Režie:
Kurt WimmerScénář:
Kurt WimmerKamera:
Arthur WongHudba:
Klaus BadeltHrají:
Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, William Fichtner, Theodore Thomas, Kurt Wimmer, Mitch Gould, Don Ferguson, David E. Collier, Katarína JančulaObsahy(2)
Armádní laboratoře objevily dosud neznámý virus a snažily se ho upravit, aby pomohl stvořit rychlejší a silnější vojáky. Vznikl kmen HGV, experiment se však vymkl kontrole, když virus zmutoval a rozšířil se v extrémně nakažlivé formě. Svět zasáhla epidemie, která ho navždy změnila. Lidé se přestali bát terorismu a začali se bát choroby, která sice nakaženým dala nadlidskou rychlost a sílu, současně však byla stoprocentně smrtelná. Zdravotnický systém získával stále větší pravomoci, až se nakonec zmocnil vlády a proměnil ji v nelítostnou diktaturu. Nemocní byli shromažďováni v koncentračních táborech a později likvidováni na příkaz šéfa všemocného militantního lékařského systému, vicekardinála Ferdinanda Daxuse. Mladá Violet žila spokojeně s manželem a těšila se na narození prvního dítěte. O všechno však přišla, když se nakazila a stala se cílem experimentů, které měly najít lék. Podařilo se jí uniknout. Založila hnutí odporu a z Violet je nelítostný vražedný stroj, jehož jediným cílem je boj proti Daxusovi a jeho organizaci. Rozhodne se postavit všemocnému nepříteli i bývalým spojencům, překazit plán a zachránit celý svět. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (435)
slabe 3, tentokrat si vybral Wimmer zel jeste mnohem primitivnejsi zapletku, nejake to duchovno se uplne vytratilo a zustal jen mix Jovovich, upiru a akce, ktera ovsem postrada to Baleovo kouzleni.. Pricemz efekty zustaly i po ctyrech letech stejne hruzostrasne... velmi slabe 3 a tentokrat ani hudba nebyla nic moc ()
Oblíbené klišé recenzí a diváckých dojmů posledních let "je to jak dívat se na počítačovou hru, kterou paří někdo jinej" platí v tomto případě stoprocentně a líp než u kteréhokoliv jiného filmu. Jedinou výhodou je rychlost, s níž se špatně (co špatně... přímo neuvěřitelně zoufale) renderované helikoptéry jak z Maxe Paynea honí za digitální motorkou Milly Jovovich a jejím přebarveným obličejem. Neskutečný guláš, který by ale každý filmový fanoušek měl povinně prozkoumat - dílo je to doopravdy jedinečné, i v tom ne úplně "ed-woodovském" slova smyslu. ()
Ach jo. Wimmer vyšel z Equillibria, použil systém dystopie, akčních scén a neoriginální nabubřelosti. Úvod s hromadou titulních stran komiksů/mangy má svůj efekt, ale vyzní do prázdna. Milla vypadá skvěle, to jo. Ale digitální pozadí se mi rozmazává před očima a při pohybu v prostoru vůbec nepůsobí přirozeně, jako bychom byli na běžícím pásu. Akční scény, které jsou jakž takž přehledné (a říkám KTERÉ, nikoli JAKÉ), jsou samozřejmě fajn. Dialogy by trhaly uši, brát je k smrti vážně. Závěr zamotaný, dořečené to není. Ani jako druhý význam z emociálního hlediska dostatečně přesvědčivé, jelikož pod tím ”prosvítajícím” syntetickým obalem a supermanovskými deus ex machinami je těžké něčemu opravdu věřit. P.S. Souhlasím s tím, že je to jako dívat se na videohru, ale německou verzi (krve, kolik by se na nehet vešlo). “Narodila jsem se ve světě, kterému asi nebudete rozumět.” Dokážu pochopit, proč nám to koncipuješ takto, Violet. Ovšem to je tady zatracená škoda a námět (byť epidemie umělého viru není nic nového) končí v popelnici! Menší metafora našeho kapitalistického světa je vidět, ale o tom se dá napsat krátký fejeton. ()
Víte jak se pozná opravdu HODNĚ špatný film? Tak, že se každou chvíli ptáte sám sebe, jestli je to opravdu tak hrozné, nebo se vám to zdá:). Při sledování Ultraviolet jsem se ptal skoro pořád. Neskutečné, že do toho někdo vrazil 30 mega. Je jenom jeden jediný důvod, proč se na tento brak podívat-a tím je půvab Milly Jovovich. Mimochodem, část hudby v závěru mi hodně připomínala Time od Zimmera! ()
Kurt Wimmer v Ultraviolet vsadil vpodstatě na stejné prvky jako v Equilibriu, ale vůbec to nefunguje. Proč? Máme tu tolik oblíbené souboje na meče, kde jedna postava stojí proti obrovské přesile protivníků a zachraňují ji její zvláštní schopnosti (získané tvrdým výcvikem - závorka patří Equilibriu). Máme tu motiv lásky (nebo spíše mateřského pudu). Máme tu fašounskou společnost a Wimmer zde jasně dává najevo poučení se z minulosti ("Nejprve museli nakažení nosit pásky. Pak je nahnali do oplocených táborů a pak už o nich jejich blízcí nikdy neslyšeli.") Ultraviolet má stejný problém jako Elektra (http://www.csfd.cz/film/135627-elektra/), totiž naprosto nablblý scénář, kteý nezachrání ani futuristické město a obrovské prostory, ve kterých se většina scén odehrává. ()
Galerie (62)
Photo © 2006 Screen Gems (Sony)
Zajímavosti (6)
- Film sa natáčal v rôznych mestách po celej Číne, predovšetkým v Hongkongu a Šanghaji. (Greenpeacak)
- Film sa začal natáčať vo februári 2004. (Greenpeacak)
- Trailer k filmu unikol ešte predtým, ako chcel režisér a tak požadoval, aby všetky videá boli odstránené. (Greenpeacak)
Reklama