že ho Shore nemá zařazený mezi svými nejpovedenějšími. Nejlepší soundtrack z filmu: Carl Rudolph Stargher. 50 % ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

V krátkom časovom slede sa do mojej pozornosti dostal opäť ďalší bizarný film (pred 2 dňami to bola vynikajúca japonská bizarnosť UZUMAKI z roku 2000). V prípade The Cell som predpokladal oddychovú atmosféru, moc som však netušil o čo ide, vedel som iba pár vecí (rok výroby, že sa jedná o thriller a vedel som aj o Jennifer Lopez). Jennifer moc nemusím, ani ako speváčku, takže aj pre to vo mne prevažoval skeptický postoj. Ale veľké pozitívne prekvapenie sa konalo a to nielen z vystúpenia J. Lopez ale hlavne prepracovanosťou a potenciálom filmu ako celku. Práca s kamerou, hudbou a celková bizarnosť jednotlivých výjavov ma nenechala chladným. Hlavný príbeh, ktorý je zhruba mixom MATRIXu a filmu SE7EN, spočíva v odhalení psychopatického vraha prostredníctvom novej nezabehnutej metódy, ktorá umožňuje prienik do podvedomých myšlienok. Médium si ako inak zahrala Jennifer Lopez, ktorej táto rola sekla. Film filmom robila však strhujúca atmosféra, miestami znechutenie (v dobrom slova zmysle) a všadeprítomná bizarnosť. The Cell je úžasný film na ktorý sa nezabúda. Prekvapujúce plné hodnotenie, snáď takýchto prekvapení bude čo najviac. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

V kriminálním žánru už zřejmě nelze vymyslet nic nového a tak záleží už jenom na tvůrcovské fantazii a ochotě si se všemi zavedenými klišé pohrávat. Mladý režisérský debutant, plný dravé indické krve, Tarsem Singh, pojal snímek z větší části jako strhující snovou eskapádu, v níž je možné téměř vše. Většina tvůrců dává do svých filmů obtisk své duše a upřímně, pokud jsou snové výlety obtiskem té Singhovi, nechtěl bych být jeho psychiatrem. Obskurní obludárium, kombinující dětskou fascinaci v prostých hračkách (panenky) s kýčovitě přemrštěnou výpravou ve stylu Bollywoodu (výtvarné dekorace, kostýmy), vykreslené pomocí několika brilantně provedených kamerových výkrutů a podpořené fascinujícím a maximálně „mimo“ soundtrackem Howarda Shorea, se jen tak nevidí. Možná i díky tomu je pak možné pozapomenout na scénáristickou impotenci a do poslední kapky si vychutnat formu, která protentokráte drtivě vítězí a projednou to vlastně není na škodu. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Scéna na poli se třemi ženami, ve které Vince Vaughn poprvé nahlíží do mysli vraha, je odkaz na slavný obraz "Dawn" norského malíře Odda Nerdruma. (Ai.ma)
  • Během natáčení se ukázalo, že představitelka unesené dívky Tara Subkoff se neumí potápět pod vodou, aniž by si při tom držela nos (ačkoli předtím režisérovi tvrdila, že dřív byla plavčicí). Tarsema Singha to tak rozčílilo, že ji chtěl nahradit, ale už nebyl čas na přetáčky. (Ai.ma)
  • V scéne, kde Carl (Vincent D'Onofrio) nakrúca črevo Petra Novaka (Vince Vaughn) je vidieť, že na začiatku natáčania má navinutú už značnú časť, no v ďalšom zábere akoby opäť začínal odznova. (Lukoh)

Reklama

Reklama