Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V samotném srdci Hollywoodu stojí Lusman. Kdysi to bývalo oblíbené místo bohatých a slavných, ale fasáda už je dávno oprýskaná, luxusní koberce prošlapané. Do hotelu se právě nastěhovala Nell se svým manželem Stevenem. Brzy se spřátelí s Julií, která však zničehonic zmizí... Nell tuší, že se stalo něco strašného. Dům plný symbolů skrývá děsivé tajemství. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (67)

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je podle očekávání lehce zklamal. Po technické stránce nemám žádné výtky. Prostředí se mi docela líbilo a jak řekla jedna z postav filmu, "ten barák má své kouzlo." Ovšem velmi nespokojená jsem byla s Angelou Bettis v hlavní roli, protože takto nesympatickou hlavní postavu jsem dlouho neviděla. Když jsem posléze zjistila, že Bettis hrála i v hororu May, nemohla jsem se ubránit srovnávání hlavních postav v obou filmech. Není překvapením, že May to vyhrála na celé čáře, důkazem toho budiž moje rozdílné hodnocení obou filmů. Ale zpátky k Toolbox Murders... Příběh se ze začátku tváří jako thriller s několika velmi efektním vraždama. Posléze se však přehoupne do jakési mysteriózní detektivky, což je asi nejslabší a nejméně zábavná část filmu. No a nakonec přichází ryze slasherová část, která opět vylepšuje skóre. Škoda přitom, že na vrahovi si nedali moc záležet a dali mu navíc dost podivnou a nic nevysvětlující "backstory". No, mohlo to být o dost lepší... ()

castor 

všechny recenze uživatele

Lidé by si měli více všímat, kam přesně se stěhují. Důvod mého zájmu vyvolala především herecká účast Sheri Moon, která však záhy vyklidí pole a dá prostor manželskému páru (hororovým žánrem pořádně šlehnutá a bezesporu zajímavá Angela Bettis), který se do tohohle baráku plném prapodivných existencí - včetně týpka bez svědomí, zato s kutilským nářadím a obligátní nadlidskou silou - právě nastěhoval. Filmu dominuje dokonale depresivní atmosféra, která je ke konci bohužel rozředěna do doslovných a rozpačitých poloh. Ruku v ruce s tím jdou i nepříliš zajímavé mordy, to ostatní ovšem nevyplňuje jen nudná „vata“, ale máme tu, chcete-li, regulérní příběh. Takže se chtě nechtě mnohými odepisovaný Tobe Hooper náležitě vytáhnul a projevil cit nejen pro řemeslně zvládnuté scény, ale právě pro svoji syrovost a přímočarost, která ho kdysi vynesla do hororových nebes. Dusná, znepokojivá, „slušně“ zahraná, nijak koordinovaná řež!! ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Atmosféra baráku s ,,historickou hodnotou,, je podávaná s bravúrou. Takmer karikatúry a nie ľudia so skutočnou pôsobnosťou, sú obyvateľmi tajuplného príbytku, kde si ich ich jedného po druhom berie na ,,náradie,, miestne zlo v podobe vraždiaceho maníka. Kým počiatočné ,,zoznamovanie sa,, mi prišlo trošku naťahované, nakoniec sa to všetko vcuclo do lepšieho celku, ako som čakal a nesmie chýbať ani ,,zábavné´´ finále, ktoré musí potešiť nejedného fanúšika. Škoda, že tých momentov tu nieje viac. ()

Raven0 

všechny recenze uživatele

Opravdu trapně nudné. Vrah v podání jakého si maníka v ninja oblečku sám o sobě působí komicky a jeho nesmrtelnost je opravdu ubohost. Ani pár vcelku dobrých scén to nezachrání. Herci jsou strašní a smrt jim doslova přejete. Protože kdo by chtěl žít tak dementním životem? Ruce pryč. Z celkem průměrného režiséra je nula. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Tobe Hooper má smůlu, že jsem již zvyklí na krvárny, které nám servíruje Alexander Aja, takže na mě vraždy v Toolbox Murders nijak zvláště nepůsobily, stejné je to i s atmosférou, která je tu sice cítit, ale není tak hutná. Zatímco v Haute tension atmosféra nikde nepovolovala a divák neměl šanci oddechnout si, Toolbox Murders takových míst nabízí mnoho. Ovšem není to až taková škoda, protože příběh sám o sobě má co říct. Díky tomu, že se děj odehrává v temném hotelu, mohl scénárista načrtnout plno bizardních figurek, jako to udělal Vørsel v Království – srovnání není až tak scestné, protože i Vraždy bez záruky mají důležitý výtah -, a rozhodně této možnosti využívá. Setkáváme se tak zejména s podivným údržbářem Nedem, ze kterého jde opravdu hrůza a starým sousedem, který mumlá na první pohled nesmyslné věty. Všem samozřejmě kraluje psychopatický zabiják, který se před ničím nezastaví, možná je to proto, že přece jen nejde zabít, ovšem jisté slabiny má, jak se dozvíme v samotném závěru. A právě závěr je to nejvíce kritizované, stejně tak jako u výše zmíněné Noci s nabroušenou břitvou, ale abych pravdu řekl, vyhovoval mi, protože dával smysl a hlavně dodal vysvětlení toho všeho. Myslím si, že Hooper odvedl precizní práci, i když díky MPAA mu nejspíše neprošlo moc krvavých záběrů, bez kterých se slasher prostě neobejde. Na svého francouzského kolegu sice nemá, ale přesto si zasluhuje stejné 80% (spíše tedy 70%)hodnocení... Dodatek: Přestože vraždy nejsou nijak efektivní, hlavně pro ty co jsou již zvyklí, rozhodně jsou důkazem dobře odvedené práce - nejlepší je ta s nastřelovačem hřebíků (či co to bylo)... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Lucky McKee mal pôvodne hrať vraha, ponúknutú úlohu však nakoniec odmietol. Dal prednosť práci na svojom vlastnom horore The Woods (2006). (beso74)
  • Použité náradie, resp. nástroje v boxe patrili režisérovi filmu Tobe Hooperovi. (LaciLC)
  • Jedna z produkčných spoločností, podieľajúcich sa na financovaní filmu, počas natáčania zanikla, čo malo za následok krátenie rozpočtu o jednu tretinu. Aby nevyšla práca filmárov navnivoč, Tobe Hoopersa rozhodol natočený materiál pretaviť do filmu, čo sa odzrkadlilo na veľkom množstve nelogickostí. (beso74)

Související novinky

Roň slzy, už brzy ozáří lampa dvůr

Roň slzy, už brzy ozáří lampa dvůr

18.05.2006

Tedy alespoň něco na ten způsob. Říká vám jméno Dario Argento něco? Jestli ne, tak vězte, že je to jeden z nejlepších režisérů a scénáristů italských krvavě brutálních horrorů minulých několika… (více)

Reklama

Reklama