Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (49)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Svojim spôsobom nechápem ten formát; vytvoriť fiktívnu verziu reálnych udalostí. Na jednu stranu tvorcom dáva nové možnosti (siahať až do budúcnosti), na druhú je to tak trochu samohona. Egocentrizmus zuckerbergovskej hlavnej postavy preto pôsobí samoúčelne a malinko trápne. A ešte mám jednu výčitku: rozdelenie epizód. Samozrejme, pre chronologickosť a potreby príbehu, niektoré postavy časom odpadávajú (čo zamrzí, ale je to pochopiteľné), ale kvalitatívne je to nevyvážené. Jak keby si väčšinu tromfov vyhádzali v prvej polovici. Úvodná trojica epizód je kvalitatívne podstatne vyššie, zvyšok je už jak keby len dovysvetlovanie pozadia. Bavíme sa tu ale o klesaní z 4 a pol na 3 a pol hviezdy, takže zas tak moc nie je čo kritizovať. ()

okkac 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, že minisérie o vzniku Spotify  se vyšvihne na jeden z TOP10 seriálu roku. Člověk čeká, že hlavní mozek a zakladatel Daniel Ek bude hlavní postava, ale ne. Každý díl se zaměřuje na jednu postavu a oblast, kde měla vliv, kdy celý projekt vznikl. Kromě hlavního zakladatele, je tu ředitel švédské divize Sony a jeho pohled na nastupující digitalizaci, kdy chápe, že změna musí nastat, ale nechce slyšet o hudbě "zadarmo". Právnička, která musí vymyslet, jak legálně dostat práva a je to mnohem zábavnější, než se zdá. Programátor, který musí zajistit okamžitý buffer hudby poplatný době, kdy se pak s Danielem neshodne v názorech. Hlavní investor do celého projektu a jeho nadšení i strast shánění peněz a nakonec hudebnice, která se snaží vydělat na živobytí. S její závěrečnou epizodou už skáčeme do fiktivní budoucnosti, kdy se artisti ozývají o svoje peníze a práva. Všechny tyto postavy mají společné scény, některé scény tak vidíme vícekrát z různého úhlu pohledu a i doplňujících informací a záběrů, než kdýž jsme ji viděli poprvé. V případě epizody s právníčkou pak se hodně využívá prostor chodby, která je jakoby mimo časoprostor, a ze které se dá dostat do různých míst v rámci děje. U epizody s programátorem zas nastupuje vysvětlování pro lidi neznalé IT, ale skvělou vizuální formou jak například funguje P2P a server-client nebo TCP/IP vs. Spotify "UDP" protokol. Vřele doporučuji 8,5/10 ()

Reklama

rublik05 

všechny recenze uživatele

Zajímavě pojatý a i vcelku pěkně natočený seriál, jehož námět na první pohled působí trochu zvláštně, tvůrci na to však šli velice originálně, takže se jim povedlo přeměnit danou látku na vesměs poutavou a zajímavou podívanou, kdy každá epizoda nabízí jiný úhel pohledu, jinou perspektivu, takže není nouze o silné či naopak veselé momenty. Na můj vkus má však hrozně pomalé tempo, moc se mi nelíbilo ani zakončení, jakož i některé, z mého pohledu zbytečně vyhrocené scény. The Playlist je tak či tak povedený dramatický seroš, bohužel však forma zvítězila nad obsahem. 6/10. ()

Reedl 

všechny recenze uživatele

Jsem u konce třetího dílu a fakt se musím přemáhat. Tohle nemá mít ani 50%. Potenciál by to mělo, ale to zpracování :( Udělat každej díl o jedný postavě to taky nezachrání. K čemu jsou ty zbytečně dramatický střihy? A v takovym počtu? Proč tolik prázdnejch a předvídatelnejch konverzací? Proč je to tak umělý? Proč to má fakt až tak moc špatnej anglickej dabing? Proč s tím ztracím čas a myslím si, že se to ještě zlepší? Proč tomu tu jednu hvězdičku nedám už teď? ()

rowdys 

všechny recenze uživatele

Spotify sa v 2022 dostal konecne do ciernych cisel a tak nastal spravny cas pozriet sa na historiu posunu dalsej paradigmy nasej ery, ktoru sa nepodarilo dokonat Pirate Bay ani Napsteru, ale az sluzbe Daniela Eka, ktora napriek vsetkym obavam nepolamala nikomu chrbticu, napriek tomu, ze vydavatelstva boli uz v stave, ze si vykrutia krky i same. The Playlist je Social Network hudobneho priemyslu, ci uz z pohladu beletrizovaneho pribehu, ktory ale neulietava daleko od faktov, podobne ako Fincherov majsterstuk, tak aj po technickej a vypravnej stranke a pre mna je zatial najlepsou miniseriou roka. Scenar sa sice nepriblizuje kadencii Sorkinovych dialogov, jeho sila ale tkvie inde - netoci sa len okolo wunderkida Eka, ale porcuje epizody do dalsich piatich prelinajucich sa perspektiv - pohlavarov Sony Music a Universal Music, Spotify pravnicky Petry Hansson, hlavneho investora Martina Lorentzona, lead programatora Andreasa Ehna a spevacky Bobbi T. Pohlad kazdej z postav na molocha vo forme ideovo zastaraleho obchodneho modelu a jeho prerod na podobu aku pozname dnes ma rovnake gule ako energicky soundtrack a nebyt fyziologickych potrieb ako spanok, mal som chut to vsetko exnut s rukou hore na jedno posedenie. Smutne je, ze The Playlist asi ostane spiacim hitom, hoci by si zasluzil obrovske publikum. Na zamyslenie tiez ostava, ze napriek vsetkemu co pokrok v Spotify ere priniesol si samotni interpreti s novonadobudnutymi moznostami nekonecnej expozicie na tantiemoch velmi nepolepsili. ()

Galerie (185)

Zajímavosti (1)

  • Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)

Reklama

Reklama