Režie:
Alfonso CuarónScénář:
Mitch GlazerKamera:
Emmanuel LubezkiHudba:
Patrick DoyleHrají:
Ethan Hawke, Gwyneth Paltrow, Hank Azaria, Chris Cooper, Anne Bancroft, Robert De Niro, Josh Mostel, Kim Dickens, Gabriel Mann, Jeremy James Kissner (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V malém městě na Floridě žije malý Finn Bell se svou sestrou Maggie a "strýčkem" Joem. Malý ctižádostivý umělec Finn si užívá svůj jednoduchý život protloukající se rodiny tím, že si maluje pestré obrázky mořského pobřeží. Finnova cesta do dospělosti začíná šokujícím příchodem nebezpečného trestance, který chlapce donutí, aby mu pomohl při útěku z vězení. S touto zkušeností, kterou má stále v živé paměti, se Finn dostává do zpustlého sídla bohaté slečny Nory Dinsmoorové, která přišla před třiceti lety o rozum, když ji snoubenec opustil přímo před oltářem. Zde potkává neteř slečny Dinsmoorové Estellu, která se i navzdory svému ranému věku chová k chudému chlapci s chladnou povýšeností, a ten se do ní následně bezhlavě zamiluje. Finnovo setkání s Estellou a její podivínskou bohatou tetou chlapce naplní velkými nadějemi – bude malovat pro bohaté, užívat si jejich svobody a milovat Estellu. Slečna Dinsmoorová však Finna varuje: "Jen ti zlomí srdce, o tom není pochyb". (HBO Europe)
(více)Recenze (181)
Docela zajímavé pojetí, kdy je klasický Dickens převeden do současné doby a světě div se, ono to docela funguje, a to hlavně díky tomu, že Ethan Hawke už tenkrát dokázal utáhnout celý film a hlavně díky němu to funguje. Gwyneth je zde spíš jen za určitou nedosažitelnou, její role není až tak zásadní, jak by si člověk myslel. ()
Úchvatný film.... Nevýstižný popis, zkusme to jinak. Jenže i když bych použil odlišný výraz, pořád by to směřovalo k té samé rovině - ten film chytí a nepustí. Cuarón si s předlohou velmi dobře poradil, i když se kajícně přiznávám, že původní verzi jsem neviděl. Výběr rolí byl přesný. I Ethan Hawke, i Gwyneth Paltrow nemuseli dokazovat, že jejich postava má dané cíle - oni byly těmi postavamy. Děj i hudba balancují na tenké hraně kýče, ale tak obratně, že odpustíte vše a budete chtít další dávku. Prostě od dětských představitelů po nervní konec parádní koktejl vážné zábavy. ()
Cuarón možná do Dickense vkládal velké naděje, ale výsledek je spíš velké zklamání. Hlavní představitelé si počínají jako divadelní kašpárci, kterým nezbývá nic jiného, než ztuhle hrát podle nepřehledného scénáře plného nevěrohodných postav. Romantika žádná, příběh nic moc, postavy nejsou divákovi blízké. Nuda. Alfonso, ukaž se ve Vězni v Azkabanu, prosím. Protože nejsvětlejší moment je roztomilý polibek malé Estelly a Finna na začátku příběhu. ()
„Nebudu vám vyprávět, jak se to stalo, ale jak si to pamatuji“ Na první pohled pohádkový příběh o chudém chlapci, který ke štěstí přišel, ve skutečnosti úhledně zabalené drama se sociálním podtextem. Za prachy si sice můžete koupit všechno, ale nikdy vás to vnitřně nenaplní. S velkým měním – ať už dobrovolně či zásluhou někoho jiného – se postupně stáváte prototypem zbytečného člověka, který má všechno a zároveň nic. Stejně jako hlavní hrdina Velkých nadějí, které – i přes jistou snahu o naše znejistění ve druhém plánu, nekončí jako příběh realistický, nýbrž romantický. Poměrně zajímavý byl začátek, kdy jsem se nechal vést pomyslnou rukou režisérovou, netuše co mě dále čeká. Když se děj přesune do New Yorku, veškeré magično příběhu je ta tam a před námi se začíná odvíjet docela klasická kýčovitá romance s morálním ponaučením na konci („nikdy nepomáhejte masovým vrahům“ :). Z pestrého hereckého ansáblu vyčnívá Ethan Hawke, který mi pro jednou nebyl zcela nesympatický. Naopak Gwyneth Paltrowová jako chladná Estella potěší spíše oko nežli duši. Velké naděje jsou modernizovanou verzí příběhu Charlese Dickense, což je nám někdy dáváno až příliš najevo, zvlášť množství moderních elektronických songů hraničí až s bezradností. Někdy není na škodu zůstat klasický. Cuarónova režie je jinak pěkná, tedy, pěkná tím, že příliš nevybočuje ze standardů vlastních většině současných romancí. A pokud měla být Velká očekávání v nějakém smyslu „nadromancí“, musela se někde stát chyba, pravděpodobně v systému – pocit déjà vu byl místy příliš silný. Odůvodněme si to třeba tím, že se mistr teprve zacvičoval. 60% Zajímavé komentáře: k212, Faidra ()
Tenhle film jsem viděl náhodou. A to jsem ani netušil, že to režíruje Cuaron. To jsem se dozvěděl až teď. Aspoň to vysvětluje, proč se mi tento film líbil po vizuální stránce a vůbec celkovým zpracováním a i následným dojmem, který ve mě zanechal. A to i přesto, že příběh je nesourodý, místy banální, neuvěřitelný a chvílemi stupidní. Přesto 4*. ten dojem zý některých scén ve mě stále je..... ()
Galerie (29)
Photo © 1998 20th Century Fox
Zajímavosti (3)
- Maľby, ktoré sa objavili vo filme, poskytol súčasný talianský umelec Francesco Clemente. Clemente sa predtým objavil aj na filmovom plátne, a to v snímke Dobrý Will Hunting (1997), kde si strihol rolu hypnoterapeuta. (ZOUi)
Reklama