Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stefano Augenti (Tomas Milian) má zlé vzťahy so svojou manželkou Luisou (Marisa Bartoli). Jedného dňa na výlete do Benátok so svojou milenkou Fabienne (Katia Christine) stretne tajomného mladého muža Mattea Tiepola (Pierre Clémenti), ktorý sa mu postupne vsunie do života. Film tak mieri k neodbytnému záveru... (westerns)

Recenze (10)

pepua 

všechny recenze uživatele

Hlavní kostra příběhu vychází z Hitchcockova filmu Strangers on a Train. Stefano Argenti by se rád zbavil manželky, která je velmi bohatá, ovšem svému manželovi příliš pěnez neposkytuje. Stefano se potká se zvláštním mužem, Matteem, se kterým se spřátelí a on mu po nějaké době navrhne výměnu: já zabiji tvou ženu, ty mého bratra, který mne celý život tyranizuje… Pierre Clémenti jako Count Matteo Tiepolo je vzhledem docela extravagantní a v ulicích Benátek je to o to zajímavější. Vyzdvihnout mohu snad jen samotný konec filmu, jinak ne, že bych se přímo nudil, ale dost pomalé tempo mi v tomto případě nevyhovovalo. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Maurizio Lucidi sa inspiroval kultovym Alfredom Hitchockom a jeho filmom Cizinci ve Vlaku 1951. V hlavnej roli sa predstavil vyborny Tomas Milian /Velka Prestrelka 1966, Traffic -nadvlada Gangu/ a je to navyse podla mna aj polizzioteschi tak trochu, aj fryler. Karel Chrocht tu zas cosi pise o ponurom meste Venezia /po nasom Benatky/ - co ja viem, Veneziu som tam videl, to jo, len ta pochmurnost mi jaxi usla. Kazdopadne asi najlepsi film rezisera Lucidiho, inak si myslim, ze tocil same otravne priblble podivinske sracky. Hitchcock bol znamy svojimi zavermi, kedy atmosfera filmov vrcholila, tu nic take nie je, tempo je pomale a kludne, ale nie ospale, dialogy vsak na urovni, akurat trochu nuda v strede filmu. A podla mna to nie je dzallo, skor taky taliansky pokus o kriminalku. Kazdopadne jaxom napisal, najlepsi Lucidi : 79 % ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Něco za něco, aneb vzájemná výpomoc pomůže nám oběma. Pro mne mnohem přitažlivější thriller než původní od A.H. Napínavý film o zločinu, který se poněkud vymkne, s nádhernou kamerou (procházel jsem si s ní Benátky, co vypadají jako na postarších pohlednicích, a vzpomínal) a úžasnou hudbou. Vytříbený smysl pro kompozici obrazů, skvělé interiéry (prostě Italové), citlivá práce s barvami (pastelové a impressionistické tóny, symbolika červené šály je až křičící) a nádhera starého města i okolí vily u jezera. Krásné ženy, tajemný Matteo a neklidný Stefano. Od začátku do konce jsem hltal obrazy zkázy hlavního hrdiny. Chápu, že pro někoho snad nudné, pro mne však uhrančivé až do konce... ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Stefano se potká se zvláštním, mu podobným mužem Matteem, spřátelí se a pak mu navrhne výměnu: ty zabiješ mou ženu, která mi nedává peníze, a já tvého bratra, který mne celý život tyranizuje. Konec s bitím zvonu a střelbou je sugestivní...Ale jinak spíš odvozené motivy i realizace, snad jen herci a hudba. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Alfréd Hitchcock byl opravdu výjimečný filmař a jeho umění bylo mnohokrát napodobováno. Někdy lépe a někdy hůře. Italové, jako velcí milovníci tohoto skvělého režiséra, se o to pokušeli celkem často. Už sám velký mistr Bava "vykradl" film The Man Who Knew Too Much, když stvořil giallo žánr. Maurizio Luicidi si jako vzor svého filmu vybral thriller Strangers on a Train a já musím konstatovat, že se mu tato nová verze rozhozhodně také povedla. O příběhu se rozepisovat již nebudu, to udělali jiní, rád bych ale zmínil parádní atmosféru, která z filmu přímo sálá. Benátky, precizní hudební doprovod, 70. léta, erotično a napětí se spolu perfekně zkloubili a vytvořili parádní kokteil! A k tomu napínavý závěr, který dle mého názoru, strčil do kapsy i orignál, dělá z tohoto snámku italskou lahůdku. PS: V různých diskuzích a blogech je tento film řazen do gialla, ale opravdu jím není. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama