Režie:
Harold BeckerScénář:
Richard PriceKamera:
Ronnie TaylorHudba:
Trevor JonesHrají:
Al Pacino, Ellen Barkin, John Goodman, Michael Rooker, William Hickey, Richard Jenkins, Paul Calderon, Gene Canfield, Larry Joshua, John Spencer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Newyorský detektiv Frank Keller v podání hvězdného Al Pacina prochází hlubokou životní krizí, opustila ho manželka a vážně uvažuje nad odchodem do výslužby. Vyhořelý policista dostává na starosti případ sériového vraha, který své mužské oběti nemilosrdně likviduje kulkou do zátylku za zvuků dávného šlágru Moře lásky. Jediné důkazy z místa činu představují vražedná kulka a cigaretový nedopalek, na němž zůstaly otisky rtěnky. Během vyšetřování se ukáže, že oběti pojí jediná skutečnost – publikovali veršovaný inzerát v magazínu pro svobodné. Frustrovaný Frank se domnívá, že ve městě řádí šílená vražedkyně, která se zaměřuje na osamělé muže. Jako léčka na její dopadení má posloužit rafinovaný inzerát, který ji vyprovokuje k další akci. Frank se setkává se všemi zájemkyněmi a zajišťuje jejich otisky. V síti podezřelých uvízne i atraktivní prodavačka obuvi Helen (Ellen Barkinová), jejíž krásou a vášní se nechá zkušený detektiv dokonale zaslepit. Poblouzněný Frank svádí vnitřní souboj s narůstající nedůvěrou a spalující vášní, která ho ale může stát život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (146)
Vzhledem k tomu, jak povětšinou dopadají mé filmové návraty, jsem už předem počítal s tím, že zase uspořím nějakou tu hvězdičku. Nestalo se tak a jsem tomu rád. Psychicky ne úplně stabilní detektiv Al Pacina i femme fatale v podání Ellen Barkin předvedli přesně to, co příběh potřeboval, neztratil se ani podpůrný charakter Johna Goodmana, scénář byl velmi slušně napsaný, režisér to všechno pěkně ukočíroval, já jsem se dobře bavil a hvězdičky zůstávají v původní sestavě. ()
Výborně napsaný snímek se skvěle natočenou a delikátní erotikou. Ústřední dvojka policistů, vztah mezi Pacinem a Ellen Barkin, režie, kamera - vše je v naprosté rovnováze. Neo-Noirový nádech je znát v nádherné 18+ scéně, která je decentně nasvícena a za oknem prší. O "Sea Of Love" bych asi bohužel okem nezavadil, nebýt v něm mého adorovaného nerváka. ()
Musím se klanit.. je totiž nesmírně osvěžující narazit na film, kde prim hraje silný příběh. Kriminální thriller (ano, srovnání s o něco mladším Základním instinktem se nabízí) rozplétá osudový vztah newyorského detektiva a svobodné matky, který se zrodil na základě seznamovacího inzerátu. Ten má být pojítkem k vražedkyni, která si podle jisté šifry vybírá osamělé muže, které pak stihne smrt v posteli za tónů songu Sea of Love. Osamělý Frank se ale do jedné „podezřelé“ zamiluje a sám se ocitá ve spleti lží. Touha roste, jenže usvědčující důkazy jsou stále zřetelnější. Vztah dvou opuštěných lidí se velmi blíží realitě, režisér Harold Becker se nebojí jít do hloubky a zcela suverénní a za roli Franka na Zlatý glóbus nominovaný Al Pacino tu prožívá profesní i osobní krizi (paradoxně je tento snímek považován za jeho comeback). V zásadě opět nepříliš sympatická, s leskem šílenství v oku a hlasově opět fenomenální postava je tak trochu znovu tou, kterou si s Pacinem spojujeme. Psychologicky neobyčejně věrohodný snímek tak příjemně graduje a za své klady vděčí i právě hercům. Lehkomyslný a citově vyprahlý Pacino je opět přesný, potěší i jeho parťák John Goodman nebo mysteriózní a vskutku dráždivá Ellen Barkin. Dusná atmosféra nočního New Yorku, logické rozuzlení, gradace napětí a řada skvělých momentů (vytváření ideálního inzerátu, schůzky v restauraci, Frankova podezřívavost) dělají z relativně zapomenutého Pacinova snímku nezapomenutelný zážitek. ()
Rozjíždí se to jako celkem zajímavý krimi, ale později to selhává na nedomyšlenym scénáři. Postava detektiva (Al Pacino) se začne chovat poněkud nepochopitelně a finále, který asi mělo překvapit, mě moc nepřekvapilo. Přesto ten film za vidění stojí. Jenom škoda, že nedostal víc prostoru John Goodman. ()
Sea of Love bohužel zůstalo někde napůl cesty mezi drsnou, erotikou prodchnutou kriminálkou a exkurzí do života jednoho znaveného, chlastu holdujícího poldy. Ten zvláštní milostným vztah mezi dvěma hlavními hrdiny se ale nepodařilo vytěžit naplno a postupně se rozmělnil až do bizarního, k atmosféře totálně nesedícího závěru ve stylu Tootsie (ať už to zní sebedivněji). Jinak Pacino a spol. výteční, o tom nemůže nikdo pochybovat. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (5)
- Scéna, kdy jsou kriminálnící zatčeni na "Meet the Yankees" akci, se zakládá na skutečné události. (StarsFan)
- V poslední scéně filmu je vidět, jak někdo Pacina odstrčí stranou, zatímco on na ulici mluví s Ellen Barkin. Dle tvrzení režiséra Beckera se jednalo o skutečného Newyorčana, který se jim připletl do záběru, a ne komparzistu. Pacino přitom pokračoval v hraní své úlohy bez sebemenšího zaváhání. (StarsFan)
- Richard Price původně napsal scénář pro Dustina Hoffmana, ten si ho ale přál přepsat tolikrát, že nakonec jeho roli převzal Al Pacino. (StarsFan)
Reklama