Režie:
Vlasta JanečkováScénář:
Eva KošlerováKamera:
Věra ŠtinglováHudba:
Angelo MichajlovHrají:
Antonín Navrátil, Tereza Pokorná-Herzová, Svatopluk Beneš, Jiří Zahajský, Magdalena Bičíková, Elvíra Němečková, Eliška Vitanovská, Soběslav Sejk, Viola ZinkováObsahy(1)
Uhlířův syn Jaromil (A. Navrátil) miluje květiny a zvířata. Rád by se jim věnoval, ale otec (J. Zahajský) chce, aby se přiučil jeho práci – uhlířině. V té zemi panuje lehkomyslný král (S. Beneš), který má nerozumné nápady, a tak jednou nařídí, aby lesy byly vykáceny a ze dřeva postaveny letohrádky a pavilony k zábavě. Jenže když je podle jeho přání krajina zničena, jeho dcera onemocní, slábne a bledne, nevidí a nemluví. A tak je to Jaromil, který jí i ostatním lidem musí pomoci. (Česká televize)
(více)Recenze (16)
Krásná pohádka... Opravdu krásná. Nevím, co bych mohla vytknout.Potěšila mi srdce švitořením ptáčků a pohledem na dvě citlivé milující se duše:) ()
Když jsem byl malý, byla tahle pohádka ve své psané formě maminčinou noční můrou, páč byla hrozně dlouhá a málokdy byla dočtena bez přestávky na spaní a oddech. Těžká nostalgie :) ()
Nevím tedy, o jakém chození ke štěstí je v titulu pohádky řeč. Chlapec nikam nechodil, ale padal. Štěstí, co je to štěstí? Pro někoho východ slunce a to, že se ho dožil, pro někoho květina rozkvetlá na louce a pro hodného chasníka z pohádky to, že si může kutat na zahradě. A taky tedy ta jediná opravdová láska, abych něco nevynechala. Víla Sasanka kolem sebe mává rukama jako vzteklý větrný mlýn, hlavou kývá jak podnapilá marioneta a švitoří sladkým hláskem, který mě u afektovaných blonďatých pipin vždycky vytáčel a asi vytáčet nepřestane. Celé to je trochu agitka za ochranu přírody, ale proti tomu jako člověk, co má rád pohled na rybník, kde se prohánějí kachny, louku, kde motýli dělají ty svoje nepochopitelné okřídlené věci a kytky, které mají poločas rozpadu ve dnech (poločas rozpadu plastu ve volné přírodě jsou řádově stovky let), nemám ani půl slova námitek. ()
Rozhodně jedna z nejlepších kulisových pohádek :o)) ()
Celkem pěkná pohádka Vlasty Janečkové volně podle předlohy Boženy Němcové. Herec Antonín Navrátil vypadá opravdu jako slušný mladík; do role ctihodného Jaromila se výborně hodil. Sasanku hrála Magdaléna Bičíková, ale ta se na ni hodila méně. Jinak se mi líbily velmi jednoduché kulisy, ale ze všeho nejvíce pták Sedmihlásek a rybičky v jezírku... ()
"Já vím.. Král má jiné starosti, než se dívat, kam šlape.." ()
Sice studiovka, ale interiéry praskaly ve švech celkem nerušivými kulisami. Herecké obsazení ušlo a celá pohádka působí pozitivním dojmem. Navíc s řekněme ekologickým podtextem, v té době vzácným. ()
Tak těžce naivní kulisová pohádka, že ani chřadnoucí princezna v jejím optimismu nemá šanci zchřadnout. Navrátil si zahrál svou typickou roli chudého uhlířova syna, kterému tato práce zrovna moc nevoní a raději zahradničí a stará se o lesní faunu a floru. To jej však zavede do podzemní říše, kde získá přátelství živého ohně, živé vody a kouzelné sasanky. To vše mu pak bude k užitku při uzdravení nemocné královy dcery. Hezká, pohodová a zcela totálně tradiční poobědová pohádka, která se bude líbit dětem i dospělým. ()
nesnesitelně papundeklová pohádka s až příliš dušínovským hlavním hrdinou... ()
Umakartova, klasicky osmdesatkova studiova pohadka s Navratilem, Bicikovou, Zahajskym atd. Potesila ucast malo vidane, sympaticke Violy Zinkove. 3- ()
Antonín Navrátil vždy umě uměl hrát tyhle pohádkové chalpce, kteří vypadali, jako by jim všechny včely světa uletěly. ()
Čím to, že Magdalena Bičíková se nejednou potkala zrovna s Antonínem Navrátilem. A také ji zde naposledy vidíme před kamerou. Škoda. Nicméně klasická pohádková ovšem studiová pohádka nenadchne, ale ani neurazí. Ještě, že alespoň Tereza Pokorná-Herzová je tak krásná princezna. A skvělý Jiří Zahajský a Svatopluk Beneš. Ale ty klasické studiové osm desátkové kulisy... ()
Příjemná pohádka s příjemnými herci. Hodnocení: 60 % ()
Umakartová? Papundeklová? Ano, vskutku. A přesto "koukatelná" ! Je v ní totiž obsažena jistá esence profesionálního herectví a nenucenosti, která se dnes těžko hledá. Veškeré moderní digitální efekty zde poněkud selhávají... ()
Nízkonákladová nuda v ateliérovém provedení. Navrátil ani Pokorná tady určitě hereckým uměním nezaujmou. Scénář slabý, takže ani Zahajský s Benešem neměli co zachraňovat. ()
Naivní pohádka s naivními herci a zejména ženské osazení mi nesedlo. ()
Reklama